Diverse «Akkurat nå»

P

parafinoksen

Gjest
Vil bare videreformidle denne viktige nyheten, i tilfelle noen skulle ha gått glipp av krigstypene, den animerte «AKKURAT NÅ»-teksten og bildet av ei pen dame.

1606825784273.png

Dagbladet kan melde at «[r]ealityprofil Mari Haugersveen (38) kan tirsdag ettermiddag dele gladnyheten om at hun har blitt mamma for andre gang.»
.
.
.
.
.
Tabloidtøys og klikkagn er jo ikke nytt, men av og til synker jeg litt ekstra sammen.
 

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Dagbladet på nett er blitt helt forferdelig.
De var brukbare før; særlig da de hadde kommentarfelt.

Er det rart tillit til media er synkende?

Det jeg stusser mest på, er at det må være folk som faktisk klikker på alle disse tullenyhetene (som nå er vel rundt 90% av dagbladets innhold). Hvem er disse folka? Helt ubegripelig for meg.....
 
P

parafinoksen

Gjest
Også er det så artig at et stykke lenger nede kommer noe en skulle tro var en viktigere nyhet, med samme typene og bakgrunn:

1606826455022.png
 

Vedlegg

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Livet er bedre uten dagbladet.
Har helt stoppet å besøke de.
 
P

parafinoksen

Gjest
Livet er bedre uten dagbladet.
Har helt stoppet å besøke de.
Du har selvfølgelig rett. Jeg har et par-tre kjappe avisrunder i løpet av dagen, inkludert Dagbladet og VG siden de ofte er veldig kjapt ute når noe skjer. Men det er så mye søppel at det er til å bli gal. I tillegg resirkulerer de gamle klikk-saker, helst noe som går på sex.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.413
Dagbladet/VG har jeg ikke lest i noe format de siste 10 årene, selv ikke hos tannlege, lege eller frisør.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
NJa, dagbladet stoppet jeg i fjor.
Vg er en sjelden gang i blandt.
Går mest i aftenposten og DN.
Ser frem til den nye oslo satsingen hos avisene.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.719
Antall liker
13.209
Jeg betaler med stadig større glede de 8 dollaraene eller hva det nå er for å abonnere på New York Times. Pluss 11 dollar ekstra i året for tilgang til kryssordarkivet.

Har også Aftenposten digitalt gjennom jobben og Aftenposten Junior i papirutgave til barna, sistnevnte holder bra nivå synes jeg. Kommer en gang i uka.

Har faktisk hatt Dagbladet Pluss i ett år nå for en hundrings. Det var ca så mye det var verdt, men har meldt at jeg ikke kommer til å videreføre det.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Og så kommer (selvsagt) Spirals sin lille kjepphest!

Spiralis som er verdikonservativ, med trykk på verdi, anbefaler Klassekampen uansett format! En utrolig bra og rimelig ærlig avis!
 
P

parafinoksen

Gjest
Jeg betaler med stadig større glede de 8 dollaraene eller hva det nå er for å abonnere på New York Times. Pluss 11 dollar ekstra i året for tilgang til kryssordarkivet.

Har også Aftenposten digitalt gjennom jobben og Aftenposten Junior i papirutgave til barna, sistnevnte holder bra nivå synes jeg. Kommer en gang i uka.

Har faktisk hatt Dagbladet Pluss i ett år nå for en hundrings. Det var ca så mye det var verdt, men har meldt at jeg ikke kommer til å videreføre det.
Tegnet akkurat NY Times abonnement nå. Tilbud nå på 0,75 euro i UKA! Det er vanvittig billig.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.413
Og så kommer (selvsagt) Spirals sin lille kjepphest!

Spiralis som er verdikonservativ, med trykk på verdi, anbefaler Klassekampen uansett format! En utrolig bra og rimelig ærlig avis!
Og dette tør du å si! "Alle" vet jo at den blekka er et kommunistreir og planlegger væpna revvlusjon.
Dessuten er det dårlig med siste nytt om Sophie Elise der.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.630
Antall liker
15.714
Torget vurderinger
2
Klassekampen har gode skribenter og Allern la en hard linje når det gjaldt kildekritikk og soliditet i reportasjene. Avisen kunne målbære et syn, men ingen skulle kunne ta den på å være retorisk. Morgenbladet er blitt betydelig bedre etter at redaktøren måtte gå. Dag og Tid varierer mye og er for "velkjent tråkk", trenger å røske opp litt i innholdet.

Dagbladet på nett er blitt uleselig, som kommentert av trådstarter.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
For meg som benytter hifisentralen som min primære nyhetskilde, setter jeg stor pris på at trådstarter gjorde meg oppmerksom på denne viktige nyheten. Den hadde gått meg fullstendig hus forbi

(som forsåvidt er et veldig snodig utrykk. stakkars norskkurselever)
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.630
Antall liker
15.714
Torget vurderinger
2
Vi må forvente at de som lærer norsk også må spille Gnav.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.911
Antall liker
11.300
Sted
Ytterst i havgapet...
Klassepampen er nesten den eneste avisen som stiller kritiske spørsmål ved statsforvaltningen, - utenom når Dagbla' eller VG en stadig sjeldnere gang klarer å lage noen sensasjonsoverskrifter....
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Klassekampen har gode skribenter og Allern la en hard linje når det gjaldt kildekritikk og soliditet i reportasjene. Avisen kunne målbære et syn, men ingen skulle kunne ta den på å være retorisk. Morgenbladet er blitt betydelig bedre etter at redaktøren måtte gå. Dag og Tid varierer mye og er for "velkjent tråkk", trenger å røske opp litt i innholdet.

Dagbladet på nett er blitt uleselig, som kommentert av trådstarter.
Har ikkje kika i Morgenbladet på årevis, men bra at kvaliteten vert betre. Dag og Tid er fin å ha til helgelesing, men er smalare enn Klassekampen, som nok er den beste avisa vi har i landet for tida.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Og dette tør du å si! "Alle" vet jo at den blekka er et kommunistreir og planlegger væpna revvlusjon.
Dessuten er det dårlig med siste nytt om Sophie Elise der.
De rødglødende væpna revolusjonære har nok blitt "satt" og besteborgerlige salongradikalere som frykter at væpna revolusjon blir for slitsomt og lukter for mye av svette til at det er et aktuellt alternativ. Dessuten tjener disse akademikerne for godt til at de har lyst til å dele med proletariatet!
Sophie Elise?? Fristende å spørre: "Hvem er det?" Men hun, eller dekningen av hennes liv, var nok svært medvirkende til at jeg ga opp VG/D...bla!
 
Topp Bunn