845 rør Elrog ER-845

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei rørentusiaster!

Jeg tenkte å kjøpe meg et ekstra sett med 845 rør til mine cary 211 ae. Gårsdagen ble brukt til å lese diverse utenlandske tråder om emnet og det var tydelig at ikke alle nyproduserte 845 rørene ble anbefalt til disse blokkene. Særlig en tråd på Audiogon var tydelig på dette. Det var i og for seg nyttig lærdom for 845 rørene er ikke helt billige. Imidlertid ble det introdusert et nytt rør som produseres i Tyskland. Elrog ER-845. Dette var helt nytt for meg, men jeg er ikke i stand til å finne en mulig forhandler av disse rørene på nettet.



Er det noen av dere andre på forumet som har erfaring her?

mvh Elektron
 

Vedlegg

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hvis du ikke finner noe informasjon om dette, bør du være skeptisk.
Veldig rart om noe slikt blir produsert i Tyskland i dag.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ser ut som shuguang.
noe svartmalte treasure-greier.

rebrandet.

ikke så ulikt det psvane holder på med.

sikkert gode rør, shuguang kan 845.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
fin link.

tyskkunnskapene mine er elendige, men det er artig å se at disse rørene faktisk ser ut til å være lagd i tyskland, og ikke er rebranda kinarør.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.387
Antall liker
3.120
Har ikke lest den tyske artikkelen, men
siden de har nippelen på toppen er det ikke
rebranda shuguang greier.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.080
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
har selv et sett shuguan og et sett Golden Dragon Premiere 845 rør. Foretrekker faktisk GD røret fremfor shuguan her. Elrog har jeg dog aldri hørt om, men det er alltid spennende med inntrykk av flere typer rør.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg bruker selv de orginale shuguan rørene etter at jeg klarte å "koke" et sett med Golden Dragon premium. De tålte ikke oppgitt bias på 100 slik Cary anbefaler for 845. Dette var jeg imidlertid advart mot på forhånd, og ble anbefalt 80 på disse rørene. Men jeg syntes det låt litt bedre med full power og fikk betale for det. :)

mvh Elektron
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg hadde et par united electronics for mange år siden.
ingen andre 845 har vært i nærheten av disse, selv ikke kr audio.

men de er kanskje litt vanskelig å finne nå?

prisen er vel enda verre enn we300b...
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Elektron skrev:
Jeg bruker selv de orginale shuguan rørene etter at jeg klarte å "koke" et sett med Golden Dragon premium. De tålte ikke oppgitt bias på 100 slik Cary anbefaler for 845. Dette var jeg imidlertid advart mot på forhånd, og ble anbefalt 80 på disse rørene. Men jeg syntes det låt litt bedre med full power og fikk betale for det. :)
mvh Elektron
De fleste SE forsterkere vil gi bedre både på papiret og i ørene om de kjøres hardere.
Men det har sin pris.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
http://www.elrog.com/

Fra Srajan Ebaen nyhetsider en stund tilbake: 6moons.
"Elrog is the brand name for new 845 and 211 tubes made in Germany. Stefan Noll and Thomas Deyerling of the German Cayin company are involved. These bottles were active in the Voxativ exhibit where Inès Adler showed her new and gratuitously priced quadratic Ampeggio Due single-driver horns with field-coil motors. For the same fiscal rather than performance reason, SoundStage singled out the same speaker in their 'worst of Munich' mentions. Even veteran showgoers with a good grasp on business realities do expect a bit of applied sanity in the raw cost-to-make to retail price conversion process. "



mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
mesut skrev:
fin link.

tyskkunnskapene mine er elendige, men det er artig å se at disse rørene faktisk ser ut til å være lagd i tyskland, og ikke er rebranda kinarør.
En kan jo se på bildene om ikke tysken er helt på stell. Nå sier ikke teksten så mye om produksjonen heller.
Bildene fra produksjonen tyder på at dette er hobby på eksperimentstadiet og ikke produksjon.
Tiden vil vise...............
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Ja, tiden vil vise Audiomix

Nedenfor følger imidlertid svaret på mit spørsmål om det var mulig å få kjøpe noen rør. For orden skyld, jeg sa jeg var fra Norge.

Good day.
This is exciting business opening.
Our Corporation is looking for self-motivated worker in Netherlands to help us expand our business in the Europe sector.
Free instruction possible.
Superb profit ability.

Requirements:
- 18+ age
- Only basic knowledge of Internet & computer.
- 2-3 free hours per day

Those who are interested must be smart and business oriented. Operate only some hours per day.
Everyone located in the Netherlands can be our agent.
Thank you for your time.


jeg tror vi venter litt ja ;D

mvh Elektron
 
Topp Bunn