Noen som har prøvd standard mikrofonkabel?

radiated

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.01.2007
Innlegg
66
Antall liker
1
Sted
Kristiansund
Enkelt spørsmål - er det noen forskjell på mikrofonkabel og såkalt "signalkabel"? Bortsett fra at mic-kabel ofte kommer i 6-10m lengde.... og koster en brøkdel - men ser gankse kjedelig ut.

Videre - noen som har prøvd å bruke mikrofonkabel i stedet for 5000kr/m signalkabel fra hificenteret? På High-end-komponenter. Noen forskjell?
 

tasta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.03.2005
Innlegg
60
Antall liker
0
Har nå ikke prøvd på så veldig dyre komponenter...

Men har veldig god erfaring med mikrofonkabler. Spesielt hvis disse er godt loddet. Min erfaring er iallefall at ingenting ødelegger en kabel som en dårlig lodding.

Selv om du sier at disse kablene er veldig billige, skal du vite at det er stor kvalitetsforskjell i denne bransjen også. Søk litt på nettet og du finner svar

Edit:

Jeg har hatt gode erfaringer med Mogami. Sjekk Lydrommet.no
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
www.elfa.se har en glimrende såkalt mikrofonkabel som er fortreffelig som signalkabel.

Søk på Gotham Cable og klikk på "Högflexibel mikrofonkabel med lindad dubbelskärm".

Den finnes i ulike varianter og til og med ulike farger. Har en glimrende skjerm og er meget lett å arbeide med.
 
P

Parelius

Gjest
Kaster meg på tastas anbefaling. Bruker selv Mogami 3173 både til digital og analog overføring.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
"Högflexibel mikrofonkabel med lindad dubbelskärm".
Istemmes. Den er glimrende.
EDIT: Ellers har jeg stort sett brukt en Hitachi mikrofonkabel, da jeg fikk tak i en rull en gang. Fungerer helt utmerket, og like bra som mer eksotisk prisede saker, synes nå jeg.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Jeg bruker Klotz mik-kabel med Neutrik plugger til de aktive Dynaudioene mine, fungerer aldeles utmerket.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.070
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Den mikrofonkabelen jeg prøvde var ikke brukbar. Husker ikke hva den het, men forskjellen opp til mine nåverende sølvkabler er stor i mine ører.

ps; loddingene var proffe .
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Den mikrofonkabelen jeg prøvde var ikke brukbar. Husker ikke hva den het, men forskjellen opp til mine nåverende sølvkabler er stor i mine ører.

ps; loddingene var proffe .
Hm, lurer på hvor mange 10talls meter slik mic-kabel som ble brukt under opptakene til dine favorittplater... ;)
 

tasta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.03.2005
Innlegg
60
Antall liker
0
Enkelt spørsmål - er det noen forskjell på mikrofonkabel og såkalt "signalkabel"?
Litt stilig å kalle dette et enkelt spm....
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.070
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Hm, lurer på hvor mange 10talls meter slik mic-kabel som ble brukt under opptakene til dine favorittplater... ;)
For min del kan de ha brukt 1oo meter eller mer.

Det er hjemme det spilles, og det er hvordan det låter der som betyr noe ;)
 
T

timc

Gjest
Jeg bruker Klotz mik-kabel med Neutrik plugger til de aktive Dynaudioene mine, fungerer aldeles utmerket.

Jeg kjøpte meg også et slikt sett...De ble fort pensjonert. Meget skuffet etter alle annbefalingene jeg fikk på forhånd.

Mvh
 

tasta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.03.2005
Innlegg
60
Antall liker
0
Nå er vel kanskje Klotz mer kjent for rimelige produkter enn høykvalitet som Mogami er kjent for.

Samtidig har også komponentene også mye å si for hvor bra en kabel låter. Ikke alt utstyr krever gode kabler
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
For min del kan de ha brukt 1oo meter eller mer.

Det er hjemme det spilles, og det er hvordan det låter der som betyr noe  ;)
Have it your way! ;D
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Jeg kjøpte meg også et slikt sett...De ble fort pensjonert. Meget skuffet etter alle annbefalingene jeg fikk på forhånd.

Mvh
Det er jo trist, men nå skal det sies at jeg tilhører den gruppen av befolkningen som er tilnærmet døv.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.070
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Det er jo trist, men nå skal det sies at jeg tilhører den gruppen av befolkningen som er tilnærmet døv.
Er ikke du lydtekniker da ? Eller blander jeg deg med en annen?

Hvis jeg har rett er det ikke rart at det er mange dårlige innspillinger når mange lydteknikere ikke greier å høre forskjell på kabler i ett seriøst anlegg.

Korrekt me if i am wrong. ::)
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Er ikke du lydtekniker da?
Jo, og etter andres meninger å dømme er jeg bortimot døv, i og med at jeg ikke ser noe stort poeng i å bruke flerfoldige tusen kroner på noe som har samme egenskaper innenfor det området som er relevant for audio som en kabel til et par hundringser. Selv vet jeg at jeg har en ganske god hørsel rent objektivt sett utifra audiogram jeg har fått utført hos legen, og jeg har også et noenlunde godt øre for detaljer (noe som selvsagt ikke nødvendigvis henger sammen med objektivt god hørsel) - det er noe man tilegner seg etterhvert som man jobber med lydprosessering og redigering til daglig.

Likevel har jeg nok møtt mine overmenn her på sentralen når det kommer til å høre forskjell på signalkabler og høyttalerkabler, og det må jeg nok bare leve med ;)
 
T

timc

Gjest
Det er jo trist, men nå skal det sies at jeg tilhører den gruppen av befolkningen som er tilnærmet døv.

Bør legges til at jeg forventet et bra resultat.

Mvh
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Gikk fort fra kabel til hørsel her, men jeg har benyttet 1m Belkin mickabel med Neutrik plugger i et Thule-system og det var ikke mye å sette fingeren på egentlig selv om jeg "følte" meg mer komfortabel når jeg gikk over til VdH the 2nd
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Bør legges til at jeg forventet et bra resultat.

Mvh
Jeg kan selvsagt ikke argumentere mot hva du opplever, men i mitt oppsett med Digidesign convertere og Dynaudio studiomonitorer klarer ikke jeg å høre noen forskjell, hvertfall.
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Standard mikrofon kabel er for så vidt greie kabler å bruke til det den skal brukes til, Proff PA.. Der er det funksjonalitet, økonomi, og holdbarhet som gjelder. Dette kan jeg skrive under på da jeg driver et lydfirma og har over 150 lydoppdrag i året.

Når det gjelder til bruk til hifi kan det la seg gjøre å bruke slike kabler, men til Hi End så har det ingenting gjøre i et slikt oppsett. Det er bare å koble til en slik kabel til en amp / Preamp og rulle den sammen og slenge den på gulvet eller trampe på kabelen. Dette høres meget godt over høytalerne. Ergo har en kabel med så "gode" mikrofoniske evner ikke noe å gjøre i et Hi end anlegg what so ever. Sånn er det bare..
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Baatsman, hvilket merke kabel og plugger bruker dere? Hva slags FOH-oppsett kjører dere?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Har også samme erfaring som Baatsman. Lagde min egen variant med Elfa Mic-kabel og Neutrik Gull XLR plugger. For å ta i litt så har kabelen svært dårlige egenskaper mht. skjerming/mikrofoni, brummer noe jæ.... bare man tar i kabelen når den er tilkoblet. Prøvd både lange strekk med 15m og korte med 1,5m. Samma dritten...for dårlig skjermet.

Holder meg til litt mere påkostede DIY-prosjekter til bruk i anlegget i ettertid, dvs. dyrere kabel enn mic-kabler.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Merkelig. Her i huset (hvor jeg jobber) har vi sikkert tilsammen en kilometer med standard Klotz-kabel og Neutrik-plugger. Har aldri vært borti hverken mikrofoni, brumming, dårlig holdbarhet eller noe sånt, og her er det mange støykilder rundt omkring, for å si det mildt. Kanskje vi unngår disse problemene ved å koble jord slik det er ment at den skal kobles? ;)

Men, men - det er nå min erfaring.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Kanskje vi unngår disse problemene ved å koble jord slik det er ment at den skal kobles? ;)

Men, men - det er nå min erfaring.
Mikrofoni i kabler er vel strengt tatt litt søkt. Da skal man ha kraftige magnetfelt og særdeles dårlig twista par, tenker jeg.
Sånn litt OT, så lurer jeg på hvorfor noen produsenter har skjermen koblet til 0V inne i utstyret, og ikke til chassis.
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Baatsman, hvilket merke kabel og plugger bruker dere? Hva slags FOH-oppsett kjører dere?
har klotz og Soundking kabler. og vanlige standard Nutrik XLR på alt.. Men som jeg sier så er det bare å koble til en standard XLR kabel av vanlig god kvalitet. Rull den sammen, legg den på gulvet og feks klapp på den med hendene. Det høres godt gjennom en PA.. Dette er et velkjent fenomen og har for så vidt ingen betydning i den sammenheng jeg bruker kablene i. Hvorfor det er slik vet jeg også men det har ikke noe for seg å ta dette opp her.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Siden jeg allerede sitter i studio, tenkte jeg at jeg skulle teste ut dette med alle disse påståtte ulydene.

Utstyr: 1 stk Neumann TLM103, ett stykk Universal Audio M610 mikrofonpreamp, Klotz-kabel, et stykk illsint lydtekniker

Mikrofonen står i et dempet, isolert rom som vi bruker til å spille inn voice-overs og dubbing. Det går så en linje fra dette rommet inn til mikrofonpreampen i kontrollrommet, en ganske bra rørpreamp. Jeg trykket record og gikk løs på kabelen med et voldsomt sinne, veivet den rundt som en pisk, trampet på den, slang den hardt i bakken og holdt den mellom hendene og klappet. Preampen står i absolutt max gain.


Her er den resulterende lydfilen.

Klikket midt inni der kommer når jeg napper hardt i kabelen (hadde sjefen sett meg behandle preampen sånn, hadde jeg fått sparken).
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Så klikket er sannsynligvis mikrofoni fra rørene i preampen?
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Så klikket er sannsynligvis mikrofoni fra rørene i preampen?
Det er ikke umulig. Enten det, eller litt vakkel i kontakten mellom preamp og kabel.
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Siden jeg allerede sitter i studio, tenkte jeg at jeg skulle teste ut dette med alle disse påståtte ulydene.

Utstyr: 1 stk Neumann TLM103, ett stykk Universal Audio M610 mikrofonpreamp, Klotz-kabel, et stykk illsint lydtekniker

Mikrofonen står i et dempet, isolert rom som vi bruker til å spille inn voice-overs og dubbing. Det går så en linje fra dette rommet inn til mikrofonpreampen i kontrollrommet, en ganske bra rørpreamp. Jeg trykket record og gikk løs på kabelen med et voldsomt sinne, veivet den rundt som en pisk, trampet på den, slang den hardt i bakken og holdt den mellom hendene og klappet. Preampen står i absolutt max gain.


Her er den resulterende lydfilen.

Klikket midt inni der kommer når jeg napper hardt i kabelen (hadde sjefen sett meg behandle preampen sånn, hadde jeg fått sparken).
Morsom test,, he he he.. Du trenger ikke å gå så voldsomt til verks da, bare rull kabelen sammen på vanlig måte legg den på gulvet å klapp på den.. Du kan forresten prøve dette på en gitaramp og ledning, der er det enda værre.

Men under en slik test så skal ingenting være koblet til kabelen, bare kabel inn på preamp/amp eller inn på mikseren. Sett på fantom-mating også så skal du få høre.

Min teori er at kabler med relativt høy kapasitans har dette problemet. Når ledere og isolasjon blir satt i bevegelse så skjer det små utladninger. Du kan si det slik at kabelen oppfører seg som en liten peizo-dynamisk mikrofon eller en liten kondensator. Slagene eller bevegelsene utløser oppladet spenning mellom isolasjon og ledere.

Men så skal det være sagt at problemene er små, og i en utstragt kabel  så er dette så og si ikke hørbart. Og derfor fungerer kablene etter hensikten i studio og på scene uansett. For i studio og i PA-sammenheng stiller vi lyd slik vi vil ha den og kompenserer med div utstyr for frekvenser som vi vil ha mer eller mindre av. Så om en kabel/utstyr har dårlige eller gode egenskaper i forskjellige frekvensområder så kompenseres dette av "rasende" ;D lydteknikkere.

I et hi end anlegg har du liten mulighet til dette. Så en " feil " i en kabel bør være så liten som mulig. Så både kapasitans og induktans-verdiene i en kabel bør være så små som overhode mulig. Dette har jo kabelprodusenter løst på forskjellige måter så derfor er det jo en allmass med forskjelige produsenter med vær sin løsning og som låter forskjelllig. Sånn er det bare.. ;D
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
... Jeg trykket record og gikk løs på kabelen med et voldsomt sinne, veivet den rundt som en pisk, trampet på den, slang den hardt i bakken og holdt den mellom hendene og klappet. Preampen står i absolutt max gain.
Hei Portal, minn meg på å aldri invitere deg på nachspiel... ;)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Men under en slik test så skal ingenting være koblet til kabelen, bare kabel inn på preamp/amp eller inn på mikseren. Sett på fantom-mating også så skal du få høre.

Min teori er at kabler med relativt høy kapasitans har dette problemet. Når ledere og isolasjon blir satt i bevegelse så skjer det små utladninger. Du kan si det slik at kabelen oppfører seg som en liten peizo-dynamisk mikrofon eller en liten kondensator. Slagene eller bevegelsene utløser oppladet spenning mellom isolasjon og ledere.
Du har nok rett. Med en svært høyimpedant inngang, uten kilde tilkoblet, ser jeg muligheten for at noe slikt kan skje, spesielt med fantomspenning på.
Men jeg ville ikke vært bekymret så lenge man har en kilde med lav impedans tilkoblet.
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Du har nok rett. Med en svært høyimpedant inngang, uten kilde tilkoblet, ser jeg muligheten for at noe slikt kan skje, spesielt med fantomspenning på.
Men jeg ville ikke vært bekymret så lenge man har en kilde med lav impedans tilkoblet.
joda helt enig.. men jeg mener fremdeles slike kabler ikke har noe å gjøre i et HI-End anlegg. Nettopp fordi slike negative egenskaper kan ta bort det lille ekstra som skiller det beste fra de andre. Dessuten har jeg selv erfart store lydforskjeller på XLR kabler i Hi-end klassen fra standard kabler i nettopp PA sammenheng. Og det er flere studioer som kun bruker det vi vil kalle hi-end kabler fra bl.a Monster Cables. Ikke minst blant lydstudioer som produserer filmlyd.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
joda helt enig.. men jeg mener fremdeles slike kabler ikke har noe å gjøre i et HI-End anlegg. Nettopp fordi slike negative egenskaper kan ta bort det lille ekstra som skiller det beste fra de andre. Dessuten har jeg selv erfart store lydforskjeller på XLR kabler i Hi-end klassen fra standard kabler i nettopp PA sammenheng. Og det er flere studioer som kun bruker det vi vil kalle hi-end kabler fra bl.a Monster Cables. Ikke minst blant lydstudioer som produserer filmlyd.
Det har jeg ikke vært borti, for å si det sånn. Norske filmstudioer er vel ikke noe å tenke på i så måte da filmbransjen i Norge nærmest går på dugnad, men at det brukes så veldig mye annet enn standard hyllevare i større studioer, det være seg musikk eller post-production, har hvertfall ikke jeg sett noe særlig til eller hørt om fra forholdsvis bevandrede teknikere, både norske og utenlandske. Ikke glem at prestisjetunge studioer også har sponsordealer med produsenter, så hvorfor ikke da ta imot Monster-kabler gratis mot å føre dem opp på utstyrslisten fremfor å kjøpe Klotz?
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Flere av de mindre audiofile niche-selskapene i USA har lagt ned mye arbeid i kabelvalget. Leste et sted om et selskap som hadde utstyrt hele studioet med Kubala Sosna kabler. Man jo tenke seg hvilke kostnader man snakker om når man skal re-wire et komplett studio, siden dette i utgangspunktet er kostbare kabler!! Tror ikke dette er en utgift de tar bare fordi det gøy. De har helt klart en formening om at topp-kabler gir noe ekstra også i studiosammenheng.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
De har helt klart en formening om at topp-kabler gir noe ekstra også i studiosammenheng.
Ja, du finner selvsagt folk som har denne formeningen, på samme måte som du finner drøssevis av studioer som heller mener at det har mer for seg å legge penger i førsteklasses mikrofoner, preamper, AD-konvertere og akustikk. Disse tingene har så utrolig, vanvittig mye mer å si for resultatet (for ikke å glemme musikerne selvsagt) enn om det står Monster, Mogami, Belden eller Klotz på kablene som går fra mikrofonene til preampene - dette tror jeg de aller, aller, aller fleste teknikere er enige om.

Personlig mener jeg at den eventuelle forskjellen å detektere i standard industrikvalitet kabel, hensiktsmessig konstruert, kontra disse esoteriske kablene som "audiofile" forfekter, er så forsvinnende liten kontra det man kan utrette med valg av de øvrige komponentene at jeg ikke ser noe poeng i å bruke uforholdsmessig mye penger på det.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Enkelt spørsmål - er det noen forskjell på mikrofonkabel og såkalt "signalkabel"? Bortsett fra at mic-kabel ofte kommer i 6-10m lengde.... og koster en brøkdel - men ser gankse kjedelig ut.

Videre - noen som har prøvd å bruke mikrofonkabel i stedet for 5000kr/m signalkabel fra hificenteret? På High-end-komponenter. Noen forskjell?
Pris har som regel lite med lyd å gjøre, men heller estetikk, produksjonsmetoder, høy fortjeneste, og status.

En mic-kabel kan godt brukes som signalkabel.

Vidar
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Ja, du finner selvsagt folk som har denne formeningen, på samme måte som du finner drøssevis av studioer som heller mener at det har mer for seg å legge penger i førsteklasses mikrofoner, preamper, AD-konvertere og akustikk. Disse tingene har så utrolig, vanvittig mye mer å si for resultatet (for ikke å glemme musikerne selvsagt) enn om det står Monster, Mogami, Belden eller Klotz på kablene som går fra mikrofonene til preampene - dette tror jeg de aller, aller, aller fleste teknikere er enige om.

Personlig mener jeg at den eventuelle forskjellen å detektere i standard industrikvalitet kabel, hensiktsmessig konstruert, kontra disse esoteriske kablene som "audiofile" forfekter, er så forsvinnende liten kontra det man kan utrette med valg av de øvrige komponentene at jeg ikke ser noe poeng i å bruke uforholdsmessig mye penger på det.
Du har rett og galt i det du sier.. Du har rett i at de fleste teknikkere legger kr og ører i utstyr og ikke kabler, men det er fordi de aller aller fleste ikke er klar over hva kabler kan gjøre med lyden. Et godt eksempel kan jeg ta fra min hverdag. Hadde en musiker/studioteknikker som kom til meg for å vise fram sin nyinnkjøpte gitar, En Martin til over 35000 lapper, importert via USA for under halvparten av prisen i Norge. Lyden var helt kanon. Vi testet den via nettopp Klotz gitarledning. Jeg foreslo at vi skulle prøve en studio kabel fra Monster som kostet ca 1600,- for 6 meter. kabelen er basert på M1000 serien. Vel får å si det mildt.. med klotz kabelen var det som om man satte et tykt teppe rundt gitaren. Kabelen skiftet eier.

Og portal.. prøv dette selv.. kansje Dere slipper å oppgradere utstyr i studioet ditt med bare å skifte ut noen kabler.. ;D
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Du har rett og galt i det du sier.. Du har rett i at de fleste teknikkere legger kr og ører i utstyr og ikke kabler, men det er fordi de aller aller fleste ikke er klar over hva kabler kan gjøre med lyden. Et godt eksempel kan jeg ta fra min hverdag. Hadde en musiker/studioteknikker som kom til meg for å vise fram sin nyinnkjøpte gitar, En Martin til over 35000 lapper, importert via USA for under halvparten av prisen i Norge. Lyden var helt kanon. Vi testet den via nettopp Klotz gitarledning. Jeg foreslo at vi skulle prøve en studio kabel fra Monster som kostet ca 1600,- for 6 meter. kabelen er basert på M1000 serien. Vel får å si det mildt.. med klotz kabelen var det som om man satte et tykt teppe rundt gitaren. Kabelen skiftet eier.

Og portal.. prøv dette selv.. kansje Dere slipper å oppgradere utstyr i studioet ditt med bare å skifte ut noen kabler.. ;D
Du er klar over at utgangsimpedansen er særdeles avgjørende her? Gitarer er jo kjent for å ha svært høy utgangsimpedans, og det er ingen tvil om at tverrsnitt og kabellengde her påvirker diskanttap innenfor det hørbare området - dette er kjent stoff og ingen overraskelse.

På studiomikrofoner og mellom komponenter som DA'er og forsterkere har dette imidlertid forsvinnende lite betydning. Og ja, dette har jeg testet ut selv ved flere anledninger, som den testeren jeg er ;)
 
Topp Bunn