Resultater 1 til 5 av 5
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    ymir
    Guest

    Fabrikkgaranti

    Hei

    Har sett att en eller flere produsenter gir 20 års garanti.

    Er det noen som vet hvem som gir dette eller noe mer enn 5 år?

    Trenger opplysningen i forbindelse med en forsikringsak.

    Hvor lenge bør/kan et produkt fra de store tunge/kjente produsenter vare?

  2. #2
    Hifi Freak Poirot's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Innlegg
    1,598
    Tagget i
    1 Innlegg
    Doxa Model 74, 10 års garanti.
    http://doxa.no/frequently-asked-questions.htm

    Bryston effektforsterkere, 20 års garanti.
    http://www.lyrichifi.no/PDF%20filer/PR_BRYSTON_2011_july%2018th.pdf

  3. #3
    nysjerrigper
    Guest
    lykke til med å få reparert noe etter 10-20år. blir bare mas om feil bruk og annet. salgsgimmick deluxe!

  4. #4
    ymir
    Guest
    Hei

    Utstyret er....var fire år gammelt.Lyttet til musikk og hørte noen merkelge "bloppe lyder".Etter en liten stund senere røk også varmepumpen.

    HELDIGVIS har netteiger en spenningsanalysator stående.Dato og klokkeslett ble registrert.Derfor innrømmer netteiger feil på nettet
    og erstatningplikt.

    Men problemet er at feilen opptrer-er tilstede hele tiden.Mine forsikringer vil ikke dekke noe mere siden feilen fremdeles er tilstede.

    Jeg mener at så lenge det er feil på nettet skal jeg ikke lide noe økonomisk tap,og da skal det ikke trekkes fra for alder i ERSTATNINGSBELØP.

    Har fått ødelagt verdier for 350 000-400 000 Kr på noen år.Årsak...Transienter,overharmoniske,flimmer... ?Alt dokumentert av netteiger

    Har sendt saken til Elklagenemda og Finansklagenemda.Netteiger har sent mine krav til sitt forsikringselskap.

    Dagens svar fra netteiger:
    Viser til nedenforstående e-post utveksling og e-post sendt undertegnede 3.10.12 kl 18.29. Samt din samtale med vår driftssentral i dag.

    I en hver erstatningssak hvor det er påført en skade gjelder følgende generelle krav til den som krever erstatning: Å oppgi de opplysninger og dokumenter som trengs for å få vurdert ansvar og erstatning.
    Det betyr i grove trekk hvor mye det på skadedagen ville kostet å anskaffe skadet gjenstand i vesentlig samme stand og av tilsvarende fabrikat, type og årgang (markedsverdien).
    Skadet gjenstand tilfaller da i de fleste tilfeller forsikringsselskap ved bruk av forsikring eller den som utbetaler forsikring.

    Av nedenforstående tilbud registrerer jeg en differanse på kr 30.000,- på nevnte gjenstander. Du har anslått verdiene til de to forsterkere og digital omformer til NOK 130.000,-.
    Tryg har tilbudt kr 100.000,- på grunn av manglende dokumentasjon på verdien.

    For å bli ferdig med denne erstatningen ønsker Haugaland Kraft å dekke differansen på kr 30.000,- for denne gang. Vi møter da ditt krav på kr 130.000,-.
    Dette tilbudet står ved lag frem til 31.10.2012. Ved skriftlig aksept med oppgitt kontonummer vil nevnte beløp overføres din konto.

    Ved evt. senere erstatningskrav vil vi følge vanlige erstatningsregler.



    Nei,ikke så lenge feilen er tilstede er mitt svar.Kravet mitt er dessuten 110 000 Kr og ikke 130 000.



    Siste redigert av ymir; 05.10.2012 kl. 23:16.

  5. #5
    Overivrig entusiast espege's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2009
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    881
    Tagget i
    0 Innlegg
    Densen har vel en såkalt "livstidsgaranti"… for førstehåndseier.

    mvh e

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed