Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 94
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Æresmedlem tkr's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Innlegg
    15,331
    Tagget i
    2 Innlegg

    Mørkt lydbilde?

    Hadde hyggelig hifi-besøk i kveld etter å ha rattet inn ny forsterker. Trengte en "second opinion" fordi jeg går nå her og suller uten korreks fra noen. Vedkommende sa mye fornuftig, han sa bl. a. at:

    1) "Hos deg sitter man foran scenen, hos meg sitter man mer inni musikken"
    2) "Det låter mørkere hos deg enn hos meg, men alt er jo der! "

    I mitt hode henger dette sammen, i.o.m. at jeg sitter gode 5 m fra høyttalerne, og har rattet inn en litt fallende frekvenskurve. Alene det å sitte så langt unna ht. vil vel føre til et visst tap av høyfrekvent lyd.

    Men hovedpoenget mitt er at hvis man går på en konsert og hører på f. eks. uforsterket klassisk musikk, vil dette i nesten alle tilfelle høres mørkere ut enn et tilsvarende musikkstykke fra lp eller cd. Nærmikket rockmusikk, på sin side, vil som oftest låte mer "in your face" uansett om det er live eller fra lydhermetikk.

    Men hva er riktig? Jeg foretrekker et mørkere lydbilde, med litt mer "kjøtt på beina" i grunntoneområdet rundt 350-450 Hz, men de fleste anleggene jeg har hørt legger mer vekt på presensområdet oppover til ca. 4,5 til 5,5 kHz. Det høres jo riktignok imponerende og veldig detaljert ut, men IMO kan det bli vel flinkislyd.

    Hva sier dere andre?

    Mvh
    Siste redigert av tkr; 12.06.2019 kl. 23:35.
    If you want to make God laugh, just tell Him that you have made plans
    Musikkserver - Mac Mini - Metric Halo ULN 8 - 2 x CJ Premier 350 SA - Overkill Encore- Tannoy ST 100
    Verdier la Platine - SME V/ London Decca Reference - FR 64 S/Kondo Audio Note Io II -SAEC WE 308L/ Koetsu Coralstone- Soundsmith DL103 Gold - Manley Steelhead ....Apogee Big Ben digitalklokke. Strømførende kabler

  2. #2
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,428
    Tagget i
    3 Innlegg
    Enig.
    “This band is about devils and race cars, why the fuck are you talking to me about Ronald Reagan?”
    - J. Yuenger

  3. #3
    Hifi Freak Balle Clorin's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2012
    Innlegg
    2,954
    Tagget i
    0 Innlegg
    Live musikk er alltid mørkere og mere basstungt ja, antagelig for små elementer og anlegg i heimen. Men lang lytteavstand er ikke optimalt , . 30 grader til hver høyttaler og god avstand 1m+ til alle vegger er optimalt men ikke så oppnåelig desverre

  4. #4
    Æresmedlem tkr's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Innlegg
    15,331
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra Balle Clorin Se Innlegg
    Live musikk er alltid mørkere og mere basstungt ja, antagelig for små elementer og anlegg i heimen. Men lang lytteavstand er ikke optimalt , . 30 grader til hver høyttaler og god avstand 1m+ til alle vegger er optimalt men ikke så oppnåelig desverre
    Lang lytteavstand er ikke helt optimalt, nei. Hvis du lurer på hvorfor jeg lytter slik, gå inn på anleggstråden min, innlegg# 2563.

    mvh
    If you want to make God laugh, just tell Him that you have made plans
    Musikkserver - Mac Mini - Metric Halo ULN 8 - 2 x CJ Premier 350 SA - Overkill Encore- Tannoy ST 100
    Verdier la Platine - SME V/ London Decca Reference - FR 64 S/Kondo Audio Note Io II -SAEC WE 308L/ Koetsu Coralstone- Soundsmith DL103 Gold - Manley Steelhead ....Apogee Big Ben digitalklokke. Strømførende kabler

  5. #5
    Hifi Freak The Shy's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2017
    Innlegg
    3,421
    Tagget i
    0 Innlegg
    Heller en tanke mørk i stede for lys signatur på lyden.

    Neste gang du er i området tar du en tur. Her er mørkere lyd enn noen gang. Det vil si mindre hengekurve, eller som du nevner flinkislyd "hifilyd". Bortimot 10 db fall og alle detaljer på plass. Nå hører ikke jeg helt opp da.
    Siste redigert av The Shy; 13.06.2019 kl. 00:27.

  6. #6
    Hifi Freak The Gunner's Avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    6,800
    Tagget i
    6 Innlegg
    Torget
    1
    Mørkt her også, iflg noen som har vært her og hørt. Liker det slikt. "Kjøtt på beina" er også å foretrekke, bare det er stramt nok, og ikke minst med smekk. Får meg til å høre på flere skiver om gangen. Dog sitter jeg ca 2,3m unna og er kanskje mere "inne i musikken", men det er en klar "scenekant" her også.
    Uansett, smak og behag, som mye annet.

    Edit: legger til at det ikke er alltid jeg får det til å låte slik jeg egentlig ønsker det. Kan gå tid før justeringer sitter, som feks føtter under ht (i henhold til underlaget). Der har DSP-gutta nok et mer effektivt verktøy med hensyn til kjappe justeringer (men det betyr seff ikke at de nødvendigvis slår seg kjappere til ro/komme kjappere "i mål").
    Siste redigert av The Gunner; 13.06.2019 kl. 10:55.
    Wilson Benesch The Circle/Nanotube One/The Carbon * Micromega Duo CD3.1 * Danish Audio Design DAC10/PSU10/CAP10 * Cary PH-302 * Red Wine Audio Isabella LFP-V Edition * Consonance Cyber 211 * Impulse Ta'us * 2x Ken Kreisel DXD-808 * Heed Audio Orbit 2 * Isotek MiniSub GII * Harmonic Technology ProSilwayII/Pro9+

    The Gunner's Dream

  7. #7
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    328
    Tagget i
    1 Innlegg
    Torget
    2
    Optimal lyd er dønn nøytralt og åpent! Med ingen forvregning noen steder og maks dynamikk. Lyden skal gjenspeile innspillingen og akustikken fra opptaket. Alt for mørk og tung lyd blir feil det også. Hvis man går inn i rommet ved siden av, og lyden fra stuen høres ut som live-musikk kommer derfra, er man i mål!

  8. #8
    Æresmedlem Retep's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2005
    Sted
    Mogreina
    Innlegg
    16,978
    Tagget i
    1 Innlegg
    Album
    1
    Riktig er den lyden du selv trives med. Her er det nok noe frempå i forhold til mange. - 3db ved 10Khz iforhold til 1500hz
    Jobber deltid hos Mala Audio.

  9. #9
    Bransjeaktør Orso's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    10,465
    Tagget i
    6 Innlegg
    Bruken av nærmicer er en av grunnene til at Bruele & Kjær kom frem til at en korrekt frekvensrespons for lytting ikke skulle være helt flat, men gradvis fallende fra bass til diskant. I tillegg kommer aspekter som hvordan låten er mikset/mastret, spredningsmønster til høyttalere, feil/svakheter fra høyttalerne og akustikk i lytterommet.
    Type musikk man hører har også stor betydning. En del musikk er f.eks mastret med mye nivå i presensområdet og blir fort slitsomt med en nøytral B&K kurve.

    Å finne en gyldig middelvei er vanskelig. Blir det for lyst, kan det bli slitsomt. Blir det for mørkt kan det bli litt kjedelig da man mister detaljer. Selv foretrekker jeg nok heller litt for mørkt enn for lyst. Evt. kan man lytte til en del innspillinger med en del lavere nivå for å unngå at man blir lyttetrett. I alle når man bruker transparent elektronikk som er avslørende.

    Ellers tenker jeg at Overkill høyttalerne låter litt mørkere enn mye annet fordi spredningen til Manger elementet blir smalere tidlig i frekvens. Det gjør at man får mindre reflektert energi oppover i frekvens sammenlignet med det under og det påvirker den totale energibalansen. I et ubehandlet rom med lang lytteavstand kan det være en fordel. En elektrostat har mye av det tilsvarende, men blir gjerne enda smalere oppover i frekvens.
    Representerer lydogakustikk.no

  10. #10
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,428
    Tagget i
    3 Innlegg
    Sitat Sitat fra tkr Se Innlegg
    Men hovedpoenget mitt er at hvis man går på en konsert og hører på f. eks. uforsterket klassisk musikk, vil dette i nesten alle tilfelle høres mørkere ut enn et tilsvarende musikkstykke fra lp eller cd. Nærmikket rockmusikk, på sin side, vil som oftest låte mer "in your face" uansett om det er live eller fra lydhermetikk.

    Men hva er riktig? Jeg foretrekker et mørkere lydbilde, med litt mer "kjøtt på beina" i grunntoneområdet rundt 350-450 Hz, men de fleste anleggene jeg har hørt legger mer vekt på presensområdet oppover til ca. 4,5 til 5,5 kHz. Det høres jo riktignok imponerende og veldig detaljert ut, men IMO kan det bli vel flinkislyd.
    For å utbrodere litt, så er det du sier her omtrent det samme jeg tenker om saken, og grunnen til at jeg har valgt høyttalere som har litt mer saft og kraft nedover, selv om de ikke oppfattes som korrekte eller nøytrale av de toneangivende massene i hifi-milljøet. For meg låter de allikevel mye mer naturlig og "ekte" enn det som gjerne går for å være mer "nøytralt". Det er nesten noe orwelliansk i hvordan ordet "nøytralt" har blitt misbrukt av hifi-selgere og kanskje også skribenter, og fått det til å bety noe helt annet i mitt hode enn sin opprinnelige mening. Bottom line, jeg mener at det som gjerne regnes som mørkt i hifi-sammenheng faktisk er mer nøytralt enn det som av noen regnes som "nøytralt".

    Som andre er inne på her, så tror jeg det kan henge sammen med at svært få anlegg har kapasitet til å levere de massive kreftene i grunntoneområdet som skal til for å virkelig få instrumenter, akustiske eller forsterket, til å høres naturlig ut.
    “This band is about devils and race cars, why the fuck are you talking to me about Ronald Reagan?”
    - J. Yuenger

  11. #11
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    15,588
    Tagget i
    4 Innlegg
    "Mørk" klangfarge er nøytral i ein viss avstand. Og mikrofonplasseringa i opptaket er styrande for kva som er "nøytralt". Prøv å høyre skilnaden på tidlege Opus 3-opptak samanlikna med Sheffield record sine innspelingar. Med mine noverande høgtalarar kan eg ganske enkelt endre avstand mellom høgtalarar og lytteposisjon for å få det slik eg oppfatta det som "rett", medan eg før (då eg hadde elektrostatar), måtte justere høgtalarane mot endra sweetspot, om eg skulle vere nøye på det. Dette var sjølvsagt ikkje gjort kvar lytteøkt.

    Mine musikkpreferansar har lenge vore akustisk, helst symfoniar eller opera, på ein stad nær midtlinja i konsertsalen, ikkje for langt unna orkesteret. Eg lyttar altså "nær" orkesteret, men har likevel ein ide om at ei noko mørkare klangbalanse er meir korrekt enn det eg oppfattar som "nøytralt".
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

  12. #12
    Hifi Freak The Shy's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2017
    Innlegg
    3,421
    Tagget i
    0 Innlegg
    Det opplevelsene jeg har hatt av MBL har helt klart vært i den lyse enden av segmentet, høyttalere.

  13. #13
    Æresmedlem tkr's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Innlegg
    15,331
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra The Shy Se Innlegg
    Heller en tanke mørk i stede for lys signatur på lyden.

    Neste gang du er i området tar du en tur. Her er mørkere lyd enn noen gang. Det vil si mindre hengekurve, eller som du nevner flinkislyd "hifilyd". Bortimot 10 db fall og alle detaljer på plass. Nå hører ikke jeg helt opp da.
    Hehe, det passer bra. Jeg hører ikke helt opp jeg heller!

    Tar meg gjerne en tur når jeg er på dine kanter. Følger med på tråden din med stor interesse.

    Mvh
    If you want to make God laugh, just tell Him that you have made plans
    Musikkserver - Mac Mini - Metric Halo ULN 8 - 2 x CJ Premier 350 SA - Overkill Encore- Tannoy ST 100
    Verdier la Platine - SME V/ London Decca Reference - FR 64 S/Kondo Audio Note Io II -SAEC WE 308L/ Koetsu Coralstone- Soundsmith DL103 Gold - Manley Steelhead ....Apogee Big Ben digitalklokke. Strømførende kabler

  14. #14
    Æresmedlem motoren's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Flekkefjord
    Innlegg
    11,711
    Tagget i
    11 Innlegg
    Torget
    2
    Litt mørkt lydbilde her også som jeg er veldig godt fornøyd med, Hadde mye lysere klang med den forrige preen men ikke i tvil om hva jeg foretrekker .)

    mvh
    JMLab Electra 920.1<br />Audio Research LS 3 pre<br />Monarchy Audio NM 24 tube DAC<br />Denon DCD 1650AR<br />biamper med Pass F5 Power amp/Hypex UCD 180<br //Clearaudio Concept/Mcru power supply/LM Audio LP33 Tube riaa/ Audio Technica 33EV <br /Tributaries serie 8 speaker cables>/Audioquest K2 Ht cables<br />In.Akustik Reference digital<br />In-Akustik Reference ic<br />Marantz DV 8003 Multispiller/ Nos Mullard

  15. #15
    Hifi Freak BritFi's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2012
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1,228
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    2
    Hei, jeg legger i dag mer vekt på den lysere ende, med så mye luft og oppløsning som mulig. Dette fordi jeg i en leililighet har god demping av rommet, samt at det lyttes mye på lavere volum. Da kan det fort bli vanskelig å få frem nok detaljer.
    Dette kan nok fort endre seg når jeg flytter og får mer plass og rom som skal fylles, samt ikke har de lydmessige begrensningene et godt naboskap fordrer. Kan jo også hende at ører som nærmer seg 50 behøver litt mer toppende
    Naim UnitiQute som permanent HUB og streamer, coax til Gato Audio CDD-1 som DAC, forsterkes av Gato Audio AMP-150 integrert.
    Lyd formidles i disse dager av Neat Iota Alpha, kabler er Supra Ply 3.4s.

    Simaudio Moon Neo 240i og Linn Majik 109 som anlegg 2.
    HeadFi: Sennheiser Momentum og Nitro X by Supra «On the move».
    Bilde: Samsung 8005 65". Film: Denon 1713 UD Blu Ray spiller, og Netflix + HBO.

  16. #16
    Æresmedlem tkr's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Innlegg
    15,331
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra elefantmannen Se Innlegg
    Sitat Sitat fra tkr Se Innlegg
    Men hovedpoenget mitt er at hvis man går på en konsert og hører på f. eks. uforsterket klassisk musikk, vil dette i nesten alle tilfelle høres mørkere ut enn et tilsvarende musikkstykke fra lp eller cd. Nærmikket rockmusikk, på sin side, vil som oftest låte mer "in your face" uansett om det er live eller fra lydhermetikk.

    Men hva er riktig? Jeg foretrekker et mørkere lydbilde, med litt mer "kjøtt på beina" i grunntoneområdet rundt 350-450 Hz, men de fleste anleggene jeg har hørt legger mer vekt på presensområdet oppover til ca. 4,5 til 5,5 kHz. Det høres jo riktignok imponerende og veldig detaljert ut, men IMO kan det bli vel flinkislyd.
    For å utbrodere litt, så er det du sier her omtrent det samme jeg tenker om saken, og grunnen til at jeg har valgt høyttalere som har litt mer saft og kraft nedover, selv om de ikke oppfattes som korrekte eller nøytrale av de toneangivende massene i hifi-milljøet. For meg låter de allikevel mye mer naturlig og "ekte" enn det som gjerne går for å være mer "nøytralt". Det er nesten noe orwelliansk i hvordan ordet "nøytralt" har blitt misbrukt av hifi-selgere og kanskje også skribenter, og fått det til å bety noe helt annet i mitt hode enn sin opprinnelige mening. Bottom line, jeg mener at det som gjerne regnes som mørkt i hifi-sammenheng faktisk er mer nøytralt enn det som av noen regnes som "nøytralt".
    Jeg har forsøkt å starte en diskusjon om akkurat det en gang, utifra tanken om at det jo er vanskelig å vite hvordan et musikkstykke låt i masteringsrommet, men det ble ikke noe særlig diskusjon ut av det.

    Som andre er inne på her, så tror jeg det kan henge sammen med at svært få anlegg har kapasitet til å levere de massive kreftene i grunntoneområdet som skal til for å virkelig få instrumenter, akustiske eller forsterket, til å høres naturlig ut.
    Nå er vel effektkravene også en funksjon av høyttalereffektivitet (eller manglende sådan) men her i tkr Towers biampes det med totalt 4 x 350 W RMS i 8 Ohm, og det skulle jo nå et stykke på vei. Her er det heller rommet som begrenser.

    Mvh
    If you want to make God laugh, just tell Him that you have made plans
    Musikkserver - Mac Mini - Metric Halo ULN 8 - 2 x CJ Premier 350 SA - Overkill Encore- Tannoy ST 100
    Verdier la Platine - SME V/ London Decca Reference - FR 64 S/Kondo Audio Note Io II -SAEC WE 308L/ Koetsu Coralstone- Soundsmith DL103 Gold - Manley Steelhead ....Apogee Big Ben digitalklokke. Strømførende kabler

  17. #17
    Overivrig entusiast Kjendis's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2010
    Innlegg
    904
    Tagget i
    1 Innlegg
    Album
    1
    Mitt svar på dette er superdiskant. Fikk meg nettopp Townsend superdiskant som jeg satt på toppen av 5 år gamle audiophysic tempo 25. Åhoi! Snakk om mer luft og livefølelse. Syns du musikken er litt mørk på lang lytteavstand, kjøp deg superdiskant. Til og med bassen er ikke til å kjenne igjen. Drittopptak låter bedre også.

    Men det er sånn med hi-fi at man må gi det litt tid.
    Hi-fi handler om matching. Men noen produkter kan lage magi av gråstein.

  18. #18
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,428
    Tagget i
    3 Innlegg
    Sitat Sitat fra tkr Se Innlegg
    Sitat Sitat fra elefantmannen Se Innlegg
    Sitat Sitat fra tkr Se Innlegg
    Men hovedpoenget mitt er at hvis man går på en konsert og hører på f. eks. uforsterket klassisk musikk, vil dette i nesten alle tilfelle høres mørkere ut enn et tilsvarende musikkstykke fra lp eller cd. Nærmikket rockmusikk, på sin side, vil som oftest låte mer "in your face" uansett om det er live eller fra lydhermetikk.

    Men hva er riktig? Jeg foretrekker et mørkere lydbilde, med litt mer "kjøtt på beina" i grunntoneområdet rundt 350-450 Hz, men de fleste anleggene jeg har hørt legger mer vekt på presensområdet oppover til ca. 4,5 til 5,5 kHz. Det høres jo riktignok imponerende og veldig detaljert ut, men IMO kan det bli vel flinkislyd.
    For å utbrodere litt, så er det du sier her omtrent det samme jeg tenker om saken, og grunnen til at jeg har valgt høyttalere som har litt mer saft og kraft nedover, selv om de ikke oppfattes som korrekte eller nøytrale av de toneangivende massene i hifi-milljøet. For meg låter de allikevel mye mer naturlig og "ekte" enn det som gjerne går for å være mer "nøytralt". Det er nesten noe orwelliansk i hvordan ordet "nøytralt" har blitt misbrukt av hifi-selgere og kanskje også skribenter, og fått det til å bety noe helt annet i mitt hode enn sin opprinnelige mening. Bottom line, jeg mener at det som gjerne regnes som mørkt i hifi-sammenheng faktisk er mer nøytralt enn det som av noen regnes som "nøytralt".
    Jeg har forsøkt å starte en diskusjon om akkurat det en gang, utifra tanken om at det jo er vanskelig å vite hvordan et musikkstykke låt i masteringsrommet, men det ble ikke noe særlig diskusjon ut av det.

    Som andre er inne på her, så tror jeg det kan henge sammen med at svært få anlegg har kapasitet til å levere de massive kreftene i grunntoneområdet som skal til for å virkelig få instrumenter, akustiske eller forsterket, til å høres naturlig ut.
    Nå er vel effektkravene også en funksjon av høyttalereffektivitet (eller manglende sådan) men her i tkr Towers biampes det med totalt 4 x 350 W RMS i 8 Ohm, og det skulle jo nå et stykke på vei. Her er det heller rommet som begrenser.

    Mvh
    Ja, nå var det egentlig bare tilstrekkelig membranareale for å skape det skyvet som trengs jeg mente med nok "kapasitet".
    “This band is about devils and race cars, why the fuck are you talking to me about Ronald Reagan?”
    - J. Yuenger

  19. #19
    Hifi Freak coolio's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2015
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    2,445
    Tagget i
    0 Innlegg
    Etter noen hundretalls timer med testing frem og tilbake med titalls forskjellige klangbalanser har jeg funnet ut at jeg liker en "mørkere" klangbalanse, jeg også. Den kurven jeg bruker nå er den jeg foretrekker over tid på veldig forskjellig materiale. Har også ganske lite klang i rommet etter siste akustikk-prosjekt, og forventet egentlig at jeg skulle ende opp med en klangbalanse som var litt lysere enn det jeg gjorde.

    Men Sean Olive har via forskningen med foretrukket klangbalanse i hodetelefoner funnet at den balansen som subjektivt oppleves mest likt den som er foretrukket i reflektivt rom med høyttalere (ca -10 dB flat fallende kurve) er den balansen som subjektivt foretrekkes med hodetelefoner også.
    Dette gikk han detaljert inn på i en diskusjon på audioholics.com mener jeg det var.
    Interessant funn, men ikke overraskende utifra mine egne erfaringer.

    Navn:      Filter1- Kii only.jpg
Visninger: 1135
Størrelse: 57.2 Kb

  20. #20
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    15,588
    Tagget i
    4 Innlegg
    Sitat Sitat fra The Shy Se Innlegg
    Det opplevelsene jeg har hatt av MBL har helt klart vært i den lyse enden av segmentet, høyttalere.
    Sant. Dette kan kompenserast med val av signalkjelde, elektronikk og lengre lytteavstand. Og så spelar rommet veldig inn - det har nok med rundstrålinga å gjere.
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed