Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 176
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg

    I utforbakke på to rosa hjul

    Hvilken tittel velger en til sin egen tråd? Har tittelen noen betydning for hvor vellykket tråden kommer til å bli eller er det kun innholdet som betyr noe?

    Fargen rosa gjør seg ikke akkurat på et forum der 99% av brukerene er menn hvor igjen ca 70% av disse kun besitter to tommeltotter. For å finne ut av trådtittelens betydning bør derfor mannejagerordet rosa være med.

    Titlene til vellykkete tråder som "Impulsive oppgraderinger" eller "gismo`s musikk-stue", 8x12_TOM`s anlegg eller "Fra grunnmur til godlyd-Via Dolerosa.... osv" har god spredning. Felles for alle er at de har en kobling til bølgeskapende horisontalt bevegende membraner.

    Jeg hadde flere titler på blokka mi: "Livet gjennom rosa briller" eller "På sykkeltur med el-sykkel". Ingen av disse nådde helt opp.

    Det finnes få regler i denne tråden bortsett fra at det er kun jeg som kan holde styret. Det er ikke nødvendig med rosa briller, de kan meget godt være grå også. Det viktige er kanskje at du legger våpnene i våpenhuset før du inntar plass.

    Da skal alle viktige beskjeder være gitt og det gjenstår kun å ønske leseren GOD TUR!

  2. #2
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg
    Vel, da gjenstår det bare å se om du har mer å by på enn siste nytt om Justin Bieber. Lykke til med egen tråd.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  3. #3
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Riktignok har ikke denne tråden noen skrevne regler, men det å referere til "han hvis navn ikke må nevnes" i trådens andre innlegg tas som en direkte fornærmelse. Føreren av denne tråden dømmer deg derfor til å være lenket fast til tråden som en sykkellås med plikt til å dele fra din utømmelige musikalske og lydtekniske kilde.

  4. #4
    Æresmedlem TT.'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Hurrahølet
    Innlegg
    23,313
    Tagget i
    2 Innlegg
    Riktig god tur

    Navn:      IMG_8130.JPG
Visninger: 925
Størrelse: 61.2 Kb

  5. #5
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Takk for det! Alltid lurt på om din din tråd også følger en rosa?

  6. #6
    Æresmedlem TT.'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Hurrahølet
    Innlegg
    23,313
    Tagget i
    2 Innlegg

    Blunke

    Ja du sier noe. Sikkert noen som mener at jeg også er en rosablogger, men det sier vel mer om dem som mener det

  7. #7
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Det var snarere tittelen for tråden din enn innholdet jeg siktet til. Veldig fin tråd.

  8. #8
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg

    Er sykkel løsningen på alt?

    Det kan man få inntrykk av hvis man hører på byrådet i Oslo med Miljøpartiet de grønne i spiss. Bilfritt sentrum er veien og lyset. Sykkelen er måten å få det til.
    Vedlegg 450633

    Co2 utslippet Norge må ned. I motsetning til Sverige har Norges utslipp gått opp jevnt og trutt helt til i fjor. En vesentlig andel av dette utslippet er biltransporten. Oslo som er Norges største står for den den største biltrafikken.

    Biltrafikken er som en godteriskål for miljøpolitikere. Hva kan være enklere å lage symbolpolitikk av enn å lage tiltak for biltrafikken i Oslo. Jeg er ingen politiker, men med 15 sekunders betenkningstid kunne jeg kommet på 5 kjappe tiltak.

    Dessverre gikk velgerene rett på og planen er som alle vet å stenge sentrum for biler, bygge ned trafikkapasiteten og la folk sykle i stedet.

    En bilfri hovedstad er en fantastisk ide som det tar cirka 1.5 sekund å komme på. Tiltakene tar kanskje tre sekunder å tenke ut. Øke bompengene, stenge veier, øke parkeringsavgifter, senere stopp på parkeringen, legge alle veiprosjekter på samme tid, redusere kapasiteten på hovedveiene. Vi skal TVINGE djevlene som velger å bruke bil i hverdagen til å bli nødt til å la bilen stå. Hvis de absolutt skal kjøre bil så skal de gå på elekrisitet.

    Hvis alle faktisk lar bilen stå så vil kapasiteten på kollektivtrafikken bryte sammen. Vi har ikke godt nok nett, ikke nok trikker, tbaner eller busser. Det kommer til å årevis å ha nok kapasitet. I mellomtiden blir det buss for bane og buss for trikk.

    Det lille smutthullet som er igjen er "folk må sykle". Det er den eneste måten man kan få dette til i praksis.

    Alt dette tar kanskje 45 sekunder å tenke ut.

    Hva med de 5 minuttene det tar å tenke på motargumentene?

    1. Persontrafikken står kun for ca 50% av biltrafikken. Hva med alle biler som er nødvendig som varebiler, vogntog, håndverkere, politikerbiler etc etc...?
    2. Sykkelstiene vi har er farlige å sykle på og er altfor lite utbygd. Selv de nye stiene er dårlig drener og for smale.
    3. Sykkelsesongen begynner i april og slutter i oktober. Hva med oktober til april?
    4. Hva med de yrkene hvor det ikke sykkel ikke egner seg?
    5. Hva med de djevelske og hykleriske barnefamiliene som skal levere barn i barnehager i to ulike bydeler før jobb?
    6. Hva med alle personskadene som forårsakes av sykkelulykker. Sykehusene har ikke kapasitet og hvordan skal de med brukne håndledd og krageben komme seg til jobb, hente bringer i barnehagen i restitusjonstiden?

    Svaret er at sykkel ikke er en fullgod løsning. Jeg tror NAF er nærmere i å spå fremtiden. Den består av to bokstaver de neste 20-30 årene.

    https://www.nrk.no/valg2013/ko-koste...030-1.11201678

    NAF spår på bakgrunn av Nasjonal transportplan at det kommer til å være saktegående kø rundt Oslo fra morgen til kveld i 2030.
    Prislappen per dag er anslått til å være 76 millioner eller 6 milliarder i året i tapt arbeidstid, varer og tjenester som står i kø fremfor å bli levert og utført. Da tar man ikke med helseutgiftene som kommer på bakgrunn av køsitting.

    Vi går tilbake til CO2 utslipp som er målet. Ved saktegående kø er utslippene 150% mer enn kjøring med flyt. Dette vil si at ved å øke kapasiteten på veinettet samtidig som man legger til rette for pendlerparkering utenfor byene kan dette plutselig gi mindre utslipp enn dagens plan.

    Gode klimatiltak er tiltak hvor de klimavennlige tiltakene er så gode at man frister folk over på den gode siden. Norge skal leve av noe annet enn olje etterhvert og trenger et konkurransedyktig samfunn. Jeg tror personlig at vi trenger de 6,6 milliardene i tapt arbeidstid i å bygge landet for fremtiden.

    Jeg tror at et moderne og effektivt samfunn i sum blir mer klimavennlig enn resultatet av det vi ser nå hvor man tvinger folk til løsninger som er mer tungvinte enn nødvendig.

    Jeg håper det finnes noen politikere som tør å se det store bildet i årene fremover. Det får vi ikke med dagens miljøparti.

  9. #9
    Hifi Freak rumath's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2004
    Innlegg
    1,577
    Tagget i
    0 Innlegg
    Nå er det også bevist at det ikke nytter å bygge flere veier for å få ned køene i byene, mer vei gir mer biltrafikk. Hvis det virkelig var umulig å endre kultur og bevegelsesmønstre, hvordan lyktes man i København da? Bør ikke dra lenger enn til Drammen for å se en by som er radikalt endret.
    Jeg bor i Tønsberg, som er i ferd med å stenge veier, legge ned 700 parkeringsplasser m.m. Dette er grep jeg ser frem til, da vi får en mer levende bykjerne, hvor folk ønsker å ferdes. Er familiefar med små barn. Jobber i byen, men har riktignok kun 4 km til jobben. Men trenger ofte bilen på jobb... Bør jeg frykte endringen? Nei, jeg bør omfavne den, selv om den krever noe av meg, av familien. Vi tar livet av byene med flere biler.
    Kjellerstue: Hegel Røst, Montana SP3, 65" samsung 4K. Stueanlegg: Klipsch Heresy III, Onkyo TX8270, Schiit audio headphone amp, AKG K242HD headphones ++

  10. #10
    Hifi Freak Kanutus's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2014
    Sted
    Nesodden
    Innlegg
    1,911
    Tagget i
    0 Innlegg
    Blir litt for dumt å legge skylden på et parti som faktisk tenker miljø for at det ser ut til å bli saktegående kø i og rundt Oslo de neste 10-15 årene? Jeg tror man må klare å ha to (vel; flere) tanker i hodet på en gang. Sykkelveinettet _må_ bygges ut (ikke bare i Oslo), kollektivtrafikken må bygges ut, veinettet må være laget på en måte som gjør at vi får sluset trafikken rundt og ut av bykjernene (slik det har blitt gjort i lang tid nå). Det er ikke så mange årene siden veiene hadde god plass til gående og syklende, og bilene var i mindretall. Nå er det ikke plass til annet enn biler på veldig mange veier, også 'på landet'. Det er tragisk, spør du meg, og en trend som jeg virkelig ønsker kan snu på et eller annet tidspunkt. Jeg var en tur i Nederland i februar i år, i en mindre by, hvor sykkelveiene var over alt, og syklistene hadde forkjørsrett stort sett alltid. Folk syklet gjerne én time til jobb hver vei! OK, klimaet er litt annerledes der, men det finnes også piggdekk for sykler.
    LM518IA • LM-H222 • TD150MKII • TD160MKII • TD126MKIII • DIY-streamer-DDDAC • Synology
    Anbefaler www.bandcamp.com for kjøp av digital musikk.

  11. #11
    Æresmedlem TT.'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Hurrahølet
    Innlegg
    23,313
    Tagget i
    2 Innlegg
    Vi venter fortsatt i sitrende spenning på både bilder av anlegg og beskrivelse av dette, som forhåpentligvis er intensjonen med tråden, siden den er postet i mitt anlegg og billedtråder, så fyr løs!

  12. #12
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra rumath Se Innlegg
    Nå er det også bevist at det ikke nytter å bygge flere veier for å få ned køene i byene, mer vei gir mer biltrafikk. Hvis det virkelig var umulig å endre kultur og bevegelsesmønstre, hvordan lyktes man i København da? Bør ikke dra lenger enn til Drammen for å se en by som er radikalt endret.
    Jeg bor i Tønsberg, som er i ferd med å stenge veier, legge ned 700 parkeringsplasser m.m. Dette er grep jeg ser frem til, da vi får en mer levende bykjerne, hvor folk ønsker å ferdes. Er familiefar med små barn. Jobber i byen, men har riktignok kun 4 km til jobben. Men trenger ofte bilen på jobb... Bør jeg frykte endringen? Nei, jeg bør omfavne den, selv om den krever noe av meg, av familien. Vi tar livet av byene med flere biler.
    Bevisene om utbygging av vei kan vel diskuteres?
    Jeg mener ikke at det er umulig å endre kultur og bevegelsesmønstre, men mener man bør begynne med å tilby gode alternativer fremfor å stupe ut i noe som er dårlig planlagt.
    Jeg ønsker et sentrum med mindre biler velkommen, men jeg mer det viktigste er at byen fungerer praktisk. Å bygge ut et godt og solid sykkelveinett er fremtiden, men også det må fungere sammen med resten. Dette får man til i Danmark, men ser man på sykkelnettet som er bygget i Oslo de siste 10 årene er dette dårlig og kortsiktig planlagt i mine øyne.

  13. #13
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra Kanutus Se Innlegg
    Blir litt for dumt å legge skylden på et parti som faktisk tenker miljø for at det ser ut til å bli saktegående kø i og rundt Oslo de neste 10-15 årene? Jeg tror man må klare å ha to (vel; flere) tanker i hodet på en gang. Sykkelveinettet _må_ bygges ut (ikke bare i Oslo), kollektivtrafikken må bygges ut, veinettet må være laget på en måte som gjør at vi får sluset trafikken rundt og ut av bykjernene (slik det har blitt gjort i lang tid nå). Det er ikke så mange årene siden veiene hadde god plass til gående og syklende, og bilene var i mindretall. Nå er det ikke plass til annet enn biler på veldig mange veier, også 'på landet'. Det er tragisk, spør du meg, og en trend som jeg virkelig ønsker kan snu på et eller annet tidspunkt. Jeg var en tur i Nederland i februar i år, i en mindre by, hvor sykkelveiene var over alt, og syklistene hadde forkjørsrett stort sett alltid. Folk syklet gjerne én time til jobb hver vei! OK, klimaet er litt annerledes der, men det finnes også piggdekk for sykler.
    Enig i argumentene dine, men synes du miljøpartiet har flere tanker samtidig? De skal ha slutt på biltrafikken og skal presse folk med hårreisende bomavgiter før alternativene er på plass. Med sykkelveier så får man ned hjerte og karsykdommer også, så et godt sykkelveinett er fremtiden. Enig at Nederland og Danmark er gode på dette.

  14. #14
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra TT. Se Innlegg
    Vi venter fortsatt i sitrende spenning på både bilder av anlegg og beskrivelse av dette, som forhåpentligvis er intensjonen med tråden, siden den er postet i mitt anlegg og billedtråder, så fyr løs!
    Vi får se hva fremtiden bringer.

  15. #15
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg

    Alike

    Har du sett denne prisbelønte filmen som forsøker fortelle oss noe om kreativitet?



  16. #16
    Hifi Freak rumath's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2004
    Innlegg
    1,577
    Tagget i
    0 Innlegg
    Næh, vil ha bilder av anlegget nå.
    Kjellerstue: Hegel Røst, Montana SP3, 65" samsung 4K. Stueanlegg: Klipsch Heresy III, Onkyo TX8270, Schiit audio headphone amp, AKG K242HD headphones ++

  17. #17
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg
    17 innlegg uten et eneste bilde? Det er jo en OT-tråd.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

  18. #18
    Æresmedlem TT.'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Hurrahølet
    Innlegg
    23,313
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra baluba Se Innlegg
    17 innlegg uten et eneste bilde? Det er jo en OT-tråd.
    kanskje en moderator kan flytte tråden til off topic?
    Siste redigert av TT.; 29.07.2017 kl. 19:18. Årsak: Smiley falt ut

  19. #19
    Overivrig entusiast TrompeteN's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Innlegg
    564
    Tagget i
    2 Innlegg
    Veldig hyggelig at forventningene er så høye.

  20. #20
    Æresmedlem baluba's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Innlegg
    24,596
    Tagget i
    0 Innlegg
    Du må få dampen igang, dette er post #20, og til nå har vi bare fått sett en rosa barnesykkel. Og den var ikke engang postet av deg. Trenger ikke være spotless reklamefotos, litt uskarpe bilder fra gammel iPhone duger også.
    -The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson) -Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin, ex UKIP)

Side 1 av 9 123 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed