Diverse Hva er normal reparasjons tid med garantisak?

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.058
Antall liker
16.868
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg har et produkt som har en feil. Butikk og leverandør bruker 2 mnd på å erstatte denne endå saken er soleklar garanti. Erstatnings produktet virker en mnd før samme feil oppstår. Nå er det snart gått 2 mnd uten at jeg har fått ny. Vil ikke henge ut noen her, men føler jeg er alt for tolmodig. For nå er jeg begynner jeg å bli lei.
 
Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.505
Antall liker
9.242
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har et produkt som har en feil. Butikk og leverandør bruker 2 mnd på å erstatte denne endå saken er soleklar garanti. Erstatnings produktet virker en mnd før samme feil oppstår. Nå er det snart gått 2 mnd uten at jeg har fått ny. Endå saken er soleklar. Ingen som diskutere dette, men det tar tid å få det avklart. Vil ikke henge ut noen her, men er jeg alt for tolmodig? For nå er jeg lei.
Greit å være tålmodig hvis man føler at butikk/importør tar deg på alvor og gjør så godt de kan. Og det er jo god service at du har fått et erstatningsprodukt, men hvis samme feil oppstår med erstatningsproduktet ville jeg blitt veldig skeptisk. Jeg hadde mistet troen på produktet og sett meg om etter noe annet. Har importøren en troverdig forklaring på dette og skisserer en god løsning så kan man selvfølgelig få tilbake troen.......Kanskje vanskelig å få tilbake pengene, men hvis butikk/leverandør er seriøse så kan du kanskje få noe annet isteden som du trenger eller kanskje du kan skape deg et behov for noe annet de har? Jeg synes forøvrig at du bør informere oss her på sentralen ETTER at saken er ferdig. Slike saker er av stor interesse da det sier noe om hvor vi skal legge igjen pengene våre.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.058
Antall liker
16.868
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Tilsammen 4 mnd hvis jeg regner med begge tilfellene. Snakket med med butikken nå, de skjønner min frustrasjon. Og hvis jeg ønsker, så kunne vi vurdere andre løsninger. Så de ordner opp. Men når en er strålende fornøyd lydmessig med et produkt, så har en ikke alltid lyst å hoppe over til noe annet. Men begynner å miste tilliten til både produkt og leverandør når det går i stykker for andre gang på kort tid og de ikke prioritere å fikse opp i tide. Anerkjent produkt, men selges ikke i bøtter å spann.
 
Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.138
Antall liker
5.132
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Ville gått for et annet produkt. Hjelper ikke mye om produktet er godt lydmessig hvis driftssikkerhet er under pari.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.058
Antall liker
16.868
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Lurer på om jeg skal ta direkte kontakt med importør. Mulig butikk synes det er ugreit. Men får jeg ikke svare jeg ønsker, så kan jeg fint henge ut produktet. For jeg får så mange tullete unnskyldninger på hvorfor det tar så lang tid.
 
Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er ditt valg om du vil reklamere til importør eller utsalgssted.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Opplevde selv at en blurayspiller jeg reklamerte på for et par år siden tok et par måneder å reparere, men tror det var fordi den måtte sendes til Danmark. Den var nesten fem år når feilen oppstod, og den har virket prikkfritt hele tiden etter reparasjon, så i mitt tilfelle gikk det jo bra selv om det tok tid. Fikk helt nytt drivverk, så klager ikke.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.058
Antall liker
16.868
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Svar fra importør om hvorfor dette tar så lang tid er at det fremdeles er ferie i landet hvor denne produseres. Synes det hele er rart. Derfor sendte jeg mail til produsenten i dag for å høre om dette er riktig. Sist gang tok det like lang tid, da var det vår. Synes noe stinker. Prøvde å ringe importør, men får ikke svar. Spørs om jeg skal bare oppheve kjøpet. Har heldigvis god tone med butikk så vi blir nok enig..
 
Sist redigert:
Topp Bunn