Resultater 1 til 17 av 17
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi-entusiast opptatt's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    166
    Tagget i
    1 Innlegg

    Hifi klubben & service

    Jeg kjøpte i sin tid en Acurus Dia 100 på Hifiklubben i Stavanger
    I dag leverte jeg den inn på Hifi klubben Haugesund for å fikse en utgang, noe de ikke ville for den var i dag ikke i deres sortemang.

    Jeg har altid hatt godt forhold til Hifi klubben og 80 av 10 komponenter er kjøpt der.
    Har altid hatt den oppfatning at har man kjøpt en vare så fikser de den om butikken er oppe og går.
    Nå er det slutt, skjærer av forholdet ved navlestrengen, ingen flere kjøp ifra Hifi klubben

    Mvh
    Irritert

    opptatt
    Du lærer så lenge du lever, lever du lenge lærer du mye

  2. #2
    Moderator bambadoo's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    17,673
    Tagget i
    2 Innlegg
    Hmm. Den forsterkeren er nok 20-25år tenker jeg og utgått for leeeenge siden. Hifiklubben har ikke merket lenger så ville letet etter firma som har det og spørre der.
    Er redd en reparasjon koster mer enn det smaker, verdien på en lik er nok ikke mer enn et par tusen idag. Ikke sikkert hifiklubben har avtale med noe servicefirma heller som kan reparere den.
    Som sagt. Vil du ha den reparert følg dagens importør/leverandør av produktet.

    Forstår hifiklubben godt jeg. Plutselig ender de opp med garanti på jobb etc. på en gammel sak som det potensielt kan skje mye annet med også. Ei heller sikkert deler er å oppdrive så enkelt.
    I don't believe in system matching. If something is good, it's good. If it only sounds good under certain conditions, it is not good - it is incorrect. - Charles Hansen

  3. #3
    Hifi-interessert
    Ble medlem
    Jan 2018
    Innlegg
    53
    Tagget i
    0 Innlegg
    Jeg synes det høres ut som du forventer litt for mye. Det er da ganske naturlig at de ikke har mulighet til å fikse noe de ikke lenger selger og har i sitt sortiment. Og om produktet er 20-25år gammelt, så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt. Hadde kanskje vært noe annet om det var noe som var kjøpt for 6-7 års tid siden, eller om det var et produkt som fortsatt var innenfor reklamasjonsfristen.

    Du høres mer ut som en "vanskelig" kunde, som er vant til å få det som du vil.

  4. #4
    Overivrig entusiast scaniagutten's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2009
    Innlegg
    908
    Tagget i
    0 Innlegg
    Nei dette høres ut som en jobb for et elektronikkverksted. Skjønner godt at HFK ikke vil ta i dette!
    #Audiolab 8300A#REGA PLANAR3#REGA PHONO MM#ProAc Response DB1#Dynabel SuperExact#Audio Technica MV150#

  5. #5
    Hifi Freak Laban MK3's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2016
    Sted
    Plankebyen
    Innlegg
    1,566
    Tagget i
    2 Innlegg
    Pussig forventning opptatt du har nok hvert litt for opptatt så tiden løpte fra dem.

  6. #6
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Mar 2016
    Innlegg
    208
    Tagget i
    0 Innlegg
    De burde vel gitt informasjon om hvem han kunne kontakte videre?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Audio Physic Scorpio 25 - Parasound A31 - Marantz av8805 - Wireworld - Isotek ohc40

  7. #7
    Overivrig entusiast carisma's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2014
    Innlegg
    1,192
    Tagget i
    0 Innlegg
    Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
    Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.

  8. #8
    Overivrig entusiast Trond_B's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2004
    Innlegg
    668
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Ingen som selger Acurus i Norge eller Skandinavia lenger. Forståelig at Hi-Fi Klubben ikke vil prøve å reparere et så gammelt produkt.
    www.acurusav.com - international

    Sitat Sitat fra carisma Se Innlegg
    Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
    Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.
    Står klart og tydelig på Power sine sider at de anbefaler å ta direkte kontakt med leverandør. Står også ei lang liste med telefonnummer og mailadresser til hver lenerandør her: https://www.power.no/kundeservice/re...leverandoerer/

    Skal en kontakte store kjeder så er det chat som gjelder hvis du vil ha svar raskt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS Katalyst | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | iFi xDSD | SONY MDR-Z1R | Bowers & Wilkins P9 Signature | AudioQuest DragonFly Red | Sony XBA-N3AP | Bowers & Wilkins P7 Wireless
    AV: SONY Bravia KD-65AF9 | DENON AVC-X8500H | Panasonic DP-UB9000

  9. #9
    Hifi Freak BritFi's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2012
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1,227
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Oiii...Acurus DIA 100 ja? Den hadde jeg også for 25 år siden. Får vel være grenser for hvor lenge man kan regne med support?
    Se det på en annen måte; det er/var ingen særlig god forsterker. Byttet den ut på 90-tallet med en Rotel RA-972 som spilte ringer rundt den slappe saken der, på Dynaudio A-10. Nå har du sjansen til en ny HiFi vår
    Naim UnitiQute som permanent HUB og streamer, coax til Gato Audio CDD-1 som DAC, forsterkes av Gato Audio AMP-150 integrert.
    Lyd formidles i disse dager av Neat Iota Alpha, kabler er Supra Ply 3.4s.

    Simaudio Moon Neo 240i og Linn Majik 109 som anlegg 2.
    HeadFi: Sennheiser Momentum og Nitro X by Supra «On the move».
    Bilde: Samsung 8005 65". Film: Denon 1713 UD Blu Ray spiller, og Netflix + HBO.

  10. #10
    Overivrig entusiast carisma's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2014
    Innlegg
    1,192
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra Trond_B Se Innlegg
    Ingen som selger Acurus i Norge eller Skandinavia lenger. Forståelig at Hi-Fi Klubben ikke vil prøve å reparere et så gammelt produkt.
    www.acurusav.com - international

    Sitat Sitat fra carisma Se Innlegg
    Til sammenligning kan jeg nevne at jeg kjøpte ett fryseskap i oktober 2018. I mars 2019 så holdt den ikke på temperaturen lenger. Jeg sendte e-mail til Power hvor den var kjøpt på en fredag. Mandag ettermiddag fikk jeg svar. Hvor jeg ble henvendt til Electrolux sitt serviceverksted. Og at det ville gå fortere om jeg tok kontakt med de. Og at jeg måtte kontakte power på nytt om jeg allikevel ville gå igjennom de. 30 min senere, uten at jeg fikk svart, fikk jeg ny e-mail. Der bekreftet de at saken var avsluttet fra demmes side.
    Helt ærlig har jeg aldri følt meg så avvist som da. Samtidig så var det selvfølgelig veldig greit å kontakte Electrolux sitt serviceverksted.
    Står klart og tydelig på Power sine sider at de anbefaler å ta direkte kontakt med leverandør. Står også ei lang liste med telefonnummer og mailadresser til hver lenerandør her: https://www.power.no/kundeservice/re...leverandoerer/

    Skal en kontakte store kjeder så er det chat som gjelder hvis du vil ha svar raskt.
    Ja, hum. Tror du mistet poenget.

  11. #11
    Hifi Freak Aurora's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Innlegg
    6,128
    Tagget i
    1 Innlegg
    Normal garantitid er vel 1-2 år, og reklamasjonstid normalt 5 år, om ikke annet er spesifisert. Et produkt som er nærmere 20 år, er selvsagt utenfor enhver form for garanti, og hva angår elektronikk er det slett ikke sikkert at det finnes deler å få tak i.... dette er forøvrig et stadig økende problem.
    Til sammenligning hadde feks Audio Precision en serie effektforsterkere som brukte en spesiell type transistorer, Toshiba Thermal Trak. AP nekter også å reparere disse, da deler ikke lenger kan skaffes, og heller ingen ekvivalenter.
    Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
    Mens Løgnen løp fra Bagdad til Konstantinopel, lette Sannheten fortsatt etter sine sandaler

  12. #12
    Hifi Freak ptb's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Innlegg
    8,147
    Tagget i
    9 Innlegg
    Torget
    4
    Sitat Sitat fra Aurora Se Innlegg
    Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
    Nå er det vel årtier siden enkelte av importørene av H-Fi hadde egne serviceverksteder, men HFK kunne vel med fordel tipset om hvem du kunne henvende deg mot.
    Is there anybody out there?
    Hi-Fi oppsett loftsstue: Leben CS-600/Sugden A21ai, Meridian 508.24, Sonus Faber Liuto, Linn Sondek LP12, Thorens TEP 302. Hi-Fi oppsett stue: NAIM Uniti Star, VA Mozart Grand, Beogram 4500
    Hobbyrom- og Head-Fi komboer: Pro-Ject MaiA, Klipsch Icon, DIY Thorens TD150 MkII, Meridian 508.20, Beogram CD X,
    Stax SR-007 MkI/SRM 007tII, Ultrasone Edition 8, Oppo PM-1, B&W P5 S2, Violectric V200, Thorens TD 2001, Beogram 9000, Whest Two, Inertia BDT/1, Muffsy

  13. #13
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    15,580
    Tagget i
    3 Innlegg
    Av og til vert ein glad i hifiprodukt, og ein kan verte sentimental. Men ut over dette vil det nok vere meir rasjonelt å kjøpe nytt (eventuelt brukt, om det er ein spesiell klangsignatur du ynskjer å halde på i anlegget ditt) framfor å reparere.
    Hifiklubben har hatt utmerka service for meg, dei to gongane eg har hatt bruk for å reklamere. Men då var ikkje produkta (Sonos fjernkontroll, og ein CD-spelar som ikkje opna seg) så gamle som forsterkaren din.
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

  14. #14
    Hifi Freak Laban MK3's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2016
    Sted
    Plankebyen
    Innlegg
    1,566
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra Aurora Se Innlegg
    Normal garantitid er vel 1-2 år, og reklamasjonstid normalt 5 år, om ikke annet er spesifisert. Et produkt som er nærmere 20 år, er selvsagt utenfor enhver form for garanti, og hva angår elektronikk er det slett ikke sikkert at det finnes deler å få tak i.... dette er forøvrig et stadig økende problem.
    Til sammenligning hadde feks Audio Precision en serie effektforsterkere som brukte en spesiell type transistorer, Toshiba Thermal Trak. AP nekter også å reparere disse, da deler ikke lenger kan skaffes, og heller ingen ekvivalenter.
    Neste problem er at det blir stadig færre verksteder, og HiFi-klubben bruker sikkert ett felles verksted et eller annet sted i landet...
    Vet ikke hvordan det stiller seg med annet utstyr men HiFi-klubben sender NAD til DK for reklamasjon / rep .

    Mvh

  15. #15
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Aug 2013
    Innlegg
    796
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra opptatt Se Innlegg
    Jeg kjøpte i sin tid en Acurus Dia 100 på Hifiklubben i Stavanger
    I dag leverte jeg den inn på Hifi klubben Haugesund for å fikse en utgang, noe de ikke ville for den var i dag ikke i deres sortemang.

    Jeg har altid hatt godt forhold til Hifi klubben og 80 av 10 komponenter er kjøpt der.
    Har altid hatt den oppfatning at har man kjøpt en vare så fikser de den om butikken er oppe og går.
    Nå er det slutt, skjærer av forholdet ved navlestrengen, ingen flere kjøp ifra Hifi klubben

    Mvh
    Irritert

    opptatt
    Dette skjønner jeg ikke. Jeg hadde en Classé CA-5300 5 kanals forsterker som de ikke hadde mulighet til å reparere grunnet at det ikke var mulig å oppdrive deler. Da krediterte de bare hele kjøpet (jeg fikk penger igjen). Forsterkeren var 6 år gammel. Dette var Hifiklubben Drammen, muligens de har et annet syn på service enn Haugesund-avdelingen?

    Jeg er kjempefornøyd med hifiklubben (har en stabel B&W høyttalere i diamond serien også). Riktignok har Classé forsterkeren blitt byttet i en Trinnov Amplitude8, men på meg virket det som Hifiklubben Drammen var mer opptatt av å gjøre meg fornøyd enn at de fikk et nytt salg (derfor de overførte penger på kontoen min).

    Edit:
    Naturligvis om produktet er 20+ år gammelt så er det ikke sikkert det er mulig å få den fikset. Kan ikke klandre butikken for dette etter mitt syn. Det finnes sikkert noen som er villig til å ta på seg reparasjonen (ring verksted som håndterer gamle lydprodukter).
    Siste redigert av TGB; 02.07.2019 kl. 02:22.
    B&W - Trinnov - Piega - Simaudio - Bryston - Oppo - Schiit - IsoTek - Nordost - Audeze - Shure - LG - AudioByte - iFi - Focusrite - Roon - OSMC - Apple

  16. #16
    Hifi Freak roadrune's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2014
    Sted
    Stord
    Innlegg
    1,800
    Tagget i
    1 Innlegg
    Hifiklubben Haugesund har alltid hatt fantastisk service overfor meg.

    Jeg hadde et sett med B&W C5 ørepropper som hadde fått ledningsbrudd ut av pluggen, slike er fryktelig vanskelig å lodde, så jeg tok de med ned for å spørre om de hadde en reperatør som kunne fikse de mot betaling siden det var jeg som hadde ødelagt de.
    De ber meg vente litt, og trykker på dataen litt før han sier at de gamle er litt over fem år gamle, men vi har seks års garanti, så gir han meg et nytt sett fra hylla.

    DET er god service det.

  17. #17
    Overivrig entusiast MarkusH's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2015
    Sted
    Toten
    Innlegg
    1,125
    Tagget i
    2 Innlegg
    Album
    1
    Dette blir litt som Krellen jeg har, som er kjøpt i 2006 på OHC, de henviser til Dalens, men det er eneste forskjell også.

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed