fortvilet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • horn_fantast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.06.2004
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    For en tid siden kjøpte jeg en brukt Mcintosh c2200.
    Å i stor glede ventet jeg på den.
    Da den ankom va frontglasset knust å den slo seg av når jeg skrudde den på.
    Selger mente att den va ikke slik når han sendte den til meg.
    Posten tok ansvaret å skulle erstatte det hele.
    Den ble sendt til Neby, de brukte en MÅNED på å fikse den.
    Å torsdag i denne uken fikk jeg den i retur fra neby som sa de hadde fikset den, den skulle være som ny.
    I dag skulle jeg teste den å den virker ikke.
    Hva F..en skal dette bety.
    Jeg er dritt lei av hele pre`n.
    Posten dekker inntil 10,000 å selfølgelig va regningen på 10,000.

    Hilsen en fortvilt mc c 2200 eiger
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Det er noe av det kjipeste jeg har hørt .

    Men har opplevd det samme selv med en Ec 120 ,den ble sendt utallige ganger til service ,men det ble påstått ingen feil .Den slo seg av og på i et sett .Til slutt byttet de utgangs kortet og vips var den frisk .

    Reklamer til Neby og be dem fikse det ASP .

    Dyre ting sender jeg alltid med ekspress over natten ,mye raskere og pakken er forsikret for 50000,-
     

    horn_fantast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.06.2004
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.

    My god ,hvordan kan de si det når den ikke virker ???,kanskje det bare er sommervikarer der .
     

    Vedlegg

    Fush

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    1.868
    Antall liker
    1
    Du har full anledning til å reklamere på jobben som ble gjort, dersom resultatet ikke er som forventet/avtalt.
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Neby er ikke spesiellt effektive på service. Jeg hadde en DVD spiller inne. Det tok 6 uker. Man ventet stadig på deler var beskjeden.

    Trist historie det her. Håper det ordner seg.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.
    Greit nok at det er en reparasjon for en kunde, men det er likevel garanti på reperasjon, er det ikke??
     

    Vedlegg

    C

    cosmos

    Gjest
    tipper de ikke har reparert annet enn glasset for så å kreve max sum posten dekker på krona.
    var en tråd om dem på avforum også. hvor neby krevde at kjøper skulle handle et multimeter til 3000kr for å måle seg frem til 2(!) verdier som han skulle melde de om for resultatet. ETTER den hadde vært inne 2 ganger i lang tid uten fix. luringer
     

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Pakker som blir sendt i posten må pakkes meget godt polstret,de blir sendt i konteinere og kan få tunge pakker på inntil 35 kg over seg .Blir behandlet tøft ,ref fra min kone som jobber i posten.Hun sier til meg ,aldri sendt dyr elektronikk i posten uten ekstra polstret embalasje.Håper det ordner seg
     

    Vedlegg

    skjetlein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Det er så utrolig leit når selgere ikke forstår det å yte god service.

    Det jeg gjør hvis jeg merker den minste motstand ift garanti eller reklamasjon er å skrive brev som jeg enten fakser eller sender samt en kopi til forbrukerrådet. I tillegg kan jeg også noen ganger ringe og ta opp samtalen for å ha et ekstra underlag.

    Jo dyrere jo hardere går jeg til verks, det å bruke advokat er også svært effektivt, men da etter å ha møtt endel motbakke.

    Ikke spar på kruttet, det er DU som kunde som har krav på service. Husk også at reparasjon skal heller ikke ta mer enn 14 dager, hvis det drøyer lenger så har du krav på ny vare eller pengene tilbake. 6 uker er jo helt vanvittig, det er jo ikke akkurat en månerakket som skal fikses.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Pakker som blir sendt i posten må pakkes meget godt polstret,de blir sendt i konteinere og kan få tunge pakker på inntil 35 kg over seg .Blir behandlet tøft  ,ref fra min kone som jobber i posten.Hun sier til meg ,aldri sendt dyr elektronikk i posten uten ekstra polstret embalasje.Håper det ordner seg
    Da jeg hentet rørforsterkeren min på posten (pakken inneholdt også fem sett rør) fikk jeg vite hvordan det hele foregikk. Alle store pakker ligger hulter til bulter i containere, og når pakkene skal ut av containeren tipper de hele lasset.
    Jeg ble helt kaldsvett der jeg stod.
    Utrolig nok gikk det bra, men jeg har altså blitt en smule skeptisk til postens metoder :p
     

    Vedlegg

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
    Servicefolk eller ei. Er det virkelig kunden som skal vente i 4-6 uker for deretter å finne ut at enheten fortsatt ikke fungerer? I tillegg skal det nevnes at Neby ikke er enkle å få i tale. Litt kommunikasjon hjelper for alle parter.

    Nå må vel trådstarter vente i enda en måned på rep nummer 2, og kanskje enda noen uker siden det fortsatt er ferietid.

    Nei jeg skjønner godt at trådstarter har lagt seg på den tonen han gir uttrykk for her.
     

    skjetlein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
    Det kan godt være en underleverandør som svikter, men hva hjelper det når kunden ikke får vite et døyt om hva som sjer. Neby sitt problem er isåfall mangel på kommunikasjon/oppfølging av kunde, kunden har en oppfatning om at dette er Neby sin årsak.

    Kjenner godt til service innen teknologi.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Litt off topic, men leste i avisen i dag at Nedby hadde et overskudd på over 34 mill. av en omsetning på 113 mill. Det er vel bare doplangere og hallikker som overgår den avansen! Skulle vel ha råd til litt service til kundene sine eller............
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Vel, jeg prater bare av egen erfaring da jeg er i bransjen selv.
    Rekorden "min" når det gjelder å vente på deler er 13 måneder.
    Heldigvis var dette noe jeg skulle ha på lager, så ingen ble skadelidende.

    Forstår jeg trådstarter rett så ble fakturaen på 10000,- fordi posten har en grense på 10000,- på pakker de erstater? Da måtte Neby ha visst om at posten skulle erstatte dette?
    Hvis dette er tilfelle lukter det svindel.

    Når det gjelder dette med at forforsterkeren forsatt ikke virket så har jeg i grunnen ingen kommentar. Det kan jo hende den funket fint på verkstedbenken.
    Periodiske feil er jo ikke noe ukjent fenomen, dessverre.
     

    horn_fantast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.06.2004
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Krigen som befant seg i hodet mitt igår er forsvunnet.
    Jeg gikk ned i lytterommet mitt i går etter jeg hadde lagt inn denne tråden, for å se på pre`n.
    Jeg satt å prata me en kompis i telefonen da han har en lik pre som meg, å plutselig slo den seg på å har virket helt fint etter det.
    Heldigvis.
    Takk for stor forståelse til alle dere som svarte
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Krigen som befant seg i hodet mitt igår er forsvunnet.
    Jeg gikk ned i lytterommet mitt i går etter jeg hadde lagt inn denne tråden, for å se på pre`n.
    Jeg satt å prata me en kompis i telefonen da han har en lik pre som meg, å plutselig slo den seg på å har virket helt fint etter det.
    Heldigvis.
    Takk for stor forståelse til alle dere som svarte
    Var det så enkelt? Slo den seg bare på? Av seg selv?
     
    T

    timc

    Gjest
    kansje et forsinkelses rele?
    Det er en liten forsinkelse ja...men den skal ikke være på mer en ca 10sek eller noe. Ta tiden der med en klype salt.

    Mvh
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Litt off topic, men leste i avisen i dag at Nedby hadde et overskudd på over 34 mill. av en omsetning på 113 mill. Det er vel bare doplangere og hallikker som overgår den avansen! Skulle vel ha råd til litt service til kundene sine eller............
    Min erfaring med Neby og en defekt Marantz DVD er bare god. Kjapp og grei service, ingen spørsmål med tanke på garanti, bare formaninger om å unngå varme som kunne få fettet i lasermekanismen til å herdes.

    NEBY selger jo Tivoli.. :D
    Nemlig! Disse små kjøkkenradioene selges i antall som neppe overgås av stort annet enn iPod. Her ligger nok forklaringen på forholdet mellom omsetning og fortjeneste.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Har pratet litt med ulike forhandlere ang servicen til Neby, og det som går igjen er at de har fokuset på Tivoli audio...og ikke noe annet. Har selv bestillt fra Neby, og endt opp med å kjøpe fra andre pga leveringstid. 1-2 dager blir til 2-3 uker.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Lag en trekasse til forsterkeren, da slipper du ihvertfall flere knuste frontglass.
    At ting går i stykker på posten er ikke noe nytt.
    For en god tid tilbake bestillte jeg 2000stk 9mm kuler, en pakke på ca. 15Kg og veldig kompakt. Når jeg skulle hente pakken så spurte jeg dama bak kassa om det kanskje var noen som var sterkere enn henne der, men nei hun insisterte på å hente pakken selv. Selvfølgelig ventet hun ikke at en liten pakke veier så mye og pakken fallt selvfølgelig i bakken med det resultat at gulvet ble dekket av kuler - Oi var det eneste dama sa...
    Hun hadde sikkert bare sagt oi hvis det var en ML til 100.000,- også...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn