Side 18 av 111 FørsteFørste ... 816171819202868 ... SisteSiste
Resultater 341 til 360 av 2211
Abonnér på denne tråden
  1. #341
    Æresmedlem Dazed's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2003
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    19,907
    Tagget i
    5 Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Sitat Sitat fra MusicBear Se Innlegg
    Nye Vera saken - går ut i fra at det er ei dame som er påtenkt i det firmanavn ble satt - en hemmelighet eller kan du informere verden mer om dette?
    Hehe. Nei, men skjønner at tankene går til en gammel dame. Vera stammer fra latinsk og betyr sant. Det gjenspeiler også det vi ønsker å være. Handler om hvordan vi markedsfører oss, viser til målinger uten å skjule noe osv. Mer info fra Armand i tråden under.
    https://www.audiosciencereview.com/f...5/#post-267521

    Sitat Sitat fra Dazed Se Innlegg
    Sikkert veldig bra. NC400 modulen med den strømforsyningen måler svært bra:
    https://www.audiosciencereview.com/f...-diy-amp.5907/
    Takk.

  2. #342
    Æresmedlem Asbjørn's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    21,073
    Tagget i
    31 Innlegg
    Sitat Sitat fra Rune S Se Innlegg
    Asbjørn og OMF
    Ser den at dette går så hurtig at man ikke skal vere i stand til å høre det,men jeg lurer likevel om vi likevel er i stand til å registrere det på en merkelig måte...
    Hva med en kraftig transient? Hvor lang tid tar det for alle spor av den transienten er ute av loopen siden den på en måte vil sirkulere rundt og rundt til nivået er lavt nok?

    Jeg forstår at mitt ståsted virker sykt,men problemet mitt er at jeg mener definitivt jeg hører noe negativt skje i forsterkere med feedback kontra forsterkere uten med gode forsterkningsverktøy(gode transistorer/rør)
    De uten fremstår mer dynamiske,hurtigere,tar meg med på en musikalsk reise hele veien,følger intensiteten og nyansene i en hurtig solo bedre,osv. Mens jeg da opplever diverse forsterkere med feedback som å ikke klare å følge smånyanser like godt.De skaper en slags ørlite større avstand fra musikken,og det musikerene vil formidle. En mer kunstig totalopplevelse.Litt lenger ifra slik jeg opplever ting på en konsert,på bandøvinger,osv.
    Ikke at de uten feedback klarer å gjenskape virkeligheten,ikke i nerheten,men det er vel uansett den nermest mulig følelsen de fleste av oss jakter i et stereoannlegg.

    Jeg mangler ordene og forstanden til å gå tydelig nok i dybden på det,men ca 30 år med mye rart hifiutstyr forteller meg at der er andre faktorer enn THD-målinger og frekvensanalyse som gjelder for å analysere hvordan vi opplever luft satt i bevegelse.

    Asbjørn,har ikke fått med meg hvorvidt Bifrost er et produkt fortsatt under utvikling eller om det er mulig å få kjøpt nå?
    Bifrôst er et hobbyprosjekt, ikke ferdig ennå, og vi har ikke bestemt oss for om vi skal forsøke å kommersialisere den. Den er tross alt basert på en LM4780 chipamp som ikke lenger produseres. Det er en limited edition-greie.

    Hypotesen er at den vil ha de mest lynraske transientene noensinne. Det nærmeste kommersielle produktet er Neurochromes forsterkere. De er kjent for å ha stor grad av «plutselighet». Naturlig her inne har bygget en: https://www.hifisentralen.no/forumet...ml#post2988139
    Jeg sa super lyd, hittil er mine inntrykk fra noen timers testing: imponerende, skyhøy dynamikk, gåsehud, så rent og fokusert som i alle fall ikke jeg har opplevd i kjellerstua mi.
    Bifrôst har høyere spenningssving, lavere støygulv, enda mer NFB og lavere forvrengning, så den bør ikke låte noe dårligere enn Neurochrome.

    Det inntrykket du sitter med kan være basert på tradisjonelle forsterkerkonstruksjoner med «moderat bruk av NFB» hvor mengden NFB avtar raskt med frekvens. Det kan gi et inntrykk av superkontrollert bass, litt pløsete diskant, og et noe hardere forvrengningsspektrum. Nyere forsterkere basert på høyereordens styringssløyfer og tilnærmet konstant NFB gjennom audiobåndet oppfører seg ikke slik. Eksempler er NCore, Neurochrome, Bifrôst, Eigentakt.

    Min erfaring er forøvrig hørbar forskjell på UcD og NCore, men først og fremst gjennom et mye lavere støynivå.
    Siste redigert av Asbjørn; 19.11.2019 kl. 17:31.

  3. #343
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Aug 2007
    Innlegg
    224
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra MusicBear Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Lassencad Se Innlegg

    hvordan folk velger å maltrakere signalet i siste eller nestsiste eller tredjesiste ledd.
    Det er allerede (Voldtaget) inden det når vores anlæg
    Denne "voldtekten" - hva dreier det seg EGENTLIG om - er det kun bruk av EQ enkelte steder? Annet?

    Jeg også, er utrolig skeptisk til DSP, men innrømmer samtidig at jeg ikke helt vet hva det gjør med signalet.

    Den største "voldtægt" er vel i en RIAA og er typisk ASP. Der er tale om en 40dB ændring...

  4. #344
    Bransjeaktør Bjørn ("Orso")'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    10,652
    Tagget i
    11 Innlegg
    Sitat Sitat fra Asbjørn Se Innlegg
    Min erfaring er forøvrig hørbar forskjell på UcD og NCore, men først og fremst gjennom et mye lavere støynivå.
    Forskjellen mellom UcD med spenningsregulatorer og Ncore er mye mindre enn UcD med og uten regulatorene IMO. Å oppgradere til disse er veldig billig investering og utgjør en markant forskjell.
    Representerer lydogakustikk.no og vera-audio.com

  5. #345
    Overivrig entusiast Lassencad's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2014
    Innlegg
    558
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra Groove Se Innlegg
    Sitat Sitat fra MusicBear Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Lassencad Se Innlegg

    hvordan folk velger å maltrakere signalet i siste eller nestsiste eller tredjesiste ledd.
    Det er allerede (Voldtaget) inden det når vores anlæg
    Denne "voldtekten" - hva dreier det seg EGENTLIG om - er det kun bruk av EQ enkelte steder? Annet?

    Jeg også, er utrolig skeptisk til DSP, men innrømmer samtidig at jeg ikke helt vet hva det gjør med signalet.

    Den største "voldtægt" er vel i en RIAA og er typisk ASP. Der er tale om en 40dB ændring...
    Jeg vil nu ikke mene at en dæmpning er ikke en Voldtægt af signalet
    Riaa tilføre det jo igen. Det skal jo til ellers er der ingen Vinyl

  6. #346
    Hifi Freak lille hiawata's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    1,413
    Tagget i
    1 Innlegg
    Jeg har nu ett anlegg og er fornøyd med det.

  7. #347
    Hifi Freak Rune S's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2002
    Innlegg
    3,934
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Asbjørn Se Innlegg
    Min erfaring er forøvrig hørbar forskjell på UcD og NCore, men først og fremst gjennom et mye lavere støynivå.
    Forskjellen mellom UcD med spenningsregulatorer og Ncore er mye mindre enn UcD med og uten regulatorene IMO. Å oppgradere til disse er veldig billig investering og utgjør en markant forskjell.
    Er det switchmode strømforsyningene du mener med spenningsregulatorer?

  8. #348
    Hifi Freak Bergfinn's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2013
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    5,574
    Tagget i
    4 Innlegg
    Sitat Sitat fra Rune S Se Innlegg
    Får se om muligheten åpner seg for å høre en av desse 'perfekte' forsterkerene engang
    ...og jeg er nysgjerrig på å høre en forsterker uten feedback.
    Tror det skal by seg en anledning en plass nord for Oslo på nyåret, 1 times kjøring, i et system med HØY følsomhet.
    Lurer på om det er med 300B om jeg ikke husker feil.

    Tror jeg heller vil høre før jeg konkluderer hva jeg synes låter bra/best.

  9. #349
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Feb 2014
    Innlegg
    538
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra HAREPUSEN Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Hedde Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Det er veldig forenkling og ikke det jeg sier. Og hvis du har lest mine innlegg, så vil du se at jeg ikke tror at man EQ'e det som ikke er minimum fase.


    Hvor er det sagt at elektronikken har null betydning? Å lage stråmann legger ikke grunnlag for en god debatt.

    Sitat Sitat fra Hedde Se Innlegg
    Han jeg svarte mener at: I grunnen betyr det ikke all verden om f.eks en forsterker har litt forvrengning vs en transparent en.
    Der tar du innlegget mitt helt ut av sammenhengen og lager din egen tolkning.
    Det jeg sa er at sammenlignet med en høyttaler med veldig lav forvrengning , så blir en forsterker med litt forvrengning vs en transparent ikke så veldig betydningsfull.
    OK. Takker for at du utdyper. Det er fort å misforstå hverandre selv om jeg forsøkte å forstå, og leste flere ganger. Om du ser etter i flere innlegg, så var det flere som misforstå dette også.

    Dessuten var det ett bilde som forsvant for meg i farta. Det skulle vise forskjellen i mellom en gammel CD utgave og den nye 2015 utgaven av Fairytales. Man ser klart at det er komprimert for lave frekvenser (den lille firkanten med allpassed crest factor). Jeg har alltid lurt på hvorfor så mange, med svært gode anlegg, ikke reagerer mere på dette. At fasen for disse frekvensene er manipulert.

    Som jeg skrev i ett tidligere innlegg: Noen frekvenser er med på å forme andre frekvenser på en måte som man var inne på her ovenfor. Om man scrambler stemmen, det vil si at man roter til fasen til alle de ulike frekvensene i stemmen, så mister stemmen mye av sitt særpreg. Jeg mener det er viktig å behandle alle frekvenser, i rimelig nærhet til hverandre, likt. Om hifi-komponenten ikke har en slik fasesammenheng, så vil jeg si at den forvrenger.

    Det er noe nydelig, selv i digitale opptak, som blir borte i moderne lyd. Jeg bryr meg om dette og mener det også krever komponenter som behandler det skånsomt. Radka i den gamle -86 utgaven er nydelig.

    Vedlegg 560720

    Vedlegg 560721
    Super innlegg av hedde ,du er faen meg genial og som står fram med fase problematikken
    Det du nevner har jeg jo en mistanke om lenge til enkelte innspillinger . og den digitale innspillings teknikken , Jeg er minimalist i det jeg lager selv , ingen tone kontroller , men jeg så det veldig nytting bla å ha en fase vender ,Det kurerer ikke noen problem men man kan få svar på om en vendt fase eller ikke feks

    Konsekvensen av at (om) man inkluderer frekvenser over og under for å kompensere for en endring ett sted i spekteret er vel at man da i neste omgang må inkludere manipulere også neste sammenhengende frekvens, og neste osv osv osv??
    Skal du flytte luft, kjøp vifte.


    OAS

  10. #350
    Bransjeaktør Bjørn ("Orso")'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    10,652
    Tagget i
    11 Innlegg
    Sitat Sitat fra Rune S Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Asbjørn Se Innlegg
    Min erfaring er forøvrig hørbar forskjell på UcD og NCore, men først og fremst gjennom et mye lavere støynivå.
    Forskjellen mellom UcD med spenningsregulatorer og Ncore er mye mindre enn UcD med og uten regulatorene IMO. Å oppgradere til disse er veldig billig investering og utgjør en markant forskjell.
    Er det switchmode strømforsyningene du mener med spenningsregulatorer?
    Nei. Det er disse HxR kortene som man bare setikket ned i modulen.
    https://www.diyclassd.com/add-on-and-tools/

    Selv hadde jeg ikke noen problemer å høre forskjell på UcD400 med disse vs Ncore på Gedlee Abbey høyttalere som forøvrig ikke var ekstremt åpne, men det var ikke natt og dag forskjell. Ncore låter litt "renere" i mangel på bedre ord. Greit hørbart hos meg og nok til jeg forlot UcD.
    Representerer lydogakustikk.no og vera-audio.com

  11. #351
    Hifi Freak Balle Clorin's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2012
    Innlegg
    3,474
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien;2991951...

    EDIT: En liten digresjon i sammenhengen: John Campbell, "One Believer", låt nr. 3 "Wild Streak", nøyaktig 33 sekunder ut i låta ligger en tydelig markering med skarp'en. Det er utrolig hvor mye [I
    akkurat det ene slaget[/I] sier om hvordan anlegg behandler (tolker?) signalet! Kan høres helt merkelig ut, men det er faktisk enorm forskjell på slagkraft, tonestruktur, frekvensgjengivelse, og ikke minst dynamisk uttykk på det ene korte slaget.

    Jøss knall låt etter mitt hjerte takk. Mere av dette takk !!
    «Keep an open mind - but not so open that your brain falls out»
    Richard Feynmann
    "En ingeniør er en som har som oppgave å finne svaret på spørsmål han ikke vet svaret på"
    Meg Sjæl

  12. #352
    Hifi Freak Terje-A's Avatar
    Ble medlem
    May 2013
    Sted
    Værlesanden
    Innlegg
    8,138
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra MusicBear Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Nord Acoustics sin NC500 baserte forsterker har f.eks 35 ganger høyere forvrengning i bassen enn vår Vera Audio P400/1000 modell.
    Nye Vera saken - går ut i fra at det er ei dame som er påtenkt i det firmanavn ble satt - en hemmelighet eller kan du informere verden mer om dette?
    Google er vår venn....

    https://www.lydogakustikk.no/produkt...ektforsterker/
    McIntosh C49, MC275 Mk.VI, ProAc Studio SM100, Lindemann Limetree Bridge, Maverick TubeMagic D2, Audiolab CDT6000, Pioneer CT-F1000, Sony TC-KA3ES, TC-K970ES, MDS-JA20ES, MDS-JA30ES, Technics RS-B565. Audioquest, Klotz, Van Damme, Wireworld. Headset: Grado SR60e. På tur; Sony WM-20, MZ-R410, SRS-XB10, WI-C300. På sykestua; Akai GX-R60EX, Sony WM-D3.

  13. #353
    Hifi Freak oks81's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sted
    Hjemme
    Innlegg
    9,966
    Tagget i
    4 Innlegg
    Om man skal ta et oppgjør med virkeligheten, ville det kanskje vert lurt å identifisere hva som er virkeligheten først.
    Hvorfor fikse noe som funker?

  14. #354
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Nov 2002
    Innlegg
    3,627
    Tagget i
    13 Innlegg
    Sitat Sitat fra Terje-A Se Innlegg
    Sitat Sitat fra MusicBear Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Nord Acoustics sin NC500 baserte forsterker har f.eks 35 ganger høyere forvrengning i bassen enn vår Vera Audio P400/1000 modell.
    Nye Vera saken - går ut i fra at det er ei dame som er påtenkt i det firmanavn ble satt - en hemmelighet eller kan du informere verden mer om dette?
    Google er vår venn....

    https://www.lydogakustikk.no/produkt...ektforsterker/
    Så nå gjenstår det essensielle spørsmålet: Vil Lyd og Akustikk låne bort en slik til denne kjetterske rør og single-ended-elsker, så han kan skrive om det på sin blogg...?

    La meg bare si at etter denne tråden, har jeg respekt for at de betakker seg...

    (Men det hører med til historien at jeg har skrytt mye og tydelig om Gato DIA-fosterkerne, da...)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    No-one was more black than Blackmore! But now he's just black as Night...

  15. #355
    Hifi Freak Opeth's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2016
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    2,909
    Tagget i
    5 Innlegg
    Sitat Sitat fra BeetleBug Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Orso Se Innlegg
    Har forøvrig hørt både Spec og Audio Note flere ganger, men trekker aldri konklusjoner i oppsett som jeg ikke kjenner og ikke kan gjøre en skikkelig AB test. Men en ting har jeg lyst til å si. Oppsettet til Audio Note på messen under ville ha fått 100 ganger bedre lyd om de hadde brukt noe rockwool/glava i rommet sammen med billig elektronikk framfor et helt nakent rom. Det rommet var best å rømme allerede når man sto i dørstokken.
    Jeg har også hørt begge på flere messer og jeg har fortsatt tilgode å lytte til et AudioNote anlegg som låter bra. Visst kan dem være morsomme men så langt fra High Fidelity som det nesten går å komme. Her er det ingen perspektiv, holografi eller stereoopplevelse. Høyttalerne står klemt inne i et hjørne og pumper ut musikk. Selv ikke mengder med glava hjelper på dette. Men allikevel er dette ofte et rom på en messe hvor det konstant er mye folk og slik var det også sist i Horten og på Høstmessen. Lovordene hagler. Hva forteller dette?

    Det dyreste anlegget på høstmessen låt som 100 slike:



    Sammen med 8 slike:



    Låt helt fryktelig! Allikevel var det flere som ga tommel opp.

    Det er dette som gjør denne hobbyen så utrolig morsom og interessant. Mangfold er viktig.

    -BB-
    Sensasjonelt.
    Undertegnede er så heldig å forvalte kremutstyr fra @RuneS. Skal hilse og si det låter aldeles fantastisk. Dynamisk og levende. For mange er det ikke mulig å forstå at det er de små som spiller.
    Navn:      20191119_185512.jpg
Visninger: 261
Størrelse: 115.0 Kb
    Det var bare én som henga seg til stille besvimelse

  16. #356
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Nov 2002
    Innlegg
    3,627
    Tagget i
    13 Innlegg
    Sitat Sitat fra Balle Clorin Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien;2991951...

    EDIT: En liten digresjon i sammenhengen: John Campbell, "One Believer", låt nr. 3 "Wild Streak", nøyaktig 33 sekunder ut i låta ligger en tydelig markering med skarp'en. Det er utrolig hvor mye [I
    akkurat det ene slaget[/I] sier om hvordan anlegg behandler (tolker?) signalet! Kan høres helt merkelig ut, men det er faktisk enorm forskjell på slagkraft, tonestruktur, frekvensgjengivelse, og ikke minst dynamisk uttykk på det ene korte slaget.

    Jøss knall låt etter mitt hjerte takk. Mere av dette takk !!
    Ok! Da foreslår jeg den tilsynelatende gammelmodige innspillingen "Feets out in the hall" med Joe Beard & Ronnie Earl fra skiva "Blues Union. En brilliant Bruce Katz på Hammond, et par vidunderlig følsomme gitarister (Beard og Earl), og Per Hanson spiller sjelfullt på et trommebatteri som høres ut som om det innspilt på 60-tallet. Flott dynamisk innspilling med mange gøyale klangfarger og masse gøyale hooks å nyte av underveis. Låter ekstra fortreffelig på SET-forsterkere!
    No-one was more black than Blackmore! But now he's just black as Night...

  17. #357
    Hifi Freak The Shy's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2017
    Innlegg
    4,256
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg
    Sitat Sitat fra steinost Se Innlegg
    Slå på en skarptromme.
    Så finner du ett opptak med det samme.
    Låter dette likt?
    Her tilgode å høre ett oppsett som klarer dette......eller vent litt.
    Det er ett jeg har hørt som klarer det.....nesten.
    Men nærmere en det er det vell svært få som klarer.
    Dette handler om en ting kapasitet.
    Men snakker om hva utstyret måler, men det meste av det vi kaller greit i dag er innenfor.
    Men hva med rommet det står i? Er anlegg her inne i million klassen. Men som står under svært dårlige forhold.
    Sikkert noen som føler seg såret nå, men skitt au;=)
    Det snodige er att der det er godt med kapasitet og godt behandlede rom, låter det tonalt meget bra.
    Hva utstyret måler er jeg ikke lengre så opptatt av, så lenge det ikke inneholder en haug av vreng.
    Skarptrommer, blåserrekker, orgel...
    Nei, ingen anlegg kan kopiere det der.

    Enkelte PA-oppsett gjør en del bra i sammenhengen, men mangler også noe annet.

    EDIT: En liten digresjon i sammenhengen: John Campbell, "One Believer", låt nr. 3 "Wild Streak", nøyaktig 33 sekunder ut i låta ligger en tydelig markering med skarp'en. Det er utrolig hvor mye akkurat det ene slaget sier om hvordan anlegg behandler (tolker?) signalet! Kan høres helt merkelig ut, men det er faktisk enorm forskjell på slagkraft, tonestruktur, frekvensgjengivelse, og ikke minst dynamisk uttykk på det ene korte slaget.

    Det kommer neppe som en bombe på noen her at jeg hevder at nettopp NOS DAC / (rør) minimal feedback og effektive høyttalere smadrer det meste annet på akkurat det der.
    Da er det helt klart en dynamiske bremser inne i bildet på mitt anlegg. Det skarptrommeslaget hadde ikke all verdens med ekthet over seg.

    Har nevnt det før og sier det igjen. Anlegget mitt kikker til bedre 1.20 ut i sangen Gone For Good, plate Joy And Pain med Mighty Sam McClain

  18. #358
    Hifi Freak steinost's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2004
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    6,727
    Tagget i
    4 Innlegg
    Album
    1
    Torget
    2
    Sitat Sitat fra The Shy Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg
    Sitat Sitat fra steinost Se Innlegg
    Slå på en skarptromme.
    Så finner du ett opptak med det samme.
    Låter dette likt?
    Her tilgode å høre ett oppsett som klarer dette......eller vent litt.
    Det er ett jeg har hørt som klarer det.....nesten.
    Men nærmere en det er det vell svært få som klarer.
    Dette handler om en ting kapasitet.
    Men snakker om hva utstyret måler, men det meste av det vi kaller greit i dag er innenfor.
    Men hva med rommet det står i? Er anlegg her inne i million klassen. Men som står under svært dårlige forhold.
    Sikkert noen som føler seg såret nå, men skitt au;=)
    Det snodige er att der det er godt med kapasitet og godt behandlede rom, låter det tonalt meget bra.
    Hva utstyret måler er jeg ikke lengre så opptatt av, så lenge det ikke inneholder en haug av vreng.
    Skarptrommer, blåserrekker, orgel...
    Nei, ingen anlegg kan kopiere det der.

    Enkelte PA-oppsett gjør en del bra i sammenhengen, men mangler også noe annet.

    EDIT: En liten digresjon i sammenhengen: John Campbell, "One Believer", låt nr. 3 "Wild Streak", nøyaktig 33 sekunder ut i låta ligger en tydelig markering med skarp'en. Det er utrolig hvor mye akkurat det ene slaget sier om hvordan anlegg behandler (tolker?) signalet! Kan høres helt merkelig ut, men det er faktisk enorm forskjell på slagkraft, tonestruktur, frekvensgjengivelse, og ikke minst dynamisk uttykk på det ene korte slaget.

    Det kommer neppe som en bombe på noen her at jeg hevder at nettopp NOS DAC / (rør) minimal feedback og effektive høyttalere smadrer det meste annet på akkurat det der.
    Da er det helt klart en dynamiske bremser inne i bildet på mitt anlegg. Det skarptrommeslaget hadde ikke all verdens med ekthet over seg.

    Har nevnt det før og sier det igjen. Anlegget mitt kikker til bedre 1.20 ut i sangen Gone For Good, plate Joy And Pain med Mighty Sam McClain
    Jo det hadde det. Jeg skvatt av det. Men å gjengi det er nesten umulig:=)
    Dac Lynx. Pre Jriver. Platespiller Micro seiki bl 51 med fr 64 fx med B 60 base, Ortofon Cadanza Blue, NLE 17.
    8 stk 15" Dayton+8 stk 15" Dynabel i motfase. 48 stk 3,5" i linjekilde. Mundorf AMT 29.
    Kabler, rekker helt frem, 9m3 med isolasjon på de rette stedene for godlyden.

  19. #359
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Nov 2002
    Innlegg
    3,627
    Tagget i
    13 Innlegg
    Sitat Sitat fra steinost Se Innlegg
    Sitat Sitat fra The Shy Se Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg
    Sitat Sitat fra steinost Se Innlegg
    Slå på en skarptromme.
    Så finner du ett opptak med det samme.
    Låter dette likt?
    Her tilgode å høre ett oppsett som klarer dette......eller vent litt.
    Det er ett jeg har hørt som klarer det.....nesten.
    Men nærmere en det er det vell svært få som klarer.
    Dette handler om en ting kapasitet.
    Men snakker om hva utstyret måler, men det meste av det vi kaller greit i dag er innenfor.
    Men hva med rommet det står i? Er anlegg her inne i million klassen. Men som står under svært dårlige forhold.
    Sikkert noen som føler seg såret nå, men skitt au;=)
    Det snodige er att der det er godt med kapasitet og godt behandlede rom, låter det tonalt meget bra.
    Hva utstyret måler er jeg ikke lengre så opptatt av, så lenge det ikke inneholder en haug av vreng.
    Skarptrommer, blåserrekker, orgel...
    Nei, ingen anlegg kan kopiere det der.

    Enkelte PA-oppsett gjør en del bra i sammenhengen, men mangler også noe annet.

    EDIT: En liten digresjon i sammenhengen: John Campbell, "One Believer", låt nr. 3 "Wild Streak", nøyaktig 33 sekunder ut i låta ligger en tydelig markering med skarp'en. Det er utrolig hvor mye akkurat det ene slaget sier om hvordan anlegg behandler (tolker?) signalet! Kan høres helt merkelig ut, men det er faktisk enorm forskjell på slagkraft, tonestruktur, frekvensgjengivelse, og ikke minst dynamisk uttykk på det ene korte slaget.

    Det kommer neppe som en bombe på noen her at jeg hevder at nettopp NOS DAC / (rør) minimal feedback og effektive høyttalere smadrer det meste annet på akkurat det der.
    Da er det helt klart en dynamiske bremser inne i bildet på mitt anlegg. Det skarptrommeslaget hadde ikke all verdens med ekthet over seg.

    Har nevnt det før og sier det igjen. Anlegget mitt kikker til bedre 1.20 ut i sangen Gone For Good, plate Joy And Pain med Mighty Sam McClain
    Jo det hadde det. Jeg skvatt av det. Men å gjengi det er nesten umulig:=)
    8 + 8 stk 15-tommere, steinost... Det er ikke med måte, heller! Vil anta at det trøkker skikkelig til, ja!
    No-one was more black than Blackmore! But now he's just black as Night...

  20. #360
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2013
    Innlegg
    4,537
    Tagget i
    7 Innlegg
    Sitat Sitat fra Håkon_Rognlien Se Innlegg

    (Men det hører med til historien at jeg har skrytt mye og tydelig om Gato DIA-fosterkerne, da...)

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Neida, har du ikke, derimot har du fortalt (!) hvordan de spiller :-)

Side 18 av 111 FørsteFørste ... 816171819202868 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed