Gode billig tv'er 65" og større

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Ja, som teksten indikerer....... hva og hvilken tv er årets beste Black Week kjøp i år når det gjelder 65" tv'er ??
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
127
Sted
Trondheim
Kjøpte Samsung QE65Q70A fra Hi-fi Klubben 9990,- med 6års garanti . Dattera skal ha tv når hu flytter ut så trur d e et godt kjøp til prisen.4000 billigere enn i forrige uke.
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Nå er jeg ingen ekspert på TV-er, har fremdeles min Samsung 55’’ fra 2012… ser det er forskjeller mellom oled og qled, kanskje forskjellene mellom teknologiene er viktigere for deg enn hvilket merke? Se link under

 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Har sett på en del Youtube videoer, Sony A80J 65" frister mer og mer. Koster det samme som LG C1, men syns bildekvaliteten til Sony overgår LG. Hvis man ikke spiller særlig på TV'en så vil A80J være et bedre valg enn C1.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Trodde vår Sony hadde dødd tidligere i høst så jeg kikket litt.
Jeg synes betjening av Samsung er irriterende.
Sony leverer på både betjening og bilde, så det blir klart Sony igjen, selv om jeg slappp med skrekken denne gangen.
Hva med denne?
 
C

Cyber

Gjest
Trodde vår Sony hadde dødd tidligere i høst så jeg kikket litt.
Jeg synes betjening av Samsung er irriterende.
Sony leverer på både betjening og bilde, så det blir klart Sony igjen, selv om jeg slappp med skrekken denne gangen.
Hva med denne?
Det er det som er kremen med Apple TV - alt i den lille fjernkontrollen, slår av og på hele systemet. Har ikke rørt systemfjernkontrollen på lenge.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Det er den Sony'en som jeg har skikket på. Den har ikke VRR ennå, men håper at den kommer med neste oppdatering. Og for de som har PS5 slapp de nylig en firmware som gjorde bildekvaliteten enda bedre.

LG C1 har VRR, Gsync og Freesync, så om man er en pc-gamer så bør man gå for C1. Jeg spiller ganske mye, men jeg bruker som oftest 27" gamingskjerm til det formålet. TV'en blir mest til PS5. Skal jeg bytte ut min første generasjon 4k tv fra 2013, har så lyst...

Edit: LG C1 har 4 x hdmi 2.1 inngang. Så om man har PS5, XBOX series x og gamig-pc med skjermkort som støtter 2.1 hdmi så bør man kjøpe C1. A80J har kun 2 x hdmi 2.1.
 
C

Cyber

Gjest
Det er den Sony'en som jeg har skikket på. Den har ikke VRR ennå, men håper at den kommer med neste oppdatering. Og for de som har PS5 slapp de nylig en firmware som gjorde bildekvaliteten enda bedre.

LG C1 har VRR, Gsync og Freesync, så om man er en pc-gamer så bør man gå for C1. Jeg spiller ganske mye, men jeg bruker som oftest 27" gamingskjerm til det formålet. TV'en blir mest til PS5. Skal jeg bytte ut min første generasjon 4k tv fra 2013, har så lyst...

Edit: LG C1 har 4 x hdmi 2.1 inngang. Så om man har PS5, XBOX series x og gamig-pc med skjermkort som støtter 2.1 hdmi så bør man kjøpe C1. A80J har kun 2 x hdmi 2.1.
Så en test av Sony vs LG C1 og da var Sony tydelig bedre på SD og HD-film (TV-film).
 
C

Cyber

Gjest
Skal vise naboen denne....... ser flott ut den........ skulle egentlig hatt en slik en selv også, men da blir det ny tv eller julegaver i år....... får høre hva familien sier om det :)
Man kjøper ikke LCD i 2021...IMHO.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Man kjøper ikke LCD i 2021...IMHO.

Kommer helt sikkert til og angre på at jeg spør hvorfor ikke....... men tar sjansen: hvorfor skal man ikke kjøpe denne tv'en ?

Lyd & Bilde kåret den til beste 2021/2022....... men du mener da at det ikke er riktig tv og gå for ?
 
C

Cyber

Gjest
Kommer helt sikkert til og angre på at jeg spør hvorfor ikke....... men tar sjansen: hvorfor skal man ikke kjøpe denne tv'en ?

Lyd & Bilde kåret den til beste 2021/2022....... men du mener da at det ikke er riktig tv og gå for ?
JEG synes OLED er mye bedre, svartnivå, innsynsvinkel osv... men DU må selvsat kjøpe det du selv synes er fornuftig.

Samsung QN90A QLED vs Sony A80J OLED Side-by-Side TV Comparison - RTINGS.com

Her ser du sammenlikning mot modellen over den du ser på.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg kan aldri anbefale noe annet enn OLED etter at jeg fikk det i hus i vår.
At noen vil ha stor TV er forståelig, men jeg ville heller betalt samme pris for en midre OLED, enn en større TV med QLED.
Faren for innbrenning er drastisk redusert i nye modeller i forhold til tidligere generasjoner.
Om du ikke ser på Nyhetskanalen/Sky/CNN 12 timer per dag, så kan jeg ikke annet enn å anbefale OLED.

Sony sine modeller er vel på tilbud denne uken, og de har enda bedre kvalitet enn LG på bildene.
Bare sjekk videoer på YouTube der de sammenligner modeller, der vinner Sony/Panasonic mange dueller.
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
245
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Jeg banner nok i kirken, men synes samsung the frame er en fin tv. Har hatt enn 55" og skal ha en ny i 65". Jeg synes brukeropplevelsen er god, hatt null problemer med vår i 3 år. Brukt den til tv/film/spill og en slipper å se inn i et sort hull når TVen ikke er i bruk, eneste grunn til vi trenger ny er pga vår ble solgt sammen med bolig. https://www.elkjop.no/product/tv-og...NO&utm_azure=ce90b954cb384353ab329367e3ad518c
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Jeg var nettopp innom elkjøp for å hente Sony 65a80j. En som jobbet der sa at det var frame som solgte best. Det tyder på at den er en god tv til en edruelig pris.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Anbefaler som tidligere nevnt å sjekke YouTube hva som taler for og imot en teknologi.
HDTV-test er en av de beste kanalene, han er nøytral til det meste, bare gir fakta:
Dette er test av en LG-OLED
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det er en jungel....... men utifra hva jeg har sett til nå, så er konklusjonen min at hvis man legger 15k på bordet for f.eks Samsungen som er nedsatt fra 20k...... så blir man neppe misfornøyd...... ja kanskje er Sony'en et hakk bedre........ men vil man sitte og se på Samsungen og virkelig tenke at .... "DET" kunne Sony'en gjort bedre ?..... neppe. Så lenge ekspertene ikke helt kan enes om at den ene virkelig ER klart bedre enn den andre...... vel da kan hvertfall ikke jeg avgjøre det hele.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Med Samsung Frame går du ikke glipp av et eneste program 🤭. Selv tek.no fremhever Frame. Ta en beslutning og gå for det.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det er naboen som skal ha tv....... selv om jeg føler at jeg snart må bytte ut mine aldrende Samsung'er fra 2013 selv også.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Er det "gamle folk" må man tenke brukervennlighet. Da er det ikke sikkert Frame er tingen.
 
C

Cyber

Gjest
Det er naboen som skal ha tv....... selv om jeg føler at jeg snart må bytte ut mine aldrende Samsung'er fra 2013 selv også.
Du har vel fått svarene over?

Jeg vet ikke om noen som har kjøpt OLED og tenkt de burde i stedet gått for LCD, om det nå kalles QLED fordi de håper flest mulig skal tro det står OLED og kjøpe ved feiltakelse. I min TV-verden spør du mer om du skal ha hest eller bil enn forskjeller mellom to ulike biler.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Med Samsung Frame går du ikke glipp av et eneste program 🤭. Selv tek.no fremhever Frame. Ta en beslutning og gå for det.
tek.no som ikke gir minus poeng for manglende Dolby Vision og har godt med reklamekroner fra Samsung?
Beste tilbudet i kroner og ører kan være samsung, beste tilbudet i ren billedkvalitet tilfaller Oled leiren.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.867
Torget vurderinger
8
Har testet Sony og LG Oled mot Samsung Neo Qled i lys stue uten at rommet blir bek mørkt og den er bedre enn Oled og helt rå når familien også vil spille! brukervennligheten til Samsung er også helt rå! bare tanken på at innbrenning på Oled er mulig i 2021 sier sitt
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.471
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg vet ikke om noen som har kjøpt OLED og tenkt de burde i stedet gått for LCD, om det nå kalles QLED fordi de håper flest mulig skal tro det står OLED og kjøpe ved feiltakelse. I min TV-verden spør du mer om du skal ha hest eller bil enn forskjeller mellom to ulike biler.


Så forskjellene mellom Oled og de forskjellige lcd varaintene er så store som forskjellen mellom en bil og en hest ?........ dette sier du tiltross for at du selv legger ut sammenligninger hvor konklusjonen hvorvidt en er bedre enn den andre er uklar og må veies opp mot den enkeltes behov.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Sitter man i dagslys og ser på tv, så er qled det beste valget, men skal man kose seg med en film etter at det er blitt mørkt, så kommer oled til sin rett med gnistrende bilder, rett og slett for sitt uslåelige sortnivå.

Du vil ikke føle at du mangler noe om du velger det ene eller andre alternativet, da skal man være vanvittig pirkete, og du må nesten ha 2 tv,er ved siden av hverandre for direkte sammenligning for å avgjøre hvilken som er best. Går du fra en nabo som har qled til en annen som har oled, så påstår jeg at du ikke klarer å avgjøre på hukommelsen hvilken tv som er best.

I butikken med mye flombelysning kan qled virke veldig overbevisende pga sin økte lysstyrke, men det er i hjemmemiljø du må sammenligne dem. Selv valgte jeg oled pga fantastisk sortnivå, naturlige bilder og ikke minst behagelig for øynene å se på, jeg synes faktisk at qled er litt slitsomt å se på i lengden.
 

1simen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.09.2019
Innlegg
88
Antall liker
56
Sted
Asker
Har testet Sony og LG Oled mot Samsung Neo Qled i lys stue uten at rommet blir bek mørkt og den er bedre enn Oled og helt rå når familien også vil spille! brukervennligheten til Samsung er også helt rå! bare tanken på at innbrenning på Oled er mulig i 2021 sier sitt
Jeg endte på samme konklusjon da jeg vurderte Q950ts og CX i fjor og synes nå selv at Q950ts har et sortnivå som er tilnærmet perfekt også når rommet er helt mørkt. Brukervennlighet, fjernkontroll, design (helt flat + oneconnect boks) teller selvfølgelig også positivt, men mener nå bildekvaliteten også er helt fantastisk på denne modellen.
 
Topp Bunn