85" tv, hvor mye koster de billigste med bra kvalitet ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Har hatt en Samsung serie 8, 65" i over 7 år nå og den skal nå avløse en tilsvarende 55" oppe i stua som igjen skal inn på et soverom........ så i kjelleren blir en vegg ledig..... jeg tenkte først på og gå opp til en 75"...... sånn litt et hakk omgangen........ men det blir kanskje litt fattig og gå opp bare et hakk........ så da lurer jeg på en 85"....... ser at Elkjøp har en Samsung til 30k og da er mitt spørsmål: holder det med 30k for en 85" tv eller blir den for dårlig ?....... må man lenger opp i pris for og få bra kvalitet på en 85" eller holder den til 30k mål ?......... tv'n brukes i all hovedsak til og se Street outlaws, Deadliest catch etc og en og annen blue-ray og litt konserter.
Hadde vært veldig fint med litt meninger og anbefalinger rundt dette....... for som jeg har vært inne på.... det er 7,5 år siden jeg handlet noen tv sist.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Nå er det jo alltid et spørsmål om hva som er bra nok.
Personlig hadfe jeg kikket på Samsungs q80 i den størrelsen, samt Sonys h9505.
Vent på tilbud eller dnb sitt kort tilbud på power så er de kanskje innenfor prismessig
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
Har også kikket på nevnte Sony.
Har hatt 70» siden 2012.
Venter på gode tilbud eller Black Friday, foreløpig er 3*15 billigste pris.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Har hatt en lg 65" I noen år nå.. nest dyreste serien.. og må si jeg liker lg bedre enn Samsung spesielt.

Men når jeg skal bytte så tror jeg at det blir den største i the one(tror den het det) serien til Philips. Vis ikke så holder jeg meg i LG verden.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Ok, da skjønner jeg mere.
Jeg håper på (urealistisk, jeg vet) 3»5 15000 😄
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hm, vurderer den sony'en selv til 33... Black Friday er rett rundt hjørnet, dog. Impulskontroll, please work!
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Tror @svart-hvitt har erfaring med disse. Nå er han tagget, så da dukker han nok opp. 😊
Jeg kjenner ikke denne Sonyen. Har oled AG9 i 77 tommer. For øvrig har jeg noen eldre LED fra Sony.

Synes Sony ofte har fin og enkel design, naturlig bilde uten wow-faktor. Og når det gjelder denne TVen er det fint at den er stor. Størrelse er en egen kvalitet og jo større, desto bedre.
 

A11PRO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.08.2020
Innlegg
96
Antall liker
68
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Sony TVer er veldig bra.
Nesten alltid veldig godt bilde ut av boksen om du ser bort i fra Normal (blåstikk) og "butikk demo" modusene. Kino (Cinema) gir en svært godt bilde ut av esken uten veldig behov for proff kalibrering. De har også vært helt i toppsjiktet på bildebehandling lenge nå.
 

Håkonlj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
65
Antall liker
102
Sted
Toten
Har hatt en lg 65" I noen år nå.. nest dyreste serien.. og må si jeg liker lg bedre enn Samsung spesielt.

Men når jeg skal bytte så tror jeg at det blir den største i the one(tror den het det) serien til Philips. Vis ikke så holder jeg meg i LG verden.
Har selv akk bestilt 75" av the one, pus7504 som vel er innenfor 2019 modellene skulle jeg mene. Hatt en 58" samsung siden 2018, men lysten på mer kinostørrelse gjorde at oppgraderingsspøkelset tok meg. Elkjøps tilbud på 10 laken skulle vel matche et godt black friday/week tilbud, så jeg slo til!
 

espen

Medlem
Ble medlem
16.02.2002
Innlegg
34
Antall liker
10
Har selv akk bestilt 75" av the one, pus7504 som vel er innenfor 2019 modellene skulle jeg mene. Hatt en 58" samsung siden 2018, men lysten på mer kinostørrelse gjorde at oppgraderingsspøkelset tok meg. Elkjøps tilbud på 10 laken skulle vel matche et godt black friday/week tilbud, så jeg slo til!
Prisen på 10k, var det med binding til Canal Digital? Så på samme TV selv, men ble ikke helt klok på hva som stod.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Jeg kjenner ikke denne Sonyen. Har oled AG9 i 77 tommer. For øvrig har jeg noen eldre LED fra Sony.

Synes Sony ofte har fin og enkel design, naturlig bilde uten wow-faktor. Og når det gjelder denne TVen er det fint at den er stor. Størrelse er en egen kvalitet og jo større, desto bedre.
For et drøyt år siden tok vi turen for å kjøpe en samsung, men kom hjem med en Sony 55.
ikke toppmodell ( er ikke så interessert i TV), men blir bare mer og mer førnøyd.
Design, bilde. 👍😃
 

Håkonlj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
65
Antall liker
102
Sted
Toten
Prisen på 10k, var det med binding til Canal Digital? Så på samme TV selv, men ble ikke helt klok på hva som stod.
Nei det er rotete satt opp av elkjøp, en kompis av meg spurte om akk det samme så du er ikke alene. 10k er uten canal digital, men man kan få 1k avslag, altså pris på 9k hvis du også kjøper og binder deg til canal digital et år. Har ingen interesse av det så her ble prisen 10 k :)
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.766
Antall liker
50.395
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Samsung 85" Q70T 4K UHD QLED Smart TV QE85Q70TAT
Denne kan du få til et bra bilde på,jeg har kalibrerings programet til samsung😁. Koster pr i dag 24990kr på elkjip😉
 
Topp Bunn