Ønsker svar på teknisk spørsmål ekstrenal dac og aktive høytalere.

tjotho

Fersking
Ble medlem
27.08.2024
Antall liker
0
Sted
Sandnes
Hei, jeg er grønnskolling på på hifi og har et spørsmål, muligens dumt men prøver likevell.

1. Jeg har Triangle Borea Connect BR03, den har innebygd dac. Digitale innganger: Coax, optisk, USB-B Dobbel RCA og minijack og 50Watt forsterker.
2. Jeg skal skal koble en topping eksternal dac (toppmodell fra AKM)til denne aktive høyttaleren.

Jeg har forstått at så lenge en ikke kobler Triangle Borea Connect BR03 sin USB til PC så vil ikke den interne dac være aktiv i selve høytaleren.(stemmer dette?)
DAC er alltid lås til selve >USB.

Så istede kobler jeg Topping sin eksterne dac direkte til PC sin USB utgang slik at DAC Toppingen blir aktiv, så kjører jeg en RCA kabel hvit og rød fra topping dacen til RCA inngangen på Triangle Borea Connect BR03. men det jeg lurer på er : siden høyttaleren har kontakt som en stikker i stikk kontakten så må vell det bety at når jeg gjør dette så vil den interne forsterkeren bli aktiv automatisk inne i selve høyttaleren ?

takk for svar

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
2.840
Uten at jeg har de høytalerne selv så vil nok ikke innebygd dac ha noen funksjon når du plugger i et analogt signal

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
813
Torget vurderinger
4
Høres ut som du har koblet helt riktg.
Bare fint at den interne forsterkeren blir aktiv for da kommer det lyd ut av høyttalerne ;)

Topp Bunn