Resultater 1 til 11 av 11
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Medlem
    Ble medlem
    Jan 2003
    Innlegg
    30
    Tagget i
    0 Innlegg

    Kul Mitt to-års jubileum i påvente av Ayre oppgradering hos MONO!!!

    Burde kanskje stått under Ayre vennetråden, men jeg jeg må være innehaver av rekorden for ventetid på oppgradering av HIFI-utstyr!

    Ayre DAC-en QB-9 står her enda, etter at jeg i snitt annenhver måned i to år har spurt MONO om når en kan forvente oppgraderingsmulighene som Ayre begynte å tilby sommeren 2013. Ingen køordning, ingen prisinfo, ingenting... Og ingen oppgradering i sikte!

    Det er slående hvor dårlig kundeservice en kan tilby og komme unna. Ayre har nok en del av skylda med å levere ut små kvanta av oppgraderingssett, men etter å ha skrevet til dem, har de sagt at MONO skal ha mottatt diverse sett. Dermed er det nok MONO som ikke har kundeservicen sin på plass.

    Andre som har opplevd det samme med MONO, eller kanskje har fått sin DAC oppgradert?

  2. #2
    Hifi Freak Steinar_Lund's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2002
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Innlegg
    7,813
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra stoni Se Innlegg
    Burde kanskje stått under Ayre vennetråden, men jeg jeg må være innehaver av rekorden for ventetid på oppgradering av HIFI-utstyr!

    Ayre DAC-en QB-9 står her enda, etter at jeg i snitt annenhver måned i to år har spurt MONO om når en kan forvente oppgraderingsmulighene som Ayre begynte å tilby sommeren 2013. Ingen køordning, ingen prisinfo, ingenting... Og ingen oppgradering i sikte!

    Det er slående hvor dårlig kundeservice en kan tilby og komme unna. Ayre har nok en del av skylda med å levere ut små kvanta av oppgraderingssett, men etter å ha skrevet til dem, har de sagt at MONO skal ha mottatt diverse sett. Dermed er det nok MONO som ikke har kundeservicen sin på plass.

    Andre som har opplevd det samme med MONO, eller kanskje har fått sin DAC oppgradert?
    Har du aldri fått noe svar fra dem?
    PC, Windows 10, iTunes, Acer Android remote, Squeezebox Touch, Accuphase E-450 m/DAC-30, Proac D28, Audiovector S300 sub, R.S.-signalkabler, van den Hul Teatrack biwire høyttalerkabler.

    Selvironi er bra så lenge den ikke rammer meg.

  3. #3
    Æresmedlem TT.'s Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Hurrahølet
    Innlegg
    23,314
    Tagget i
    3 Innlegg
    På tide å møte opp personlig?
    Mono, Østerdalsgata 1, 0658 Oslo

  4. #4
    Medlem
    Ble medlem
    Jan 2003
    Innlegg
    30
    Tagget i
    0 Innlegg
    Vel, etter å sendt dem de jevnlige purringer de siste to årene, har de som regel kommet med svar, ikke alltid. Svaret har alltid vært kort at de ikke får fått oppgraderingene fra Ayre.

    De har aldri fulgt opp på egen hand, eller besvart hvorfor de ikke kan innføre køordning eller komme med pris på oppgradering. Jeg har vært og besøkt dem, og hatt en forsåvidt hyggelig, men intetsigende samtale.

    Det er også påfallende at andre importører i utlandet har besvart mailer på at de kan oppgradere, og har nok oppgraderingssett på lager, men da kommer momsspørmsålet inn om jeg sender noe ut og inn av landet.

    På meg virker det som MONO ikke prioriterer Ayre, og følger dårlig opp mot leverandør, noe som er synd både for dem og kunder...

    Er det noen som i det hele tatt har fått til en oppgradering av Ayre-utstyr gjennom MONO?

  5. #5
    Overivrig entusiast scaniagutten's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2009
    Innlegg
    936
    Tagget i
    0 Innlegg
    Fantastisk historie. Betenkelig for Mono da!
    Morten
    Rega Brio/ Rega Dac/ Rega P3 /AudioTechnicaVM150/ ProAc DB1/ VdH kabler
    System Audio 505

  6. #6
    Hifi Freak Haavard's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Lena
    Innlegg
    6,547
    Tagget i
    4 Innlegg
    Tja, har vel samme erfaring da jeg tok kontakt angående oppgradering av min cd spiller.
    Hadde et siste spørsmål jeg ville ha svar på før jeg bestemte meg. Venter på svar ennå. På den annen side var vel jeg også noe uklar. Det som tok rimelig lang tid var å oppnå kontakt.

    Prøvde også den danske importøren, de hadde like dårlig service. Ikke fått noe svar ennå.

    håvard

    Esoteric x03se Sacd & Veridian Utopia dac
    Thor Audio into First watt b4
    Heart DoubleBeat 300b monoblokker
    Mark Levinson
    Great Plains Audio 414a, 288a, 802a
    Lakrissnorer fra Kimber & hjemmestrikket sølv

    Hornalliansen

  7. #7
    Medlem
    Ble medlem
    Jan 2003
    Innlegg
    30
    Tagget i
    0 Innlegg
    Tenkte jeg skulle følge litt opp med siste info.

    Haavard, kan underskrive på at den danske leverandøren er like dårlig, har aldri fått ut et pip fra ham. Derimot er den, av alle ting, polske importøren lytter velvilje, og han kan uten videre oppgradere. Men igjen, da kommer moms-spøkelset inn...

    Ayre dermot svarer sporadisk, og lovte å sende upgraderingssett til Mono i midten av september. Snakket også med Terje Rommen selv, sjefen for Mono, og han opplyste at de skulle bruke denne forsendelsen til å gjøre en oppgradering internt, for å finne ut hvor lang tid det tok. Deretter skulle han ta kontakt med meg for å oppgradere min Ayre.

    Avtalen var at om jeg ikke hørte fra ham innen 15 oktober, skulle jeg ta kontakt.

    Vel, hva skjer? Ingen kontakt, svarer ikke på henvendelser, ingen info på hjemsiden, ingenting. Og nå har det snart gått 2 1/2 år siden Ayre begynte å sende ut oppgraderingskitene, det er jo grenser for hvor lenge dette er interessant, snart er vel en ny oppgradering på banen...

    Det kan rett og slett se ut som Mono ikke har noen interesse av å serve Ayre-kundene, og det er jo nærliggende å anta at de ønsker at vi skal kjøpe ny Ayre, i stedet for å oppgradere. For meg som kunde er imidlertid hele historien i ferd med å bli uforståelig og lett absurd, jeg står med tusenlappene klare og har bare et ønske, å bruke dem hos Mono. Men det det ser ikke ut til at de vil ha pengene

  8. #8
    Hifi Freak Lgrons58's Avatar
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Nord for Sinsenkrysset
    Innlegg
    9,297
    Tagget i
    0 Innlegg
    Hvor mye blir det i moms ved å sende den til Polen ? Ser jo ikke akkurat ut som du får gjort det her i Norge.

  9. #9
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Jul 2015
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    113
    Tagget i
    0 Innlegg
    det er mulig å bare betale moms på selve oppgraderingen men da må det gjøres litt papir jobb først, men igjen pass på at butikken og leverer alt som trengs av papirer ellers så er posten/dhl kreative med å anslå verider på alt mulig
    bi-wire B&W CM5+DT supercube reference, drevet av Abrahamsen v6 med optisk signal fra pc, Abrahamsen v3 UP +2x v4 Abrahamsen UP.
    Signal kabling: dobbelt skjermet med balansert xlr-xlr. høytaler kabling: 4x4mm2 Rheyflex 2xslstchj,
    strøm, IFSI-EMC 2x2,5/2,5mm2, fra jordet stikk med flex YCY-Z 2x2,5/2,5mm2

  10. #10
    Medlem
    Ble medlem
    Jan 2003
    Innlegg
    30
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sjekket med tollvesenets sider, og det er faktisk ikke så vanskelig som jeg trodde, antar at reglene har blitt litt endret siden sist jeg sjekket. Det er som javerion sier:
    Du kan enten registrere (deklarere) utførselen selv hos Tollvesenet eller du kan be transportøren, i de fleste tilfeller Posten, gjøre det for deg. Velger du å la transportøren gjøre det for deg, må du si fra om at varen skal bli registrert som midlertidig utførsel for reparasjon.

    Har du deklarert varen som midlertidig utførsel, slipper du å betale avgifter på selve varen når den kommer tilbake.

    Det betyr at du

    • slipper å betale avgifter når varen kommer tilbake hvis reparasjonen er en garantisak som du ikke skal betale for
    • bare må betale merverdiavgift og eventuelt toll av reparasjonskostnadene og for frakten frem og tilbake hvis du selv betaler for reparasjonen


    Det er noen krav for å slippe å betale toll for hele varens verdi når varen gjeninnføres:

    • varen må gjeninnføres innen ett år etter utførselen
    • gjeninnførselen foretas av den samme som utførte varen
    • at det verken er eller vil bli søkt om refusjon av toll ved utførselen.




    Henta infoen fra selve tollvesenet selv, så da må det stemme!
    Siste redigert av stoni; 31.10.2015 kl. 02:19.

  11. #11
    Overivrig entusiast gooner4ever's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    703
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra stoni Se Innlegg
    Sjekket med tollvesenets sider, og det er faktisk ikke så vanskelig som jeg trodde, antar at reglene har blitt litt endret siden sist jeg sjekket. Det er som javerion sier:
    Du kan enten registrere (deklarere) utførselen selv hos Tollvesenet eller du kan be transportøren, i de fleste tilfeller Posten, gjøre det for deg. Velger du å la transportøren gjøre det for deg, må du si fra om at varen skal bli registrert som midlertidig utførsel for reparasjon.

    Har du deklarert varen som midlertidig utførsel, slipper du å betale avgifter på selve varen når den kommer tilbake.

    Det betyr at du

    • slipper å betale avgifter når varen kommer tilbake hvis reparasjonen er en garantisak som du ikke skal betale for
    • bare må betale merverdiavgift og eventuelt toll av reparasjonskostnadene og for frakten frem og tilbake hvis du selv betaler for reparasjonen


    Det er noen krav for å slippe å betale toll for hele varens verdi når varen gjeninnføres:

    • varen må gjeninnføres innen ett år etter utførselen
    • gjeninnførselen foretas av den samme som utførte varen
    • at det verken er eller vil bli søkt om refusjon av toll ved utførselen.




    Henta infoen fra selve tollvesenet selv, så da må det stemme!

    Retur for reparasjon
    Det er nok ikke nye regler. De var slik når jeg jobbet i Tollvesenet på 80-tallet også.

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed