Høyttalere Ødelagt diskant på Dali Euphonia MS4. Andre alternativer en å kjøpe nytt?

SweetThang

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.12.2014
Antall liker
7
Hei.

Uheldigvis er den ene diskanten på mine elskede Dali Euphonia MS4 gått i stykker. Jeg leverte diskanten inn til den lokale Lyd Bilde reparatøren (som Hi-Fi klubben også benytter). Fikk da bekreftet at "spolen var brent/svidd". Vet ikke hva som har forårsaket dette, men uansett ikke så mye annet jeg kan gjøre en å skaffe en ny.

Hi-Fi klubben ordner ny til meg til rett under 8000 kr. Det er helt kurant, men jeg lurer på om noen vet om en alternativ metode. Evntuelt kjenner til noen som sitter på slike reservedeler og kan selge de billigere.

På forhånd, takk.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
4.496
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
13
Ville sendt en epost direkte til Dali også, samt skrive hva klubben forlanger. Regner med at de viser deg videre til hifi-klubben riktignok. 8000 kr var en rimelig stiv pris for en slik sak...

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
101
Torget vurderinger
2
Dali er har høye priser på reservedeler. Det handler ikke om klubben. Det er/var omtrent ikke påslag på reservedeler, så om du sammenligner med reservedeler fra klubben på B&W ser man fort det. Det er flere som har hatt den opplevelsen, dessverre. Du kan eventuelt be Hfk sjekke om noen butikker sitter inne med diskantmodulen og høre om denne butikken vil rydde litt på lageret sitt.

Mvh, tidligere ansatt

SweetThang

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.12.2014
Antall liker
7
Takk for tilbakemeldingene.

Snakket med en som jobbet på Hi-Fi klubben i Danmark. Han foreslo at jeg skulle sende inn diskanten til Dali via Hi-Fi klubben Norge. Da kunne de bytte soft dome eller bånd alt etter hva som er gåent (soft dome i dette tilfellet). Betaler da halve prisen. Drøftet dette med lokal Hi-Fi klubb og de var med på det, så da kjører vi på.

Håper å få på plass disse i stuen igjen snart. Evidence 470 er bra, men ikke 1/6 av det MS4 er.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
101
Torget vurderinger
2
Godt det løser seg. MS4 er en knallartig høyttaler!

Romstasjon

Medlem
Ble medlem
29.06.2008
Antall liker
0
Spent på å høre om dette går i orden. Hva bruker du av elektronikk på MS4?

SweetThang

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.12.2014
Antall liker
7
Ja, jeg har ikke hørt noe enda. Tar en tur ned til fredag hvis jeg ikke har hørt noe til da.

Jeg bruker Lyngdorf SDAI 2175.

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Antall liker
2
Hei, gammel link dette, men tenkte å vekke den den litt til live igjen ettersom som jeg har samme problem på en av mine MS4. Prisen på nytt diskantelement hos HFk er nå 10700, så det begynner å bli ganske drøyt. Er det fortsatt en mulighet å sende elementet til Dali for reparasjon, tro?

2xJ

NO PRISONERS !!!
Ble medlem
12.08.2017
Antall liker
2.427
Sted
VestBredden
Jeg har hatt Dali MS4, selv og fikk problem med domen, da limet løsnet , det var heldigvis innenfor garanti tid. Men alt sier jo i denne aluminiumbaffelen.
Spørsmålet er om det blir billigere og sende att og frem pluss reparasjon.....

Lykke til!!

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Antall liker
2
Hei,

Fikk tilbakemelding fra HFk i dag og de sa at det jeg kunne levere in elementet for en sjekk for å være sikker på at det er det og ikke delefilteret som er gåent. Dersom elementet er defekt, kan det sendes til Dali for reparasjon. Visstnok for halve prisen av nytt. Får satse på at dette er greit.
Dersom jeg skulle kjøpe andre høyttalere av samme kvalitet, nytt eller brukt, hva er i så fall alternativene? Har ikke vært særlig aktiv på hifi-fronten de siste årene ettersom jeg har vært godt fornøyd med det anlegget jeg har.

• Liker
Reaksjoner: 2xJ
Topp Bunn