Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Doxa..

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg vil tro dette med snert i bassen er i stor grad forsterkeravhengig. Den kombien jeg hørte ga god punch i bassen om enn ikke blant de aller raskeste? (Jeg spør mest nå). Ellers vil jeg tro det gjelder å balansere slik at SF ikke blir for behagelige? Men jeg syntes det var mye "hjerte" faktor. :) Jeg tror en Cremona vil friste meg mye ved neste oppgradering...
    Ja ikke missforstå bassen spiller som den skal, den har både tempo å alt, men er ikke like vanvittig som mellomtone/diskant, men jeg er over bevist om at den kommer etter vert. :)
     
    F

    FMG

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg vil tro dette med snert i bassen er i stor grad forsterkeravhengig. Den kombien jeg hørte ga god punch i bassen om enn ikke blant de aller raskeste? (Jeg spør mest nå). Ellers vil jeg tro det gjelder å balansere slik at SF ikke blir for behagelige? Men jeg syntes det var mye "hjerte" faktor. :) Jeg tror en Cremona vil friste meg mye ved neste oppgradering med et obs på disse egenskapene når det gjelder matching.
    Er det noe man ikke får når man plasserer høyttalerne helt inn i hjørnet så er det dynamikk i bassen. Så langt inn i hjørnet som disse er plassert så forsvinner også holografien (eller 3-dimensjonaliteten) grunnet de nære veggrefleksjonene som sviner til oppover i mellomtonen. Stygg sak egentlig.... :-\

    Synd å måtte si det (noen må si det KW siden du var så diplomatisk i ditt ordvalg...), men får du ikke lov til å sette høyttalerne lenger ut fra veggen får du aldri høre potensialet til disse 60 tusen kroners høyttalerne heller. Da hadde det vært bedre å finne noen WAF-vennlige minimonitorer som man fikk lov til å dra ut på gulvet...

    Regelen for dette er ganske enkel. Hvis man skal oppnå god tredimensjonalitet i lyden må mellomtonen være ren og ubsudlet; det er nemlig her rominformasjonen ligger. For å oppnå dette må den lyden som ikke går direkte fra høyttalerne til øret, altså den lyden som blir reflektert i bak- og sidevegger, få så lang vei som mulig før den når lytterens øre. Øret vårt er slik laget at hvis tidsforsinkelsen til den reflekterte lyden er på en halv bølgelengde eller mindre, blir den av øret oppfattet ikke som romklang, men som direktelyd; og tilsmusset sådan siden den ikke kommer fra høyttaleren men fra helt annet hold.
    La oss regne litt: Lydens hastighet er ca 330 meter pr sekund. En tone i øvre bass på 200Hz tilsvarer en bølgelengde på ca 1,65 meter. En halv bølgelengde, eller den avstanden til bakvegg der det begynner å bli trøbbel blir dermed en fjerdedel (siden lyden går inn i veggen og blir reflektert tilbake): altså ca 40 cm. Til sidevegg vil avstanden bli litt større (uten at jeg skal gå inn på dette nå).
    Legg også merke til at en basstone på f.eks 100Hz vil ha den dobbelte bølgelengden. Her starter trøbbelet altså allerede ved 80cm avstand til bakvegg. Dette er grunnen til at bassen føles sterkere når høyttaleren står nærmere en vegg: direktelyden får et tillegg fra veggen som av øret blir oppfattes som direktelyd isteden for det det egentlig hadde vært hvis avstanden hadde vært større: nemlig romklang.

    En meget viktig regel ved høyttalerplassering er at avstanden til bakvegg og sidevegger er forskjellige slik at ikke tillegget fra vegg(er) slår inn ved samme frekvens.
     
    D

    Doxa..

    Gjest
    FMG skrev:
    Lyngen skrev:
    Jeg vil tro dette med snert i bassen er i stor grad forsterkeravhengig. Den kombien jeg hørte ga god punch i bassen om enn ikke blant de aller raskeste? (Jeg spør mest nå). Ellers vil jeg tro det gjelder å balansere slik at SF ikke blir for behagelige? Men jeg syntes det var mye "hjerte" faktor. :) Jeg tror en Cremona vil friste meg mye ved neste oppgradering med et obs på disse egenskapene når det gjelder matching.
    Er det noe man ikke får når man plasserer høyttalerne helt inn i hjørnet så er det dynamikk i bassen. Så langt inn i hjørnet som disse er plassert så forsvinner også holografien (eller 3-dimensjonaliteten) grunnet de nære veggrefleksjonene som sviner til oppover i mellomtonen. Stygg sak egentlig.... :-\

    Synd å måtte si det (noen må si det KW siden du var så diplomatisk i ditt ordvalg...), men får du ikke lov til å sette høyttalerne lenger ut fra veggen får du aldri høre potensialet til disse 60 tusen kroners høyttalerne heller. Da hadde det vært bedre å finne noen WAF-vennlige minimonitorer som man fikk lov til å dra ut på gulvet...

    Regelen for dette er ganske enkel. Hvis man skal oppnå god tredimensjonalitet i lyden må mellomtonen være ren og ubsudlet; det er nemlig her rominformasjonen ligger. For å oppnå dette må den lyden som ikke går direkte fra høyttalerne til øret, altså den lyden som blir reflektert i bak- og sidevegger, få så lang vei som mulig før den når lytterens øre. Øret vårt er slik laget at hvis tidsforsinkelsen til den reflekterte lyden er på en halv bølgelengde eller mindre, blir den av øret oppfattet ikke som romklang, men som direktelyd; og tilsmusset sådan siden den ikke kommer fra høyttaleren men fra helt annet hold.
    La oss regne litt: Lydens hastighet er ca 330 meter pr sekund. En tone i øvre bass på 200Hz tilsvarer en bølgelengde på ca 1,65 meter. En halv bølgelengde, eller den avstanden til bakvegg der det begynner å bli trøbbel blir dermed en fjerdedel (siden lyden går inn i veggen og blir reflektert tilbake): altså ca 40 cm. Til sidevegg vil avstanden bli litt større (uten at jeg skal gå inn på dette nå).
    Legg også merke til at en basstone på f.eks 100Hz vil ha den dobbelte bølgelengden. Her starter trøbbelet altså allerede ved 80cm avstand til bakvegg. Dette er grunnen til at bassen føles sterkere når høyttaleren står nærmere en vegg: direktelyden får et tillegg fra veggen som av øret blir oppfattes som direktelyd isteden for det det egentlig hadde vært hvis avstanden hadde vært større: nemlig romklang.

    En meget viktig regel ved høyttalerplassering er at avstanden til bakvegg og sidevegger er forskjellige slik at ikke tillegget fra vegg(er) slår inn ved samme frekvens.
    Det er helt riktig det du sier der, og jeg er klar over hvor viktig dette er,
    men, det er heldig vis ikke mer en ca 2 mnd til jeg flytter hele anlegget ned i under etasjen
    og der kan jeg plasere annlegget akkurat hvor jeg vil :)
     
    F

    FMG

    Gjest
    bwd skrev:
    Det er helt riktig det du sier der, og jeg er klar over hvor viktig dette er,
    men, det er heldig vis ikke mer en ca 2 mnd til jeg flytter hele anlegget ned i under etasjen
    og der kan jeg plasere annlegget akkurat hvor jeg vil :)
    :)

    Jeg skal egentlig ikke si noe. Jeg for min del er for tiden uten høyttalere! ::) Det er faktisk mye verre... :'(
    Min bedre halvdel fikk full tenning da jeg viste bilder av SF Memento. Noen som har erfaringer fra denne? Litt spennende ellers det dere nevner med den nye Cremona.... Hmm....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er det noe man ikke får når man plasserer høyttalerne helt inn i hjørnet så er det dynamikk i bassen. Så langt inn i hjørnet som disse er plassert så forsvinner også holografien (eller 3-dimensjonaliteten) grunnet de nære veggrefleksjonene som sviner til oppover i mellomtonen. Stygg sak egentlig.... :-\

    Synd å måtte si det (noen må si det KW siden du var så diplomatisk i ditt ordvalg...), men får du ikke lov til å sette høyttalerne lenger ut fra veggen får du aldri høre potensialet til disse 60 tusen kroners høyttalerne heller. Da hadde det vært bedre å finne noen WAF-vennlige minimonitorer som man fikk lov til å dra ut på gulvet...

    Regelen for dette er ganske enkel. Hvis man skal oppnå god tredimensjonalitet i lyden må mellomtonen være ren og ubsudlet; det er nemlig her rominformasjonen ligger. For å oppnå dette må den lyden som ikke går direkte fra høyttalerne til øret, altså den lyden som blir reflektert i bak- og sidevegger, få så lang vei som mulig før den når lytterens øre. Øret vårt er slik laget at hvis tidsforsinkelsen til den reflekterte lyden er på en halv bølgelengde eller mindre, blir den av øret oppfattet ikke som romklang, men som direktelyd; og tilsmusset sådan siden den ikke kommer fra høyttaleren men fra helt annet hold.
    La oss regne litt: Lydens hastighet er ca 330 meter pr sekund. En tone i øvre bass på 200Hz tilsvarer en bølgelengde på ca 1,65 meter. En halv bølgelengde, eller den avstanden til bakvegg der det begynner å bli trøbbel blir dermed en fjerdedel (siden lyden går inn i veggen og blir reflektert tilbake): altså ca 40 cm. Til sidevegg vil avstanden bli litt større (uten at jeg skal gå inn på dette nå).
    Legg også merke til at en basstone på f.eks 100Hz vil ha den dobbelte bølgelengden. Her starter trøbbelet altså allerede ved 80cm avstand til bakvegg. Dette er grunnen til at bassen føles sterkere når høyttaleren står nærmere en vegg: direktelyden får et tillegg fra veggen som av øret blir oppfattes som direktelyd isteden for det det egentlig hadde vært hvis avstanden hadde vært større: nemlig romklang.

    En meget viktig regel ved høyttalerplassering er at avstanden til bakvegg og sidevegger er forskjellige slik at ikke tillegget fra vegg(er) slår inn ved samme frekvens.

    - Dette var "Direkte" interessant, bwd.
    Får en virkelig til å "reflektere" litt ;D

    Må ta en gjennomgang hos meg med kalkulatoren og måle litt, tenker jeg.
     
    F

    FMG

    Gjest
    Distinctive skrev:
    - Dette var "Direkte" interessant, bwd.
    Får en virkelig til å "reflektere" litt ;D

    Må ta en gjennomgang hos meg med kalkulatoren og måle litt, tenker jeg.
    Når det gjelder sideveggene så må det mer til enn kalkulator. Skal du virkelig gjøre dette systematisk så må du ha et speil pluss et tau også. Bruk et speil for å finne hvor på sideveggen 1. refleksjonen skjer (dette finner du når speilet henger på veggen og du kan se høytaleren fra lytteposisjon), så strekker du ut tauet fra høytaler til punktet på sidevegg og strekker det så til lytteposisjon. Du måler hvor mye større denne avstanden er enn direkte fra høyttaleren til lyttepos. Så kan du bruke kalkulatoren. :)

    mvh
    Finn Magne
     
    A

    Aubi

    Gjest
    Tok et bilde i en butikk jeg var innom sist helg. Det kan nevnes at innehaveren ikke var tospråklig........
     

    Vedlegg

    K

    kbwh

    Gjest
    Elipsa Auditor! Er hun ikke søt?
    Beregnet brukt svært nær vegger og hjørner, enten som front i svært små rom eller som del av et Cremona surroundoppsett.
     

    Mindstream

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    266
    Antall liker
    1
    Ja de var veldig fine.
    Har du hørt på noe av disse Elipsaene? Valantino.
     

    rhaavik

    Medlem
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei.
    Er det noen som har prøv Concerto/Concertino Domus sammen med Electrocompaniet?
    Har lurt på å kjøpe ECI-5 og den nye CD spilleren deres ECC-1.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Du bør prøve. Gammel EC-lyd og Sf går dårlig sammen, synes jeg, men gjengen på Tau har visstnok tatt bort mye av den gamle EC-lyden, så det er et forsøk verd. Bare spør Distinctive her.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Valentino skrev:
    Du bør prøve. Gammel EC-lyd og Sf går dårlig sammen, synes jeg, men gjengen på Tau har visstnok tatt bort mye av den gamle EC-lyden, så det er et forsøk verd. Bare spør Distinctive her.
    Takk for invitasjonen, Valentino 8)

    Her er noen synspunkter fra meg rundt den nye serien fra EC vs SF:
    < Den varme klangen til EC opp mot SF kan i utgangspunktet bli for mye av det gode (selv om den nye serien forsterkere er transistorbaserte). Det jeg kan si er at lydidealet fra EC produkter som Dreggevik og gjengen har utviklet fra bånn av på Tau nok avviker litt fra de som er utviklet av Abrahamsen på Skårer. De nye seriene er betydelig strammet opp og er dessuten mye bedre egnet til å ta vanskelige laster. Mitt brokoblede sett kjører ren klasse A drift til skjæringspunktet hvor termisk belastning begynner å bli negativ på alle måter, også for lyden - før den går over i klasse B. Min oppfatning er at jeg har mer enn nok effekt å pøse på med, noe som ble demonstrert i en lyttetest hvor vi kjørte Emmlabs SE komboen rett i EC 120W monotrinn og fremdeles følte vi at SF ikke fikk pusteproblemer. Dette er temmelig oppsiktsvekkende for de som vet hvor vanskelige mine SF er å drive mhp. kraftreserver.

    Det som spesielt kjennetegner de nye, moderne EC produktene (lydmessig sett), mener jeg er evnen til å gjengi informasjon og overharmoniske over flere oktaver selv om instrumentet i utgangspunktet har et relativt smalt arbeidsområde. Ta vokal feks. - før så låt vokal veldig flott på mitt forrige SF anlegg, men med nye EC så hører man allerede på innpusten til vokalisten at arbeidsområdet er kolossalt utvidet. Man får med seg hele det tonale spekteret.

    Jeg hadde ventet at mitt nye SF/EC anlegg skulle revitalisere hele CD-samlingen, men istedenfor så avslører det nådeløst alle dårlige innspillinger.
    Jeg kan ikke sette på noe trio jazz først for deretter skifte til noe annet materiale. Alt blir platt, så det må bli i motsatt rekkefølge (da lyder det
    suverent :) >

    Dist
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Du bør prøve. Gammel EC-lyd og Sf går dårlig sammen, synes jeg, men gjengen på Tau har visstnok tatt bort mye av den gamle EC-lyden, så det er et forsøk verd. Bare spør Distinctive her.
    Hmm....EC og SF spiller dårlig sammen? Jeg har en gammel,men oppgradert EC-forsterker og noen eldre SF`er. At dette skal spille så dårlig kan jeg ikke fatte og begripe. ;)

    Jeg kan tildels være enig med at før oppgraderingen av EC-forsterkeren,så virket det det hele litt slapt og pløsete hvis man dro på volumet litt.Etter oppgraderingen ble det mere "fart og spenning" for å bruke en gammel klisje.

    Jeg har flyttet siden sist og fått ett lydmessig løft ved å ha anlegget på loftet.( kraftig skråtak/lydisolert)
    SF`ene er trukket godt og vel 1,5 meter ut i rommet ifra veggen,subwoofer(e) er på innkjøpslista,men jeg ønsker helst en SF sub i utgangspunktet.Disse har jeg dessverre ikke fått hørt,men jeg tenker/har erfart at samme fabrikat på høytalere fungerer glimrende.(hadde tidligere B&W 805 matrix og tilhørende sub som heter 800 ASW).

    Mvh
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Pad, du er uenig med meg i første avsnitt, og bortimot enig i andre...

    Hvilken Sf-modell er det du har?
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Pad, du er uenig med meg i første avsnitt, og bortimot enig i andre...

    Hvilken Sf-modell er det du har?
    Jeg har "bare" ett par eldre SF Concertino Home. Cremona Auditor neste? ;D Ligger an til disse eller golvmodellen Cremona,men da blir det en vesentlig større oppgradering på HELE anlegget i så måte.

    Mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Jeg skal innrömme det, jeg er blitt skap SF fan 8).

    Etter en lengre ettermiddag hjemme hos Timbre på Euphonia-Audioforum for ett par uker siden med Accuphase/SF så var jeg solgt.
    Makan til kombinasjon er det lenge siden jeg har hört, en nydelig balanse mellom "varme" og opplösning er det lenge, om enn noen sinne jeg har hört, ett par Guanrneri Memento har seilet inn på vil teste/ha lista mi...

    mvh
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Komben Sf/Audionet kan jeg gå god for. :)
    Her kan jo jeg å si at det ikke var noen dårlig match.
    I oppsettet til Valentino passet dog ICE-blokkene hass bedre, men vi gjorde ingenting med anlegget, så kansje med litt fintuning, så kunne det bli veldig bra ;D

    Test du om.s, og ta litt bilder ;)

    PK
     
    O

    om.s

    Gjest
    Valentino skrev:
    Komben Sf/Audionet kan jeg gå god for. :)
    Det hadde vært en spennende kombo å teste, som jeg har sett andre har valgt, interressant!...

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    For å forfølge SF litt, så har ikke tanken på SF Guarnerie Memento sluppet tankene, men de er jo ikke de enkleste å få med seg hjem til test på Audionet elektronikken.

    Ett par av disse SFéne i graphite (Nesten 10K dyrere enn vanlig røde :-\ ) hadde gjort seg meget godt.

    Legger ved denne linken, som sikkert er kjent her inne allerede, som en liten apetitt vekker ;D

    PS: skal ut en tur og sjekke ett pris tilbud på nevnte modell idag ;) ;D

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=2823

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Valentino skrev:
    De røde er mer musikalske enn de sorte. ;D
    ;D ;D, de sorte matcher bedre elektronikken (må ikke glemme FG faktoren vet du), skulle det derimot bli en integrert Accuphase (E 550) en dag så kanskje ;), men jeg ville vært meget takknemlig om du kunne viderebringe noen av dine inntrykk med komboen SF/Audionet?!
    Det ser ut til at det kan bli vanskelig å testet selv :-\ , og ikke vil jeg legge 100K Sek på bordet uten å ha fått testet hjemme først....

    mvh
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Skal være forsiktig. Jeg har bare hørt AMP III (pks' sin gamle) trekke mne Concerto Domus via syltynne multimetall Isoda-kabler. Det låt svært avslappet, men ikke så åpent som med mine sedvanlige moddede ICEpowerASP og 6 kvadrat enleder grøftekabler (EKKJ).
    Bemerk at jeg ikke tilskriver mine innsigelser Audionet her, de kablene er nok av det hørbare slaget (! ;D).

    Du vet at GMene er DIGRE, forresten?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Valentino skrev:
    Bemerk at jeg ikke tilskriver mine innsigelser Audionet her, de kablene er nok av det hørbare slaget (! ;D).
    Hvis man hører selve kablene, så kan de ikke være noe tess :p ;D ;)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Valentino skrev:
    Skal være forsiktig. Jeg har bare hørt AMP III (pks' sin gamle) trekke mne Concerto Domus via syltynne multimetall Isoda-kabler. Det låt svært avslappet, men ikke så åpent som med mine sedvanlige moddede ICEpowerASP og 6 kvadrat enleder grøftekabler (EKKJ).
    Bemerk at jeg ikke tilskriver mine innsigelser Audionet her, de kablene er nok av det hørbare slaget (! ;D).

    Du vet at GMene er DIGRE, forresten?
    Jepp! brutto vekt ved ankomst er visst 110 kg, så det monner, har nå fått noen gode (?) tilbud mot mine W-B i innbytte og venter nå på ett til bud på W-B ACT, har litt vanskelig å slippe disse helt, men høsten deler av sine overraskelser og kanskje går det mot mindre leilighet og andre behov/muligheter på HiFi veien og, litt usikkert enda, men vi får se....

    mvh
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Når det kommer til komboer, så må Cremona/Karan S270 nevnes (i mitt tilfelle med MFKW 25DM som cdspiller)
    Fungerte også veldig bra med Cary 306 Sacd MkII, her med en tanke bedre oppløsning og også en tanke (om mulig :eek: ) enda
    bedre trøkk i bassen.
    Sakset fra testen i Stereotimes riktignok om storebroren 450 S, men de er svært like i lydkarakteristikk, men med større strømforsyning,flere transistorer og litt større ladelyttbank

    As far as analog amplifiers go, no other amp I have heard balances such an array of virtues leaving so little to criticize. First off, the KA-S 450 is the most organic/least electronic sounding solid-state amp I have heard to date. This organic quality comes to the KA-S 450 honestly. There is little softening, smearing or homogenization to the sound to “simulate” natural realism. It is by way of resolution and a deep sense of silence that this wonder full quality comes to light. Purity of instrumental tone, vocals and ambient space are all extremely well resolved. Tube lovers looking for a powerhouse amp should look no further. It is here that the KA-S 450 really distances itself from the competition but remember, for me to really fall for this amp, it must go further to prove it’s metal.
    Ingen tvil hos meg at denne min 270 passet godt til Cremona, noe jeg vel ikke er aleine om å mene i f.eks. OAS
    Jeg er vanligvis ikke alt for impulsiv, men her kom Karan inn for egen prøvelytt (samt påsketreff) og stående ble den ;)
    Og fornøyd er jeg, undrer meg likevel på hvordan det hadde blitt med et par SF Homage Anniversarios ::)
    Mvh.KW
     

    Mindstream

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    266
    Antall liker
    1
    undrer meg likevel på hvordan det hadde blitt med et par SF Homage Anniversarios ::)
    Mvh.KW


    Det har jeg også lurt en del på ;) ,desverre får en vel nesten si, med tanke på prisen.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Er det Amati Anniversario du tenker på, KW? Det er etterfølgeren til Amati Homage, en notorisk forsterkerdødare som hadde en bassavstemning av det drilske slaget, som danskene sier.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Er det Amati Anniversario du tenker på, KW? Det er etterfølgeren til Amati Homage, en notorisk forsterkerdødare som hadde en bassavstemning av det drilske slaget, som danskene sier.
    Hei!
    Fint at folk passer på meg når det går i surr, er takknemlig om du og andre fortsetter med det ;D ;)
    Amati Anniversario selvfølgelig, takk skal du ha.
    Homage en notorisk forsterkerdødare sier du?
    På hvilken måte?
    Mener å huske at "noen" her hadde gode vibber med små rørmonoblokker jeg ::)
    Nå stiller vel ikke Mono i Horten, men kanskje Audiosolution gidder å ta med seg et par (Anniversario) ::) Hører dere gutter ;)
    Mvh.KW
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Amati Homage spiller vidunderlig sier alle (om.s. har hørt dem hos Timbre?), men det skal ordentlig forsterkeri til. Voldsomme q-verdier i dypbassen.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Valentino skrev:
    Amati Homage spiller vidunderlig sier alle (om.s. har hørt dem hos Timbre?), men det skal ordentlig forsterkeri til. Voldsomme q-verdier i dypbassen.
    Stemmer godt, en nydelig høyttaler som henger meget høyt, den fikk meg til å vurdere SF alternativet ;) ....

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Siste HiFi+ som ramlet ned i kassa her nede idag hadde en interssant artikkel/test av nye Cremona Auditor M, (RG våget seg på en påstand om at dette muligens var hans favoritt SF) de har visst gjort om delefilteret og byttet ut begge elementene, designene er også noe nærmere Memento, så fersk at den ikke har kommet til Sverige men den 5 & 6 Oktober er det demo fra AudioNord her i Gbg av nevnte modell, kanskje en fremtidig kandidat i min nye og mindre stue, prismessig interessant også (44K Sek i rødt, men jeg vil ha graphite ;) ).....

    mvh
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det er vel intet som er beholdt fra Cremona Auditor til Auditor M, om ikke de siste CA og de første AM stammer fra samme lønnetre da. ;D

    AM bruker de samme enhetene som Elipsa (og nye Cremona M), men nøyer seg med de to "øverste", selvfølgelig. Det betyr null norske basser.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Valentino skrev:
    Det er vel intet som er beholdt fra Cremona Auditor til Auditor M, om ikke de siste CA og de første AM stammer fra samme lønnetre da. ;D

    AM bruker de samme enhetene som Elipsa (og nye Cremona M), men nøyer seg med de to "øverste", selvfølgelig. Det betyr null norske basser.
    Størrelsesmessig er dette en meget meget aktuell sak for fremtiden, som betyr nedskalering av nåværende rigg....

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn