Gode billig tv'er 65" og større

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
... ja kanskje er Sony'en et hakk bedre........ men vil man sitte og se på Samsungen og virkelig tenke at .... "DET" kunne Sony'en gjort bedre ?.....
Svaret til begge spørsmål er " JO, Absolutt" :) Sonyen er Mye bedre og det trenger en ikke være ekspert for å se. Jeg har en LG C9 og en kompis den Samsungen. Er bedre tver enn C9 nå med en ørliten margin, men forskjellene er til tider dramatisk stor, særlig i kontrast og mørke scener, der gremmer jeg meg over Samsungen. Skal han se SciFi, kommer han til meg å ser dem
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Siden jeg er syk, sendte jeg min mor alene ned til Elkjøp for å kjøpe den eminente https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/293517/samsung-65-qn85a-4k-neo-qled-2021 (har selv samme bare75" og 2019 modell). Trur dere fan ikke Elkjøp har klart å lure min eldre mor til å kjøpe "oppsetting av tv" til ufattelige 1500 kroner.. Du snakker om å lure folk! Blir lenge til jeg setter mine føtter innenfor den sjappa.



Nå var vel poenget med denne tråden Black week tilbud og ikke om og "disse" Elkjøp...... men start gjerne en egen tråd for det.
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Har du bestemt deg for hva du skal kjøpe @Rudi ?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Har du bestemt deg for hva du skal kjøpe @Rudi ?


Jeg skal ikke kjøpe noe jeg........ som jeg har nevnt i tråden en del ganger så "jaktet" jeg ny tv til en nabo og ønsket å finne best mulig tilbud på en bra tv til ham....... han har bestilt den 65" til Samsung som er satt ned til 15k...... tipper han blir fornøyd med........ og hvis ikke kan han jo selge den rimelig til naboen sin :ROFLMAO:
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Bra det ordnet seg for naboen din og at en samtidig har fått belyst forskjellene mellom qled og oled
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Hun dro ned for å kjøpe en tv, 5000,- ned-BW tilbud. Tv koster okay pris 15000,- kommer hjem og har betalt 16500,- fordi de overtalte henne til at dette måtte hun ha. Det er vel ikke å disse ned Elkjøp? Er jo allmen interesse for folk at prisen fort kan øke så snart du trer inn i butikken. Skulle gjerne ha visst hva de har gjort med tvn som er verdt ett påslag på 10%. Kalibrering i butikk, 1-2 års sikkerhetsforsikring, håpløse tilleggsprodukter de prøver prakke på folk. Hadde de ennå kommet hjem, kalibrert og koblet den til wifi så hadde jeg forstått det.


Har fremdeles ikke noe med topic og gjøre........ og uansett er det fullt reversibelt kjøp hos Elkjøp, så ikke noe og suttre over. Kan gjøres så enkelt som og heve kjøpet og i løpet av dagen eller morgendagen bestille en ny lik tv online for henting eller levering..... problem solved.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg skal ikke kjøpe noe jeg........ som jeg har nevnt i tråden en del ganger så "jaktet" jeg ny tv til en nabo og ønsket å finne best mulig tilbud på en bra tv til ham....... han har bestilt den 65" til Samsung som er satt ned til 15k...... tipper han blir fornøyd med........ og hvis ikke kan han jo selge den rimelig til naboen sin :ROFLMAO:
Han kommer neppe til å angre på det kjøpet.(y)
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.304
Antall liker
2.031
Sted
Nordland

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Jeg skal ikke kjøpe noe jeg........ som jeg har nevnt i tråden en del ganger så "jaktet" jeg ny tv til en nabo og ønsket å finne best mulig tilbud på en bra tv til ham....... han har bestilt den 65" til Samsung som er satt ned til 15k...... tipper han blir fornøyd med........ og hvis ikke kan han jo selge den rimelig til naboen sin :ROFLMAO:
Jada det er en kjempe god tv. Når det kommer til hva du burde valgt så er det ingen fasit her som mange skal ha det til. QLED er ikke verdens beste tv og det er ikke OLED heller. Begge har fordeler og ulemper og det koker ned til hva du bruker tven til og hvordan stua di ser ut. JEg forklarer dette nærmere nedenfor.

QLED
Er du den typiske kunden med store vinduer i en lyssterk stue som skal ha tv for det aller meste og verdsetter smart-tv muligheter så er absolutt QLED veien å gå.
Fordelene: er overlegen lysstyrke. Samsung har også en svært god smart-tv som bla. jeg mener er den beste (unntaket er jo Apple TV).
Ulempene: er at TVen IKKE har ett overlegent sort nivå og i mange scener vil du kunne se at dette blør litt ut i større deler av bildet. Til gjengjeld har du ingen fare for innbrenning, så du kan se på TV og nyhetskanaler dagen lang uten å stresse over statiske logoer. Samsung sine modeller har heller ikke det utbredte Dolby Vision formatet og vil derfor ikke kunne prestere 100% på filmer med dette formatet.

Alt i alt en veldig allsidig TV. Toppmodellene viser seg virkelig fram i rom med store vinduer og mye lys/sol. Der har TVen solid kontroll.

OLED
Er du den kunden som hovedsakelig ser på film og serier og vil ha det aller beste bildet i ett rom hvor du har god kontroll på belysningen, så er aldri OLED feil.
Fordelene: OLED har perfekt sortnivå og du vil ikke oppleve noen lyslekkasje. Hver eneste pixel lager sitt eget lys og på grunn av dette kan det lages svært tynne skjermer, uten at det går utover bildekvaliteten. Skjermene har upåklagelig innsynsvinkel og viser også ett svært godt bilde fra siden.
Ulempene: Dessverre er ikke OLED skjermene like lyssterke som QLED. OLED egner seg derfor mindre i rom hvor du har dårlig lyskontroll, og plages med gjenskinn. Lystette gardiner er absolutt anbefalt. Skjermene har også en viss fare for skjerminnbrenning men det skal sies at de fleste ikke har like store problemer med dette som først fryktet. Men du bør absolutt begrense nyhetskanaler og god morgen norge over lang tid. I dag har også alle OLED skjermer bred formatstøtte og støtter bla Dolby Vision.

OLED vil gi deg det beste bilde per dagsdato, men de fleste må gjøre tiltak da den ikke gjør en like god jobb under krevende lysforhold.
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Jada det er en kjempe god tv. Når det kommer til hva du burde valgt så er det ingen fasit her som mange skal ha det til. QLED er ikke verdens beste tv og det er ikke OLED heller. Begge har fordeler og ulemper og det koker ned til hva du bruker tven til og hvordan stua di ser ut. JEg forklarer dette nærmere nedenfor.

QLED
Er du den typiske kunden med store vinduer i en lyssterk stue som skal ha tv for det aller meste og verdsetter smart-tv muligheter så er absolutt QLED veien å gå.
Fordelene: er overlegen lysstyrke. Samsung har også en svært god smart-tv som bla. jeg mener er den beste (unntaket er jo Apple TV).
Ulempene: er at TVen IKKE har ett overlegent sort nivå og i mange scener vil du kunne se at dette blør litt ut i større deler av bildet. Til gjengjeld har du ingen fare for innbrenning, så du kan se på TV og nyhetskanaler dagen lang uten å stresse over statiske logoer. Samsung sine modeller har heller ikke det utbredte Dolby Vision formatet og vil derfor ikke kunne prestere 100% på filmer med dette formatet.

Alt i alt en veldig allsidig TV. Toppmodellene viser seg virkelig fram i rom med store vinduer og mye lys/sol. Der har TVen solid kontroll.

OLED
Er du den kunden som hovedsakelig ser på film og serier og vil ha det aller beste bildet i ett rom hvor du har god kontroll på belysningen, så er aldri OLED feil.
Fordelene: OLED har perfekt sortnivå og du vil ikke oppleve noen lyslekkasje. Hver eneste pixel lager sitt eget lys og på grunn av dette kan det lages svært tynne skjermer, uten at det går utover bildekvaliteten. Skjermene har upåklagelig innsynsvinkel og viser også ett svært godt bilde fra siden.
Ulempene: Dessverre er ikke OLED skjermene like lyssterke som QLED. OLED egner seg derfor mindre i rom hvor du har dårlig lyskontroll, og plages med gjenskinn. Lystette gardiner er absolutt anbefalt. Skjermene har også en viss fare for skjerminnbrenning men det skal sies at de fleste ikke har like store problemer med dette som først fryktet. Men du bør absolutt begrense nyhetskanaler og god morgen norge over lang tid. I dag har også alle OLED skjermer bred formatstøtte og støtter bla Dolby Vision.

OLED vil gi deg det beste bilde per dagsdato, men de fleste må gjøre tiltak da den ikke gjør en like god jobb under krevende lysforhold.
Bra og informativt innlegg. Jeg endte opp med QLED når jeg gjorde screening i 2019. En viktig ting for meg var at den skulle på vegg og bygge minst mulig i tillegg. Der har Samsung gjort det geniale med one connect boksen, det ble for mitt vedkommende tungen på vektskåla.
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
597
Antall liker
696
Sted
Bodø
Det er vel slik at OLED mister lysintensitet over tid, mens QLED ikke gjør det?
Hvor stor faktor bør man legge på noe slikt når man vurderer ny TV,
og er noen OLED panel bedre enn andre i så henseende?
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Bra og informativt innlegg. Jeg endte opp med QLED når jeg gjorde screening i 2019. En viktig ting for meg var at den skulle på vegg og bygge minst mulig i tillegg. Der har Samsung gjort det geniale med one connect boksen, det ble for mitt vedkommende tungen på vektskåla.
Ja på brukervennlighet og design så scorer samsung absolutt høyest, her har de andre produsentene mye å lære. One connect boksen er genial og det er fjernkontrollene deres også. Frame er også lekker på vegg.

Det er vel slik at OLED mister lysintensitet over tid, mens QLED ikke gjør det?
Hvor stor faktor bør man legge på noe slikt når man vurderer ny TV,
og er noen OLED panel bedre enn andre i så henseende?
Panelet har som regel svært god levetid når du bruker riktig bildemodus, aldri dynamisk og helst ikke standard. Dynamisk dreper alle tver over tid, selv QLED. Men jeg ville ikke lagt noe trykk på det når jeg skal kjøpe tv, QLED blir også dårligere med tiden. Elektronikken streiker som oftest først på både OLED og QLED.

Svært liten forskjell fra panel til panel. Alle OLED panel kommer fra LG uansett hvilket tv fabrikat du har. Hovedforskjellen ligger i bilde behandlingen.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Så var det noe særlig grunn til å kjøpe nå?
Hadde ikke tenkt å kjøpe noe på på BF men endte opp med å kjøpe en fryseboks! Den var reelt satt ned i pris og pga. vi fikk et plutselig behov (sprengt kapasitet etter at vi byttet ut en fryseboks med et mindre fryseskap i sommer) og masse hjortekjøtt måtte plasseres...
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Er dette en tv og gå for ? Prisen er litt i overkant av hva lommeboka tilsier for tiden, men det lar seg gjøre........ ser at førprisen ligger 10k høyere, så i teorien burde dette være et greit kjøp...... noen med peiling som kan uttale seg ?

 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Veldig lyst rom den skal i, eller er det litt lysstyring der?
Samt, hvilke streaming tjenester skal benyttes (om noen?)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
I påsken var vi en tur i USA og der var det en butikk som hadde alt av TV'er i alle størrelser og jeg ble værende der nesten hele dagen og tittet på nær sagt alt i alle prisklasser og det som slo meg var at nær sagt alle tv'ene ga bra bilde....... joda LG's billig 75" til Nkr +/- 10k hadde blassere bilder enn LG's 75" dobble og tripple prisen, men alikevel synes jeg at den billigste hadde fine bilder så lenge man ikke direkte sammenlignet med de dyrere tv'ene....... den til tripple prisen var lekker med sitt superslanke design og en kontrast og "zoing" i bildene som var fantastisk...... det samme gjaldt for Samsung modellene........ jeg forstår at dette blir en avsporing i egen tråd, men utviklingen har visserligen godt fremover når det gjelder tv'er de siste 10 årene og det virker på meg som at først og fremst billig tv'ene har blitt mye bedre.

Grunnen til at jeg trakk frem 65" Samsung tv'en i tilbudet er at kanskje det er veldig mye for pengene for en peilingløs fyr som meg ?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Skal stå i en stue med varierende lysforhold, men brukes hovedsakelig på kveldstid.
Skal erstatte en Samsung 55" serie 8 fra 2013.
Vi har Rikstv inkl HBO Nordic, Paramount+ og Youtube........ og så en blue-ray nå og da.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Sånn u utgangspunktet når dere ikke har Netflix, Disney, Prime osv, så er samsing greie.
Hadde nok heller tittet hardt på denne fra HIfiklubben istedenfor:
Kunne du ventet litt så er nok denne fra Sony ennå et lite knepp over:
Skal dere ha netflix osv så er nok denne bedre.
 

brunBar

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.08.2021
Innlegg
652
Antall liker
677
Sted
Rogaland
sjekk hvor god den er til selve bildeprosseseringen. De fleste skjermer i dag gir et skarpt og godt nok bilde, men det som burde undersøkes er hvor godt skjermen er til å behandle bildene i bevegelse. Typisk er når det kameraet panorerer, eller raske handlinger i scener på film, sport. Er tv'n "treig" kan det gi et grøtete og uklart bilde som er slitsomt og forstyrrende for øynene. f.eks OLED tver er best per i dag vil jeg påstå..hvertfall mannen i gata økonomi
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
TVen du linker til er garantert bra nok. Vi omøblerte litt i stua og byttet en gammel 65 fra Samsung til en ny 55' (AU9085 led, 2021) som var på tilbud. Rundt 6500,- Sitter 2 meter unna og er veldig fornøyd. Og det ser ut til at vi bruker TVen til omtrent det samme.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.475
Sted
Sunndalsøra
Jeg har bare et gammelt 42'' Pioneer plasma som sikkert er 20 år gammelt. Det jeg likere med det er fargedybden og lyden, selv om jeg kjører lyd over stereo anlegget. Men har ikke kontrast og skarpheten som på OLED og QLED. Ser det er mye tilbud/kampanje nå. Hvis jeg skulle byttet selv, så har jeg gått for 65'' isteden for 55''. Ser det er mange fine rundt 15k prisklassen. Ser mange flotte fra Samsung, LG og Sony. Sony virker som er noe dyrere, og har veldig fin sortdybde. Pioneer plasm'n er noe treig i hurtig bevegelser som på sport. Fargedybde/nyansen er veldig bra, og har hverken rosa skjær eller grønn skjær som på enkelte tv. For meg så er det viktig.
 
  • Liker
Reaksjoner: ePi

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Sånn u utgangspunktet når dere ikke har Netflix, Disney, Prime osv, så er samsing greie.
Hadde nok heller tittet hardt på denne fra HIfiklubben istedenfor:
Kunne du ventet litt så er nok denne fra Sony ennå et lite knepp over:
Skal dere ha netflix osv så er nok denne bedre.


Dette blir litt spesielt........du anbefaler altså en Samsung 65' tv hos hifi klubben til fullpris 12990 fremfor en Samsung 65' hos Elkjøp som er satt ned i fra 22990 til 12990.......så det du sier er at den til 22990 ikke har noen fortrinn fremfor en som koster 10000 kroner mindre, høres litt snålt ut.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Dette blir litt spesielt........du anbefaler altså en Samsung 65' tv hos hifi klubben til fullpris 12990 fremfor en Samsung 65' hos Elkjøp som er satt ned i fra 22990 til 12990.......så det du sier er at den til 22990 ikke har noen fortrinn fremfor en som koster 10000 kroner mindre, høres litt snålt ut.
Sjekk litt reviews.
Og så kan man spørre hva som egentlig er riktig pris for en modell som bare ELkjøp selger:
1660574107285.png


Dette da for en tv som er fire måneder gammel..
 
Sist redigert:

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Når trådstarter allerede har påpekt at 13000kr er i overkant, så hva er vel ett lite titusen ekstra? Ikke alle trær strekker seg opp til den øverste greinen🥸
Kan ikke skjønne at den tv’n på Elkjøp ikke skulle dekke TS sine behov/ønsker..
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg bare synes at en 65" tv fra samme merke til fullpris 22990 burde være bedre enn en 65" til fullpris 12990....... hva er peonget med og lage eller for den saks skyld kjøpe en som koster 10k mer hvis den ikke er bedre ?
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Det kan se ut som den fra HiFi klubben kanskje er et hakk vasere; QN (Neo Qled) vs Q (Qled), og generelt er høyere tall de bedre modellene.

RTING's sammenligning av QN90A vs Q80A:


EDIT: Nå står det plutselig på HiFi klubben at modellen er utgått.
 
Sist redigert:

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
440
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hvorfor er noen Tver bedre på nettfliks ?
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Hvorfor er noen Tver bedre på nettfliks ?
Netflix støtter Dolby vision.
Det gjør ikke Samsung sine modeller, de vil at deres eget hdr oppsett skal brukes.
Stort sett alle andre støtter DV.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Samsung Q90A er råere en Q83B Neo QLED er et hakk videre en vanlig QLED, har eid Q90A 😉 solgte Q90A da denne ble for tung for ny tv-benk å handlet da inn Philips OLED 706, har ikke pakket opp denne enda da vi skal flytte men vil tro bildet er en del anderledes en Q90A mtp lysstyrke og sortnivå samt flere formater som Dolby Vision, men absolutt fornøyd med Samsung de gangene jeg har eid modeller fra de.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Som trådstarter gikk jeg fra ca samme årsmodell og merke, en Samsung LED i 8 serien, i strl.65, til OLED.
Var veldig fornøy med byggekvalitet og design på Samsung, men mye clouding og artfifakter. Synes heller ikke «vanlig» QLED er bra nok der, sorry.
Vil gjerne få anbefale en relativt rimelig OLED som har vært på fiine tilbud nå og da:
Byttet ut til Philips 806. Denne er lekker og overrasker til prisen, men Philips krever en del jobb med billedsettingene. Som egentlig alle TV gjør om man skal bli SKIKKELIG fornøyd.
Har man først tunet inn de forskjellige settingene (SDR,HDR, Dolby V.format gir gjerne litt forskjellig toning av bildet, samt tuning av ting og tang som blir skrudd av/på ala «Motion Control») for de forskjellige billedformatene du mottar fra TV sendingene er denne OLED TV er mer enn lyssterk nok, og P5 pross.har også funksjoner som billedrens, samt funksjon som gjør at faste logoer blir tatt hensyn til for å hindre innbrenning. Bildene er helt stunning, artifakter sees skjelden.
4-sidig Ambievalent LED gjør også mye for filmopplevelsen, men kan gjerne også stå på lav lysstyrke for å ha litt lys bak og rundt TV.
Android funkjsonene virker å være bra, men selv bruker jeg Apple TV til alt, så lite i bruk så langt.
806 har også støtte for de nyeste formatene.
Skal sies at jeg har «kun» 55. Den har jeg etter jeg kjøpte (Til 13k) sett helt nede på 10-tallet. 65`er vel ikke så veldig langt over
 
H

Hifibasillen

Gjest
Som trådstarter gikk jeg fra ca samme årsmodell og merke, en Samsung LED i 8 serien, i strl.65, til OLED.
Var veldig fornøy med byggekvalitet og design på Samsung, men mye clouding og artfifakter. Synes heller ikke «vanlig» QLED er bra nok der, sorry.
Vil gjerne få anbefale en relativt rimelig OLED som har vært på fiine tilbud nå og da:
Byttet ut til Philips 806. Denne er lekker og overrasker til prisen, men Philips krever en del jobb med billedsettingene. Som egentlig alle TV gjør om man skal bli SKIKKELIG fornøyd.
Har man først tunet inn de forskjellige settingene (SDR,HDR, Dolby V.format gir gjerne litt forskjellig toning av bildet, samt tuning av ting og tang som blir skrudd av/på ala «Motion Control») for de forskjellige billedformatene du mottar fra TV sendingene er denne OLED TV er mer enn lyssterk nok, og P5 pross.har også funksjoner som billedrens, samt funksjon som gjør at faste logoer blir tatt hensyn til for å hindre innbrenning. Bildene er helt stunning, artifakter sees skjelden.
4-sidig Ambievalent LED gjør også mye for filmopplevelsen, men kan gjerne også stå på lav lysstyrke for å ha litt lys bak og rundt TV.
Android funkjsonene virker å være bra, men selv bruker jeg Apple TV til alt, så lite i bruk så langt.
806 har også støtte for de nyeste formatene.
Skal sies at jeg har «kun» 55. Den har jeg etter jeg kjøpte (Til 13k) sett helt nede på 10-tallet. 65`er vel ikke så veldig langt over

Handlet min 706 til kun 10k på Komplett 😅
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ser ut som den er så close på 806 i spec at det må jo være et OMG SUPER kjøp i strl.65" :)
Som nevnt, regn med å bruke litt tid på litt annerledes set-up en Samsung, avhengig av kilder.
Menyene kan være litt vriene for å skru av ALT av såkalte bilde «forbedringer» .
Uansett, 65 OLED til den prisen, med den kvaliteten er vel en no-brainer vs LED og QLED alternativer:?
Knipsa et bilde med halv løgent iPhone kamera når jeg forsket på settinger i Apple TV og 806 i annen tråd nylig. Tatt i dagslys, mens sola skinner litt inn på venstre side av skjermen. Selv det er ikke no prob. VELDIG bra innsynsvinkel og lysstyrke også på disse OLED. Jeg har mye igjen å gå på, men liker ikke bilder som gir vondt i øya. Bare å glede seg :)


14B31657-7B04-43C3-9C6D-A6904230FF28.jpeg
 
Sist redigert:
H

Hifibasillen

Gjest
Ja er superfornøyd til den prisen er faktisk første oled for meg 😁 kun hatt Samsung tidligere alt fra 7 til 9 serie i forskjellige årganger, litt skeptisk til innbrenning da jeg gamer en del men satser på at de har mange funksjoner som LG mtp dette.

Eneste jeg kommer til å savne er vel fjernkontrollen til Samsung og letthet rundt denne men mye kan styres med den nye Chromecast kontrollen jeg handlet inn 🙂 virker også til å være vesentlig mer funksjoner hos Philips en Samsung så dette er et pluss foreløpig før jeg får tester mer.

706 vs 806: har lest mye rundt dette og foreløpig ser det ut til at det er 3vs4 ambilight og ikke automatisk Calman hos 706 og litt lavere lysstyrke så disse er ganske like derfor 706 ble handlet inn 🙂
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ang.innbrenning: De har nå intelligens som tar hensyn til logoer o.l. som står på samme plass, samt bilde-rens funksjon om behov. Fjernkontrollen er helt OK, kan styre Apple TV med den også. Men etter å ha programmert ferdig TV, så bruker jeg nå bare Apple TV remoten på alt av TV og film titting, samt lyd. Og til AV og PÅ.
Jeg har BTW programmert Calman settingen for SDR materiale, Calman HDR settingen for HDR materiale, og Dolby Vision settingen kommer opp automatisk ved DV materiale. Vært inne å tunet på alle settingene. Om du sku stå fast under oppsett, så kan jeg muligens tipse.
Får beklage til trådstarter Rudi at det ble litt mye Philips prat her nå:)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg er vant til at tråder jeg starter raskt begynner og omhandle noe helt annet enn hva jeg spør om/snakker om....... så jeg er ikke sjokkert eller noe sånnt......... skjønner dog fremdeles ikke hvorfor en Samsung til 12990 er bedre enn en Samsung til 22990....... hvorfor lager de en dårligere tv til 10 lapper mer i pris ?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Jeg er vant til at tråder jeg starter raskt begynner og omhandle noe helt annet enn hva jeg spør om/snakker om....... så jeg er ikke sjokkert eller noe sånnt......... skjønner dog fremdeles ikke hvorfor en Samsung til 12990 er bedre enn en Samsung til 22990....... hvorfor lager de en dårligere tv til 10 lapper mer i pris ?
Den fra HiFi klubben er jo EGENTLIG en TV som ligger på over 20k da. Neo QLED er bedre skjerm teknologi. Og, det er en TV i 9 serien. Bedre byggekvalitet m.m. Men det er en 21 modell, og nå selges vel disse ut for å gjøre plass til Neo QLED 2022.
Vil tro at Neo QLED 2022 vil ligge høyere i pris ved intro, enn det som er fullprisen på QLED fra Elkjøp du linker til.

Edit: blir vel denne da

 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.398
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg fant noen som jeg synes var veldig bra kontra pris under siste US tur, regner med at tilsvarende finnes her hjemme.
20220418_095640.jpg
20220418_095625.jpg
 
Sist redigert:
Topp Bunn