Accuphase model ac-2 sapphire tube cantilever

Sondretp

Fersking
Ble medlem
06.06.2025
Antall liker
2
Sted
Asker
Hei,

samboer har arvet en slik del og skjønner det sånn at dette tilhører en vinylspiller. Vi vet ingenting om disse tingene utover at vi har googlet den litt. Lurte på om noen her vet noe om hvordan man vurderer tilstanden på en slik del? Legger ved noen bilder, syns den ser grei ut, men veit som sagt ikke helt hva jeg skal se etter.

hvis innlegget ikke egner seg for denne siden så sletter jeg det.
hilsen
Sondre

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.510
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Velkommen til forumet. Mala Audio Analogsenteret i Asker vil kunne utføre en profesjonell tilstandsrapport og verdisetting av den.

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
18.993
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
En pick up som har en verdi på ca 5.000,- ville jeg antagelig ikke brukt så mange penger på. Ta noen enda bedre bilder av den og selg den for hbo 5.000,- her inne.
Bilder rett forfra for å se om den en skjev og noen nærbilder (gjerne fra siden) som viser at diamanten fremdeles er der.
Forresten en meget god pickup.
Mine two cents…

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.016
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvis den AC 2 er i bra tilstand så er den verdt mye penger ikke mange i igjen i verden :) rett mann betyr godt betalt dette er samleobjekt :) Mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
27.489
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Nei Laban.....
Jorwed har nokk fingeren bedre på pulsen her.
Hadde en feilfri AC-1 (endda bedre) til salgs for noen år siden. Fikk 2.500,- danske for den,
så 5000,- norske for en AC-2 er bra betalt, og da må den være 100% i orden uten synligt slit på tippen.

Du kan finne en helt ny-retippet av VAS med Boron og Microridge på Ebay for 625 $.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
10.631
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det er vel bare å si at det er noe quantumgreier med den og så legge den ut på Audiogon eller noe sånt, der audiophoolene vanker. $$$$$$

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.016
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Nei Laban.....
Jorwed har nokk fingeren bedre på pulsen her.
Hadde en feilfri AC-1 (endda bedre) til salgs for noen år siden. Fikk 2.500,- danske for den,
så 5000,- norske for en AC-2 er bra betalt, og da må den være 100% i orden uten synligt slit på tippen.

Du kan finne en helt ny-retippet av VAS med Boron og Microridge på Ebay for 625 $.
Hvem er Jorwed ?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.061
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Accuphase Ac 2 er en god pickup, som fremdeles kan henge med i dag. Lurer på om den ikke endte opp på Stereophiles A- liste. 5 kkr høres ut som en grei pris. Selg den til noen som vil sette pris på og bruke den.

Mvh

Topp Bunn