ok her er resultat og detaljer, orker ikke gjenta alt her så gå inn i linken. les spesielt om pickup B fasesen, og hør om dere merker forskjell på ulik azimuth
Ubalanse og tydelig crosstalk skrev han. Generelt syn han den hørtes feil ut.Jeg målte dårlig crosstalk og økt forvrengning i for hold til juster azimuth som de andre .endring var så stort at det var synlig visuelt . Jeg brukte rett og slett an annen plate enn vanlig til å stille inn og sjekket ikke med kamera , det var tabben.
Spent på om folk syns det er forskjell på B og Bx= samme azimuth som A og C
Ubalanse og tydelig crosstalk skrev han. Generelt syn han den hørtes feil ut.Jeg målte dårlig crosstalk og økt forvrengning i for hold til juster azimuth som de andre .endring var så stort at det var synlig visuelt . Jeg brukte rett og slett an annen plate enn vanlig til å stille inn og sjekket ikke med kamera , det var tabben.
Spent på om folk syns det er forskjell på B og Bx= samme azimuth som A og C
Bx høres en del renere ut, synes jeg. Det er jo lett å høre når man har fasit – men jeg synes fremdeles at C høres mørkere ut, selv når jeg vet at den har mye mer energi i toppen, og bare litt mer i bunnen.
Ikke lett/enkelt å høre selv om jeg har fasit. Festet meg ikke ved det i det hele tatt da jeg hørte på kuttene 2 ganger. Jeg ser det lett i audacity, i.e. volumet i høyre kanal er lavere for B sammenlignet med Bx, spesielt i de stillere (piano) delene av musikken. Hvilken prosedyre bruker du for å sette azimuth @Balle Clorin? Jeg skjønner ikke at dette bare kan skyldes azimuth justering.
Eneste forskjell på B og Bx er azimuth justering på Headshell. Har en stripe plast mellom PU og Headshell, den tillater endret azimuth ved å stramme/slakke h/v festeskrue.
I dette tilfellet var azimuth synlig skjev i B hvor jeg brukte elektronisk balansering av crosstalk hja Ortofon platen. målte crosstalk via db nivå på hver kanal. NB kan ha bommet på noe her da platen ikke pleier å være så gal
Bx var justert med en annen plate, Merolemez og script jeg har laget for den . Legger ut plot når jeg er ved hjemmepc . PU er nå mye mer visuelt riktig(Bx). Mulig jeg tabbet meg ut ved justering på Ortofon platen , men den pleier ikke være så gal .
A var ikke juster Azimuth i det hele tatt. Merolemez platen vise Azimuth er off 0-0.5 grader. C var justert med Merolemez via script
PS bruker bandpass filter 200hz-5khz og flatt opptak uten RIAA ved crosstalk måling, så jeg renser vekk grums i topp og bunn
B far off på Merolemez,( optimal Azimuth når kurvene og minimum overlapper)
Bx justert på Merolemez, under
Bx over
A/B/C crosstalk på Merolemez
Når ting er i balanse på en testplate feks Merolemez matcher det ikke på en annen. ingen testplat er lik. Man må bare bestemme seg for hvilken man tror er nær medianen.
NB Forvregningen (Ortofon 315hz tracking)bel redusert betydelg på Bx i forhold til B
Når vi er gang kan vi vise tracking på
A= At VM540ML electronisk antiskate
C, ATOC9 med 12% manuell anitskate( 1.7 vtf, 2.2 as)
Hvorfor det, ? den sporer 100um uten problemer når den er i midten av anbefalt område, og VTA er lav og riktig, og crosstalk nær perfekt
n
Men den låter ikke så godt med den toppen på +4-5db , trenger lavere kapasitanse og laver kOhm for å roes ned, kunne muligens gitt en bedre plassering
Som jeg sa instinkt. Den sporer sikkert bra, det er ikke det, men virker som den ikke tar tak i rillene, du har sikkert rett i at det handler om kapasitans, og selvfølgelig pick-upens kvalitet..