ødelagt ortofon mc 1 turbo

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
Hei! jeg fikk nettopp tak på en thorens td 280 med en ortofon mc 1 turbo pick-up.. men pick-upen har ingen stift.. Går det ann å få den reparert et sted eller er det noe innbytte-verdi på sånt(lest om noe lignende her før husker jeg..)?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
"Exchange Service Policy

In the case of Moving Coil (MC) cartridges with a non-replaceable stylus, out-of-warranty cartridges are eligible to receive 25% of the original price towards a Moving Coil (MC) cartridge of equal or greater value. Exchange Service cartridges must be returned to a authorized Ortofon dealer pursuant to the purchase of a new cartridge. If you should have the need for this service - mentioned in our users manuals - please contact your local Ortofon dealer."
 

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
Takk for info!
Er det noen som har gjort dette? Kan man f.eks. gjøre det på utenlandske nettsjapper? (der er jo prisene på nye ekstra gunstig tenkte jeg..)
 

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
tok en titt på needledoctor nå og så at denne policy'en gjelder bare "in their country of residence"..
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Takk for info!
Er det noen som har gjort dette? Kan man f.eks. gjøre det på utenlandske nettsjapper? (der er jo prisene på nye ekstra gunstig tenkte jeg..)
Eldgammel tråd da, men uansett; Hvis du aldri fikk fiksa så funker det slik at Ortofon bytter ikke stift for deg, men du kan få en ny pick up. Det du da gjør er og ta kontakt med en forhandler. Send en mail til <<Morten@norskaudioteknikk.no>> de er forhandler. Men jeg kan si at hvis du vil ha en ny MC Turbo 1 så må du betale 1196,- dvs. du får 500 kr avslag. Men dersom du velger en dyrere pick up så får du litt større rabatt.

Mvh
Kristoffer
 
Topp Bunn