Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 28
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Siden det nok er få som leser tråden om Loudness War under HI FI Generelt, så publiserer jeg mitt innlegg også i kategorien for Musikk Generelt.

    Jeg har nettopp fått høre hvordan musikermiljøet i Oslo selv var de som startet loudness war i Norge. En på den tid anerkjent tekniker fikk hele tiden sine mikser og mastringer i retur fordi musikerne klaget over at de ikke var høye nok. Han fikk mer eller mindre sin karriere ødelagt av dette. Nesten alle rockemusikere i Norge var de som presset fram loudness war, med svake og økonomisk fornuftige teknikere som stille medløpere. De som våget å si ifra til musikerne at dette låter bæsj ble etterhvert boikottet, og fikk sine karrierer lagt i grus.

    Dette kommer direkte fra en av de som selv hadde en hit rundt midten av nittitallet. Navn på den edle tekniker og min kilde skal være unevnt, men kilden min er helt klar i sin tale: DETTE ER 100% MUSIKERNES EGEN FEIL. DE ØDELA KARRIEREN TIL DE FÅ TEKNIKERNE SOM VÅGET Å STÅ OPP MOT DEM.

    Mvh en som selv har vært profesjonell tekniker, og som har opplevd litt av det samme fra (heldigvis) ikke like innflydelsesrike musikere.

    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  2. #2
    Mr-T
    Guest

    Brannfakkel om Loudness War

    Ingen overraskelse egentlig. Jeg har opplevd det samme fra jazzmusikere også...... "det må låte litt nærmere og mer intimt".

  3. #3
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Mr-T
    Ingen overraskelse egentlig. Jeg har opplevd det samme fra jazzmusikere også...... "det må låte litt nærmere og mer intimt".
    Synd det ikke finnes en Like-knapp på sentralen. I den andre tråden er mitt innlegg foreløpig oversett. Kanskje fordi fiendebildet ikke skal rokkes ved?
    Edit: Sjekket klokken, folket er nok ikke hjemme fra jobb enda. Beklager derfor den siste setningen.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  4. #4
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Mar 2003
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    13,769
    Tagget i
    1 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Hvis bare alle knappene på masterkonsollene hadde gått til 12 kunne de stilt de på 11 og henvist til Spnal Tap. Når konsollen går til 10 og musikerne vil ha 11, har man et problem.

    Mange musikere er dessverre halvdøve. Det er en naturlig konsekvens av yrket de har valgt.
    Masse utstyr - men mest musikk!

  5. #5
    vredensgnag
    Guest

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra baluba
    Sitat Sitat fra Mr-T
    Ingen overraskelse egentlig. Jeg har opplevd det samme fra jazzmusikere også...... "det må låte litt nærmere og mer intimt".
    Synd det ikke finnes en Like-knapp på sentralen. I den andre tråden er mitt innlegg foreløpig oversett. Kanskje fordi fiendebildet ikke skal rokkes ved?
    Edit: Sjekket klokken, folket er nok ikke hjemme fra jobb enda. Beklager derfor den siste setningen.
    Jeg skjønner ikke hva du mener med "fiendebildet" og ser ikke noen konflikt her. Om teknikerne har rattet slik kundene ville, må det være å sammenligne med malere som aksepterer at kunder vil ha huset malt i rosa med polka-sirkler. Det kan man selvsagt gjøre, men man får vel også prøve å få oppdragsgiver på bedre tanker.

    Visst er det et helvete at musikere gikk til andre som var mer villige til å føye seg, men kjensgjerningen er at vi har det som vi har det med dagens utgivelser.

    Selv er jeg helt uberørt. Hører straks når noe er tuklet med, og har hundretusener, kanskje millioner, av spor jeg kan lytte til som ikke er tuklet med på samme vis. No problem.

  6. #6
    Hifi Freak OAlex's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    2,861
    Tagget i
    1 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Det er ille at musikerne ønsker dette. Det må skyldes manglende forståelse for teknologien. Leste forresten tilsvarende i et CD-cover for en Velvet Underground plate (*), hvor musikerne ønsket å spille inn musikken så høyt som mulig, selv om indikatorlampene på inspillingsutstyret lyste rødt. Da var det teknikerne som måtte si stopp.

    * Tror det var trommisdama som mintes dette fra de første innspillingene. Eller kanskje det var Sonic Youth..? Nuvel, det var et kjent band, ijallfall.
    HTPC med Audiolense -> Audial AYA II DAC -> Diy aktivt filter ->
    ---> Aspen Amplifiers LF55 (modifisert) -> Fostex 208E Sigma + Scan Speak 2905/9000.
    ---> Crown XLS2000 -> Åpen baffel konstruksjoner med 2x Hawthorne Augies 15"

  7. #7
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra vredensgnag
    Sitat Sitat fra baluba
    Sitat Sitat fra Mr-T
    Ingen overraskelse egentlig. Jeg har opplevd det samme fra jazzmusikere også...... "det må låte litt nærmere og mer intimt".
    Synd det ikke finnes en Like-knapp på sentralen. I den andre tråden er mitt innlegg foreløpig oversett. Kanskje fordi fiendebildet ikke skal rokkes ved?
    Edit: Sjekket klokken, folket er nok ikke hjemme fra jobb enda. Beklager derfor den siste setningen.
    Jeg skjønner ikke hva du mener med "fiendebildet" og ser ikke noen konflikt her.
    Har du overhodet lest tråden om Loudness War? Hver gang jeg eller en annen studiotekniker forklarer at det ikke er teknikernes skyld, og at de bare ønsker å unngå køene på NAV, så går det et eller to innlegg før stemningen snur til ønsker om å henge teknikere opp i trær fordi de er så slemme med musikerne. Innlegg fra folk som er i bransjen og som beskriver hva som virkelig foregår i kulissene blir glatt oversett av hifi-freaks som vet alt mye bedre enn bransjens egne.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  8. #8
    Æresmedlem Asbjørn's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    21,712
    Tagget i
    42 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Siterer meg selv, noen innlegg høyere oppe i loudness-tråden:

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Sitat Sitat fra Karma
    Hvorfor tar ikke musikere en mer aktiv rolle i forhold til hvordan deres egne utgivelser skal spilles inn?

    Kunne vi tenkt oss en billedkunstner som f.eks. lot det grafiske verksted få gjøre som det ville med hans bilder?
    Det har vel snarere vært slik at medlemmene i bandet har hengt over skulderen på opptaksteknikeren og forlangt at hvert enkelt instrument skulle enda litt høyere i miksen - "everything louder than everything else", og deretter har bandet unisont krevd at masteringteknikeren skulle gjøre den ferdige skiva litt høyere enn alle andre plater på markedet. For ikke å snakke om alle remasters med krav om mer "moderne lydbilde".

    I noen tilfeller hadde det vært bedre om bandet satte seg ned og tok en øl etter at innspillingen var ferdig, og overlot lydkvaliteten til noen som kunne det (og som ikke hadde ødelagt hørselen med kveld etter kveld foran trommesett og gitarforsterkere skrudd til 11).
    Vi har vel vært innom temaet "døvhørte musikere" et antall ganger i loudness-tråden, enten det gjelder Iron Maiden eller His Bobness. Jeg har nok ikke samme inntrykk av lynsjestemning som baluba har fått.

  9. #9
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Siterer meg selv, noen innlegg høyere oppe i loudness-tråden:

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Sitat Sitat fra Karma
    Hvorfor tar ikke musikere en mer aktiv rolle i forhold til hvordan deres egne utgivelser skal spilles inn?

    Kunne vi tenkt oss en billedkunstner som f.eks. lot det grafiske verksted få gjøre som det ville med hans bilder?
    Det har vel snarere vært slik at medlemmene i bandet har hengt over skulderen på opptaksteknikeren og forlangt at hvert enkelt instrument skulle enda litt høyere i miksen - "everything louder than everything else", og deretter har bandet unisont krevd at masteringteknikeren skulle gjøre den ferdige skiva litt høyere enn alle andre plater på markedet. For ikke å snakke om alle remasters med krav om mer "moderne lydbilde".

    I noen tilfeller hadde det vært bedre om bandet satte seg ned og tok en øl etter at innspillingen var ferdig, og overlot lydkvaliteten til noen som kunne det (og som ikke hadde ødelagt hørselen med kveld etter kveld foran trommesett og gitarforsterkere skrudd til 11).
    Vi har vel vært innom temaet "døvhørte musikere" et antall ganger i loudness-tråden, enten det gjelder Iron Maiden eller His Bobness. Jeg har nok ikke samme inntrykk av lynsjestemning som baluba har fått.
    Jeg har den oppfatningen at fokus på musikernes ønsker forlates veldig kjapt, og at et flertall av deltakerne overser dem. Men det kan jo godt være det bare er mitt inntrykk, men hvor ofte har lest om de satans teknikerne i forhold til de satans musikerne? Og egentlig er det blårussen som skal henges, for de overfører denne trenden til remastrene i tillegg.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  10. #10
    Æresmedlem Valentino's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Ottestad
    Innlegg
    17,557
    Tagget i
    4 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Instant gratification. Sukker. Fett.
    Også musikere må beskyttes mot seg selv har vi lært.


    Illustrasjonen viser utviklingen i lydkvaliteten for fonogrammer fra 1900 til 2012.
    Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
    Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
    Grotesque music, million dollar sad / Got no tactics, got no time on hand

  11. #11
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Valentino
    Instant gratification. Sukker. Fett.
    Også musikere må beskyttes mot seg selv har vi lært.


    Illustrasjonen viser utviklingen i lydkvaliteten for fonogrammer fra 1900 til 2012.
    Som jeg skriver lenger opp har teknikere som forsøker seg på det fått karrieren ødelagt, og det er ikke noen grunn til at audiofile med fast jobb som ingeniør eller lærer skal forvente at andre yrkesgrupper skal ende opp på NAV for å tilfredsstille dem. Dessverre...
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  12. #12
    Hifi Freak Karma's Avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Innlegg
    1,965
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Siterer meg selv, noen innlegg høyere oppe i loudness-tråden:

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Sitat Sitat fra Karma
    Hvorfor tar ikke musikere en mer aktiv rolle i forhold til hvordan deres egne utgivelser skal spilles inn?

    Kunne vi tenkt oss en billedkunstner som f.eks. lot det grafiske verksted få gjøre som det ville med hans bilder?
    Det har vel snarere vært slik at medlemmene i bandet har hengt over skulderen på opptaksteknikeren og forlangt at hvert enkelt instrument skulle enda litt høyere i miksen - "everything louder than everything else", og deretter har bandet unisont krevd at masteringteknikeren skulle gjøre den ferdige skiva litt høyere enn alle andre plater på markedet. For ikke å snakke om alle remasters med krav om mer "moderne lydbilde".

    I noen tilfeller hadde det vært bedre om bandet satte seg ned og tok en øl etter at innspillingen var ferdig, og overlot lydkvaliteten til noen som kunne det (og som ikke hadde ødelagt hørselen med kveld etter kveld foran trommesett og gitarforsterkere skrudd til 11).
    Vi har vel vært innom temaet "døvhørte musikere" et antall ganger i loudness-tråden, enten det gjelder Iron Maiden eller His Bobness. Jeg har nok ikke samme inntrykk av lynsjestemning som baluba har fått.
    Jeg tok kanskje feil..?
    Musikere engasjerer seg mer enn jeg ante, men dessverre på feil måte?

    Likevel tror jeg at at det er vanligere ar teknikere styrer dette mer på egen hånd, enn at musikere engasjerer seg aktivt.
    La oss uansett se på det som et positivt tegn om musikere engasjerer seg i innspillingsteknikk. Jeg tror nemlig at det er en gryende erkjennelse av at man tidligere tok feil, når man ville ha alt volum så høyt som mulig. Det er først i de seneste årene at vi har fått bedre fokus på dette emnet. Kunne musikere påvirke negativt, så kan de antagelig påvirke positivt også, når de har lært hva som funker best.

  13. #13
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Aug 2008
    Innlegg
    10,239
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Karma
    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Siterer meg selv, noen innlegg høyere oppe i loudness-tråden:

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Sitat Sitat fra Karma
    Hvorfor tar ikke musikere en mer aktiv rolle i forhold til hvordan deres egne utgivelser skal spilles inn?

    Kunne vi tenkt oss en billedkunstner som f.eks. lot det grafiske verksted få gjøre som det ville med hans bilder?
    Det har vel snarere vært slik at medlemmene i bandet har hengt over skulderen på opptaksteknikeren og forlangt at hvert enkelt instrument skulle enda litt høyere i miksen - "everything louder than everything else", og deretter har bandet unisont krevd at masteringteknikeren skulle gjøre den ferdige skiva litt høyere enn alle andre plater på markedet. For ikke å snakke om alle remasters med krav om mer "moderne lydbilde".

    I noen tilfeller hadde det vært bedre om bandet satte seg ned og tok en øl etter at innspillingen var ferdig, og overlot lydkvaliteten til noen som kunne det (og som ikke hadde ødelagt hørselen med kveld etter kveld foran trommesett og gitarforsterkere skrudd til 11).
    Vi har vel vært innom temaet "døvhørte musikere" et antall ganger i loudness-tråden, enten det gjelder Iron Maiden eller His Bobness. Jeg har nok ikke samme inntrykk av lynsjestemning som baluba har fått.
    Jeg tok kanskje feil..?
    Musikere engasjerer seg mer enn jeg ante, men dessverre på feil måte?

    Likevel tror jeg at at det er vanligere ar teknikere styrer dette mer på egen hånd, enn at musikere engasjerer seg aktivt.
    Det er musikerne som er kunden og det er ganske klart at de engasjerer seg.

  14. #14
    Æresmedlem Asbjørn's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    21,712
    Tagget i
    42 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Jeg hadde en litt ilter email-utveksling med en direktør i EMI for en tid siden etter å ha kjøpt en samleplate med Iron Maiden og oppdaget at den var så ihjelkomprimert at det bare var en jevn during uten noen rytme eller kontrast. Han forsikret meg om at dette hadde blitt gjort i henhold til bandets eget ønske og uttrykkelige instruks. Full kunstnerisk kontroll over egne utgivelser, må vite.

  15. #15
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Sandnes
    Innlegg
    607
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Spørsmålet er jo om ikke de fleste av disse musikerne har fått tutet ørene fulle av "louder is better" propaganda fra alle hold fra barnsben av?
    Ansatt i Soundgarden
    ISF lvl III sertifisert

  16. #16
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra atledreier
    Spørsmålet er jo om ikke de fleste av disse musikerne har fått tutet ørene fulle av "louder is better" propaganda fra alle hold fra barnsben av?
    De yngste, ja. Men de voksne (eller gamle som oss) har vært med på å skape dette. Det begynte på starten av nittitallet med band som RHCP, og ble bare verre og verre ettersom tiden gikk. Trist historie, og det er faktisk utelukkende musikernes "kunstneriske frihet" som er skylden. Dette var et opprør mot produsentene og teknikernes "tyrani", og i dag betaler vi prisen for den demokratiske revolusjonen.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  17. #17
    Medlem spikefish's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2011
    Innlegg
    25
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Det burde ikke komme som et stort sjokk på noen at det i stor grad er musikerne selv å ikke teknikerne som er ansvarlige for "the loudnes war."
    En lydtekniker ønsker jo som alle andre som driver med et håndtverk, nemligt å produsere et best muligt produkt og å presse grensene for hva som er muligt (ikke bare høyest)

    Skjønner svært godt hva baluba mener med "fiendebildet" å ser helt klart logiken i å legge skylda for ræva lyd på produsentene og bransjen. Det er da mye vanskeligere å angripe en artist fordi du ikke liker lyden en det er å angripe de ansiktsløse meneskene som har spilt denne inn. Vet også om endel kjente norske musikere som er drittlei oss audiofiles mas om dårlig kvalitet på platene deres.
    Mange av artistene velger jo faktisk dette soundet på lik linje med rockemusikere på 50 tallet som skar i stykker elementene i gitarforsterkerne sine, eller metalmusikere som velger å ta opp vokalen gjenom ett portapro headsett.

    Forøvrigt virker det litt på meg som at trenden er i ferd med å snu, så det er bare å håpe å be
    Abrahamsen - Opera Consonance - Focal

  18. #18
    Æresmedlem Asbjørn's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    21,712
    Tagget i
    42 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Det finnes mer enn nok skyld til å dele ut til alle involverte parter. Noen av de "hotteste" innspillingene jeg har er enten ment å være slik fra artistens side (f eks Gary Moores "Scars"), remastret av artist og/eller plateselskap i håp om å selge back-catalog en gang til (f eks diverse Iron Maiden-gjenutgivelser) eller ødelagt til ugjenkjennelighet av en ape ved en masteringkonsoll etter at artisten var død (f eks Odetta "The Tradition Masters"- som hærenfløttemeg er mastret like hot som "Scars"). Kunstnerisk uttrykk i all ære, men det er enkelte musikkformer som ikke kler lyden av loud spesielt godt. Et annet eksempel på det er Lisa Ekdahls "En samling sånger". Hva pokker tenkte man da den ble mastret? Tenkte man i det hele tatt? Hvilken "man" var det i så fall som tenkte?

    Og vi musikkjøpere som godtok at plater låt dritt uten å klage på dem, eller enda verre, lot oss overbevise om at remastringene låt bedre enn førsteversjonen og villig punget ut, skal også ta vår del av skylden.

  19. #19
    Hifi Freak Karma's Avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Innlegg
    1,965
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    Sitat Sitat fra Anonym
    Sitat Sitat fra Karma
    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Siterer meg selv, noen innlegg høyere oppe i loudness-tråden:

    Sitat Sitat fra Asbjørn
    Sitat Sitat fra Karma
    Hvorfor tar ikke musikere en mer aktiv rolle i forhold til hvordan deres egne utgivelser skal spilles inn?

    Kunne vi tenkt oss en billedkunstner som f.eks. lot det grafiske verksted få gjøre som det ville med hans bilder?
    Det har vel snarere vært slik at medlemmene i bandet har hengt over skulderen på opptaksteknikeren og forlangt at hvert enkelt instrument skulle enda litt høyere i miksen - "everything louder than everything else", og deretter har bandet unisont krevd at masteringteknikeren skulle gjøre den ferdige skiva litt høyere enn alle andre plater på markedet. For ikke å snakke om alle remasters med krav om mer "moderne lydbilde".

    I noen tilfeller hadde det vært bedre om bandet satte seg ned og tok en øl etter at innspillingen var ferdig, og overlot lydkvaliteten til noen som kunne det (og som ikke hadde ødelagt hørselen med kveld etter kveld foran trommesett og gitarforsterkere skrudd til 11).
    Vi har vel vært innom temaet "døvhørte musikere" et antall ganger i loudness-tråden, enten det gjelder Iron Maiden eller His Bobness. Jeg har nok ikke samme inntrykk av lynsjestemning som baluba har fått.
    Jeg tok kanskje feil..?
    Musikere engasjerer seg mer enn jeg ante, men dessverre på feil måte?

    Likevel tror jeg at at det er vanligere ar teknikere styrer dette mer på egen hånd, enn at musikere engasjerer seg aktivt.
    Det er musikerne som er kunden og det er ganske klart at de engasjerer seg.
    Tror ikke vi kan dra alle musikere over samme kam her. Ser f.eks. ikke for meg at en gjennomsnittlig "syngedame" engasjerer seg i den tekniske biten av en innspilling. Heller ikke en idol-artist som får gitt ut en plate.
    Samtidig kan jeg rent logisk tenke meg at en metall-gruppe tror/mener at høyest er best.
    De musikere som har mest peiling og som dermed kanskje mest forsøker å styre prossesen i riktig retning tror jeg må være å finne innen jazz og klassisk musikk. Kanskje det da også er årsaken til at vi visserlig finner de beste innspillinger i sistnevnte kategorier?

  20. #20
    Medlem spikefish's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2011
    Innlegg
    25
    Tagget i
    0 Innlegg

    Brannfakkel om Loudness War

    må bare få spesifisere at jeg i mitt innleg ikke snakket om gjenutgivelser, men om plater som fra fødselen av er spilt inn med denne sounden.

    Gammel musikk i ny å "moderne" innpakning er en vederstygelighet.

    Skjønt om noen år får jeg kanskje kjøpt jaga jazzist og red hott chillipepers gjenutgitt med ny lavere lyd. Burde jo være et relativt stort marked og lettjente kroner for platebransjen?
    Abrahamsen - Opera Consonance - Focal

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed