Side 54 av 114 FørsteFørste ... 444525354555664104 ... SisteSiste
Resultater 1,061 til 1,080 av 2264
Abonnér på denne tråden
  1. #1061
    Bransjeaktør
    Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    1,414
    Tagget i
    17 Innlegg
    Jeg kan komme. Har fri i hele dag og kan ta med meg en hel gjeng motstander i varierende størrelser. Monteringen gjør vi med Sorbothane. Har hørt det sitter så godt Tar med målemikrofon også.
    In the beginning, there was noise; and then there was signal.

  2. #1062
    Hifi Freak emokid's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2004
    Innlegg
    4,727
    Tagget i
    1 Innlegg
    IMO hadde det vært mest interessant å funnet ut av hva som er forskjellig med høyttalerresponsen med de to forskjellige forsterkerne som er testet. Jeg tipper at mesteparten har med frekvensrespons å gjøre, og dette kan jo korrigeres for (dog kanskje ikke i testers anlegg). Hvordan oppleves VERA mot AN dersom responsen hadde vært helt lik? Man kommer kanskje nærmere en slik test med forsøket Armand foreslår.

    Jeg synes tester av forsterkere er mest interessant i anlegg der frekvensresponsen blir tatt ut av ligninga, da er det jommen litt anderledes.
    Headroom, Headroom, Headroom

  3. #1063
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Nov 2002
    Innlegg
    3,650
    Tagget i
    13 Innlegg
    Sitat Sitat fra emokid Se Innlegg
    IMO hadde det vært mest interessant å funnet ut av hva som er forskjellig med høyttalerresponsen med de to forskjellige forsterkerne som er testet. Jeg tipper at mesteparten har med frekvensrespons å gjøre, og dette kan jo korrigeres for (dog kanskje ikke i testers anlegg). Hvordan oppleves VERA mot AN dersom responsen hadde vært helt lik? Man kommer kanskje nærmere en slik test med forsøket Armand foreslår.

    Jeg synes tester av forsterkere er mest interessant i anlegg der frekvensresponsen blir tatt ut av ligninga, da er det jommen litt anderledes.
    Det jeg kan si som en liten innvending mot rent frekvensmessige årsaker er min kones respons på noen spesifikke synth-blåsere på Elton John-låta. Hennes opplevelse var at de med Vera låt fryktelig forvrengt, altså ikke bare mer eller mindre framme i miksen, men forferdelig stygt, ubehagelig og unaturlig. Alle disse artefaktene forsvant med AN. Det har jeg vanskelig for å se er rent frekvensbasert.
    No-one was more black than Blackmore! But now he's just black as Night...

  4. #1064
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Nov 2002
    Innlegg
    3,650
    Tagget i
    13 Innlegg
    Sitat Sitat fra Armand Se Innlegg
    Jeg kan komme. Har fri i hele dag og kan ta med meg en hel gjeng motstander i varierende størrelser. Monteringen gjør vi med Sorbothane. Har hørt det sitter så godt Tar med målemikrofon også.
    Du er velkommen. Tar resten på pm.
    No-one was more black than Blackmore! But now he's just black as Night...

  5. #1065
    Hifi Freak The Gunner's Avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,590
    Tagget i
    11 Innlegg
    Har vi fått begrunnelser for hvorfor sorbothaneføtter ble brukt, og at det er formålstjenlig at kabinettet er frest ut av ett stykke alu? Jeg har sansen for siste løsning, mest fordi det høres tøft ut, men det koster vel sitt?
    Wilson Benesch The Circle/Nanotube One/Lyra Delos * Micromega Duo CD3.1 * Danish Audio Design DAC10/PSU10/CAP10 * Cary PH-302 mk2 * Red Wine Audio Isabella LFP-V Edition * Consonance Cyber 211 * Impulse Ta'us * 2x Ken Kreisel DXD-808 * Heed Audio Orbit 2 * Isotek MiniSub GII * Harmonic Technology/Oblivion

    The Gunner's Dream - tråd - video

  6. #1066
    Overivrig entusiast Alek264's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sted
    Høyjord
    Innlegg
    977
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Sitat Sitat fra The Gunner Se Innlegg
    Har vi fått begrunnelser for hvorfor sorbothaneføtter ble brukt, og at det er formålstjenlig at kabinettet er frest ut av ett stykke alu? Jeg har sansen for siste løsning, mest fordi det høres tøft ut, men det koster vel sitt?
    Ja, det ble brukt sorbothaneføtter for å være sikker på at forsterkern skulle være mest mulig skjermet for vibrasjoner. Det er uansett ikke en kostnad så det var vel bare for å være sikker.
    Hifirom: Klipsch RF-7 Mk3, Musical Innovation: MI10x2, MI23 Pre, Hegel CDP2A Mk2, Reloop Turn 3, Ortofon 2m Black PU, NLE17 RMUP RIAA, SVS SB-4000 og AudioQuest Kabler.
    Kjellerstue: QLN QuBic 122, FX pre amp tubel, Koda kd-260, Argon HT kabler
    Bad: Klipsch Groove
    Kjøkken: Klipsch The Three, Argon stream2
    På lån: Hegel Mohican

  7. #1067
    Æresmedlem LMC's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Drøbak
    Innlegg
    22,132
    Tagget i
    6 Innlegg
    Torget
    7
    et alustykke er muligens en bedre varme(-av-)leder
    solderslinger og raskere enn sin egen skygge

  8. #1068
    Æresmedlem LMC's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Drøbak
    Innlegg
    22,132
    Tagget i
    6 Innlegg
    Torget
    7
    forøvrig honnør til både Håkon og Armand som begge tar dette med fatning og stil
    det er vel heller en del av de andre i tråden som tyr til hersketeknikk og ufine sleivspark
    solderslinger og raskere enn sin egen skygge

  9. #1069
    Overivrig entusiast Alek264's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2017
    Sted
    Høyjord
    Innlegg
    977
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Gleder meg til å høre hva som skjer med lyden når dere får testet disse motstandene
    Hifirom: Klipsch RF-7 Mk3, Musical Innovation: MI10x2, MI23 Pre, Hegel CDP2A Mk2, Reloop Turn 3, Ortofon 2m Black PU, NLE17 RMUP RIAA, SVS SB-4000 og AudioQuest Kabler.
    Kjellerstue: QLN QuBic 122, FX pre amp tubel, Koda kd-260, Argon HT kabler
    Bad: Klipsch Groove
    Kjøkken: Klipsch The Three, Argon stream2
    På lån: Hegel Mohican

  10. #1070
    Hifi Freak The Gunner's Avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,590
    Tagget i
    11 Innlegg
    Sitat Sitat fra LMC Se Innlegg
    et alustykke er muligens en bedre varme(-av-)leder
    Høres veldig søkt ut, men jeg har seff ikke sett på målingene for dette, om de foreligger. Har det isf en praktisk betydning/forskjell?
    Vet bare at en slik løsning gir mer mekanisk soliditet, men også langt mer kostbar (se feks bare på prisen på fluesneller for "helfreste" kontra formstøpte). Om dette gir en lydmessig gevinst i en sånn forsterker...?

    Det med sorbothane som føtter, er forståelig. Føtter må den ha uansett, så hvorfor ikke sorbothane, som ikke koster mye. At de tok rotta på lakken på benken til HR, får vi skrive på kontoen for forsakelser i hafaiens noble tjeneste
    Siste redigert av The Gunner; 06.01.2020 kl. 12:51.
    Wilson Benesch The Circle/Nanotube One/Lyra Delos * Micromega Duo CD3.1 * Danish Audio Design DAC10/PSU10/CAP10 * Cary PH-302 mk2 * Red Wine Audio Isabella LFP-V Edition * Consonance Cyber 211 * Impulse Ta'us * 2x Ken Kreisel DXD-808 * Heed Audio Orbit 2 * Isotek MiniSub GII * Harmonic Technology/Oblivion

    The Gunner's Dream - tråd - video

  11. #1071
    Bransjeaktør Bjørn ("Orso")'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    10,658
    Tagget i
    11 Innlegg
    Sitat Sitat fra The Gunner Se Innlegg
    Har vi fått begrunnelser for hvorfor sorbothaneføtter ble brukt, og at det er formålstjenlig at kabinettet er frest ut av ett stykke alu? Jeg har sansen for siste løsning, mest fordi det høres tøft ut, men det koster vel sitt?
    Sorbothane føtter ble valgt på et tidspunkt før kabinettet var valgt og man antok da at den ville bestå av plater. Når det senere ble valgt et solid helfrest alu kabinett, så var ikke resonanser en sak lenger men vi så heller ikke noe grunn til å fjerne de. Føtter må man uansett ha og det skader i alle fall ikke med dempeføtter tilpasset forsterkernes vekt.

    Et helfrest kabinett ble valgt både av estetiske og praktiske grunner. Blant annet var det da enkelt å implementere separate kamre. Og så ser det jo veldig bra ut med et kabinett uten skjøter og skruer. I forhold til kjøling er den passive kjøleblokken, luftstrømningen og vifter som slår seg inn etter behov og ved høy temperatur det desidert viktigste.
    Det er ikke billig å produsere nei, men mener vi har vist at det er mulig å tilby et slikt høykvalitetskabinett med en gunstig utsalgspris.
    Representerer lydogakustikk.no og vera-audio.com

  12. #1072
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Aug 2007
    Innlegg
    224
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra Armand Se Innlegg
    Det har vært en del snakk om hva som er årsaken til at det blir slik. En hypotese er at høyere utgangsimpedans i samspill med høyttalernes impedanskurve fører til en EQ-effekt. En enkel måte å teste dette på er å sette inn en motstand i serie med høyttalerkabelen. F.eks 0,5 ohm.

    Jeg har tidligere "hjulpet" flere rørentuiaster med at kunne lide transistorforstærkere på denne måde. Virker godt, specielt hvis de ikke på forhånd ved hvad der sker.

    Men 0,5R mener jeg er i underkanten. Jeg ville bruge imellem 2-3R.

  13. #1073
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Oct 2015
    Innlegg
    1,833
    Tagget i
    1 Innlegg
    The Gunner, står jo en del om dette her:

    Navn:      562236d1575308779-vera-audio-screen-shot-12-02-19-06.44-pm.png
Visninger: 344
Størrelse: 394.5 Kb

    https://www.hifisentralen.no/forumet...era-audio.html
    Siste redigert av 1/2 Tam; 06.01.2020 kl. 13:13.

  14. #1074
    Bransjeaktør
    Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    1,414
    Tagget i
    17 Innlegg
    Sitat Sitat fra The Gunner Se Innlegg
    Sitat Sitat fra LMC Se Innlegg
    et alustykke er muligens en bedre varme(-av-)leder
    Høres veldig søkt ut, men jeg har seff ikke sett på målingene for dette, om de foreligger. Har det isf en praktisk betydning/forskjell?
    Vet bare at en slik løsning gir mer mekanisk soliditet, men også langt mer kostbar (se feks bare på prisen på fluesneller for "helfreste" kontra formstøpte). Om dette gir en lydmessig gevinst i en sånn forsterker...?

    Det med sorbothane som føtter, er forståelig. Føtter må den ha uansett, så hvorfor ikke sorbothane, som ikke koster mye. At de tok rotta på lakken på benken til HR, får vi skrive på kontoen for forsakelser i hafaiens noble tjeneste
    Å bruke et helt stykke aluminium gir fordeler med varmetransport. Du kan se effekten av dette her:
    https://www.hifisentralen.no/forumet...ml#post3006455

    Vera transporterer også varmen bort fra utgangsspolen på NC500 modulene til kabinettet via spesialfreste aluminiumsblokker. Dette alene senker temperaturen på disse med 15 grader. Det utfreste kabinettet spiller en rolle i denne løsningen også. Jeg har ikke sett noen andre som gjør dette. Lavere temperatur på spolene senker forvrengningen til forsterkeren. Amir som målte Nord forsterkeren på ASR kommenterte også at forsterkeren målte best når den var kald.

    "I worked hard to get the distortion as low as I could as Hypex data is slightly better than this. I realized that when the unit is dead cold, it performs a bit better. I suspect Hypex has tested the amp some other way than with that eval input buffer board as distortion seems to set it very early in my testing at around 2 watts whereas Hypex doesn't show this effect"
    https://www.audiosciencereview.com/f...c500-amp.7704/

    Faktisk klarer Vera P400/1000 å komme nesten helt ned på samme ytelse som i Hypex' datablad. Det klarer ikke Bel Canto, Apollo, Nord eller noen andre som bruke samme moduler.
    Den ekstra kjølingen er en del av dette.
    Den ekstra kjølingen senker også temperaturen på kondensatorene på modulene med 15 grader. Dette øker levetiden ca. 3 ganger.

    Videre måler vi temperaturen på begge modulene med vår egen temperatursensor og styrer viftene på bakgrunn av dette. Vi tillater 65 grader før viftene starter. Det holder til at viftene står i ro helt opp til en omgivelsestemperatur på 27 grader.

    Vi har jobbet mye med å gjøre oss kjent med NC500 modulene og tuner f.eks hver enkelt NC500 modul til optimal ytelse når vi tester forsterkeren før den sendes ut. Dette handler om å optimalisere dødtiden mellom switchepulsene på modulene som igjen påvirker forvrengningen.

    Så joda, det koster å bruke er kabinett utfrest av en blokk, men det er ikke bare for show
    In the beginning, there was noise; and then there was signal.

  15. #1075
    Bransjeaktør
    Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    1,414
    Tagget i
    17 Innlegg
    Sitat Sitat fra Groove Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Armand Se Innlegg
    Det har vært en del snakk om hva som er årsaken til at det blir slik. En hypotese er at høyere utgangsimpedans i samspill med høyttalernes impedanskurve fører til en EQ-effekt. En enkel måte å teste dette på er å sette inn en motstand i serie med høyttalerkabelen. F.eks 0,5 ohm.

    Jeg har tidligere "hjulpet" flere rørentuiaster med at kunne lide transistorforstærkere på denne måde. Virker godt, specielt hvis de ikke på forhånd ved hvad der sker.

    Men 0,5R mener jeg er i underkanten. Jeg ville bruge imellem 2-3R.
    Takk for tips. Jeg tar med flere verdier og målemikrofon så vi ser hva som skjer
    In the beginning, there was noise; and then there was signal.

  16. #1076
    Hifi Freak The Gunner's Avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,590
    Tagget i
    11 Innlegg
    Sitat Sitat fra 1/2 Tam Se Innlegg
    The Gunner, står jo en del om dette her:

    Navn:      562236d1575308779-vera-audio-screen-shot-12-02-19-06.44-pm.png
Visninger: 344
Størrelse: 394.5 Kb

    https://www.hifisentralen.no/forumet...era-audio.html
    Fin løsning å bruke selve kabinettet til kjøling. Jeg hadde en rørforsterker fra ayon, som også brukte samme løsning, dog uten at kabinettet var av helfrest alu. Hvordan denne løsningen er ift dyr helfrest aner jeg ikke. Ikke har jeg sett noe sammenligning av måleresultater for avkjølningsegenskaper heller. Men uansett er helfrest iaf ikke dårligere. Hvor nødvendig det er, veid opp mot kostnad, får bli et gjett?

    Flott og relativt rimelig sak, denne Vera, og hadde vært interessant om jeg befant meg i en parallell virkelighet og benyttet meg av mer komplekse ht

    Håper at den slår an. Man støtter seff opp om norsk industri!
    Siste redigert av The Gunner; 06.01.2020 kl. 13:58.
    Wilson Benesch The Circle/Nanotube One/Lyra Delos * Micromega Duo CD3.1 * Danish Audio Design DAC10/PSU10/CAP10 * Cary PH-302 mk2 * Red Wine Audio Isabella LFP-V Edition * Consonance Cyber 211 * Impulse Ta'us * 2x Ken Kreisel DXD-808 * Heed Audio Orbit 2 * Isotek MiniSub GII * Harmonic Technology/Oblivion

    The Gunner's Dream - tråd - video

  17. #1077
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Oct 2015
    Innlegg
    1,833
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra LMC Se Innlegg
    forøvrig honnør til både Håkon og Armand som begge tar dette med fatning og stil
    det er vel heller en del av de andre i tråden som tyr til hersketeknikk og ufine sleivspark
    Tror du må stige ned fra din høye hest, du har ikke akkurat vært grei mot Vera du heller.
    Noen uttalelser fra deg:

    klasse D Ditcher jeg for min del...
    da burde jo Vera folka levere den med en egnet HT slik at de er garantert at folk får høre det de var ment å oppleve
    takke meg til den halve rør-watten jeg spiller på nå.....

  18. #1078
    Bransjeaktør Snickers-is's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2004
    Innlegg
    11,535
    Tagget i
    14 Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Snickers-is Se Innlegg
    Sitat Sitat fra 1/2 Tam Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Snickers-is Se Innlegg

    Hva mener du med "av typen"?
    Jeg kan jo kutte ordet type, ellers så mener jeg høyttalere som oppfører seg likt som Kef Blade 2.
    De beste høyttalerne er de som er konstruert for forsterkere med lav utgangsimpedans. Ingen grunn til å rote seg bort i jungelen av unødvendige motstander.
    Den setningen viser at du setter dine kunnskaper over samtlige høyttalerprodusenter som ser annerledes på dette. Hvorfor har du den eneste sannheten, mens andre høyttalerprodusenter med betydelige ressurser ikke forstår hva de gjør?
    Dette har fint lite med meg å gjøre, men det har en god del å gjøre med høyttalerprodusenter. Det finnes gode, det finnes mindre gode, og det finnes veldig dårlige.

    På mer vitenskaplig hold har dette vært undersøkt i en nærmest kontinuerlig prosess helt siden 50-tallet. Allikevel er det svært mange i bransjen som lever lykkelig uvitende om hvordan høyttalere faktisk virker. Lars Risbo, Carsten Tinggaard, Bruno Putzeys og ytterligere 2 personer publiserte et AES-paper i 2016 der de går ganske i dybden om på dette emnet. Selv om mye har vært kjent må dette sies å være ganske banebrytende. Jeg hadde en prat med Lars Risbo i høst, og til da hadde deres paper vært sitert EN gang på TRE ÅR! ...av dem selv.

    De har konstruert en driver som ble testet av HiFiCompass nylig. Driveren demonstrerer med all tydelighet at de har fått til mye som ingen andre har fått til før dem. Komplekse forvrengningsfenomener vi sjelden snakker veldig høyt om er blitt betydelig redusert, og det er kun de aller nyeste driverne fra maksimalt 2-3 produsenter som over hodet kommer i nærheten.

    Allikevel sitter bransjen i svært stor grad på hver sin tue og får ikke med seg hva som skjer rundt dem.

    Kort sagt:
    Ser vi på typiske vintage drivere, slik som for eksempel JBL før 1978, ser vi at disse scorer ganske godt på høy utgangsimpedans. De har svært dominerende komplekse forvrengningskomponenter, og disse reduseres noe ved bruk av en andel strømdrift.

    I 1978 ble det krise i Kongo, og kobolt ble vanskeligere å få tak i og dermed svært mye dyrere. JBL utviklet da en ny motor basert på ferritt. De gjorde enkelte tiltak i motoren for å bedre lineariteten og redusere moduleringen. Resultatet ble at de nye ferrittdriverne var bedre enn de tidligere alnico-driverne.

    Det finnes en rekke tiltak, mer eller mindre kjente, som reduserer disse komplekse forvrengningsfenomenene. Jo bedre implementert disse tiltakene er, jo mer vil en driver favorisere ren spenningsdrift. Jeg demonstrerte dette blant annet gjennom en test tilbake rundt 2005-2006 der jeg benyttet en SS classic-driver i ekkofritt rom og målte hvordan ulike impedanser påvirket driveren. Selv denne ganske tilårskomne driveren var betydelig bedre med ren spenningsdrift enn med delvis strømdrift.

    Disse tingene finnes også solid dokumentert i diverse papers om current drive, om motorer uten stål, om SD-systemer, om induktans i drivere osv osv. Det er simpelthen ufattelig mye å ta av for den som gidder. Jeg anbefaler interesserte å begynne her: https://purifi-audio.com/wp-content/...I-AES-9607.pdf

    Så altså:
    Dårlig driver fungerer best med høy utgangsimpedans.
    God driver fungerer best med lav utgangsimpedans.

    ...og det er ikke slik at dette er en subjektiv vurderingssak. For eksempel har jeg aldri hørt noen hevde at en driver har blitt dårligere av å få kortslutningsringer, lavere induktans, mer overdimensjonert motor osv.

    Men så er det et lite "men" her. I de tilfeller der den akustiske impedansen blir betydelig vil en driver i blant fungere bedre med en motstand i serie.

    Årsaken til dette skillet er ikke så mystisk, fordi en typisk driver er 99% mekanisk svingesystem og 1% akustisk emitter. Det er det mekaniske svingesystemet som totalt dominerer forvrengningen og spenningsforsterkeren benytter vi for å kontrollere dette. En driver med høy akustisk impedans vil på sin side i noen tilfeller ha behov for å få tunet den akustiske impedansen, og dette kan blant annet gjøres med en motstand som et dempeledd i serie med driveren. Det vil i prinsippet bare være én verdi som er optimal for en gitt driver. Eksempler på dette er direktekoblede horn-kompresjonsdriver-kombinasjoner. Ulempen her er at den verdien som er optimal for den akustiske impedansen ikke nødvendigvis er optimal for det mekaniske svingesystemet.
    Jeg driver Midgard Audio

    Nye greier på gang: https://www.hifisentralen.no/forumet...spinorama.html

  19. #1079
    Bransjeaktør Snickers-is's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2004
    Innlegg
    11,535
    Tagget i
    14 Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg
    Jo, jeg har skjønt sammenhengen, jeg er bare ikke enig i konklusjonene, men enkelte ser ikke ut til å kunne akseptere det, for de har funnet den eneste sannhet, den eneste måten å gjøre det på.
    Så du har forstått sammenhengen... Det betyr at du feilmatchet dette bevisst det da?
    Jeg driver Midgard Audio

    Nye greier på gang: https://www.hifisentralen.no/forumet...spinorama.html

  20. #1080
    Æresmedlem LMC's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Drøbak
    Innlegg
    22,132
    Tagget i
    6 Innlegg
    Torget
    7
    Sitat Sitat fra 1/2 Tam Se Innlegg
    Sitat Sitat fra LMC Se Innlegg
    forøvrig honnør til både Håkon og Armand som begge tar dette med fatning og stil
    det er vel heller en del av de andre i tråden som tyr til hersketeknikk og ufine sleivspark
    Tror du må stige ned fra din høye hest, du har ikke akkurat vært grei mot Vera du heller.
    Noen uttalelser fra deg:

    klasse D Ditcher jeg for min del...
    da burde jo Vera folka levere den med en egnet HT slik at de er garantert at folk får høre det de var ment å oppleve
    takke meg til den halve rør-watten jeg spiller på nå.....
    ditcher fordi jeg hittil ikke har hørt noe verdt å "gå videre med"
    hva er galt med dette, da de mener test ht ikke er en "korrekt og nøytral match"
    ja jeg trenger ikke mere

    ikke noe av dette er koblet direkte til Vera som produkt, men teknologien generelt

    skjønner ikke hvor den høye hesten kommer in i bildet...
    solderslinger og raskere enn sin egen skygge

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed