Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 25

Tråd: fortvilet

Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi-interessert horn_fantast's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Innlegg
    88
    Tagget i
    0 Innlegg

    fortvilet

    For en tid siden kjøpte jeg en brukt Mcintosh c2200.
    Å i stor glede ventet jeg på den.
    Da den ankom va frontglasset knust å den slo seg av når jeg skrudde den på.
    Selger mente att den va ikke slik når han sendte den til meg.
    Posten tok ansvaret å skulle erstatte det hele.
    Den ble sendt til Neby, de brukte en MÅNED på å fikse den.
    Å torsdag i denne uken fikk jeg den i retur fra neby som sa de hadde fikset den, den skulle være som ny.
    I dag skulle jeg teste den å den virker ikke.
    Hva F..en skal dette bety.
    Jeg er dritt lei av hele pre`n.
    Posten dekker inntil 10,000 å selfølgelig va regningen på 10,000.

    Hilsen en fortvilt mc c 2200 eiger

  2. #2
    Hifi Freak E.I.A.'s Avatar
    Ble medlem
    Jul 2004
    Innlegg
    4,572
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Det er noe av det kjipeste jeg har hørt .

    Men har opplevd det samme selv med en Ec 120 ,den ble sendt utallige ganger til service ,men det ble påstått ingen feil .Den slo seg av og på i et sett .Til slutt byttet de utgangs kortet og vips var den frisk .

    Reklamer til Neby og be dem fikse det ASP .

    Dyre ting sender jeg alltid med ekspress over natten ,mye raskere og pakken er forsikret for 50000,-

    Stue: Roon - Denon AVR X4500H - ProAc SM100 - REL Habitat 1
    Minirom: Roon - MacMini - Bryston Bda1 - Rega Brio - ProAc Response 2

  3. #3
    Hifi-interessert horn_fantast's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Innlegg
    88
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.

  4. #4
    Hifi Freak E.I.A.'s Avatar
    Ble medlem
    Jul 2004
    Innlegg
    4,572
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.

    My god ,hvordan kan de si det når den ikke virker ,kanskje det bare er sommervikarer der .
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder  

    Stue: Roon - Denon AVR X4500H - ProAc SM100 - REL Habitat 1
    Minirom: Roon - MacMini - Bryston Bda1 - Rega Brio - ProAc Response 2

  5. #5
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2006
    Innlegg
    1,868
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Du har full anledning til å reklamere på jobben som ble gjort, dersom resultatet ikke er som forventet/avtalt.
    Alt med måte.

  6. #6
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Feb 2004
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    348
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Neby er ikke spesiellt effektive på service. Jeg hadde en DVD spiller inne. Det tok 6 uker. Man ventet stadig på deler var beskjeden.

    Trist historie det her. Håper det ordner seg.
    -
    Play it loud.

  7. #7
    Hifi Freak JanOlav's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2005
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    7,241
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Den eventuelle raparasjonen som de må gjør denne gangen er ikke jeg interesert i å betale for.
    De sier til meg att den er som ny.
    Greit nok at det er en reparasjon for en kunde, men det er likevel garanti på reperasjon, er det ikke??
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder     
    *KLIPSCHORN*BOTTLEHEAD*EAR*SANSUI*PIONEER*TECHNICS *

  8. #8
    cosmos
    Guest

    Re: fortvilet

    tipper de ikke har reparert annet enn glasset for så å kreve max sum posten dekker på krona.
    var en tråd om dem på avforum også. hvor neby krevde at kjøper skulle handle et multimeter til 3000kr for å måle seg frem til 2(!) verdier som han skulle melde de om for resultatet. ETTER den hadde vært inne 2 ganger i lang tid uten fix. luringer

  9. #9
    Hifi-entusiast Kvasar's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2006
    Innlegg
    184
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Pakker som blir sendt i posten må pakkes meget godt polstret,de blir sendt i konteinere og kan få tunge pakker på inntil 35 kg over seg .Blir behandlet tøft ,ref fra min kone som jobber i posten.Hun sier til meg ,aldri sendt dyr elektronikk i posten uten ekstra polstret embalasje.Håper det ordner seg
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder     
    Naturen har gitt oss to ører og en munn, hvilket forteller oss at vi skal lytte mye og tale mindre.

  10. #10
    Hifi-interessert
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    76
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Det er så utrolig leit når selgere ikke forstår det å yte god service.

    Det jeg gjør hvis jeg merker den minste motstand ift garanti eller reklamasjon er å skrive brev som jeg enten fakser eller sender samt en kopi til forbrukerrådet. I tillegg kan jeg også noen ganger ringe og ta opp samtalen for å ha et ekstra underlag.

    Jo dyrere jo hardere går jeg til verks, det å bruke advokat er også svært effektivt, men da etter å ha møtt endel motbakke.

    Ikke spar på kruttet, det er DU som kunde som har krav på service. Husk også at reparasjon skal heller ikke ta mer enn 14 dager, hvis det drøyer lenger så har du krav på ny vare eller pengene tilbake. 6 uker er jo helt vanvittig, det er jo ikke akkurat en månerakket som skal fikses.
    Gammel traver...

  11. #11
    Servicemann RJEL's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2004
    Innlegg
    1,953
    Tagget i
    3 Innlegg

    Re: fortvilet

    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
    Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det!
    http://www.rj-elektronikk.no

  12. #12
    Hifi Freak kjoenik's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2005
    Innlegg
    3,859
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Pakker som blir sendt i posten må pakkes meget godt polstret,de blir sendt i konteinere og kan få tunge pakker på inntil 35 kg over seg .Blir behandlet tøft *,ref fra min kone som jobber i posten.Hun sier til meg ,aldri sendt dyr elektronikk i posten uten ekstra polstret embalasje.Håper det ordner seg
    Da jeg hentet rørforsterkeren min på posten (pakken inneholdt også fem sett rør) fikk jeg vite hvordan det hele foregikk. Alle store pakker ligger hulter til bulter i containere, og når pakkene skal ut av containeren tipper de hele lasset.
    Jeg ble helt kaldsvett der jeg stod.
    Utrolig nok gikk det bra, men jeg har altså blitt en smule skeptisk til postens metoder :P
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder   
    Lector CDP7 TL, Lenco PTP4/Kuzma 4Point/EMT TSD15, Garrard 401/Audio Origami PU7/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/Denon 103, The Messenger mkIII, Monk Audio Phono Preamplifier, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Blue Jeans Cable, Fat LMC.
    Bergen Lydlaug og Hornalliansen

  13. #13
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Feb 2004
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    348
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
    Servicefolk eller ei. Er det virkelig kunden som skal vente i 4-6 uker for deretter å finne ut at enheten fortsatt ikke fungerer? I tillegg skal det nevnes at Neby ikke er enkle å få i tale. Litt kommunikasjon hjelper for alle parter.

    Nå må vel trådstarter vente i enda en måned på rep nummer 2, og kanskje enda noen uker siden det fortsatt er ferietid.

    Nei jeg skjønner godt at trådstarter har lagt seg på den tonen han gir uttrykk for her.


    -
    Play it loud.

  14. #14
    Hifi-interessert
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    76
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Tydelig at ingen her er servicefolk. Da hadde nok tonen vært en annen.
    Kan det være at Neby ventet på det j.... glasset i fem uker?
    Det er vel neppe "lagervare" skulle jeg tru.
    Det kan godt være en underleverandør som svikter, men hva hjelper det når kunden ikke får vite et døyt om hva som sjer. Neby sitt problem er isåfall mangel på kommunikasjon/oppfølging av kunde, kunden har en oppfatning om at dette er Neby sin årsak.

    Kjenner godt til service innen teknologi.
    Gammel traver...

  15. #15
    Hifi Freak JK's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2002
    Innlegg
    2,414
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Litt off topic, men leste i avisen i dag at Nedby hadde et overskudd på over 34 mill. av en omsetning på 113 mill. Det er vel bare doplangere og hallikker som overgår den avansen! Skulle vel ha råd til litt service til kundene sine eller............
    ARC REF-CD8 /ARC REF10 /ARC REF210/Meadowlark Blue Heron II/Renaissance Blue Master Signalkabler +Renaissance Blue Master høyttalerkabler/Transparent Audio nettkabler/PS Audio P5+DIY Nettfilter

    I Was Born With Nothing, I Still Have Most of It Left - Calvin Russell

  16. #16
    Servicemann RJEL's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2004
    Innlegg
    1,953
    Tagget i
    3 Innlegg

    Re: fortvilet

    Vel, jeg prater bare av egen erfaring da jeg er i bransjen selv.
    Rekorden "min" når det gjelder å vente på deler er 13 måneder.
    Heldigvis var dette noe jeg skulle ha på lager, så ingen ble skadelidende.

    Forstår jeg trådstarter rett så ble fakturaen på 10000,- fordi posten har en grense på 10000,- på pakker de erstater? Da måtte Neby ha visst om at posten skulle erstatte dette?
    Hvis dette er tilfelle lukter det svindel.

    Når det gjelder dette med at forforsterkeren forsatt ikke virket så har jeg i grunnen ingen kommentar. Det kan jo hende den funket fint på verkstedbenken.
    Periodiske feil er jo ikke noe ukjent fenomen, dessverre.
    Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det!
    http://www.rj-elektronikk.no

  17. #17
    Hifi-interessert horn_fantast's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Innlegg
    88
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Krigen som befant seg i hodet mitt igår er forsvunnet.
    Jeg gikk ned i lytterommet mitt i går etter jeg hadde lagt inn denne tråden, for å se på pre`n.
    Jeg satt å prata me en kompis i telefonen da han har en lik pre som meg, å plutselig slo den seg på å har virket helt fint etter det.
    Heldigvis.
    Takk for stor forståelse til alle dere som svarte

  18. #18
    Hifi Freak JanOlav's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2005
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    7,241
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    Krigen som befant seg i hodet mitt igår er forsvunnet.
    Jeg gikk ned i lytterommet mitt i går etter jeg hadde lagt inn denne tråden, for å se på pre`n.
    Jeg satt å prata me en kompis i telefonen da han har en lik pre som meg, å plutselig slo den seg på å har virket helt fint etter det.
    Heldigvis.
    Takk for stor forståelse til alle dere som svarte
    Var det så enkelt? Slo den seg bare på? Av seg selv?
    *KLIPSCHORN*BOTTLEHEAD*EAR*SANSUI*PIONEER*TECHNICS *

  19. #19
    Hifi Freak 6bm8's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2005
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Innlegg
    1,710
    Tagget i
    0 Innlegg

    Re: fortvilet

    kansje et forsinkelses rele?

  20. #20
    Mulelid
    Guest

    Re: fortvilet

    NEBY selger jo Tivoli..

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed