Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 34
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Jeg har hvisling og svakt skurr i bakgrunnen på signalene jeg får inn fra Get, på radiostasjonene P2 og Alltid Klassisk.
    Derimot kommer P4 og en rekke andre stasjoner inn så ultrasuperklart at det er nesten utrolig.

    Men jeg tillot meg å klage.

    Min første melding, gjennom Gets kontaktskjema:

    Produkt: KABEL-TV
    Kategori: MANGLER ENKELTE KANALER
    Spesifisering:

    KVALITET PÅ RADIOSIGNAL - P2

    Hei,

    Jeg får alle de andre radiokanalene inn i god kvalitet, når jeg bruker
    radiouttaket. Men P2 og Aktiv Klassisk kommer inn med skurr/sus, verst på
    P2 (90,6). Mistenker at disse ikke er helt riktig innstilt hos dere,
    siden alle de andre stasjonene jeg lytter til er krystallklare.
    Gets svar - som må være hentet fra en "når kunden spør om X, sier du Y" liste.

    Viser til mottatt e-post

    For at du skal få inn radiokanal P2 korrekt må du søke inn denne kanalen
    manuelt. Du finner denne på frekvens 90,60
    Det kan likevel være variabler som gjør at den kommer klarere inn en
    frekvens høyere eller lavere.
    Det samme gjelder alltid klassisk, denne må du søke inn manuellt og skal
    finnes på frekvens 88,0
    Jeg tillater meg å påpeke at dette egentlig ikke hjalp noe videre.

    Ditt svar berører ikke problemet.
    Problemet beskrev jeg meget tydelig.
    Uavhengig av hvorvidt jeg stiller inn manuelt, er det ALLTID skraping/skurr
    i bakgrunnen på P2 spesielt, men også på Alltid klassisk, der det også er klikking.
    Derimot kommer andre stasjoner krystallklart gjennom.
    Om jeg trekker ut antenneledningen fra støpselet får jeg bedre P2 mottak
    enn fra Get. Det er nok skurr til at dette er spesielt irriterende på
    musikksendinger.
    Noe er galt og det er ikke med min innstilling av frekvensen.
    Get gikk i tenkeboksen, og kom tilbake med følgende:

    Da vi ikke har noen kjent feil sentralt plassert må vi sende en tekniker
    for feilsøk hjemme hos deg.

    Har derfor reservert til til deg den 07.09.2010 kl 12-16 og du må være
    hjemme i dette tidsrommet.

    Dersom vår tekniker ikke finner feil på teknisk utstyr levert av Get, men
    feilen skyldes selvpåført skade eller bruk/ installasjon /konfigurering av
    eget kundeutstyr vil du bli belastet 799,- for utrykning. Det vil i tillegg
    kunne komme ekstra kostnader for materiell og timebetaling. Ditt nett er
    fra tomtegrense (ved enebolig) eller koblingsskap i gang (ved leilighet) og
    inn. Sjekk derfor nøye dine kabler og kontakter for muligens å finne feilen
    selv.


    Om reservert tid ikke passer ber vi der ringe vårt kundesenter på 02123 for
    å endre til en tid som passer.
    Jeg har naturligvis forlengst sjekket dette, ved å koble en mottaksenhet til selve Get-boksen som fører inn i hjemmet - nettopp for å kontrollere om det kunne være støy på strekket i leiligheten.

    Så jeg tenkte at der fikk jeg enda et argument til å kanskje ikke ha Get i det hele tatt. Bredbånd trenger jeg, men det finnes andre leverandører. Så jeg la opp til enkel nettradio, i 320kbps til alle enheter, og sendte følgende tilbake.

    Det er liten tvil om at noe er galt med innstillingen av kanalene P2 og Alltid Klassisk, slik de mottas hos meg.

    Men nå har jeg brukt dagen på å legge om til nettradio på samtlige punkter i huset der jeg har radioer tilkoblet Get, så da behøver jeg ikke å bruke FM-feed fra dere lenger. Hvilket er enda et argument til å revurdere hvorfor man har TV og Radio fra Get, så det får jeg tenke over.

    Takker for poengtering omkring hva jeg skulle bli "belastet" - det motiverte til innsats her. Nettradioen er det vi audiofile kaller "helt sort." Dvs. at bakgrunnen er fullstendig uten hvisling, skurr eller støy. Omtrent slik P4 kommer gjennom fra Get på kabel - men P4 er en kanal jeg aldri lytter til.

    For å være krystallklar - noe mitt mottak av P2 og Alltid Klassisk dessverre ikke er - så avbestiller jeg besøk av tekniker fra Get.
    Vennligst bekreft mottak av denne avbestillingen.
    Og slik går dagene når man forbereder seg på "grumpy old man" status i Folkeregisteret.

  2. #2
    Hifi Freak MaKi's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2005
    Innlegg
    3,954
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Jeg har blitt døpt gammal gretten gubbe av kona for lengst. Hun mener jeg er forbrukeren fra helvete. Forstår deg godt jeg, vredensgnag.

    Husker jeg var irritert når jeg hadde noe lignende trøbbel på min CD-boks, men riktig nok med bildet. Tekniker kom ut, reagerte på min Monster Cable koax. De hadde vært borte i flere tilfeller hvor den ga trøbbel. Koblet om til original, problem løst. Hadde en annen tilsvarende kabel jeg testet for sikkerhets skyld, samme greia. Uansett, man liker jo helst å ha rett ovenfor disse firmaene, det fikk jeg ikke, gitt. Ikke for det, det ble null forskjell med originalkabel.

  3. #3
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET



    Da jeg flyttet inn i leiligheten var Get ekstremt hjelpsomme. Jeg hadde dårlig HD-TV signal i to av rommene, og de kom to ganger med montører og "forsket" i saken til den var løst.
    Og naturligvis må de få lov til å ta seg betalt for å komme på visitt, dersom feilen ikke ligger hos dem.

    Men det ga støtet til at jeg sa farvel til kabelsendt FM. Jeg har fint luftbårent signal, så lenge det varer i disse "Ja til Radio" tider, og jeg har helt rent mottak gjennom nettradio, som jeg nå har lagt om til.

    Jeg sjekket med en liten coax-stump og koblingspanel, tett på Get-dekoderen, og det var hvisling der også. Hvem vet, kanskje det er NRK som degraderer signalet sitt så vi skal få så inderlig lyst på DAB?

    Uansett - nå har jeg sort og krystallklar bakgrunn på P2 og Alltid Klassisk, i fire rom, så jeg kan ikke klage lenger, hvilket er uheldig for en grumpy fyr.

  4. #4
    Hifi Freak Elektron's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1,882
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Kanskje detter er litt på siden. Jeg har en mobiltelefon (samsung wave 8500) med radio. Der har jeg samme problem med nettopp de kanalene du nevner Vredensgnag

    mvh Elektron
    Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, Mark Levinson P38. Sofakroken: Audeze LCD-XC, Sugden Masterclass HA4, Cambridge Audio cd. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.

  5. #5
    Hifi Freak authentic's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Innlegg
    9,117
    Tagget i
    2 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    For å være krystallklar - noe mitt mottak av P2 og Alltid Klassisk dessverre ikke er


    Klar tale som vanlig vreden- herlig !
    Referanse kunde for Arendal Sound

  6. #6
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Nov 2007
    Innlegg
    1,122
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Hadde litt småproblemer med Get TV-dekoderen, og kundebehandleren hos Get sa han kunne se at signalet mitt var dårlig. Get sendte ut en stor tatoert "bølle" som langet ut i det vide og brede om hvor elendig kompetanse de hadde hos Get kundeservice, og hvor elendig kundene selv (og elektrikere) var til å legge opp coax og LAN i eget hus. Sistnevnte er nok ikke helt på jordet i mange tilfeller, men jeg fikk en kraftig fornemmelse at han hintet til mitt egen måte å legge opp "infrastrukturen" i leiligheten på (jeg hadde litt for kraftig signal).Han påpekte også at det var lovstridig å røre også svakstrøm i eget hjem. Helt latterlige påstander selvfølgelig.

    Til slutt måtte jeg opplyse om at jeg var utdannet innen feltet, og for å gjøre en lang historie kort så viste det seg at teknikeren var redd for å få "karameller" (av alt av ledninger), hadde ingen relevant utdannelse og endte opp med å spørre en rekke spørsmål som for eks. om strøm og spenning var det samme. Han konkluderte med at ingenting egentlig var galt (blåmandag for PVR), men at jeg med nød og neppe skulle slippe faktura. Fint - det var jo tross alt Get selv som hadde presset på med tekniker.

    Er såpass hardhudet at jeg ikke bryr meg nevneverdig om slike enkeltepisoder. Selve produktet GET tilbyr er tross alt greit nok. Men nå har jeg uansett valgt å si opp alt fra Get. Jeg ser såpass lite på TV (og det er ALT for mye reklame (med ekstreme volumvariasjoner forresten) + at det meste kun er i komprimert PAL kvalitet m/stereo), og det jeg vil se dukker som regel alltid opp på nett-TV (NRK, Discovery, TV3 etc) uansett. Setter også opp en filserver med potensiale for 40-100TB slik at film, konserter, TV-serier og dokumentarer i HD er dekket. Skal også skifte til US-proxy så alle de fine streamingtjenestene over dammen fungerer. Mediacenter i både stue og soverom + Sonos. Nettradio dekker radiobehovet. Blir spennende å se hvordan det går uten TV, men jeg har på følelsen at det kommer til å gå helt fint.

    Skiftet også bredbåndsforbindelse til Nextgentel som kunne tilby nesten dobbel hastighet (og 10x uthastiget) til prisen jeg betaler hos Get i dag.

    Get ville forøvrig gi meg 2 måneders oppsigelsestid siden jeg sa opp den 1. i måneden, men siden jeg var så "ærlig" å si i fra at nettprofilen min faktisk viste fakuraer til en helt annen kunde (med en del privat informasjon), strøk de 1 måned. Det er vel bare å takke og bukke...
    I've said that playing the blues is like having to be black twice. Stevie Ray Vaughan missed on both counts, but I never noticed. - B.B. King

  7. #7
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Takk for tips om NextGenTel, her har jeg vært sløv, ser jeg. Kan få langt mer fra dem enn hva Get leverer i dag, til lavere pris.

  8. #8
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Aug 2008
    Innlegg
    261
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Sitat Sitat fra HåkonN
    Skiftet også bredbåndsforbindelse til Nextgentel som kunne tilby nesten dobbel hastighet (og 10x uthastiget) til prisen jeg betaler hos Get i dag.l
    Kan jeg spørre hvilken linje du har og hvor mye du betaler for den?
    Høyt: Dynavoice M65 || Amp: Cambridge 640A v2 || CD: Cambridge 640C v2 || Vinyl: Technics SL1210MKII || PU: Audio Technica AT440MLa || RIAA: Pro-Ject PhonoBox SE || Head-Fi: Audio Technica ATH-M50 <br /><br />Offline versjon av Marsboers Linux Server Guide

  9. #9
    nb
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Jeg ville heller spise utarmet atomavfall enn å bli kunde hos NextGenTel en gang til. Det var min første ADSL-leverandør i Oslo. Det fungerte forsåvidt fint, jeg fikk hastigheten jeg betalte for, men helvetet startet da jeg skulle si opp. Jeg tror jeg fikk fakturaer i et halvt år etter at jeg hadde sluttet å være kunde hos de og returnert modemet. De sluttet dog å sende fakturaer da jeg fortalte de at jeg heretter vil bruke mottatte fakturaer som dasspapir for så å returnere de til NextGenTel, det skal de ha.

    Deretter Telenor på internett pga avtale gjennom jobben. Funket knirkefritt i flere år. Get på kabel (ikke noe valg,forsåvidt) funket også strålende. Nå Get på internett og kabel, funker prikkfritt så langt.

    Jeg hadde store problmer med Get på kabel-TV på forrige bopel. En tekniker kom fra Get,så på sakene, sukket tungt og sa "Dette er et skoleeksemepel på at elektrikere bør holde seg til det de kan, og det er sterktrsøm". Etter at han hadde ryddet opp i surret til elektrikeren funket alt som det skulle.

  10. #10
    Hifi Freak authentic's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Innlegg
    9,117
    Tagget i
    2 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Må si meg enig med nb her, Nexgentel er så langt ifra bra. Makan til kundebehandling skal du lete lenge etter..

    Nå har vi betalt linje fra Telenor og etter at vi fikk presset de til å bytte det latterlige Speedtouch multimodemet har løsningen fungert ypperlig uten noen betydelig nedetid..
    Referanse kunde for Arendal Sound

  11. #11
    nb
    Guest

    Grumpy melding til GET

    NextGenTel har forsåvidt fine hastigheter i forhold til pris. I følge en montør jeg hadde hjemme en gang så var faktisk hastighet på internett over telefonlinjen temmelig sensitivt til hvor langt fra sentralen man befinner seg / hvor gode signalene er. Vet ikke om internett over kabel er mindre følsomt for slike ting. 40Mbit ned / 20 Mbit opp for 600 kroner i måneden hos NextGenTel så fristende ut. Hadde muligens bestillt det selv, hadde det ikke vært for at det var NextGenTel.

    Skal presisere at rent teknisk hadde jeg aldri krøll med NGT, det var bare hvor tåpelige de var når jeg skulle si opp som var problemet. Og det tok et par-tre evigheter å komme gjennom på telefon, muligens har de skjerpet seg der.

  12. #12
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Har selv registrert at NGT har hatt utfordringer innenfor kundebehandling - for noen år siden var de vel gjengangere som versting på barometre. Men dette har endret seg etter at TeliaSonera kom inn, såvidt jeg forstår.
    http://www.teknofil.no/wip4/nextgent...d.epl?id=27933

    Tråden handler i første omgang om GETs lydkvalitet på to radiostasjoner jeg liker. I går kveld sjekket jeg disse hos en venn, og hørte det samme der. Andre GET-brukere må gjerne bekrefte/avkrefte.

    På P2: hvisling, susing i bakgrunnen. Aldri helt "sort." Merkes virkelig når man sammenligner med P2 via nettradio; en grunn til at jeg sjelden skrur opp radioen helt.

    Alltid Klassisk: susing, og i tillegg et svakt "klikk" med nesten jevne mellomrom, minner om et lite hakk i en LP. Da jeg hørte det første gang trodde jeg at NRK sendte musikk fra en LP, men så la jeg merke til at det alltid er der.

  13. #13
    Hifi-entusiast devilEj's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Innlegg
    124
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Jeg har tv og internett fra Get her hjemme. Internett fungerer svært dårlig da jeg ikke mottar i nærheten av hva jeg betaler for med det resulatat at når jr ligger på rommet sitt og spiller online mens han chatter kan jeg bare glemme å komme på nett. Snakket med Get om dette, og tilbakemeldingen var at kabelen i området var for gammel. De skulle strekke en ny, og det ville koste alle husstander 5000,- kr. Vi måtte altså dekke kostnadene Get har med å oppgradere sitt eget kabelnett. Dette arbeidet begynner nå i høst, og skulle vi beholde Get var det bare å bla opp.
    Omtrent samtidig banket AltiBox på døra og spurte om vi var interessert i optisk tilkobling av tv, internett og tlf. De legger kabel her i gata i disse dager, og tilkoblingsavgiften er 2000,- kr. Siden internetthastigheten er høyere enn det Get kan skilte med, og mnd kostnaden lavere var ikke valget vanskelig. Med ungdom i hus blir det godt å få en høy og stabil linjehastighet

  14. #14
    nb
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Sitat Sitat fra vredensgnag

    Tråden handler i første omgang om GETs lydkvalitet på to radiostasjoner jeg liker. I går kveld sjekket jeg disse hos en venn, og hørte det samme der. Andre GET-brukere må gjerne bekrefte/avkrefte.

    På P2: hvisling, susing i bakgrunnen. Aldri helt "sort." Merkes virkelig når man sammenligner med P2 via nettradio; en grunn til at jeg sjelden skrur opp radioen helt.

    Alltid Klassisk: susing, og i tillegg et svakt "klikk" med nesten jevne mellomrom, minner om et lite hakk i en LP. Da jeg hørte det første gang trodde jeg at NRK sendte musikk fra en LP, men så la jeg merke til at det alltid er der.
    P2 akkurat nå: Svak susing i bakgrunnen
    Alltid klassisk: Vanskelig å si om det er innspillingen eller sendingen, men svak susing, ja. Kan ikke guffe opp siden det krabber en baby rundt på gulvet her. Ikke noe klikk så langt jeg kan registrere etter noen få minutter

    (Dette er via Get på Røa i Oslo)

  15. #15
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Mens det er helt stille hos meg på P4 og en del andre kommersielle kanaler. Var det susing på alle, ville det vært grunn til å tro feilen lå hos meg.

    Undres hvordan Get får sitt NRK-signal?

  16. #16
    Hifi-interessert
    Ble medlem
    Sep 2006
    Innlegg
    73
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Jeg er heller ikke fornøyd med signala fra Get (Groruddalen i Oslo). Syns det tross alt var litt bedre når det var UPC? (Eller er det bare erindringsforskyving à la at det "alltid" var gode somrer før.) Alltid bakgrunnssus på Klassisk, ofte litt på P1. P2 nesten bra. På soverommet har jeg både kabel og innendørs T-antenne. Når det er dårlig mottak gjennom lufta, er det også dårligere gjennom Get.

    Men det hender at en kontakt inni antenneboksen blir løs, tydeligvis, sånn at det blir skurring på P2. Da døtter jeg på fronten av boksen, og så blir det borte... Det skjer når jeg har vært borti med støvsugeren eller noe.

  17. #17
    nb
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Uten at jeg har forsket på det, ville jeg anta at radiostrømmen gjennom Get-boksen er digitalisert hos Get, således burde signalene fra Get til kunde ha konstant kvalitet. Men hvordan Get får de inn til seg aner jeg ingenting om.

  18. #18
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Sitat Sitat fra nb
    Uten at jeg har forsket på det, ville jeg anta at radiostrømmen gjennom Get-boksen er digitalisert hos Get, således burde signalene fra Get til kunde ha konstant kvalitet. Men hvordan Get får de inn til seg aner jeg ingenting om.
    Ser vi på Helges innlegg, får vi kanskje en ledetråd. Han har merket en sammenheng mellom dårlig mottak gjennom antenne for kringkastet signal, og Gets kabelsendte signal. Så kanskje er det slik at Get mottar signalet som kringkastet signal, før de sender det videre?

  19. #19
    Hifi-interessert
    Ble medlem
    Sep 2006
    Innlegg
    73
    Tagget i
    0 Innlegg

    Grumpy melding til GET

    Jeg har antatt det, bortsett fra med Klassisk, som ikke sendes på FM. Men jeg har altså analog radio fra Get som spilles av med FM-tuneren. Signala mine tas rett fra vegguttaket, som er der ledningen kommer inn utenifra. nb snakker om "Get-boksen" og digitaliserte signaler, og det er vel da noe annet. Åssen signala i det tilfellet kommer til Get fra NRK osv., veit jeg ikke.

  20. #20
    vredensgnag
    Guest

    Grumpy melding til GET

    Jeg tror dere snakker om samme sak. Get ordner de ulike stasjonene i sin rekkefølge, og legger dem ut etter FM-båndet, langs samme kabeltilkobling de bruker til andre tjenester. Og så kan man koble på en analog antenne til fm-inngangen på en analog mottaker.
    Samtidig kan man også lytte til digital radio gjennom Set-Top-Boksen fra Get, ved å sjalte over fra TV til Radio vha fjernkontrollen deres - det blir som å lytte til nettradio.

    Men min klage gjelder kvaliteten på signalet de sender til analoge mottakere, som jeg tar inn via RADIO utgangen på veggkoblingen for kabel.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed