Ketil
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 11.05.2004
- Innlegg
- 2.318
- Antall liker
- 886
Bilbransjen har prøvd å ta et oppgjør med de lettkledde damene på panseret, da de egentlig har svært lite å gjøre med et kjøretøys egenskaper. Men i den grad den lettkledde damen er en metafor for det uvesentlige, kan man si at det skjuler seg en del lettkledde damer omkring på ymse Hifi-messer? Med andre ord blir det for mye bling og for lite lyd?
Å iakta et kjøretøy på en bilmesse kan ha en viss verdi, da man kan danne seg et inntrykk av kvalitet og få demonstrert diverse finesser. På en Hifi-messe er det i bunn og grunn ikke alt for mange finesser å demonstrere. Play, pause og stopp, noe særlig mer avansert er det skjeldent. En fordel en Hifi-messe har er derimot at man kan demonstrere produktets ytelse, i motsetning til å ta den nye Porschen for en spin. Utnyttes denne muligheten egentlig, eller er de ulike demonstrasjoner for det meste å kaste blår i øynene til de besøkende?
Befinner det seg en del lettkledde damer omkring på de forskjellige Hifi-messer i form av design og ulike dippedutter som til syvende og sist har lite med lydkvalitet å gjøre? Når får vi den første messen med hovedvekten på lydkvalitet, hvor rommene er behandlet til minste detalj, produktene gjerne skjult for innsyn og høyttalerne bak en lydtransparent duk?
Hvor lytteopplevelsen står i fokus og selve anlegget spiller litt andrefiolin, og hvor fokuset kan flyttes over til anlegget først når den besøkende har funnet sin favorittlyd. Er dette en måte å få bukt med de metaforiske lettklede damer, i den grad man ønsker det.
Å iakta et kjøretøy på en bilmesse kan ha en viss verdi, da man kan danne seg et inntrykk av kvalitet og få demonstrert diverse finesser. På en Hifi-messe er det i bunn og grunn ikke alt for mange finesser å demonstrere. Play, pause og stopp, noe særlig mer avansert er det skjeldent. En fordel en Hifi-messe har er derimot at man kan demonstrere produktets ytelse, i motsetning til å ta den nye Porschen for en spin. Utnyttes denne muligheten egentlig, eller er de ulike demonstrasjoner for det meste å kaste blår i øynene til de besøkende?
Befinner det seg en del lettkledde damer omkring på de forskjellige Hifi-messer i form av design og ulike dippedutter som til syvende og sist har lite med lydkvalitet å gjøre? Når får vi den første messen med hovedvekten på lydkvalitet, hvor rommene er behandlet til minste detalj, produktene gjerne skjult for innsyn og høyttalerne bak en lydtransparent duk?
Hvor lytteopplevelsen står i fokus og selve anlegget spiller litt andrefiolin, og hvor fokuset kan flyttes over til anlegget først når den besøkende har funnet sin favorittlyd. Er dette en måte å få bukt med de metaforiske lettklede damer, i den grad man ønsker det.