Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 22
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi Freak Trane's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2003
    Innlegg
    6,414
    Tagget i
    3 Innlegg

    Når inntektene forsvinner / Trenger ny forretningsmodell

    - Vi vil ikke ta internett fra dere.
    Men vi vil gjerne ha betalt for musikken vi lager, skriver
    artikkelforfatteren.


    Bra kronikk i Dagbladet / Ballade av Susanna Wallumrød


    Det er for enkelt å avfeie artistene med at de får komme seg på veien og spille flere konserter...eller den ta den bråkjekke "sånn er virkeligheten...tilpass dere en ny verden".

    Samtidig er strømming og mer eller mindre lovlig nedlasting en del av den nye digitale hverdagen.
    Å være en lovlydig, moderne og kvalitetsbevisst musikkfan er ikke lett i disse dager.
    "I don't know how many times someone has come up to me and said, 'Hey, Lets dance!'. I hate dancing. God, it's stupid!" - DavidBowie
    "Bare kjedelige mennesker er brilliante ved frokostbordet" - Oscar Wilde"
    The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries." W.Churchill

  2. #2
    Hifi Freak bambi's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,899
    Tagget i
    7 Innlegg
    "Strømming"? Please. Kan man ikke bare si streaming? Prøv selv hva som klinger best av å "streame" og "strømme".

    Sorry for O.T.
    Truth can never be told so as to be understood, and not be believ’d.

  3. #3
    Æresmedlem Townes's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2009
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Innlegg
    15,604
    Tagget i
    0 Innlegg
    Hørte såvidt på P2 i bilen i går, det var snakk om at ECM trekker seg helt ut av alle streaming-tenester. Tord Gustavsen ble intervjuet og han kunne fortelle at fire år på spotify hadde gitt ham rundt 2 000,- i royalties...

    Synd at det har blitt sånn. Er sjøl en flittig spotify (premium) bruker, bruker det på jobb, men eg legger bruker også en stor (enkelte her i heimen vil nok hevde for stor) del av pengene mine på å kjøpe plater fysisk, og eg har sansen for å støtte mindre artister og selskaper, kanskje spesielt norske. Men når det gjelder de virkelig store (gigantene), det være seg artister eller selskaper, så gir eg en beng i om de har en mindre null på slutten av millionlønna pga sviktende platesalg.
    Brukbar forsterker | Bra platespiller | Morsomme gøyttalere| SBT | Greie hodetelefonar | Noen skiver
    "Anlegget" & Slaga & Leitinga

    www.skranglefantene.com

  4. #4
    Hifi Freak rock's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2009
    Innlegg
    1,858
    Tagget i
    0 Innlegg
    Har ikke betalt 1 / en krone uansett om de hadde stilt seg opp på veiene som en bomstasjon og krevd betalt for levende musikk.

    Ikke betaler jeg til Rumenere heller, enten de trakterer fele, trekkspill, guitar eller hva det måtte være.
    Selv om jeg må brøyte meg vei forbi dem for å komme meg inn på Prix, Rema eller Europris.

    Tror dette har noe med forventninger å gjør.

    Fordi musikk kan streames, betyr ikke dette at alle må eller vil laste ned Norsk musikk.
    Jeg har nesten ikke lastet ned Norsk musikk i det hele tatt siden 2005.

    Det jeg har lastet ned av Norsk er litt musikk fra før 1990 - gjerne fra 70 og 60-tallet.

    Dette betyr ikke at Norsk musikk ikke lastes ned ulovlig?

    Men jeg tror Norske musikere må stille ned forventningene mange hakk når det gjelder kroner og øre i forventet inntekt.
    Først må de vite om deres musikk i det hele tatt er ettertraktet og eventuelt nedlastet uten godtgjørelse.

    Før de vet dèt med sikkerhet, kan det jo godt hende de ikke er så ettertraktet som de selv vil tro?

    Ikke vet jeg, vet bare at minimalt av nyere Norsk musikk er nedlastet av undertegnede.
    Tandberg 3018A-3028A-3006A-Adcom GFA 5500-Tandberg DCD 4025-Denon DCD 2560-Denon DCD S10-Denon TU S10 - 2 stk JVC QL-Y5F-Grado Gold-Infinity Kappa 8.2-Infinity Kappa 7.2

  5. #5
    Hifi Freak bambi's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,899
    Tagget i
    7 Innlegg
    Forøvrig kan jeg bare snakke for meg selv når jeg sier at jeg ikke hører på norsk musikk i noen stor grad utover det jeg får gjennom vanlige kanaler som radio og ute blant andre, men musikken jeg hører på den kjøper jeg fysiske kopier av i musikkbutikker og det kommer jeg nok til å gjøre i overskuelig framtid også. Det samme gjelder forresten for filmer, jeg kjøper alt jeg ser enten på dvd eller blu-ray.

    På den annen side er det fullt forståelig at artister vil ha betalt for at folk vil benytte seg av det de har produsert, og må si jeg egentlig syns det er ganske forbløffende at mange ikke evner å ta dette inn over seg når de forsvarer fildeling med alle mulige lamme unnskyldninger.
    Truth can never be told so as to be understood, and not be believ’d.

  6. #6
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    2,188
    Tagget i
    0 Innlegg
    Poenget er ikke at musikerne har for høye forventninger, men når de får noen få øre (6?) per avspilling, skal det ganske mange klikk til før det tilsvarer et salg av en fysisk cd. Jazzmusikere har vel i stor grad levd av turnevirksomhet og støtteordninger uansett, men når de i praksis ikke får betalt for musikken de lager skjønner jeg godt om de ikke gidder. Petter Wettre selger nå musikk kun gjennom nedlasting. Han har kuttet ut både fysiske formater og streaming.

  7. #7
    Æresmedlem ErosLoveking's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2004
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    15,740
    Tagget i
    0 Innlegg
    ikke la dette bli en diskusjon hvorvidt man liker norske artister eller ikke, for den saks skyld gjøre poeng og statements over hvor lite en kjøper ditto skiver.
    Dette er faktisk en realitycheck for hvordan det faktisk er for de aller fleste artister, ikke bare i Norge. En håndfull artister stikker avgårde med nesten hele kaka, og et relativt kjent navn i Norge er ikke det samme som at du tjener greie penger, før du horer i diverse tv-programmer.
    Manley Shrimp+Snapper, Tannoy Turnberry SE, Ear324, VPI SSM, Benz LP, Lyra Skala+Helikon mono, AT33ev, KimberSilverstreak interconnects, Furutech strømkabelage, Sony dvd,Grace M903, VPI 17.5 vaskehall, Sennheiser HD650+AKG K701m+Beyerdynamic T1, Cayin HA-1A, iMac/iPad/MBpro, Wurlitzer 2410s.(Impulse H6 og Techn. 1210mkII)

  8. #8
    nb
    Guest
    Kanksje fremtidens musikk utelukkende blir produsert i lavkostland.

  9. #9
    Hifi Freak Handsoer's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    2,599
    Tagget i
    1 Innlegg
    Torget
    1
    tjavel.
    Vet ikke helt - men når det gjelder musikk er det noe med at om viljen er der - så finner man en vei.
    Tidligere var det slik at om en virkelig brant for musikken sin, vel så fikk man den utgitt - i små opplag og gjerne litt
    rufsete kvalitet på omslagene, men uansett. Er viljen til kunstformidling stor nok så får man det mangfoldigjort.
    På den andre siden - mottakersiden - har vi den delen av publikum som (uansett ville vært hoveddelen av) er i målgruppa,
    disse vil alltid vite hvor de skal lete, og de vil finne fram.
    Framtiden for ny musikk er i dag like strålende som den alltid har vært. (i relativ målestokk)
    At musikere syns de burde tjene mere penger enn de gjør er svært subjektivt og et lite problem.
    Om du produserer en millionselger så vil du merke det på kontoen, også i dag.
    Har du noe å by på er det alltid noen som er villige til å betale for det.

    At ''strømm så mye musikk du vil for kr 49.- pr måned'' gir lite til artistene skjønner alle! Artister og selskaper kan si neitakk.
    Om alle leverandører takket nei til slikt ville wimp/spotify stille og rolig avgå ved døden. Og det ville vært helt greit.
    Vi vil finne måter å lete opp musikk på uavhengig av reklamefinansierte kanaler og artistene/selskapene vil beholde
    større deler av inntektene.
    Slik det er nå med prisingen på wimp/spotify så får forbrukerne betalt for å være late.
    ''Vi gidder ikke å leite - gi oss det vi trenger!''

    Her har du en femtilapp - gi meg kul musikk en måned!

    Hvem tror at noen skal tjene penger på slikt? Etterhvert som de får flere fullprisabbonenter (til formidable kr 99.-/mnd)
    vil reklameinntektene gå ned og hele sulamitten synker i myra.

    men musikken vil alltid finne sine kanaler - frykt ikke mine venner!

    husk:

    Navn:      kjøtt.jpeg
Visninger: 402
Størrelse: 6.0 Kb

    selvsagt vil slike genistreker nå sitt publikum i fremtiden også!
    hjemmebaserte vinylpresser? hvem vet! uansett er fremtiden lys og fin - også for musikkelskere.
    slik den alltid har vært.....
    ''Everyday I get up in the morning and go to work.
    Do my job - whatever....
    I need some sentimental hygiene.'' (W.Zevon.)
    (avataren er: Nurse With Wound ''Spiral Insana'', kan kjøpes her: nursewithwound.co.uk)
    ..Og NEI - jeg er ikke en hifi-freak

  10. #10
    Hifi Freak Trane's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2003
    Innlegg
    6,414
    Tagget i
    3 Innlegg
    Sitat Sitat fra Hansern Se Innlegg
    At musikere syns de burde tjene mere penger enn de gjør er svært subjektivt og et lite problem.
    Om du produserer en millionselger så vil du merke det på kontoen, også i dag.
    Har du noe å by på er det alltid noen som er villige til å betale for det.
    At musikere synes de burde tjene mere penger er forsåvidt subjektivt. At de fleste musikere faktisk tjener lite, og mindre enn tidligere på salg av musikk er et faktum. Det er faktisk ikke et lite problem. Det er et stort problem at man har problemer med å finansiere produksjon at musikk. Sant nok har alle et lite platestudio i Mac'en nå til dags, men jeg antar de fleste gjerne også vil ha musikk som er virkelige opptak av virkelige instrumenter spilt av virkelige mennesker. Det koster også penger i form av tid. Tid man ellers må bruke på bijobber for å sikre husholdningen en basisinntekt for å få livet til å gå rundt. Det er faktisk virkeligheten for mange artister og musikere som ikke er helt "der" oppe.

    Joda, om man produserer millionselgere vokser kontoen i dag også. Bekymringen ligger i grunn ikke der. Bekymringen ligger hos de som lager smalere musikk som aldri vil selge i millioner. Fordelingsmodellen bak strømmingstjenestene gjør at en artist må ha flere hundre betalende "lyttinger" for å generere samme inntekt som en håndfull CD'er, hvilket selvsagt favoriserer populærmusikk enormt. Smalere musikk genererer rett og slett ikke nok "momentum" til å gi inntekter som forsvarer produksjonskostnadene. Det genereres kun små inntekter hver gang musikken spilles, hvilket vil favorisere (i enda sterkere grad enn nå) musikk som er aktuell i den stadig mer flyktige mediaverden for å nå forbrukers bevissthet.

    Tord Gustavsen beskriver det godt i sitt innlegg i Ballade:
    Smertefull skvis
    INNLEGG: ECM-artist Tord Gustavsen er
    tilhenger av WiMP, men har forståelse for at ECM trekker katalogen fra
    strømmetjenesten.

    Erik Hillestad om strømming som trussel mot den krevende og "sakte" musikken:
    Om CDens død
    KRONIKK: Strømming er en katastrofe for "den krevende musikken" og tvinger den
    over på statsstøtte, mener Erik Hillestad i Kirkelig Kulturverksted.


    Den langsomme musikken
    Mye musikk innen jazz, samtidsmusikk, etnisk musikk, klassisk
    musikk, kirkemusikk, visesang, folkemusikk og sjangeroverskridende stilarter er
    slik at det kan være ganske utfordrende å høre på den. Og den er laget slik med
    hensikt.


    En del musikk noen tusen
    nordmenn har kjøpt på CD innen nevnte sjangre har vi hørt med stort utbytte fem
    eller ti ganger, kanskje i noen tilfeller bare én. Så har vi lagt musikken bort
    og tatt den frem igjen etter en måned eller tre år. Fordi vi har levd litt i
    mellomtiden, har vi sett nye sider av musikken og den har igjen kunnet røre oss
    dypt.


    Men å la den
    lyde i stua i dagevis er imot dens natur og hensikt. Dermed faller mye viktig
    musikk utenfor det feltet som i strømmingens tidsalder kan gi inntekter.

    Ti tusen strømminger av en hel CD med
    12 spor gir 15.000 kr i inntekt på Wimp, men bare 8.400 på Spotify. Å produsere
    en CD koster fra 200.000 til 1 mill, og da er ikke bidrag til drift
    medregnet.
    Siste redigert av Trane; 14.05.2012 kl. 03:41.
    "I don't know how many times someone has come up to me and said, 'Hey, Lets dance!'. I hate dancing. God, it's stupid!" - DavidBowie
    "Bare kjedelige mennesker er brilliante ved frokostbordet" - Oscar Wilde"
    The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries." W.Churchill

  11. #11
    vredensgnag
    Guest
    Det er altfor mange musikere, og lages altfor mye musikk, av folk som tror de kan tjene penger på det. Fysisk distribusjon av ferdiginnspilt musikk lagde en omsetningsmulighet for mangfoldiggjort musikk. Før det levde orkestre av å turnere, eller ha faste engasjement. Med fremveksten av distribuert musikk kom muligheten til å nå et langt større publikum med musikk som traff, og det skapte store inntektsmuligheter.
    Den digitale tidsalderen har derimot innført et moment som hverken Gustavsen eller Wallumrød er innom:

    Tilgjengelighet på "all" musikk - noe som gjør at lytterne ikke lenger følger den seneste utgivelsen.

    For å overleve må musikerne enten selge musikken sin direkte til følgere via nettet, for å fjerne mellomledd, eller gjøre som før man fikk fysisk distribusjon: turnere eller ha faste engasjementer.

    Det som skjedde fra 1930-2000 var et arbeidsuhell i den store sammenhengen. Men arkivet som ble skapt dengang er det største problemet for dagens musikere, ikke at musikken strømmes.

    Petter Wettre, i en kommentar til Hillestads kronikk:

    Navn:      Skjermbilde 2012-05-14 kl. 08.00.11.jpg
Visninger: 320
Størrelse: 22.9 Kb
    Siste redigert av vredensgnag; 14.05.2012 kl. 08:15.

  12. #12
    Hifi Freak BigSwifty's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Innlegg
    3,107
    Tagget i
    5 Innlegg
    Torget
    1
    Heier på musikerne her. Og husk, det er ikke bare de som lider under dette. Bakmenn som f.eks. produsenter, jobber ofte for royalties, og de får jo ikke del av eventuelle økte turneinntekter heller. Har en god venn som har produsert mange av de mest kjente norske band, og han er fortvilet over situasjonen.

    Det er i alles interesse å finne en modell, som fordeler inntektene mer rettferdig.
    Her skjer det ting!

  13. #13
    vredensgnag
    Guest
    Sitat Sitat fra big_swifty Se Innlegg
    Heier på musikerne her. Og husk, det er ikke bare de som lider under dette. Bakmenn som f.eks. produsenter, jobber ofte for royalties, og de får jo ikke del av eventuelle økte turneinntekter heller. Har en god venn som har produsert mange av de mest kjente norske band, og han er fortvilet over situasjonen.

    Det er i alles interesse å finne en modell, som fordeler inntektene mer rettferdig.
    Da tror jeg du må se dypere på problemstillingen, big_swifty. Om det var mer penger å fordele ville Hillestad bedt om en større andel av disse. Det han ber om er statsstøtte.

    Utfordringen er strukturell, ikke opportunistisk. Var den opportunistisk kunne man identifisert noen som satt igjen med en uforholdsmessig høy andel av musikkinntektene, og gått til aksjon mot disse. Men fordi utfordringen er strukturell, har man ingen slik Onkel Skrue i systemet, og slett ikke i WIMP eller Spotify eller Qobuz.

    Det strukturelle problemet er et resultat av nær uendelig musikktilgjengelighet, over nettet. (Uendelig slik forstått at det ville vært umulig for et menneske å lytte gjennom selv en 1/1000, før man døde). Nyutgitt musikk er ikke på samme vis avsondret fra allerede utgitt musikk - den kjøpende massens smak er blitt langt mer differensiert, og det er ikke Topp20 det går i lenger.

    Som Petter Wettre skriver, er det bare å tenke nytt. I stedet for å skulle fri til et plateselskap, kan man nå bli sitt eget. Har man god nok musikk vil den nå ut og er den riktig god vil den tiltrekke produsent o.a. De som elsker musikk har langt mer å velge mellom nå, også blant nyutgitte ting. Og man kan gjøre som ECM og Tord Gustavsen, som sa til Qobuz at dere får samples av musikken, men folk må kjøpe hele verket om de vil ha det. Helt grei melding.

    Musikkindustrien gjorde seg avhengig av en fysisk flaskehals den kontrollerte, og denne har de forlengst mistet. Samtidig har inntektsstrukturen blitt en helt annen. "Bransjen" må tenke nytt.

  14. #14
    Hifi Freak BigSwifty's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Innlegg
    3,107
    Tagget i
    5 Innlegg
    Torget
    1
    Tenke nytt er løsningen, helt enig i det. Og musikere som egne "selskaper" og distributører er en besnærende tanke. Kombinasjonen kreativitet og forretningssans er imidlertid ikke alltid tilstede i like stor grad, og det tror jeg man gjør lurt i å innse og respektere

    Men "skurken" i dette dramaet, er plateselskapene, som alt for lenge holdt på med å pønske ut metoder for hvordan folk IKKE skulle få høre musikk over nettet, saksøke 15-åringer osv, heller enn å se mulighetene i den nye distribusjonskanalen.

    Men, det løpet er jo kjørt. Jeg syns Gustavsens modell er både forståelig og fornuftig, men som storbruker av streaming (og nyfrelst Qobuz abonnent!), skulle jeg ønske at denne meget forbrukervennlige distribusjonsmetoden kunne finne en løsning som tilgodeså alle parter. Personlig kunne jeg gjerne betalt (mye) mer for streaming - særlig hvis jeg visste at de pengene gikk til opphavsmennene.
    Her skjer det ting!

  15. #15
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg
    Spørs om ikke dette bare er en liten hump i veien. Den dagen vi streamer i samme kvalitet som fysiske medier vil folk være villige til å betale mer for streamingen. Uansett så er det ingen vei tilbake. Dagens Redbook vil i morgen være standarden for streaming. Kanskje kjøpt musikk over nettet vil ha enda høyere kvalitet da, slik at det fortsatt vil være et skille? Men såpass strypet som de gjeldende formatene er i lydkvalitet så opplever jeg at streamingtjenestene ikke kan bli dyrere, for de er ikke verdt det. En hundrelapp i måneden er greit for å høre på lossy formater, 300 hadde vært greit for lossless.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  16. #16
    vredensgnag
    Guest
    Sitat Sitat fra baluba Se Innlegg
    Spørs om ikke dette bare er en liten hump i veien. Den dagen vi streamer i samme kvalitet som fysiske medier vil folk være villige til å betale mer for streamingen. Uansett så er det ingen vei tilbake. Dagens Redbook vil i morgen være standarden for streaming. Kanskje kjøpt musikk over nettet vil ha enda høyere kvalitet da, slik at det fortsatt vil være et skille? Men såpass strypet som de gjeldende formatene er i lydkvalitet så opplever jeg at streamingtjenestene ikke kan bli dyrere, for de er ikke verdt det. En hundrelapp i måneden er greit for å høre på lossy formater, 300 hadde vært greit for lossless.
    Dersom de fremste brukerne av HiFi kunne enes om hva som var best, var det sikkert også enklere for markedet å velge rett i alle tilbudene. Sean Olive gjør en kjempejobb med å bevisstgjøre rundt audiomyter, og motarbeides ivrig av audiofile mytebærere, som ikke aksepterer feiloppfatningene de lider under. Det kan vanskelig hjelpe.

    Ellers er det i dag fullt mulig å få musikkfiler som er like gode som, og bedre enn, det som er fysisk tilgjengelig over disk - streamet rett ut av anlegget.

  17. #17
    Rubinmedlem Dephnot's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    MQ-9
    Innlegg
    42,958
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra baluba Se Innlegg
    Spørs om ikke dette bare er en liten hump i veien. Den dagen vi streamer i samme kvalitet som fysiske medier vil folk være villige til å betale mer for streamingen. Uansett så er det ingen vei tilbake. Dagens Redbook vil i morgen være standarden for streaming. Kanskje kjøpt musikk over nettet vil ha enda høyere kvalitet da, slik at det fortsatt vil være et skille? Men såpass strypet som de gjeldende formatene er i lydkvalitet så opplever jeg at streamingtjenestene ikke kan bli dyrere, for de er ikke verdt det. En hundrelapp i måneden er greit for å høre på lossy formater, 300 hadde vært greit for lossless.
    Den dagen er jo her allerede. Qobuz streamer jo det aller meste lossless. Når det blir integrert i Squezeebox på samme måte som Spory og Wimp vil jeg nok gå over til denne tjenesten. Før det er det ikke noe poeng da musikken ikke vil rekke frem til anlegget.
    Dozo minasama gobuji de

  18. #18
    Hifi Freak
    Ble medlem
    May 2002
    Sted
    Narvik
    Innlegg
    6,397
    Tagget i
    3 Innlegg
    Et problem er at dagens platebransje selv tar livet av platebutikkene rundt om, og at en derfor mister dette salget. Jeg er ikke noe spesielt glad i å handle fysiske media via nett - jeg vil kunne bla i platene, lytte på de, og så kunne gå hjem med platene og sette de på umiddelbart. iTunes funker på sett og vis slik, men ikke CDon, Play.com osv.... Aberet er at iTunes ikke gir meg lossless musikk.

    Her i byen (Narvik) er vi nå fri for platesjappe (vi hadde 3 stykker...). I Bodø er etter sigende situasjonen den samme. Da bllir det slik at om jeg skal ha ny musikk, så må jeg enten vente med å høre plata jeg har kjøpt i ei uke (= gidder ikke...), eller kjøpe komprimert musikk online. Det ender opp med at jeg delvis lytter på det jeg har eller lytter på Spotify via mitt premium-abonnement.

    Jeg prata litt med vedkommende som hadde den siste platesjappa her i byen, mens de holdt opphørssalg. Det viser seg at de nå ikke fikk returnert usolgte plater til plateselskapene, slik som de fikk gjort før i tida. Når det så er slik at en bestiller 10-15 av hver av de siste platene, og mange av disse ender med flopp, så blir dette direkte tap. I tillegg så skal en konkurrere med onlinebutikker og kjeder som får massive rabatter, så sier det seg selv at en ikke kan overleve...

    Platebransjens handtering av markedet er en av årsakene til at musikere flest i dag ikke evner å tjene penger. Både den tidligere filosofien med å "tjyvkjenne" kundene sine, istedenfor å finne markedsstrategier som virker online, og måten de nå handterer utsalgsstedene sine. Det hjelper jo heller ikke at måten de pusher på komprimering på alt av utgivelser, så er det ingen som prioriterer lydkvalitet fra et fysisk medie...

    Johan-Kr
    Solid State: A component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad. Compared to tubes, these devices can have a very long lifespan, which guarantees that your amplifier will retain its thin, lifeless, and buzzy sound forever.

  19. #19
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra Dephnot Se Innlegg
    Den dagen er jo her allerede. Qobuz streamer jo det aller meste lossless. Når det blir integrert i Squezeebox på samme måte som Spory og Wimp vil jeg nok gå over til denne tjenesten. Før det er det ikke noe poeng da musikken ikke vil rekke frem til anlegget.
    Jeg vet det kan streames lossless allerede. Selv kommer jeg til stadighet over wav-filer på Soundcloud. Jeg siktet selvsagt til de store kommersielle tjenestene, som av naturlige årsaker vil slite litt mer med datamengden hvis alt er lossless.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  20. #20
    nb
    Guest
    Hvor mange er det som livnærer seg, eller forsøker å livnære seg som musikere i Norge? Noen som vet?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed