Hei!
Til NB,Fush og Soundproof.
Jeg har en viss forståelse for Roysen sitt argument og jeg skal prøve å forklare hvorfor, med et (annet) eksempel).
I ALL markedsføring av diverse hifikomponenter, finnes det sikkert masse (uholdbare?) påstander som kan være angripelig.
Være seg cdspillere,dacer, forsterkeri, høyttalere samt diverse underlag og annet duppedipperi.
Dersom enhver tråd om hva enkeltpersoner ønsker å vite om andres erfaringer og eventuelle råd, skulle ende ut i en diskusjon om hvorvidt påstandene i markedsføringen holder vann eller ikke, så blir det kanskje (forsåvidt) litt fart i tråden, men er dere overbevist om at trådstarter egentlig er ute etter det?
Så da anbefaler dere altså at hver og en skal starte tråden sin med å si at han/hun ikke ønsker den slags "diskusjon" i sin tråd?
Da vil jeg heller forslå at dersom dere ønsker å redde vedkommende fra å bli "lurt" av villedende "markedsføring" enkelt og greit sender vedkommende en høflig PM hvor dere påpeker at det nok ikke er slik de kanskje tror (som eventuelt er det avgjørende for valget i form av villedende markedsføring)
Hva oppnår vi da?
Vi oppnår at vedkommende ikke får ødelagt det han/hun hadde som intensjon med tråden.
Vi oppnår at dere likevel får varslet/reddet.
Vi oppnår at deres intensjon (med varlslingen) kun er for å hjelpe vedkommende (reelt) og ikke for å tilfredsstille egne behov for (en tilnærmet) latterliggjøring og eget "markeringsbehov" (Slik jeg ser det)
Jeg er imponert over Roysen sin utholdenhet, men jammen meg er jeg også imponert over enkelte av "redderne" sin utholdenhet, og det er sistnevnte som får meg til å undres over hva motivasjonen egentlig er.
Så..... hva med å sende PM, slik at behovet for å hjelpe stakkarene fra å ikke bli lurt, uten at en får eventuell egen "gevinst" i form av selvtilfredsstillese eller annet som hver og en måtte mene det skulle være.
Mvh.KW