Hi-Fi magasin Fidelity nr. 63 -både på papir og på nett!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Som dere kan se av redaktørens teaser på audiofidelity.no, vil nypremierenummeret bli tilgjengelig både på nett og på papir! Det betyr at alle som savner bladet så intenst, kan få det rett i postkassen, akkurat som før. Slett ikke hverdagskost i det herrens digitale året 2016 !
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Suckerpunch! Kun rett i postkassen, eller blir den å finne hos Nerdesen? :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dette var artig å høre. Godt at navet i Fidelity, Knut, har ork og lyst til å forsatt underholde oss :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Strålende! Frem med lommeboka nå, gutter!

Og hvis annonsørene ikke betaler i denne runden, skal jeg personlig tromme sammen en "posse" av kraftige Sentralister (Hører du, Sluket!). Så tar vi med balltrær og avlegger et høflig besøk :)
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Betaler gjerne for å få dette på papir (34 år). Hvor mange utgivelser per år ser dere for dere?
 

Mr.D

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Innlegg
52
Antall liker
24
Fantastisk nyhet, noe helt annet å nyte på papir, fremfor å lese på skjerm.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Gledelig. Blir det snakk om abonnement og hjem i postkasse ???
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.848
Antall liker
19.675
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Så sannelig! Dette var fabelaktige nyheter. Bare i postkassen, eller også i vanlig salg?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hyggelig at papirutgaven skaper så mye entusiasme! Det blir en "rett-i postkassen"-løsning, og opplaget blir ikke av de største.Til å begynne med, i hvert fall. Kall det gjerne enslags "limited edition" . Ikke for å skape oss, men for å ta pulsen på markedet og måle interesse.
Å distribuere via Narvesen som før, blir rett og slett altfor dyrt. De vet å ta seg klekkelig betalt, for å si det sånn.
 
Sist redigert:

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Da vil jeg gjerne ha det på papir hjem, hva gjør jeg sæ for å få det til?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det blir som å holde i et LP cover dette.
Regner med att de som lovpriser dette også er glad i vinyl.
Er noe eget ved å kunne ta på ting, samme som med damer.
Bedre i virkeligheten en på PC:)

Steinar.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Veldig gode nyheter! Hadde gitt opp papirutgaven. Men har helt klart savnet den. Synes ikke en nettutgave er full god erstatter. Da signer jeg meg opp så snart vi får flere opplysninger om hvordan dette gjøres:eek:.
 
Sist redigert:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Har ikke abonnert på hifi blad på mange år, eller flere tiår egentlig. Men vi lever i en tid der alt skal skje igjennom en dings og PC, t.o.m. musikken skal visstnok komme derfra, mer upersonlig blir det ikke. Så dette skal jeg være med på. Og da ikke bare pga en "protest" mot tidene vi lever i...:cool:
 
M

MusicBear

Gjest
Papir?! Bare å ga av seg hatten :)

Kan være dette er fremtiden; la oss raringer som ønsker et blad liggende på stuebordet få lov til nettopp det, på samme måte som folk til tross for CD'er & nedlastninger velger å kjøpe vinyl.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Igjen, det er veldig motiverende med så entusiastisk og tydelig respons!
Jeg regnet med at du likte dette her ja, Bjørn. ;-)
Jeg har ikke oversikt over papiret, Distinctive. Men hele poenget er jo å lage et skikkelig strøkent magasin, så det vil jeg nok tro er i samme gata.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Dette liker vi som ikke forstår å laste ned noe som helst!! Kjempebra at dere er i gang igjen;)
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Skamgodt nytt!!! Gjorde slett og rett dagen min dette. Skal handles analogt..... Coffeetable-lektyre blir bare ikke det samme digitalt.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Veldig spennende med ny papirutgave og det ønskes meget velkommen!:)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Friskt, gutar. Er der lov å spørre hvor mye narvesen ville stikke av med?
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Absolutt gode nyheter dette. Jeg er også en abonnent som gjerne vil ha bladet i postkassa.
Ser frem til ytterligere info.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Vel,fint at de gjenoppstår.Kunne gjerne tenkt meg å kjøpe det,men jeg tapte endel penger da jeg abonnerte sist og bladet gikk inn.Følte meg litt snytt den gangen.Spørs hvor mange nummer som kommer før de gir seg igjen.

mvh.s,
 

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
431
Antall liker
287
Bladet ønskes hjertelig velkommen også av meg. Men jeg har et enormt MEN... Og det er at jeg håper, at jeg slipper å lese om og om og om og om igjen, om de ti-femten merkene som gikk igjen i hvert eneste blad gjennom flere år. For de som liker Marten, B&W, Parasound, Oppo, og noen få til, så var dette sikkert et kjempeblad, men hva med oss andre som liker en annen type lyd? Det er merker i hopetall som burde få sin plass i bladet, men som vi ikke hørte absolutt noe om. Bladet "Fidelity" ble for meg for det meste en butikk-brosjyre med som sagt en ti-femten merker og ingen ting annet. Når en skal forklare lyd, handler det om hvordan smaken av lyden er, og ikke mye tull om hva innholdet er. For å si det sånn, så sier det meg ingen om smaken av "melka" ved og si for eksempel hvor mye fett i den. Smaken av den må forklares på en annen måte. Da forstår jeg kanskje.

Mvh
Palle
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
For ordens skyld, vi ønsker selvfølgelig å teste et så bredt utvalg av merker som overhode mulig. Når det er sagt, mange importører er små, og sitter ikke med lager. Da er det ikke nødvendigvis så lett å få ting til test. Produktene, som ofte er svært dyre, må kanskje taes inn for akkurat det formålet, og det krever ressurser. Andre ganger kan det hende importør ikke ønsker test, av en eller annen ikke alltid like åpenbar grunn. Vi har alltid utstyr på ønskeliste, men det betyr ikke at det er lett å oppdrive. Vi har ventet på konkrete produkter i både uker, måneder og år, for å si det sånn. Det kan være både vanvittig ressurskrevende og inn i villeste helv... frustrerende å få inn ting til test.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
For ordens skyld, vi ønsker selvfølgelig å teste et så bredt utvalg av merker som overhode mulig. Når det er sagt, mange importører er små, og sitter ikke med lager. Da er det ikke nødvendigvis så lett å få ting til test. Produktene, som ofte er svært dyre, må kanskje taes inn for akkurat det formålet, og det krever ressurser. Andre ganger kan det hende importør ikke ønsker test, av en eller annen ikke alltid like åpenbar grunn. Vi har alltid utstyr på ønskeliste, men det betyr ikke at det er lett å oppdrive. Vi har ventet på konkrete produkter i både uker, måneder og år, for å si det sånn. Det kan være både vanvittig ressurskrevende og inn i villeste helv... frustrerende å få inn ting til test.


Det siste; la oss forbrukere om ikke annet få vite hvem/hva som ikke ser dagens lys av leverandører eller produkter... Slik at vi kan skygge unna begge deler...!
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hehehe, tror ikke at det er lurt å henge ut de importører som ikke "samarbeider". Norge er liten og det gjelder å ikke brenne broer eller tråkke hverandre på tærne. Uansett hvor frustrerende det er å ikke få objekter til test, så blir det feil å ty til uthenging, IMO.:)

Men annonsører som ikke betaler for seg, derimot...:rolleyes:
 
M

MusicBear

Gjest
Hehehe, tror ikke at det er lurt å henge ut de importører som ikke "samarbeider". Norge er liten og det gjelder å ikke brenne broer eller tråkke hverandre på tærne. Uansett hvor frustrerende det er å ikke få objekter til test, så blir det feil å ty til uthenging, IMO.:)

Men annonsører som ikke betaler for seg, derimot...:rolleyes:


Dersom leverandør X ikke ønsker sine produkter til test, er det ingen uthengning å fortelle dette, kun en praktisk opplysning om hvorfor deres produkter aldri blir testet. Og vil leverandøren fortelle årsaken, ja så blir jo svaret/årsaken enda bedre, uansett hva det måtte være.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.016
Torget vurderinger
2
Synes bare det er viktig i sakens anledning, å understreke at det aldri har vært kobling mellom omtaler og annonser i Fidelity.

Likeledes kan jeg uten å røpe for mye, bare si at det er alt for mange annonsører som har vært rene gratispassasjer; flere annonser, ingen betaling når regningene forfalt.

Og det kommer selvsagt ikke til å være boykott av leverandører som ikke annonserer. Bare et sterkt uttalt ønske om å være med å dra lasset.

Mvh
Håkon Rognlien
 
M

MusicBear

Gjest
Synes bare det er viktig i sakens anledning, å understreke at det aldri har vært kobling mellom omtaler og annonser i Fidelity.

Likeledes kan jeg uten å røpe for mye, bare si at det er alt for mange annonsører som har vært rene gratispassasjer; flere annonser, ingen betaling når regningene forfalt.

Og det kommer selvsagt ikke til å være boykott av leverandører som ikke annonserer. Bare et sterkt uttalt ønske om å være med å dra lasset.

Mvh
Håkon Rognlien


Ingen tror det er kobling mellom dere gutta boys og annonsører, så mange sider har vi lest opp gjennom at dere er "avslørt" som entusiaster.

Noen vet om annonsører som "glemmer" å betale for seg, mens få vet dere har måttet omtale deres produkter uavhengig av dette.

Alle ønsker mest mulig informasjon i blader, herav gode/informative annonser. Annonsører som ikke forstår dette er blåst mellom ørene.

Forhåpentligvis forstår annonsørene etter Fidelity oppstarten at verken skribenter eller oss lesere er uinteressert i varene de ønsker å selge.

Vinn vinn for alle om Fidelity går bra, også konkurrentene da flere medier spisser konkurransen og gir bedre lesestoff & høyere hi-fi interesse.

Heia Norge, med Fidelity, Lyd & Bilde, Audiophile.no og Stereo+
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.129
Antall liker
2.679
Sted
Kongsberg
Bladet ønskes hjertelig velkommen også av meg. Men jeg har et enormt MEN... Og det er at jeg håper, at jeg slipper å lese om og om og om og om igjen, om de ti-femten merkene som gikk igjen i hvert eneste blad gjennom flere år. For de som liker Marten, B&W, Parasound, Oppo, og noen få til, så var dette sikkert et kjempeblad, men hva med oss andre som liker en annen type lyd? Det er merker i hopetall som burde få sin plass i bladet, men som vi ikke hørte absolutt noe om. Bladet "Fidelity" ble for meg for det meste en butikk-brosjyre med som sagt en ti-femten merker og ingen ting annet. Når en skal forklare lyd, handler det om hvordan smaken av lyden er, og ikke mye tull om hva innholdet er. For å si det sånn, så sier det meg ingen om smaken av "melka" ved og si for eksempel hvor mye fett i den. Smaken av den må forklares på en annen måte. Da forstår jeg kanskje.

Mvh
Palle
Det er vel ganske mange forskjellige merker vi har testet opp gjennom årene (ikke bare fire - eller ti-femten merker) :
http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/00_indextester_fidelity.pdf

At noen merker er overrepresentert handler vel i en viss grad om skribentenes smak, men også om hvilke merker vi mener
gir mye god lyd for pengene (igjen selvfølgelig koblet til personlig smak). Om vi tar utgangspunkt i de fire merkene du nevner,
kan du jo for moro skyld skjekke hvor mange annonser du finner for disse merkene i løpet av de 62 nummrene av Fidelity...

Er det noen (greit tilgjengelige) merker som du mener er utelatt så er det sikkert plass til flere skribenter i staben, så det er
bare å sette seg ned ved tastaturet. Hør med Knut.

mvh
Gunnar Brekke
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.016
Torget vurderinger
2
Bladet ønskes hjertelig velkommen også av meg. Men jeg har et enormt MEN... Og det er at jeg håper, at jeg slipper å lese om og om og om og om igjen, om de ti-femten merkene som gikk igjen i hvert eneste blad gjennom flere år. For de som liker Marten, B&W, Parasound, Oppo, og noen få til, så var dette sikkert et kjempeblad, men hva med oss andre som liker en annen type lyd? Det er merker i hopetall som burde få sin plass i bladet, men som vi ikke hørte absolutt noe om. Bladet "Fidelity" ble for meg for det meste en butikk-brosjyre med som sagt en ti-femten merker og ingen ting annet. Når en skal forklare lyd, handler det om hvordan smaken av lyden er, og ikke mye tull om hva innholdet er. For å si det sånn, så sier det meg ingen om smaken av "melka" ved og si for eksempel hvor mye fett i den. Smaken av den må forklares på en annen måte. Da forstår jeg kanskje.

Mvh
Palle
Det er vel ganske mange forskjellige merker vi har testet opp gjennom årene (ikke bare fire - eller ti-femten merker) :
http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/00_indextester_fidelity.pdf

At noen merker er overrepresentert handler vel i en viss grad om skribentenes smak, men også om hvilke merker vi mener
gir mye god lyd for pengene (igjen selvfølgelig koblet til personlig smak). Om vi tar utgangspunkt i dine fire merkene du
nevner, kan du jo for moro skyld skjekke hvor mange annonser du finner for disse merkene i løpet av de 62 nummrene av Fidelity...

Er det noen (greit tilgjengelige) merker som du mener er utelatt så er det sikkert plass til flere skribenter i staben, så det er bare
å sette seg ned ved tastaturet. Hør med Knut.

mvh
Gunnar Brekke
Jeg tror nok lista taler veldig greit for seg selv, men ettersom kjellben ikke er den eneste som har hevdet noe lignende, undrer jeg på hva som skaper en sånn oppfatning? Kan det være fordi vi ofte nevner det vi til en hver tid benytter som referansepunkt? Akkurat det kan i neppe slutte med, heller.

En annen ting som er en gjenganger i Fidelity, er jo at vi ofte vender tilbake til komponenter som har noe evig kvalitativt over seg; for ekesempel som Electrocompaniet EMC-1 UP. En ting er at vi selvsagt ser litt ekstra mot eget land, men samtidig peker det jo på at vi stadig etterprøver om verden egentlig har gått så mye framover. Jeg mener det faktisk er mer et kvalitetstegn, enn en svakhet.

Jeg tror faktisk at Fidelity er en av de mest åpne og bredspektrede magasiner i Europa, rett og slett.

Mvh
Håkon Rognlien
 
Topp Bunn