Forsterkere Hifi klubben & service

opptatt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.06.2010
Innlegg
227
Antall liker
45
Sted
Tredje sten vest av Sola
Jeg kjøpte i sin tid en Acurus Dia 100 på Hifiklubben i Stavanger
I dag leverte jeg den inn på Hifi klubben Haugesund for å fikse en utgang, noe de ikke ville for den var i dag ikke i deres sortemang.

Jeg har altid hatt godt forhold til Hifi klubben og 80 av 10 komponenter er kjøpt der.
Har altid hatt den oppfatning at har man kjøpt en vare så fikser de den om butikken er oppe og går.
Nå er det slutt, skjærer av forholdet ved navlestrengen, ingen flere kjøp ifra Hifi klubben

Mvh
Irritert

opptatt
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.481
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hmm. Den forsterkeren er nok 20-25år tenker jeg og utgått for leeeenge siden. Hifiklubben har ikke merket lenger så ville letet etter firma som har det og spørre der.
Er redd en reparasjon koster mer enn det smaker, verdien på en lik er nok ikke mer enn et par tusen idag. Ikke sikkert hifiklubben har avtale med noe servicefirma heller som kan reparere den.
Som sagt. Vil du ha den reparert følg dagens importør/leverandør av produktet.

Forstår hifiklubben godt jeg. Plutselig ender de opp med garanti på jobb etc. på en gammel sak som det potensielt kan skje mye annet med også. Ei heller sikkert deler er å oppdrive så enkelt.
 

Kristonio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2018
Innlegg
102
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Jeg synes det høres ut som du forventer litt for mye. Det er da ganske naturlig at de ikke har mulighet til å fikse noe de ikke lenger selger og har i sitt sortiment. Og om produktet er 20-25år gammelt, så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt. Hadde kanskje vært noe annet om det var noe som var kjøpt for 6-7 års tid siden, eller om det var et produkt som fortsatt var innenfor reklamasjonsfristen.

Du høres mer ut som en "vanskelig" kunde, som er vant til å få det som du vil.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Nei dette høres ut som en jobb for et elektronikkverksted. Skjønner godt at HFK ikke vil ta i dette!
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Pussig forventning opptatt :) du har nok hvert litt for opptatt så tiden løpte fra dem.
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
De burde vel gitt informasjon om hvem han kunne kontakte videre?


Sent from my iPad using Tapatalk
 

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Innlegg
1.492
Antall liker
914
Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Ingen som selger Acurus i Norge eller Skandinavia lenger. Forståelig at Hi-Fi Klubben ikke vil prøve å reparere et så gammelt produkt.
www.acurusav.com - international

Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.
Står klart og tydelig på Power sine sider at de anbefaler å ta direkte kontakt med leverandør. Står også ei lang liste med telefonnummer og mailadresser til hver lenerandør her: https://www.power.no/kundeservice/reparasjon-og-service/vaare-leverandoerer/

Skal en kontakte store kjeder så er det chat som gjelder hvis du vil ha svar raskt.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Oiii...Acurus DIA 100 ja? Den hadde jeg også for 25 år siden. Får vel være grenser for hvor lenge man kan regne med support?
Se det på en annen måte; det er/var ingen særlig god forsterker. Byttet den ut på 90-tallet med en Rotel RA-972 som spilte ringer rundt den slappe saken der, på Dynaudio A-10. Nå har du sjansen til en ny HiFi vår :)
 

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Innlegg
1.492
Antall liker
914
Ingen som selger Acurus i Norge eller Skandinavia lenger. Forståelig at Hi-Fi Klubben ikke vil prøve å reparere et så gammelt produkt.
www.acurusav.com - international

Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.
Står klart og tydelig på Power sine sider at de anbefaler å ta direkte kontakt med leverandør. Står også ei lang liste med telefonnummer og mailadresser til hver lenerandør her: https://www.power.no/kundeservice/reparasjon-og-service/vaare-leverandoerer/

Skal en kontakte store kjeder så er det chat som gjelder hvis du vil ha svar raskt.
Ja, hum. Tror du mistet poenget.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.189
Sted
Ytterst i havgapet...
Normal garantitid er vel 1-2 år, og reklamasjonstid normalt 5 år, om ikke annet er spesifisert. Et produkt som er nærmere 20 år, er selvsagt utenfor enhver form for garanti, og hva angår elektronikk er det slett ikke sikkert at det finnes deler å få tak i.... dette er forøvrig et stadig økende problem.
Til sammenligning hadde feks Audio Precision en serie effektforsterkere som brukte en spesiell type transistorer, Toshiba Thermal Trak. AP nekter også å reparere disse, da deler ikke lenger kan skaffes, og heller ingen ekvivalenter.
Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
Nå er det vel årtier siden enkelte av importørene av H-Fi hadde egne serviceverksteder, men HFK kunne vel med fordel tipset om hvem du kunne henvende deg mot.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Av og til vert ein glad i hifiprodukt, og ein kan verte sentimental. Men ut over dette vil det nok vere meir rasjonelt å kjøpe nytt (eventuelt brukt, om det er ein spesiell klangsignatur du ynskjer å halde på i anlegget ditt) framfor å reparere.
Hifiklubben har hatt utmerka service for meg, dei to gongane eg har hatt bruk for å reklamere. Men då var ikkje produkta (Sonos fjernkontroll, og ein CD-spelar som ikkje opna seg) så gamle som forsterkaren din.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Normal garantitid er vel 1-2 år, og reklamasjonstid normalt 5 år, om ikke annet er spesifisert. Et produkt som er nærmere 20 år, er selvsagt utenfor enhver form for garanti, og hva angår elektronikk er det slett ikke sikkert at det finnes deler å få tak i.... dette er forøvrig et stadig økende problem.
Til sammenligning hadde feks Audio Precision en serie effektforsterkere som brukte en spesiell type transistorer, Toshiba Thermal Trak. AP nekter også å reparere disse, da deler ikke lenger kan skaffes, og heller ingen ekvivalenter.
Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
Vet ikke hvordan det stiller seg med annet utstyr men HiFi-klubben sender NAD til DK for reklamasjon / rep .

Mvh
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte i sin tid en Acurus Dia 100 på Hifiklubben i Stavanger
I dag leverte jeg den inn på Hifi klubben Haugesund for å fikse en utgang, noe de ikke ville for den var i dag ikke i deres sortemang.

Jeg har altid hatt godt forhold til Hifi klubben og 80 av 10 komponenter er kjøpt der.
Har altid hatt den oppfatning at har man kjøpt en vare så fikser de den om butikken er oppe og går.
Nå er det slutt, skjærer av forholdet ved navlestrengen, ingen flere kjøp ifra Hifi klubben

Mvh
Irritert

opptatt
Dette skjønner jeg ikke. Jeg hadde en Classé CA-5300 5 kanals forsterker som de ikke hadde mulighet til å reparere grunnet at det ikke var mulig å oppdrive deler. Da krediterte de bare hele kjøpet (jeg fikk penger igjen). Forsterkeren var 6 år gammel. Dette var Hifiklubben Drammen, muligens de har et annet syn på service enn Haugesund-avdelingen?

Jeg er kjempefornøyd med hifiklubben (har en stabel B&W høyttalere i diamond serien også). Riktignok har Classé forsterkeren blitt byttet i en Trinnov Amplitude8, men på meg virket det som Hifiklubben Drammen var mer opptatt av å gjøre meg fornøyd enn at de fikk et nytt salg (derfor de overførte penger på kontoen min).

Edit:
Naturligvis om produktet er 20+ år gammelt så er det ikke sikkert det er mulig å få den fikset. Kan ikke klandre butikken for dette etter mitt syn. Det finnes sikkert noen som er villig til å ta på seg reparasjonen (ring verksted som håndterer gamle lydprodukter).
 
Sist redigert:

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Hifiklubben Haugesund har alltid hatt fantastisk service overfor meg.

Jeg hadde et sett med B&W C5 ørepropper som hadde fått ledningsbrudd ut av pluggen, slike er fryktelig vanskelig å lodde, så jeg tok de med ned for å spørre om de hadde en reperatør som kunne fikse de mot betaling siden det var jeg som hadde ødelagt de.
De ber meg vente litt, og trykker på dataen litt før han sier at de gamle er litt over fem år gamle, men vi har seks års garanti, så gir han meg et nytt sett fra hylla.

DET er god service det.
 
M

MarkusH

Gjest
Dette blir litt som Krellen jeg har, som er kjøpt i 2006 på OHC, de henviser til Dalens, men det er eneste forskjell også.
 
Topp Bunn