4k ultra hd musikkfilmer

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Finnes det bra musikkfilmer i 4k ultra hd gjerne med dolby atmos og flott lyd?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Som i film er om musikk eller konsert filmer?
Her er en med begge deler.

 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Claptons Lady on the Balcony liker jeg, har også sett Springsteens Letters film på Apple et antall ganger.

INXS har vel også en konsertfilm, men den har jeg ikke sett.
 
S

Syncrolux

Gjest
The Last Waltz kan man like gjerne ha på DVD, da bildekvaliteten uansett er ganske laber.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.566
Antall liker
7.520
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.465
Antall liker
885
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Claptons Lady on the Balcony liker jeg, har også sett Springsteens Letters film på Apple et antall ganger.

INXS har vel også en konsertfilm, men den har jeg ikke sett.
Er Letters to You en film eller konsert? Western Stars filmen er bra, spilt in live på låven til BS, god Atmos lyd. Denne er kun på BD. INXS er god konsert, men svak Atmos lyd. Det samme gjelder for Clapton.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Er Letters to You en film eller konsert? Western Stars filmen er bra, spilt in live på låven til BS, god Atmos lyd. Denne er kun på BD. INXS er god konsert, men svak Atmos lyd. Det samme gjelder for Clapton.
Letter to You er en film med live i studio opplegg, med en del prating osv mellom låtene. Bra stemning og Bruce & Co i storform. Lurer på om ikke Bob Clearmountain står for Atmos mixen.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
The Last Waltz kan man like gjerne ha på DVD, da bildekvaliteten uansett er ganske laber.
The Last Waltz kan man like gjerne ha på DVD, da bildekvaliteten uansett er ganske laber.
Dette er en 35mm dokumentar film fra 1978 og endel er filmet i heller dårlig belysning, men bildekvaliteten på min Eureka versjon er helt OK, og den nye fra Criterion er sannsynligvis bedre.Filmen er verd å ha, om det så er på vhs.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Dette er en 35mm dokumentar film fra 1978 og endel er filmet i heller dårlig belysning, men bildekvaliteten på min Eureka versjon er helt OK, og den nye fra Criterion er sannsynligvis bedre.Filmen er verd å ha, om det så er på vhs.
Filmen er verdt å ha for intervjuenes del, og jeg har flere utgaver. Men musikken er best på CD. Uansett tidenes rockekonsert.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Takker for flotte tips. Er hovedsaklig ute etter konserter, av erfaring blir dokumentarer bare sett en eller et par ganger så det er ikke så interessant.
 
Topp Bunn