300B og velegnede høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    FallenA skrev:
    Opp med denne tråden igjen ;)

    Vel... Ikke lenger noen hemmelighet at det ble Living Voice OBX-r2.


    ;D
    Hva blir det av forsterker? tatt noen valg?...

    mvh
    Leser meg opp på emnet ;)
    Det er mye flotte forsterkere der ute, og jeg ønsker selvfølgelig en som matcher LV signaturen best mulig.
    Det er selvfølgelig vanskelig å få prøvd mange forskjellige før man tar et valg, og her er det vel egentlig bare "prøve/feile" metoden som funker.
    Det beste er vel egentlig å lese hva andre har fått til å fungere, og så ta et valt ut i fra dette.

    Jeg skal i hvertfall starte med å spille på Ancien Audio ampen min når den er tilbake.
    Dette er en forterker som jeg etterhvert kjenner godt, og som er ganske nøytral i klangen, samtidig som den er veldig oppløst, og spiller med et fantastisk lydbilde.
    Etterpå vil jeg nok ha noen flere forutsetninger for å velge noe annet om det skulle være nødvendig. :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hva med å tenke seg Audion? ;D
    Vet jo at Kjoenik får mye godlyd i heimen med sine LV sammen med Audion 300B SET....

    Selv er jeg så langt rasende fornøyd med mine Audion 300B PP... (men så har jeg andre og noe mer tungdrevne høytalere enn Kjoenik...)

    Utfordringen blir da evt å finne noen Audion i nærheten av "her på bjerget", og til en hyggelig pris.
    Vet dog at det har ligget et par Silver Night mk1 PP på hifimagasinet en stund, men aner lite om de er solgt eller ei...

    mvh
    Proffen
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ser Sonist er nevnt som alternativ noen steder i tråden her. Kjøpte meg ett par Sonist Concerto 3 høyttalere her for cirkum en måned siden. Har ikke helt fått dreisen på dem enda synes jeg, men det hadde vært veldig morro å prøve dem med single ended 300B forsterkeri da.

    Foreløpig har jeg prøvd med Doxa 72, Channel Islands D100 (Class D mono) og Antique Sound Labs AV-25 (push-pull 6L6 mono), men jeg føler liksom at det mangler litt i bassen uansett forsterkeri. Heller vel mot at det er noe annet enn selve forsterkeriet som er grunn til dette nå (plassering?), men hvis noen vurderer disse høyttalerne og allerede har 300B forsterkeri så kan det sikkert gå an å arrangere en prøve. Da slipper jo jeg å kjøpe enda flere forsterkere bare for å eliminere mulige årsaker. ;)

    Gratulerer forøvrig med Living Voice HT, vurderte også på de billigste modellene av dem før jeg altså endte opp med Sonist.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    768
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    om noen er i oslo området eller i nærheten, er det bare å komme å høre på fulltone høyttalerne mine.

    Jepp de har BASS!
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Hvorfor skrive til fingrene blør om noe du kan få best svar på over telefon til mannen som har laget 300B forsterkerne som de bruker når de matcher opp LV?

    Dessuten er han en usedvanlig hyggelig fyr!

    Gary Dews
    Tel/Fax: +1 301 705 7460
     
    M

    musicus

    Gjest
    Erland skrev:
    Hvorfor skrive til fingrene blør om noe du kan få best svar på over telefon til mannen som har laget 300B forsterkerne som de bruker når de matcher opp LV?

    Dessuten er han en usedvanlig hyggelig fyr!

    Gary Dews
    Tel/Fax: +1 301 705 7460
    Meget interessant alternativ BP, men for ordens skyld er det vel Kondo, LV anvender når de matcher/voicer opp ht sine, eller mener du kanskje at BP bruker LV når de matcher opp sine forst? ;)

    "All of the models in the Auditorium Series have been developed using valve electronics including the peerless Kondo KSL electronics from Japan".

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har allerede opprettet en kontakt med Gary ;)

    LV bruker Kondo når de voicer sine høyttalere.
    BP bruker LV når de voicer sine forsterkere ;)
    (etter hva jeg har forstått)...... føler vel dermed at 300b kan bli bra?!
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ja, A/N kit virker som en sikker investering, men jeg vill nok mest trolig gå for ett rent effekt trinn (eller mono blokker) om det skulle bli noe. Og så har jeg ikke all verdens med plass, og A/N er ikke akkurat kompakt. :p

    Litt off-topic, men jeg nevnte Sonist Concerto 3 tidligere her, de kommer jo faktisk fra Upgrade Audio som selger A/N. Jeg sa at jeg ikke fikk dreis på disse høyttalerne, men det skulle vise seg å være bare slurv fra min side. Fant ut at RCA pluggen på digital kabelen fra Squeezeboxen til DAC'en var rett og slett så romslig at den var helt løs på DAC siden. Det var tilfeldigvis også den siden skjermingen på kabelen er koblet til jord på.
    Skrudde opp pluggen og presset sammen den derre metall kappa litt sånn at den ble trangere og sitter ordentlig fast i DAC'en. Og dermed var godlyden på plass. ;D
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    harpia04.jpg


    Harpia Acoustics 300B. (Polsk kreasjon)
    Denne er rett og slett ett samarbeid mellom ett designstudio og en høyttalerprodusent.
    Mowo og Harpia Acoustics.

    1, 7, 12 tommers elementer. 94db effektiv og sann 8 ohms last.
    Veldig harmoniske linjer og plasseringer av vinkler og porter og elementer.
    70 kg pr kabinett. Ca 1.10 høy. Mildt sagt solid konstruksjon.
    Skal ettersigende klare seg med fra 7w og oppover.

    Reason for posting: Jeg synes den ser utrolig vakker ut!

    Og, på tide å røske litt liv i 300b høyttalertråden og.
    I 2013 kommer (eller er det allerede...) det en DRØSS med nyere 300B amper som orker mer enn denne typen konstruksjon har gjordt før.
    Spesiellt er det mange mange paralelle (18w ca...) 300B amper nå på markedet.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.654
    Antall liker
    21.455
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pen høyttaler. Hva slags mellontoneelement er det?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ser ut som en SEAS Alumembran. Diskanten er en SEAS, så kan jo være mellomtonen er det og. (bolthullene er typisk nyere SEAS design.. )
    Bassen vet jeg ikke hva er.

    Her er flere bilder av disse:
    http://www.mowo.pl/300b.html

    mvh
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Harpia Acoustics 300B er meget pene høyttalere. Men måske i underkanten effektive for se300b.
    Se300b passer til gengæld som hånd i hanske til Altec 604-8g som er ca 99-100db.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn