Ønsker forslag til pickup for Rega RB300 500-1500kr

Tjottolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2007
Innlegg
97
Antall liker
58
Hei!

Spør på vegne av en venn av meg som har en Rega planar 3 med rb300-armen.. Den gamle regapickupen som satt i den hadde mistet diamanten, så nå tenkte jeg å hjelpe han med å finne en erstatter.. Trenger gode tips til en "best-buy".. Ser jo at Audio Technica anbefales ofte for mye for penga.. AT100E er kjempebillig (rundt 600kr på nett noen steder), mens de jeg ser får mest omtale er AT120 og AT440Ml.. Ellers har jo Ortofon sin 2M rød ikke så dyr, Nagaoki har noen som ikke er så dyre og det er jo mye annet rart tilgjengelig..
Tar imot alt av tips! Også tips på noen pickuper som er like høye som Rega sine orginalpickuper så man slipper å styre med spacer (evt tar gjerne tips på hvor man får tak i en billig spacer.. trenger vel 2mm for Audio Technica sine pickuper).
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Du har nevnt de fleste gode tipsene selv, men pick up til ca kr 500, hadde jeg holdt meg unna, rundt 1000-1500 begynner pick upene å bli betydelig bedre.
 

Mirage

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2012
Innlegg
103
Antall liker
79
Jeg bruker Shure M97Xe (riktignok til en gammel Yamaha), og er veldig fornøyd med den. I mine ører en nøytral allrounder, som er midt i prisleiet.
 
Topp Bunn