a-ha på NRK siste konsert.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
518
Antall liker
806
Torget vurderinger
8
Tragisk lyd... Bare PA lyd fra en plass laaangt bak lokale..? Hvor har direkte lyden inn i mixepulten?
Kjedelig og skuffende dette. Best lyd fra applausen fra publikum sier jo endel...
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Minner meg litt om lyden der jeg satt litt høyt oppe på høyre siden!
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Spektrum suger når det gjelder lyd. Steely Dan nedkjempet lyddemonene der 2. september 2000. Da var det god lyd så det holdt :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Spektrum og lyd - ikke no' god ide nei...

Har vært på tre konserter der - og alle har vært en flott skue, men tragisk i lyd.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kona og jeg var på Valhall-konserten i 2001 - den var bra! Denne siste var mer nostalgisk. Lydmessig ikke allverden - det har dere rett i - men det var tross alt siste gangen.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Så konserten på TV med lyd via anlegget. For oss som har levd en stund og husker første gang vi hørte A-Ha på radio og ikke helt forsto at de kunne være norske, var dette helt magisk å høre.
Nå har de jo også blitt scenvante og har et show som ihvertfall imponerer meg.
Gratulere med fin avslutning av en lang karriere som virkelig har satt Norge på pophimmelen.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Mulelid skrev:
Liker dere virkelig A-ha?? ???
I hvert fall såpass at kona og jeg satt og hygget oss i går med et gjenhør, og såpass at vi ble enige om at det kunne vært artig å ha både CD/DVDen fra denne siste konserten - den ble bestilt i går kveld.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Den havner nok i postkassa mi også. A-ha har jeg fulgt siden vi mima take on me med plankegitar og plastikk keyboard. Btw, det var ikke jeg som var Morten!!!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.824
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Syns det ble et verdig punktum for disse gutta, lyden var bedre nå enn for 25år siden her hjemme iallefall 8)

gismo
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Jeg har alltid hatt sans for mye av det A-ha har laget, - bare jeg slipper å se Morten Harket. Makan til ukarismatisk og keitete frontfigur ! Paul står nå bare der med gitaren og korer...omtrent like showman som Bill Wyman, men en jævel på å snekre gode poplåter. Magne er vel den som har overrasket etter at det værste kjendisjaget ga seg og den eneste av gutta som klarer å legge selvhøytideligheten tilside for litt moro.

Har sett dem et par ganger og det var begge gangene slående hvor lite de forstod av dynamikken i en konsert. Nei, A-ha var best på plate.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.062
Antall liker
2.003
Trane skrev:
Jeg har alltid hatt sans for mye av det A-ha har laget, - bare jeg slipper å se Morten Harket. Makan til ukarismatisk og keitete frontfigur !
Håper det er lov å være uenig her. Ingen norsk mannlig vokalist rekker Morten Harket til knærne. Han er en gudbenådet vokalist imo, hvis kvaliteter er udiskutable. Og nei, han er hverken ukarismatisk eller keitete. Hadde jeg vært 51 år, og kunnet synge som ham, og sett ut som ham, hadde jeg ikke klaget.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.391
Antall liker
20.811
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Har sett dem et par ganger og det var begge gangene slående hvor lite de forstod av dynamikken i en konsert. Nei, A-ha var best på plate.
Sitert for sannhetsgehalt. Jeg orket to låter i går.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.852
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Nå blir Aha alt for pinglete for meg men det er fult ut mulig å anerkjenne bandet for det de har oppnådd. Spektrum og lyd er vel vanskelig, men skulle ønske jeg hadde den rett tundt hjørnet.
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Noen har tydeligvis ikke hørt om Jahn Teigen...............
Ble spurt om å synge i Genesis og takket nei. Da var han teit!
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Super skrev:
Trane skrev:
Jeg har alltid hatt sans for mye av det A-ha har laget, - bare jeg slipper å se Morten Harket. Makan til ukarismatisk og keitete frontfigur !
Håper det er lov å være uenig her. Ingen norsk mannlig vokalist rekker Morten Harket til knærne. Han er en gudbenådet vokalist imo, hvis kvaliteter er udiskutable. Og nei, han er hverken ukarismatisk eller keitete. Hadde jeg vært 51 år, og kunnet synge som ham, og sett ut som ham, hadde jeg ikke klaget.
Nå har jeg på ingen måte trukket i tvil hans kvaliteter som sanger, og ja, - har ser bra ut for alderen. Mulig har kan gjøre inntrykk på lite beleste journalister med alt det usammenhengende og svevende vissvass'et som kommer ut av munnen hans, men på scenen er han stiv som en tømmerstokk, han kommuniserer lite og dårlig med publikum og har null evne til å styre publikum.

En gang i tiden da han også ble beskyldt for å være stiv på scenen svarte han, i all sin sedvanlige beskjedenhet og i fullt alvor, at dersom han virkelig ville kunne han ha danset ræva av Michael Jackson. Han skal i det minste ha for å i alders modenhet ha innrømmet at han var noe stor i kjeften da han sa det...
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Synd de ikke brukte SET. Det løser alle akustiske problemer har jeg hørt.
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Mer synd at NRK ikke sendte et par episoder med Tause Vitner i stedet! A-ha er musikkverdens svar på Bobla. :)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Trane skrev:
En gang i tiden da han også ble beskyldt for å være stiv på scenen svarte han, i all sin sedvanlige beskjedenhet og i fullt alvor, at dersom han virkelig ville kunne han ha danset ræva av Michael Jackson. Han skal i det minste ha for å i alders modenhet ha innrømmet at han var noe stor i kjeften da han sa det...
;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mulelid skrev:
Mer synd at NRK ikke sendte et par episoder med Tause Vitner i stedet! A-ha er musikkverdens svar på Bobla. :)
Og på rekordtid har du karret til deg tittelen som head flamer på sentralen. Gratulerer! :D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mulelid skrev:
Takk! ;D Har vært her noen år, men er periodetyter.. :p
Vet det etterhvert, og vel bekomme. Det hadde vært ok å vite hva du kalte deg tidligere, Mulelid. Dårlig dømmekraft og mot kombineres med ærlighet og åpenhet hos en ekte sentralist, vet du. :)
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Kalte meg Mulelid forrige gang også.. Slettet profilen for litt siden og fikk en ny med samme nick. Verre er det ikke. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mulelid skrev:
Kalte meg Mulelid forrige gang også.. Slettet profilen for litt siden og fikk en ny med samme nick. Verre er det ikke. :)
Okidok. Ingen nye planer med sletting da håper jeg?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mulelid skrev:
Kommer an på mobben her inne.. :)
Kommer nok heller an på deg, tipper jeg. Du legger opp til din egen skjebne. Til nå har jeg ikke observert noen som har forlatt forumet fordi de har blitt dårlig behandlet. Alle blir behandlet slik de selv ber om å bli behandlet, uten unntak.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.062
Antall liker
2.003
baluba skrev:
Mulelid skrev:
Kommer an på mobben her inne.. :)
Kommer nok heller an på deg, tipper jeg. Du legger opp til din egen skjebne. Til nå har jeg ikke observert noen som har forlatt forumet fordi de har blitt dårlig behandlet. Alle blir behandlet slik de selv ber om å bli behandlet, uten unntak.
Så, så Baluba, ikke lag mer baluba enn nødvendig nå. Mulelid er sikkert en grei og snill gutt! (Forøvrig er det sikkert noen her inne som har fått røff behandling, nok til at ørene har flagret. Fortjent eller ikke. Det kan sikkert diskuteres.
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Alle legger opp til sin egen skjebne, med mindre man er siamesisk tvilling eller troll med to-3 hoder.. :)
Men jeg spiller ikke i A-HA! :)
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Så ikke konserten på NRK, men med DTS-MA så var dette riktig bra!
 
Topp Bunn