Å byte belg på basselement – Stig Arne si dagbok februar 2023

SAD-0223 (1 of 1)-2.jpg


I dag byter me belgen på eit basselement, og fortel om øla me drakk i går kveld.

Har det oppstått ein blafre-lyd frå høgtalarane dine? Ta av frontgrillen, og du kan oppleva at skumgummikanten rundt basselementet berre drysser ned på golvet. Då er rådyra gode. Du må få ny kant.

Dei fyrste moderne basselementa hadde sokalla trekkspeloppheng, dvs eit korrugert oppheng. Desse held i det endelause, og er den dag i dag det føretrekte opphenget i mange PA-element (element til scenebruk). Slike element finst framleis, også til HiFi, og det er fleire som meiner at dette er den beste løysinga. Men dei aller fleste har i dag ein halvrund belg av gummi eller skumgummi. Gummibelgane held lenge, men ein skumgummibelg kan byrja gå i oppløysing etter kring 10 år. Og det er ille, sidan mange slike element, eller heile høgtalaren, går i søpla alt for tidleg.

Det bør ikkje skje. Elementet let seg enkelt reparera, og kantane får du kjøpt på internett. Det er diverre få eller ingen butikkar som fører slikt lenger. Er du nevenyttig kan du gjera jobben sjølv; om ikkje, ta kontakt med ein som kan, eller ein elektronikkverkstad. Mange tek snarvegen med å skru inn eit nytt uoriginalt “postordre”-element, og det kan for so vidt gå bra, men det kan og vera at det ikkje passar optimalt, og gjev ein annan lyd. Særskilt bassreflekshøgtalarar er kresne. Desse er no som regel berre halvgode uansett, men det er ein annan diskusjon. Uoriginale element vil redusera verdien på høgtalaren, noko som kan vera viktig om det er ein kvalitetshøgtalar som du seinare vurderer å leggja ut for sal. Tandberg er eit godt døme. Du kan få ein hyggjeleg pris for eit par gamle velhaldne slike. Er dei derimot slitne, og med uoriginale bassar, får du lite og ingenting. I alle fall frå meg!

Les heile dagbokartikkelen for februar i Audiophile.no

SAD-0223 (2 of 7).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 8
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn