Fjernkjøp uten ekspedering.

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Innlegg
327
Antall liker
56
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg har en liten case.

Jeg har kjøpt og betalt noe utstyr av en bransjeaktør. Dette foregikk først via epost.
Jeg betalte på forskudd, og fikk varen i posten. Varen viste det seg hadde feil ved seg, og måtte returneres. Dette gjorde jeg så, og skulle få erstatning tilsendt.
Så ble det ganske stille. Ingenting skjedde, ikke en lyd fra selger.
Etter purring fikk jeg beskjed om at det skulle komme i posten.
Tiden gikk og gikk...

Nå har jeg purret opp flere ganger, vi har snakkes på epost og telefon. Hver gang med lovnad om at varen skal komme. Telefonsamtaler har vært saklige og hyggelige.

Nå har det gått ett og et halv år siden pengene ble betalt inn, og jeg begynner å bli litt lei det hele. Som dere forstår er det ikke snakk om veldig store beløp, men nok til at man ikke lar det fare.

Så, hva burde jeg gjøre nå?
Setter pris på alle forslag og innspill.

Eivind
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Er dette kjøpt her til lands? Har du epostene fra selger, der du evnt har bekreftet ny vare/erstatning? Da skal det vel vere en grei sak å ta i forliksrådet? Om du gidder. Vil ta en del tid og energi.
 

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Innlegg
327
Antall liker
56
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
Det er kjøpt her til lands ja, av en kjent aktør for mange.
Jeg har korrespondansen liggende, så det burde gå greit sånn sett.
Men det var det med tid og energi da.
Jeg har jo håpet i det lengste at han ville rydde opp i dette... Hadde vært det greieste selvfølgelig.

Man kan jo bli frista til å lage en gapestokk her på sentralen, men vet ikke helt om det tjener til noe heller. Jeg valgte iallefall å ikke nevne navn.

Jeg får vel undersøke rundt forliksrådet da, og se hva som kan komme ut av det.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Kanskje en anmeldelse er på plass?

Aktøren har jo plikt til å gi deg penger tilbake, dersom han ikke evner å sende deg ny/utbedret vare. Å beholde pengene, uten at du får varen er rent tyveri.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Du kan jo høre med Høvdingen her på HFS om han kan kontakte selger for deg. Det har han gjort før, og det har virket, så vidt jeg kan forstå.
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Ta ut forliksklage. Skjema finner du på politiet.no. Spander evt 1 time på en advokat. Den og evt andre omkostninger tar du med i kravet. Har du mer tålmodighet igjen sender du vedkommende et varsel om at forliksklage vil bli sendt dersom pengene ikke er på din konto innen en uke.

Du må mao ta noen grep fremfor å vente.

Geirs
 

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Innlegg
327
Antall liker
56
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
Takker for svar.
Skjønner at jeg nok må ta noen grep ja.
Jeg får lese meg litt opp på politiskjema her.

E
 
Topp Bunn