Resultater 1 til 17 av 17
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi-entusiast xnn3882's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2009
    Innlegg
    185
    Tagget i
    0 Innlegg

    Forhandlere som tilbyr utlån av forsterkere

    Hos Norsk Hi-Fi center kan man få låne en Sugden forsterker, mot at man betaler et depositum. Er det flere forhandlere som tilbyr dette?
    Ikke svar sånn at de fleste tilbyr dette, for det gjør de ikke er min erfaring. Har jeg bor er det ikke mange hi-fi butikker, så jeg har ikke mulighet til å få hørt noe.
    Arcam irDac - Bada DC211MK - Dynaudio DM 2/6

  2. #2
    Hifi Freak grammofon's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2011
    Sted
    Bærum
    Innlegg
    5,522
    Tagget i
    6 Innlegg
    Det lureste er kanskje å ta en ringerunde (mange er slappe med å svare på mail). Jeg vet om flere som låner ut, ikke minst Hi-Fi huset i Bærum, men jeg vil tro at du må hente utstyret selv. Også Hi-Fi klubben låner ut, men da mot et relativt høyt depositum. Også Norsk Audioteknikk i Ullevålsveien i Oslo er greie.

  3. #3
    Hifi Freak VilhelmW's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Alltid lofotværing
    Innlegg
    3,959
    Tagget i
    0 Innlegg
    Jeg har hatt flere forsterkere på heimlån, bl.a. Electrocompaniet. Den siste som besøkte heimen, var Electrocompaniet's ECI 5 Mk.II, velvillig utlånt fra Soundgarden.
    Mvh. VilhelmW
    "Life is too short for boring hifi..."

    Densen B-150+ / DNRG, Densen B420XS, Vpi Scout m. Ortofon 70 Anniversary og Dynavector Karat 17d3 pu'er, Dynavector RIAA, Mini sub GII, Audiovector Mi3 Signature høytt, NordOst Frey kabler gjennomgående. Head-Fi: Lehmannaudio BCL, Beyerdynamic T1, AKG K-701

  4. #4
    Hifi Freak Ingeniøren's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Tranby
    Innlegg
    3,287
    Tagget i
    1 Innlegg
    Hifiklubben låner og ut, hvis de har demo av aktuelle produkt inne, noe vel ganske mange gjør. De reklamer dog ikke for det men ser an kunden, og salgs potensialet. Årsaken er at de har vært plaget med "ungdom" som låner fullt anlegg over helga, blåser det nesten i filler, og lever det tilbake på mandag....
    Stereo: Passlabs X250.5|Classe CP-500|Bluesound Node 2|AudioGD NFB27|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan Summit X|Velodyne CHT10R
    Kino: Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Electra1027be/Profile908/SR800|SVS 2039PC+

  5. #5
    Æresmedlem oct's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    11,693
    Tagget i
    0 Innlegg
    Har du et kundeforhold til en leverandør, pleier dette gå greit. OHFC er meget velvillige.Stereofil også, vil jeg tro.


    mvh
    Kllder: Esoteric X- 01./ bergmann Magne & Avid Acutus m. SME 309. / Pickuper: Lyra Skala & Etna. / RIAA: Manley Steelhead./ Pre: Mc. C 2300./ Power: Mc. 1,2 kW. / H.t: [audio physic] Virgo 25 (Tømmervik-modell) m. Nordost Sort Füt./ Nordost Valhalla interconnect & h.t. kabler. Ditto i nett & 2 tonearmkabler./ Padde: Nordost Thor.

  6. #6
    Bransjeaktør Hifi Stasjonen's Avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Innlegg
    293
    Tagget i
    0 Innlegg
    Se min butikk
    Klikk her
    Sitat Sitat fra xnn3882 Se Innlegg
    Hos Norsk Hi-Fi center kan man få låne en Sugden forsterker, mot at man betaler et depositum. Er det flere forhandlere som tilbyr dette?
    Ikke svar sånn at de fleste tilbyr dette, for det gjør de ikke er min erfaring. Har jeg bor er det ikke mange hi-fi butikker, så jeg har ikke mulighet til å få hørt noe.
    Hei
    Tja.....de aller fleste tilbyr utlån mot fullt depositum. De aller fleste forhandlere vi har kontakt med tilbyr da denne mulighet.
    Er man kunde og har kjøpt produkter før i prisklassen man ønsker å låne, går det nok greit hos veldig mange at man får lånt uten depositum.
    Er produktene vanskelige å håndtere, pleier da vi å kjøre produktet hjem til kunden og sette på plass.
    Både Audiofreaks og Hifi Huset vet jeg også har gjort dette ved flere anledninger.
    Riktignok er det produkter som er vanskelige å få lånt, slik som platespiller, tonearm og pickup .
    Mvh
    Hifi Stasjonen
    Jeg representerer Hifi Stasjonen : https://www.hifistasjonen.no
    JR Trans Rotor, Bluelectric, SME, Pluto, Da Vinci, Dynavector, Goldring, VTL, Eggleston Works, Audium, Audio Research, Klipsch, JoLida, Micromega, Finite Elemente, Hifi Racks LTD, Rega, Onkyo osv.

  7. #7
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Apr 2009
    Sted
    Grimstad
    Innlegg
    777
    Tagget i
    0 Innlegg
    De fleste seriøse forhandlere jeg har vært borti tilbyr dette mot at man legger igjen depositum. Er ofte ganske greit å få lånt når man har et kundeforhold og har brukt en del penger der før.

  8. #8
    Hifi-entusiast Phatbob's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Skien
    Innlegg
    117
    Tagget i
    0 Innlegg
    Lite erfarings innlegg...
    Kjøpte et par B&W CM1 på HiFi Klubben i Porsgrunn for et par år siden, og var tilbake der noe senere for å se etter en sub.
    De hadde en B&W ASW 10CM til demo.
    Den fikk jeg ikke låne med meg i noen timer selv om jeg tilbydde meg å legge igjen hele nypris summen i depositum.
    Bra service, vil ikke selge noe da vøttø....

    Handler ikke der mer, men jeg har hørt det har blitt bedre.

  9. #9
    Hifi Freak lovemusikk's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2009
    Innlegg
    7,896
    Tagget i
    2 Innlegg
    HIFI klubben, Soundgarden og Musikkmagasinet i Bergen låner ikke ut, for da må en kjøpe det for så å få pengene igjen.

    Dette resulterte den gang i kjøp fra oslo hifi senter.

    Som man sår, høster man
    Hovedanlegg: One place , Heed Obelisk DA, Musical Innovation MI25, Musical Innovation MI18, Uscher Dancer Mini 2 DMD, Focal Elite kabler

  10. #10
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Apr 2005
    Innlegg
    4,375
    Tagget i
    0 Innlegg
    Jeg ser vel ikke helt problemet med at man må kjøpe hvis pengene kan tilbakebetales uten spørsmål. Det viser jo bare at man faktisk har råd og intensjon om å kjøpe produktet og ikke bare vil leke seg med litt utstyr, det er mange nok av sorten som bare drømmer og aldri kjøper noe. Hvilke bransjer lar deg egentlig spasere ut av butikken med varer for en brøkdel av prisen?

    Jeg ser at det kan være god service, men jeg holder det ikke mot en butikk om de ikke vil låne ut utstyr til en ukjent skikkelse.

  11. #11
    Æresmedlem Distinctive's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    11,066
    Tagget i
    14 Innlegg
    Album
    1
    Håvar på Planetsnapa utøver yppelig kundebehandling hvis du er seriøst interessert i å prøve noe nytt utstyr.
    Har veldig gode erfaringer herfra.

  12. #12
    Hifi Freak lovemusikk's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2009
    Innlegg
    7,896
    Tagget i
    2 Innlegg
    Sitat Sitat fra Bach_Man Se Innlegg
    Jeg ser vel ikke helt problemet med at man må kjøpe hvis pengene kan tilbakebetales uten spørsmål. Det viser jo bare at man faktisk har råd og intensjon om å kjøpe produktet og ikke bare vil leke seg med litt utstyr, det er mange nok av sorten som bare drømmer og aldri kjøper noe. Hvilke bransjer lar deg egentlig spasere ut av butikken med varer for en brøkdel av prisen?

    Jeg ser at det kan være god service, men jeg holder det ikke mot en butikk om de ikke vil låne ut utstyr til en ukjent skikkelse.

    Jaja..hver sin mening, men de butikkene i Bergen tapte den gang og Oslo Hifi Senter vant kjøp av cd spiller, forsterker og høyttalere av Burmester.

    Så eg ser lett hva de taper på dette. Selvfølgelig får de ikke solgt hver gang, men vis de får solgt hver 10 gang, mot 2-3 ganger i året, må jo det være bra eller?

    Vi får låne en bil gratis, en helg før vi bestemmer oss, uten problemer. De registrerer bare førerkortet.
    Og der er det ikke noe sure miner heller, om de ikke hører noe mer. En får og låne en ny bil en annen helg.

    Regner og med alle ser forskjell på et par 18-20 åringer som "bare" vil låne et anlegg og en på 25 eller mer, som virker mer seriøs.

    Ellers er det ikke utlån når en må betale alt og evnt retunere etterpå. Da er det bare norsk lov med 30 dager returett som også de må forholde seg til. Det er ikke service!

    Men det er nå min mening.
    Siste redigert av lovemusikk; 31.03.2013 kl. 18:30.
    Hovedanlegg: One place , Heed Obelisk DA, Musical Innovation MI25, Musical Innovation MI18, Uscher Dancer Mini 2 DMD, Focal Elite kabler

  13. #13
    Bransjeaktør
    Ble medlem
    Jun 2013
    Sted
    Bamble
    Innlegg
    1
    Tagget i
    0 Innlegg
    "Ellers er det ikke utlån når en må betale alt og evnt retunere etterpå. Da er det bare norsk lov med 30 dager returett som også de må forholde seg til. Det er ikke service!"

    Det er nok ikke helt slik det fungerer i henhold til norsk lov.
    Handler man på nett så har man 14 dager returrett, men kun så lenge produktet returneres i samme stand og mengde, og ikke har blitt tatt i bruk som sitt eget (noe som har medført mange rare tolkninger.)

    Ved kjøp i butikk har du ingen returrett så fremt ikke butikken selv ønsker å tilby dette.

    Da jeg og familien min driver en hvitevare butikk som nå skal begynne med hifi, har jeg lest og tenkt mye på hvordan vi skal håndtere utlån. Så var veldig glad når jeg fant denne tråden.

    Alt jeg har lest på forumene her, tilsvarer at produktene må prøves hjemme, i det rommet det skal brukes i, før man kan høre hvor vellykket lyden blir. Med stor konkurranse fra netthandelen hvor man har minst 14 dager returrett så legger det et ekstra stort press på fysiske butikker for å gjøre det samme. Kanskje prisene også kan være litt høyere i butikk (heller tvilsomt da denne bransjen virker rimelig pris beskytta og minner meg mest om bilbransjen hvor alle butikkene selger sitt eget merke) noe som setter enda større krav på servicen.

    Så utlån er noe jeg virker ønsker å tilby mine kunder. Men det er et enormt stort problem. Det er ikke snakk om at jeg lar en helt ukjent person, traske ut døra med en forsterker eller lignende, med kun ID som trygghet. Vi har ofte svindlere på besøk, disse har skaffet seg stjålet ID (eller som sist gang jeg ble lurt for 20 tusen kroner, brukte sin egen ID, fant ut senere at han skulle i retten uka etter og brukte da den uka til å kjøre rundt og svindle så mange butikker han kunne mens han venta på å bli dømt for det samme.) De har pugga personnummer, telefonnummer, adresse, arbeidsgiver, all mulig informasjon på personen de har stjålet kortet fra. De kommer inn skal ha 1 eller 2 tver/datamaskiner. Gjerne de dyreste. Ofte kan de ta og ringe og "dobbelt sjekke" med arbeidsgiver, kone etc, at det er ok at de kjøper dette produktet. Så skal de betale på her og nå og viser fint fram ID (som da ofte ikke bildet ligner og som oftest er sperret.) Eller de ønsker å bli tilsendt faktura (og de blir overraska hver gang jeg sier nei, for det har de "aldri" fått høre i en annen butikk før. De er skikkelig proffe, de ser helt strøkne ut, pent kledd gjerne i dress skjorte. (Men hele situasjonen er jo latterlig når man har blitt lurt før.) Med sånne mennesker der ute, så kan ikke jeg låne ut produkter til folk jeg ikke har et kundeforhold til.

    Låner jeg ut produkter til 10 kunder, jeg får 5 salg ekstra på dette. 5 salg. Så er ikke det nok fortjeneste til å dekke tapet på den ene som aldri kommer tilbake igjen.

    Men samtidig så jeg ønsker å låne ut og ser på det som et must. Jeg ønsker å yte den servicen som jeg selv forventer når jeg handler hos andre. Og gjerne helst toppe disse forventningene. Det er rett og slett hemmeligheten ved å drive butikk. Behandle dine kunder slik du ønsker selv å bli behandlet.

    Jeg forventer ikke å gå inn i en butikk jeg aldri har vært i før, så kun med ID som trygghet for butikken traske ut med varer for 50 tusen kroner. Hadde en butikk gjort det så hadde jeg bare rista på hodet og blitt skremt. (Nå har jeg sendt fakturaer på beløp langt over dette, men aldri til ukjente eller folk jeg ikke følte meg trygge på (og det har blitt noen tap opp gjennom åra.)

    Så hos oss, til du har et kundeforhold hos oss, eller jeg selv kjører ut til deg og installerer produktet i hjemmet ditt (som gir en viss trygghet) så vil vi kreve noe mer enn ID. Hva vi skal kreve derimot håpa jeg på å få hjelp av noen her på forumet. Noen som vet hva butikker rundt krever av depositum? Tar man 2000 kroner og låner ut anlegg til 50 tusen, så virker jo det like håpløst som å gi det ut for 0.

    Virker det helt urimelig å kreve salgsprisen for produktet med da for eksempel, 7/14/21/30 dagers returrett? (Som ikke er lovpålagt og som vi ikke gir til vanlig.)

    Samtidig tenkte jeg at det var da genialt å låne ut utstillingsproduktet, som da allerede er spilt inn/kalibrert etc (slik at man ikke trenger å låne produktet i en måned for å se om man vil ha det.) Produktet er allerede pakket opp (kan miste salg i mellomtida, men bedre med en fugl i handa enn ti på taket) og ønsker man å kjøpe det, så returnerer man utstillingen og får en ny i pakning ( ønsker man ikke å kjøpe det så slipper vi å ha utstilling pluss retur varen pakket opp, med det verdifallet som det medfører.)

    Virker dette fryktelig kundefiendtlig og urimelig?
    (Posten ble kanskje litt lang, så stopper her, men kommer mange flere poster etter hvert fra meg, hifi virker langt mer moro enn vaskemaskiner! (men tøyet blir jo ikke så reint.))
    Jeg representerer Johnsen Elektro, Euronics Porsgrunn. Busk lyd og bilde.

  14. #14
    Overivrig entusiast erlanddf's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2012
    Innlegg
    667
    Tagget i
    0 Innlegg
    For min egen del synes jeg det hadde vært helt greit med feks 7 dagers test/bytterett hvor jeg betaler fullpris ved levering. Leverer jeg ikke tilbake innen fristen er det my bad.
    Hi-Fi: Sonos -> DSPeaker AntiMode 2.0 Dual Core -> NAD M51 -> 2 x April Music Eximus S1 -> XTZ Divine 100.49
    Head-FI: Aune X1 DAC -> Sennheiser HD650

  15. #15
    Hifi Freak Heimdall's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2009
    Sted
    Sørlandet
    Innlegg
    1,511
    Tagget i
    0 Innlegg
    Hvis produktet er så kostbart at man må selge sitt eget før man har mulighet til å prøve det evt nye så blir det jo et problem for mange.
    Mange ville nok også valgt å prøvekjøre bilen før man solgte den gamle og kjøpte den nye.
    Men jeg ser problemet fra forhandlers side. Hvordan ser forsikringsselskapene på utlån?
    Jeg har vært borti flere forhandlere som sender produkter hjem til folk for test, kan f.eks nevne Mala Audio og EHED, og det har fungert strålende så vidt jeg har forstått.
    Du kan jo alltids kontakte dem og høre dems historie.

  16. #16
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    16,903
    Tagget i
    7 Innlegg
    Sitat Sitat fra Rolf A Se Innlegg
    "Ellers er det ikke utlån når en må betale alt og evnt retunere etterpå. Da er det bare norsk lov med 30 dager returett som også de må forholde seg til. Det er ikke service!"

    Det er nok ikke helt slik det fungerer i henhold til norsk lov.
    Handler man på nett så har man 14 dager returrett, men kun så lenge produktet returneres i samme stand og mengde, og ikke har blitt tatt i bruk som sitt eget (noe som har medført mange rare tolkninger.)

    Ved kjøp i butikk har du ingen returrett så fremt ikke butikken selv ønsker å tilby dette.

    Da jeg og familien min driver en hvitevare butikk som nå skal begynne med hifi, har jeg lest og tenkt mye på hvordan vi skal håndtere utlån. Så var veldig glad når jeg fant denne tråden.

    Alt jeg har lest på forumene her, tilsvarer at produktene må prøves hjemme, i det rommet det skal brukes i, før man kan høre hvor vellykket lyden blir. Med stor konkurranse fra netthandelen hvor man har minst 14 dager returrett så legger det et ekstra stort press på fysiske butikker for å gjøre det samme. Kanskje prisene også kan være litt høyere i butikk (heller tvilsomt da denne bransjen virker rimelig pris beskytta og minner meg mest om bilbransjen hvor alle butikkene selger sitt eget merke) noe som setter enda større krav på servicen.

    Så utlån er noe jeg virker ønsker å tilby mine kunder. Men det er et enormt stort problem. Det er ikke snakk om at jeg lar en helt ukjent person, traske ut døra med en forsterker eller lignende, med kun ID som trygghet. Vi har ofte svindlere på besøk, disse har skaffet seg stjålet ID (eller som sist gang jeg ble lurt for 20 tusen kroner, brukte sin egen ID, fant ut senere at han skulle i retten uka etter og brukte da den uka til å kjøre rundt og svindle så mange butikker han kunne mens han venta på å bli dømt for det samme.) De har pugga personnummer, telefonnummer, adresse, arbeidsgiver, all mulig informasjon på personen de har stjålet kortet fra. De kommer inn skal ha 1 eller 2 tver/datamaskiner. Gjerne de dyreste. Ofte kan de ta og ringe og "dobbelt sjekke" med arbeidsgiver, kone etc, at det er ok at de kjøper dette produktet. Så skal de betale på her og nå og viser fint fram ID (som da ofte ikke bildet ligner og som oftest er sperret.) Eller de ønsker å bli tilsendt faktura (og de blir overraska hver gang jeg sier nei, for det har de "aldri" fått høre i en annen butikk før. De er skikkelig proffe, de ser helt strøkne ut, pent kledd gjerne i dress skjorte. (Men hele situasjonen er jo latterlig når man har blitt lurt før.) Med sånne mennesker der ute, så kan ikke jeg låne ut produkter til folk jeg ikke har et kundeforhold til.

    Låner jeg ut produkter til 10 kunder, jeg får 5 salg ekstra på dette. 5 salg. Så er ikke det nok fortjeneste til å dekke tapet på den ene som aldri kommer tilbake igjen.

    Men samtidig så jeg ønsker å låne ut og ser på det som et must. Jeg ønsker å yte den servicen som jeg selv forventer når jeg handler hos andre. Og gjerne helst toppe disse forventningene. Det er rett og slett hemmeligheten ved å drive butikk. Behandle dine kunder slik du ønsker selv å bli behandlet.

    Jeg forventer ikke å gå inn i en butikk jeg aldri har vært i før, så kun med ID som trygghet for butikken traske ut med varer for 50 tusen kroner. Hadde en butikk gjort det så hadde jeg bare rista på hodet og blitt skremt. (Nå har jeg sendt fakturaer på beløp langt over dette, men aldri til ukjente eller folk jeg ikke følte meg trygge på (og det har blitt noen tap opp gjennom åra.)

    Så hos oss, til du har et kundeforhold hos oss, eller jeg selv kjører ut til deg og installerer produktet i hjemmet ditt (som gir en viss trygghet) så vil vi kreve noe mer enn ID. Hva vi skal kreve derimot håpa jeg på å få hjelp av noen her på forumet. Noen som vet hva butikker rundt krever av depositum? Tar man 2000 kroner og låner ut anlegg til 50 tusen, så virker jo det like håpløst som å gi det ut for 0.

    Virker det helt urimelig å kreve salgsprisen for produktet med da for eksempel, 7/14/21/30 dagers returrett? (Som ikke er lovpålagt og som vi ikke gir til vanlig.)

    Samtidig tenkte jeg at det var da genialt å låne ut utstillingsproduktet, som da allerede er spilt inn/kalibrert etc (slik at man ikke trenger å låne produktet i en måned for å se om man vil ha det.) Produktet er allerede pakket opp (kan miste salg i mellomtida, men bedre med en fugl i handa enn ti på taket) og ønsker man å kjøpe det, så returnerer man utstillingen og får en ny i pakning ( ønsker man ikke å kjøpe det så slipper vi å ha utstilling pluss retur varen pakket opp, med det verdifallet som det medfører.)

    Virker dette fryktelig kundefiendtlig og urimelig?
    (Posten ble kanskje litt lang, så stopper her, men kommer mange flere poster etter hvert fra meg, hifi virker langt mer moro enn vaskemaskiner! (men tøyet blir jo ikke så reint.))
    Det er både modig og gledeleg at nokon tek sjansen på å starte opp sjølvstendig butikk i desse tider då alt har vorte kjedebasert. De har store utfordringar å sjå på, og dette med service/utlån er ganske essensielt etter mi meing.
    Konkurrenten som har den beste ordninga sett frå kundesynsstad er nok Elkjøp. Eg har testa ut at det verkeleg er alvor når eg returnerer eit produkt innan 30 dagar og får pengane attende utan anna spørsmål enn ein grunn. Då sa eg at varen ikkje passa meg likevel. Ei slik ordning kan sjølvsagt misbrukast, og det skal også økonomiske musklar til for å kunne tilby slik service.
    Likevel handlar eg ikkje hifi på Elkjøp. Grunnen er dels at dei manglar kompetansen eg er ute etter, og dels at dei manglar det rette produktutvalet (men eg køyrer nok i ein annan divisjon enn der volumsalet går føre seg). Når det gjeld service til oppakking, montering og transport, er dette ekstra når ein handlar på Elkjøp, medan dei gode spesialbutikkane gjerne har dette inkludert når det går føre seg i nærmiljøet.
    (Beste tilbodet eg har fått til no var frå HiFiStasjonen som tilbaud seg å levere heim til meg på Nordvestlandet. Ca 70 mil varelevering. Utan å vere heilt sikker på at produktet passa meg 110%, følte eg at det måtte takkast nei denne gongen...)
    For meg måtte eg nok ha minst 3 veker, og helst ein månad på meg til utprøving.
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

  17. #17
    DL
    Guest
    Er man ikke kjennt av personalet i butikken, så la dem betale full pris i depositum, og send med dem ett demoprodukt som er innspillt.
    Da får man teste hjemme, liker man det ikke så får man pengene tilbake, skal man ha produktet så får man ett nytt.
    Redelig ordning det.

    Du representerer Busk ser jeg, han har vel ett system for dette allerede, har jo drevet noen år den butikken der.


    DL

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed