Strøm relatert Jaaaa full seier

mr1derful

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
174
Antall liker
38
Gratulere! Godt at noen har ork og guts til å ta en kamp med slike (ofte) mangehodete byråkratuhyrer! Håper du får erstattet alt ødelagt utstyr samt øvrige utlegg. Godt at ting går forbruerenes vei også.

Håper at en slik sak kan skape presedens, kjenner andre som har hatt lignende episoder men gitt opp tidlig i klageprossessen.
 
Y

ymir

Gjest
Hei
"Mangehodete byråkratuhyrer" er da bare netteigers hode og NVEs hode.Uhyre har de heller ikke vært.Litt bevist trenering av saken må ein vel regne med.
At det har tatt tid er hovedsakelig min egen feil som ikke har trykket hardt nok på.
i Forskrift om leveringskvalitet (FoL) finnest det også tidsfrister som skal overholdes.Der burde jeg stått hardere på krava.

Følger ikke netteiger FoL har du som kunde ALL rett på din side.Forskriftene blir ikke forandret pga.ein tvist mellom netteiger og en kunde.

Får bare håpe det ikke blir "opp som en bjørn og ned som en fell":)
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Morsomt å se at det nytter å stå opp mot "øvrigheta"!
Gratulerer, håper du får erstattet ødelagt utstyr. Og ikke minst - at dette avstedkommer et litt bedre fokus på produktet fra strømleverandørenes side, generelt.
 
Y

ymir

Gjest
Hei
Ødelagt utstyr har blitt erstattet av forsikring og garanti.

Men LYDEN som kommer ut av høytalerene er til tider fryktelig.Det var den som satte prossessen i gang,
hovedsakelig pga. et tips.Etter mine erfaringer burde nok flere audiophile også foretatt en spenningsanalyse,
samme hvor fornøyde de er med lyden.
Det finnest nok flere grunner en oppgradering-spøkelset som er årsak til et rellativt hyppig utstyr bytte,
spesielt sett i lys av hvor mye ein skryter av eget oppsett og hvor godt det nye enkelt komponent er.
 
V

vredensgnag

Gjest
Og variasjoner man opplever i lyden, som følge av komponentbytte, kan muligens skyldes ... :)
 
Y

ymir

Gjest
Og variasjoner man opplever i lyden, som følge av komponentbytte, kan muligens skyldes ... :)
JA,nettopp....bedre og annerledes lyd,men jeg vil fremdeles si at for mange bytte skjer på sviktende grunnlag.Et bytte som muligens ikke hadde hver nødvendig og/eller kom for tidlig.

Utstyret vil ikke nå sitt maksimale potensiale dersom det er dårlig spenningskvalitet.

For de som får et stort lydelig utbytte med kjøp av diverse filtre og regeneratorer,disse bør værer svært oppmerksomme på dette med
spenningskvaliteten og få foretatt en spenningsanalyse.

Min erfaring (PurePower,Isotek,Consonance og DC-felle) er at når nettet er på sitt beste vil regenaratoren forringe lyden.
 
Sist redigert:
Y

ymir

Gjest
Hei

Svar fra netteiger.

nr1.jpg


nr4.jpg


Oversiktssjema.

Grønn=Overharmonisk innenfor forskrift
Rød =Overharmonisk over forskrift
Gul =Andre avik
Grå =Manglende eller feil måledata

Viser her bare 2 måneder.

nr2.jpg


nr3.jpg


Etter litt trening er dette en nokså enkel og håndterlig sak for menigmann å vinne fram med.Ser at netteiger velger å skifte forsyningstrafo tiltross
for at de mener at feilen er hos produsent.

Fortsettelse følger.
 
Y

ymir

Gjest
Sist redigert:
Y

ymir

Gjest
Sist redigert:
Y

ymir

Gjest
Hei
Hadde en samtale med Div.sjef Nett, HK.

Spurde,"hvorfor skifter dere fordelingstrafo når dere mener feilen er en annen plass?"
svar,"Vi må prøve allt".

Dette viser at de ikke vet hva de holder på med,eller at dette er noe større......selv om at det skriver:"Smelteverket har normal forsyning over eget 66kv nett med annen transformering mot sentralnettet (samkjøringen)

Dersom dette er del i noe større,så er det raskt regnet muligens tre-fire verk som er kobblet opp mot hovedtrafo.
bl.a.2 aluminiums verk (Husnes,Karmøy) 1 manganverk + antakelig Bjølvefossen+++,da begynner dette å ta av.



Et trafo skifte koster mye penger.Dette kan ikke være bedriftsøkonomisk forsvarlig
dersom de kan dokumentere at feilen ikke er hos HK.

Et trafo skifte vil automatisk utløse 5-7 nye trafoer bare i mtt nærområde.
 
Topp Bunn