M
MusicBear
Gjest
Ehhh - takk Stereo+
Overskriften burde vært kanskje vært som følger; SKANDALE i Lyd & Bilde!
Men jeg velger i stedet å si takk til Stereo+ for de er på markedet som et alternativ til et blad jeg har lest siden 1993, men nå avsløres med buksa nede.
Værste av alt, de første årene med Lyd & Bilde var grisebra, med Håvard Holmedal og Knut Vadseth som lærte opp halve Norge i hva som skjedde av nytt i bransjen fra "Dolby" og annet nytt i markedet. Og ikke minst samtiig skapte interesse for hi-fi som ingen andre har gjort - ut til et bredt publikum.
Forstår ikke, hvordan redaktøren og journlistene i Lyd & Bilde (som alle er dyktige folk) finner seg i dette, her det åpenbart eierne som skviser mer og mer ut av annonsørene, men samtidig fordummer sine egne journalister.
Jeg har selv en kopi av to mailer her, en norsk hi-fi leverndør som betalte 400.000 i året til Lyd & Bilde i form av et visst antall annonser mot så og så mye aktualitet av tester av sine produkter, som til tross for at han omsatte for flere titalls millioner ikke hadde råd til dette lenger. Og jeg har en mailkopi fra en meget stor kjede sier det OK penger å betale. Har fått disse fra en bekjent i Sverige - ønsker ikke si mer enn som så.
OBS; tror ikke dette påvirker selve testresultatet, men HVILKE produkter som er aktuelle for test og hvor så testene spres med samarbeidspartnere etc.
https://www.medier24.no/artikler/re...er-som-annonserer-loftes-fram-i-tester/448478
https://www.medier24.no/artikler/de...r-helt-uforenelig-med-god-presse-skikk/448622
Legger til at man dessuten får Stereo+ gratis, kanskje for dumt å fortsette å betale for visse andre...
Overskriften burde vært kanskje vært som følger; SKANDALE i Lyd & Bilde!
Men jeg velger i stedet å si takk til Stereo+ for de er på markedet som et alternativ til et blad jeg har lest siden 1993, men nå avsløres med buksa nede.
Værste av alt, de første årene med Lyd & Bilde var grisebra, med Håvard Holmedal og Knut Vadseth som lærte opp halve Norge i hva som skjedde av nytt i bransjen fra "Dolby" og annet nytt i markedet. Og ikke minst samtiig skapte interesse for hi-fi som ingen andre har gjort - ut til et bredt publikum.
Forstår ikke, hvordan redaktøren og journlistene i Lyd & Bilde (som alle er dyktige folk) finner seg i dette, her det åpenbart eierne som skviser mer og mer ut av annonsørene, men samtidig fordummer sine egne journalister.
Jeg har selv en kopi av to mailer her, en norsk hi-fi leverndør som betalte 400.000 i året til Lyd & Bilde i form av et visst antall annonser mot så og så mye aktualitet av tester av sine produkter, som til tross for at han omsatte for flere titalls millioner ikke hadde råd til dette lenger. Og jeg har en mailkopi fra en meget stor kjede sier det OK penger å betale. Har fått disse fra en bekjent i Sverige - ønsker ikke si mer enn som så.
OBS; tror ikke dette påvirker selve testresultatet, men HVILKE produkter som er aktuelle for test og hvor så testene spres med samarbeidspartnere etc.
https://www.medier24.no/artikler/re...er-som-annonserer-loftes-fram-i-tester/448478
https://www.medier24.no/artikler/de...r-helt-uforenelig-med-god-presse-skikk/448622
Legger til at man dessuten får Stereo+ gratis, kanskje for dumt å fortsette å betale for visse andre...
Sist redigert av en moderator: