squeezebox-startproblemer

H

herman03

Gjest
Hei, lurer på om noen har erfaring med Logitech squeezebox duet.
Mitt pc program "squeezebox server" vil ikke starte opp.
I Squeezebox server control panel meldes det om Port 3483(slimproto): Failed
Port 9000(HTTP): Failed
Port 9090(CLI): Failed.
Server IP Adress: 10.0.0.1
Har windows xp, Telenor multimodem:Zyxel P2602HWT
Norman viruskontrol, som jeg har prøvd å deaktivere.
Norman sier tillatelse for en rekke Squeezebox porter,men ikke de nevnte (HTTP....)
Windows brannmur sier også ok for Squeezebox-porter.
Har også prøvd å deaktivere windows brannmur.
Squeezeboxen finner routeren, jeg kan søke og finne netradiostasjoner.
Har forsøkt å sette opp routeren på forskjellige måter uten resultat.
Jeg skjønner ikke hvofor programmet ikke starter??????????

Hilsen Tom.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.657
Antall liker
21.463
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Norman og Squeezecenter/SqueezeboxServer er ikke noe særlig i hop. SC 7.3.3. finnes i en Norman-kompatibel versjon. Du kunne forsøke roll-back, evt. se om det er lansert en Norman-kompatibel 7.4.

Men Norman burde ut, vekk, bort og ned i sluket. Møkkaprogram.
 

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Innlegg
582
Antall liker
5
Hadde samme problem, bort med Norman og inn med Trend office scan så fungerte alt med en gang :)
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Valentino skrev:
Norman burde ut, vekk, bort og ned i sluket. Møkkaprogram.
Understatement of the year!
Men det vites fra pålitelige kilder at opphavsmannen til sitatet kommer fra et ulastelig møblert hjem.
8)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Velger du å fortsette med Norman, har Logitech kommet med følgende løsning - som svar på henvendelse fra min side tidligere i år:

To perform a clean install follow the steps below.

1. Open Control Panels and click Add/Remove Programs

2. Scroll down to SqueezeCenter and click Uninstall SqueezeCenter

3. Restart your computer

4. Delete the SqueezeCenter folder in C:\Program Files
- Click on Start
- Click on My Computer
- Click on C:\
- Click on the Program Files folder
- Locate the SqueezeCenter folder and delete it

5. Delete the SqueezeCenter data folder in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data
- Click on Start
- Click on My Computer
- In the Address bar at the top of the page, type the path above
- In the Application Data folder, locate and delete the SqueezeCenter folder

6. Download and reinstall SqueezeCenter from:

http://www.slimdevices.com/SqueezeCenter-7.3.3_norman_safe_version.exe

Once SqueezeCenter finishes scanning your music library, verify that everything is working by playing a file. You may need to update your player once you get connected.


7.3.3. Norman Safe versjonen fungerer - hvorvidt 7.4-versjonen fungerer sammen med Norman har jeg ikke våget meg på å prøve. Men det kan se ut som om det fortsatt er problemer her, ja.
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei,

Kan bare bekrefte det som blir skrevet her. Jeg brukte mye tid på å løse dette problemet. Ringte sågar Norman brukerstøtte som tok 28 kr per minutt. Der var det bare svada,de fikk programmet til å starte men ved neste Norman oppdatering 2 dager etter var tullet tilbake. Jeg har nå byttet til Norton som jeg fikk "Gratis" via ADSL abonnementet fra Telenor.

Det er ikke vits å legge mere tid i dette annet en å bytte til en annen virus leverandør.

Lykke til ;)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
toca skrev:
Jeg har nå byttet til Norton som jeg fikk "Gratis" via ADSL abonnementet fra Telenor.
Du velger altså å gå fra asken til ilden.

Frivillig til og med. ;D
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Norton er ikke hva det en gang var. 2009/2010 utgavene er en av de mest lettkjørte, sikreste og minst plagsomme antivirusløsningene på markedet nå om dagen.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Tjaa, vet nå ikke det, har en Dell Mini 9 som kom installert med Norton, avinstallerte denne og la inn Eset Nod32 Det medførte mye raskere oppstart og generelt føltes maskinen mye raskere. maskinen kom med 512 mb ram og fikk stadig beskjed om low memory selv om det kun var firefox som var åpen, etter at Norton forsvant har ikke dette vært noe problem.
Nod32 scaner også MYE raskere gjennom maskinen.
En slipper også all mulige varsler, den bare gjør jobben uten at du merker att den er der.
Av gratis alternativene er vel Avira regnet som det beste tett fulgt av AVG og Avast. Problemet med Avira er at du får en reklame popup for fullversjonen av og til.
 
H

herman03

Gjest
Hei, takker alle for svar.
Her er det jo enstemmig at Norman er problemet.
De hadde en "svak" mistanke om det på Logitech sin brukerstøtte.
Telenorexperten prøvde mye på routeroppsett men ga opp, kastet bort penger på dem.
Jeg prøvde å laste ned Sqeezesecenter 7.3.3 Normansafe-....som anbefalt her,dette programmet spilte igang umiddelbart.
Det beviser vel at Norman er problemet. Norman sier at eventuelle sperrer skal komme frem på skjermen-det gjør det jo ikke-for en bløff.
Skal avinstallere Norman og gå for AVG, vil gjerne kjøre Logitechs siste versjon 7.4.0.
Prøver dette senere, nå er jeg optimist.
Ekspertene er jo dere- takk for svar.
Hilsen Tom
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.808
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
vel, hva skal du nå egentlig med 7.4? 7.3.3 er helt grei den, og 7.4 (du bør i såfall bruke 7.4.1 "Nightly" som du finner hos Logitech) er såpass fersk at det er beheftet bugs med den. Jeg vil ihvertfall ikke skifte til 7.4 for min Duet før det har gått måneder, eller helst ikke før Touch er ute og anskaffet. Ta en titt på forumet til Slimdevices ( forums.slimdevices.com ), og det er høylydt misnøye med 7.4 fra mange. Ikke vær en Beta-tester for 7.4; bruk den stabile 7.3.3. (Sier Bernt og bøyer hodet for øksa.)

Bernt K
 
H

herman03

Gjest
Hei, kjører gjerne 7.3.3 hvis den er bra og gjennomtestet.
Hva med controlleren, bryr den seg ikke om hvilken versjon programmet kjører?
Ser at det står 7.4.0 r7790 i denne.

Mvh Tom
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.808
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Såvidt jeg husker oppdaterer den firmwaren (neddaterer) dersom du skrur controlleren av og på. Der er jeg usikker.
Eller bruk flg på controller: Settings > Advanced > Software Update > Begin Update
Da lukter'n hvilken versjon av serversoftwaren som går, og finner den rette FW.
EDIT: Alt dette betinges av at du kun bruker din lokale Squeezecenter. Hvis du også bruker SqueezeNetwork, all bets are off: SN bruker 7.4, og ønsker vel å se den firmwaren... Trur eg.

B
 
H

herman03

Gjest
Hei.
Controlleren startet en oppdatering (til7.3.3) som programmet kjører.
En ned-pil vistes på controlleren med text nedlasting-men etter lang tid tok jeg den opp fra laderen.Slo den av og på og da hadde jeg kontakt med musikksamlinga.
Skikkelig gøy at det virker. Ser at versjonen på controlleren fremdeles er 7.4.
Det er ett fett hvis alt virker. Holt på å gi opp, men nå er det ikke bare ett fett,det er helt fett.
Håper alt er uproblematisk fra nå.

Tusen takk for hjelpen.

Mvh Tom
 

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
48
Antall liker
0
Hei og HJELP! fra "fersk presset" (nybegynner m/SB)

Har samme problem som trådstarter - kobler ikke til SB Server (min musikk)
Vers: 7.4.1 r7915
Bruker Norton Internet Security 05 men fikk samme diagnose selv etter at jeg avinstallerte
hele Norton I.S. - Har også sjekket at portene i windows firewall er ticket ut som exceptions

Diagnose:
DNS server: 192.168.0.1
Ping: - OK
TCP-port 3483 - OK
TCP-port 9000 - OK
Mysqueezebox.com - registerd
Squeezebox Server - Ikke koplet til
Navn på bibliotek - Ikke koplet til
Ping - ikke koplet til
TCP-port 3483 - Ikke kplet til
TCP-port 9000 - Ikke koplet til
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Du kan jo prøve en mail til Logitech. De er kjappe og veldig serviceminded.

logitech_sms_en@mailca.custhelp.com

Du bør vel velge engelsk språk på Squeeze Server - bare for anledningen - slik at de skjønner hva problemet er.

Jeg fikk en grei bruksanvisning fra dem i f.m. med Norman antivirus - se Squeexeboxens vennetråd - du kan jo kikke på den og se om det gir deg noe.
 
Topp Bunn