Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 63
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    lasse5214
    Guest

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Jeg var en tur i Tigerstaden i går. 12-13 mil tur retur.
    Ringte en kjent hi-fi sjappe og lurte på om de hadde
    den og den forsterkeren.
    Jo da den har vi. Fint sa jeg da reiser jeg innover for
    å høre og eventuelt kjøpe.
    Hadde lest en del tester og denne fikk bra betyg, fint
    Så jeg reiser og spinner innom sjappe no 1 da den ligger
    nesten oppå sjappe no 2 som jeg hadde en avtale hos.
    Jeg forklarte at jeg skulle til sjappe 2 og høre på en forsterker
    og om de kanskje hadde noe i samme prisklasse som kunne
    være et alternativ, eller som jeg syntes låt bedre.
    Jeg fikk hyggelig og faglig bra hjelp og de gledet seg å se om jeg kom
    tilbake.
    Så sjappe 2: Inn, hilser god kveld og forteller hvem jeg er.
    Ja det var du som ringte angående en forsterker. Hvilken var det igjen?
    Jo det var den og den.
    Etter å ha vært igjennom det vanlige om hva det skal spille sammen med
    type musikk også videre.
    Skulle jeg få en demo, fint.
    Selger 1 til det som mulig var daglig leder: Har vi den og den på lager? Leder: Ja det har vi men vi kan ikke gi noe demo på den.
    Hvorfor ikke spurte jeg.
    Svar vi har ikke satt den opp.
    Jeg: Men jeg ringte tidligere i dag.
    Svar beklager kan ikke hjelpe deg.
    Greit sa jeg, takk for hjelpen og gikk tilbake til sjappe 1 og kjøpte selvsagt
    en forsterker og noen kabler der.
    Jeg er en godt voksen person snart 50 år og jeg leker ikke når det er noe jeg skal ha.
    Jeg er alltid særs høflig i mitt møte med andre mennesker og jeg har penger.
    Jeg er lett og selge til og det hadde ikke vært merkelig om jeg også hadde
    kjøpt meg en ny cd spiller i samme slengen.
    En dyrere forsterker hadde det kanskje ikke vært så vanskelig å selge meg heller.

    Når jeg gikk derifra tenkte jeg: Kyss meg i ræva.

    Irritasjonen gikk fort over og nå må jeg bare le. Hadde jeg drevet mine små foretak
    slik hadde det vært kroken på døra rimelig kjapt.

    God jul folkens

    ps han i sjappe no 1 lo godt når jeg kom tilbake.

  2. #2
    Overivrig entusiast Palace's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2003
    Sted
    Hagan
    Innlegg
    761
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Dårlig kundeservice er vel intet nytt her i landet, dessverre.

    Synd at du måtte oppleve det etter en såpass lang tur, men butikken får jo skylde seg selv.

  3. #3
    Servicemann RJEL's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2004
    Innlegg
    1,953
    Tagget i
    3 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Trur jeg vet hvilken butikk nummer to.
    Men, kan jo ta feil.......
    Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det!
    http://www.rj-elektronikk.no

  4. #4
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,458
    Tagget i
    15 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Ja, var på GRENSEN den behandlingen der.. Både ifht kjøreavstand og beliggenhet..
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  5. #5
    Overivrig entusiast mana's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Innlegg
    618
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Er enig i at dette er slett service,men det var du som tapte. Du fikk ikke det produktet du ville ha og kjøpte et annet som du kanskje ikke ville ha bare fordi du ble forbannet. Antakelig hadde ikke butikken lyst til å pakke opp forsterkeren for da må man gi rabatt fordi det har vært utav esken.Hadde du gitt utrykk for det du skriver her så hadde sikkert selgeren pakket opp forsterkeren.
    Denon POA 3000RG/Denon PRA 2000RG ////AT33 PTG/ Nottingham Ace Spacedeck m/Ace Space arm. Project speedbox

    Denon DCD S10 MkII //Dali 40 SE/

  6. #6
    Hifi Freak yngvejos's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2010
    Innlegg
    1,909
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Det er grunnen til at man handler på internett. Der har man 14 dagers angrerett så lenge produktet er fri for slitasje og skader.

    Jeg lærte dette den harde veien ved å kjøpe en HRT music streamer hos Soundgarden.
    Jeg tok den hjem og fant ut at usb-porten i min HP laptop leverte for lite strøm, så etter ca 10 minutter spilling, forsvant musikken og ble erstattet av kraftig radiostøy.
    Jeg kom tilbake og ba om å få returnere den, men siden den fungerte på deres stasjonære pc, fikk jeg ikke heve kjøpet.
    Resultatet ble at jeg solgte den for halvparten av nypris og har bestemt meg for å aldri handle noe hos soundgarden igjen.
    Mvh
    Yngve
    Min Diy tråd.

  7. #7
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,679
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Kan jo forstå at ikke alle har lyst til å pakke opp alt og det er jo mange som kommer inn bare for å lytte. Det synes jeg man må respektere, men om man seriøst ønsker å kjøpe den så må man da få lytte til den. De vil vel selge? Men å ikke sjekke ordentlig når man får en forspørsel over telefon er for dårlig. Men nei, det tror jeg ikke er vanlig.

    Hva kjøpte du forresten ?
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  8. #8
    lasse5214
    Guest

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra Lyngen
    Kan jo forstå at ikke alle har lyst til å pakke opp alt og det er jo mange som kommer inn bare for å lytte. Det synes jeg man må respektere, men om man seriøst ønsker å kjøpe den så må man da få lytte til den. De vil vel selge? Men å ikke sjekke ordentlig når man får en forspørsel over telefon er for dårlig. Men nei, det tror jeg ikke er vanlig.

    Hva kjøpte du forresten ?
    Jeg kjøpte en Denon integrert forsterker.
    Føler vel ikke at jeg har tapt noe.
    Hadde ikke noe spesielt forhold til den jeg
    hadde tenk å kjøpe heller. Kun tester lest
    på nett.
    Min 20 år gamle Nad forsterker på 2x35 watt
    hadde kanskje gjort sitt.
    Oppgradering ble det i bøtter og spann uansett.

    Yohoooo


    Lasse

  9. #9
    Bransjeaktør ganilsen's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Porsgunn
    Innlegg
    2,153
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Kjenner godt til dette selv. Mitt problem er i tillegg at jeg er relativt ung som gjør at jeg blir oversett i mange butikker. De som derimmot yter god service klamrer jeg meg fast til, og de boholder meg som kunde i lang tid fremover. Plasser som ikke gir service kan brenne for min del, men de taper på det selv.

    Så ja, dette er dessverre "normalt". I allefall ikke uvanlig.


    Geir Arne
    Jeg representerer High Fidelity Audio.


  10. #10
    Overivrig entusiast bia's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Innlegg
    961
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Det må jo være soundgarden du snakker om?

  11. #11
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    12,231
    Tagget i
    2 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Dette er helt normalt innen hifi.
    Butikkene ligger to eller flere sammen, og noen kan da lett tjene på naboens dårlige kundebehandling. Noen foretrekker at kundene er en ydmyk menighet, og liker ikke kunder som tenker og snakker selv, andre er åpne og imøtekommende mot nye kunder som vet litt om hva de vil. Folk er forskjellige, og spesielt hifi-forhandlere.
    In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not. A. Einstein

  12. #12
    Hifi Freak Steinar_Lund's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2002
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Innlegg
    7,813
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra bia
    Det må jo være soundgarden du snakker om?
    Det er godt mulig du har rett, men trådstarter selv har ikke hengt ut navnet, og da kunne det vel fått være slik?
    PC, Windows 10, iTunes, Acer Android remote, Squeezebox Touch, Accuphase E-450 m/DAC-30, Proac D28, Audiovector S300 sub, R.S.-signalkabler, van den Hul Teatrack biwire høyttalerkabler.

    Selvironi er bra så lenge den ikke rammer meg.

  13. #13
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,679
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Ok ..

    Men det er en veldig vanskelig oppgave for ikke å si umulig, å høre en forsterker om du ikke kjenner høyttalere og CD-spiller. Og ikke helt lett å vite hvordan den spiller i ditt anlegg om du kjenner dem, men har andre komponenter.

    Jeg har bare postitive inntrykk av butikken forresten. Og kan ikke huske at jeg har hørt noe negativt av andre før. Mitt råd er å være tydelig i telefonen med å spørre om lytting fremfor om de har den inne (uten at jeg vet hva du nøyaktig sa). Ellers må man nesten spørre om hjemlån (men du bor vel for langt unna) for å vite med sikkerthet hvordan den låter i ditt anlegg. Ikke forvent at de pakker ut alt i butikken som sagt, men hjemlån er mer seriøst og noe de fleste burde kunne tillate.
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  14. #14
    Medlem
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Lille Berlin
    Innlegg
    45
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra Steinar_Lund
    Sitat Sitat fra bia
    Det må jo være soundgarden du snakker om?
    Det er godt mulig du har rett, men trådstarter selv har ikke hengt ut navnet, og da kunne det vel fått være slik?
    Trådstarter holder seg for god til å hevne seg ved å legge ut navn, og det står det respekt av.
    Men... på en annen side er det veldig greit å vite hva man går til, så man slipper bomturer. Mange må kjøre milevis mens de gleder seg som en unge, og da er en bomtur direkte surt.

  15. #15
    Bransjeaktør Orso's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    10,473
    Tagget i
    6 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Som Lyngen er inne på, det hjelper uansett ikke å høre en forsterker i ukjent anlegg og ukjent rom. Det sier null og niks. Litt bedre er det riktig nok om man tester de på samme høyttalerne man har selv og gjør en direkte sammenligning med en annen forsterker i butikken. Hjemlån er dog det som er det mest fornuftige.
    Representerer lydogakustikk.no

  16. #16
    Hifi-entusiast bjos's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    Grimstad
    Innlegg
    191
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra forman
    Sitat Sitat fra Steinar_Lund
    Sitat Sitat fra bia
    Det må jo være soundgarden du snakker om?
    Det er godt mulig du har rett, men trådstarter selv har ikke hengt ut navnet, og da kunne det vel fått være slik?
    Trådstarter holder seg for god til å hevne seg ved å legge ut navn, og det står det respekt av.
    Men... på en annen side er det veldig greit å vite hva man går til, så man slipper bomturer. Mange må kjøre milevis mens de gleder seg som en unge, og da er en bomtur direkte surt.
    +1

  17. #17
    Hifi Freak H.R's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Innlegg
    6,328
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    En demo kan være mer en lyd da. det sier noe om butikkens vilje til å inngå et langvarig partnerskap med kjøper da det er som tidligere nevnt - man blir lojal til de butikker som man oppfatter seriøse og yter service utover det normale.
    Sikkert derfor jeg stikker til Hamar og handler.
    ALE OEM Member 001 | Medlem av hornalliansen | Anlegget
    "Arguing with idiots is like playing chess with a pigeon. No matter how good you are,
    the bird is going to shit on the board and strut around like it's won anyway."

  18. #18
    Hifi Freak Steinar_Lund's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2002
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Innlegg
    7,813
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra forman
    Sitat Sitat fra Steinar_Lund
    Sitat Sitat fra bia
    Det må jo være soundgarden du snakker om?
    Det er godt mulig du har rett, men trådstarter selv har ikke hengt ut navnet, og da kunne det vel fått være slik?
    Trådstarter holder seg for god til å hevne seg ved å legge ut navn, og det står det respekt av.
    Men... på en annen side er det veldig greit å vite hva man går til, så man slipper bomturer. Mange må kjøre milevis mens de gleder seg som en unge, og da er en bomtur direkte surt.
    Enig i dét, men vi vet jo ikke om det er Soundgarden. Brukeren jeg refererer til vet det heller ikke; han former jo innlegget som et spørsmål. Og hvis det ikke er Soundgarden, bidrar et slikt innlegg til å stille denne forhandleren i et ufortjent dårlig lys.
    Synes nå jeg, da
    PC, Windows 10, iTunes, Acer Android remote, Squeezebox Touch, Accuphase E-450 m/DAC-30, Proac D28, Audiovector S300 sub, R.S.-signalkabler, van den Hul Teatrack biwire høyttalerkabler.

    Selvironi er bra så lenge den ikke rammer meg.

  19. #19
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    2,816
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Helt utrolig å lese her i denne tråden at det faktisk er noen som forsvarer den forhandleren med null service. Her ringer en voksen mann på forhånd og får bekreftet en lytt, og når han da møter opp gidder de ikke en gang å pakke ut varen. Utrolig at det er liv laga for slike aktører, men når noen forsvarer slik oppførsel overfor kunder som er oppriktig interessert i ett spesifikt produkt er det kanskje ikke så rart likevel.

    Digital kilde: Aurender N100H
    Dac: DDDac ( diy)
    Analog kilde: Sperrling True Track
    Pre-amp: SPEC P-7
    Power amps: McIntosh MC 1.2 kw
    Høytt: JBL 4365
    Kabler: Oblivion Energetic, Neotech 1002 sølv og Valhalla.

  20. #20
    Hifi-entusiast vins666's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2009
    Innlegg
    155
    Tagget i
    0 Innlegg

    Er dette "normalt" innen hi-fi?

    Sitat Sitat fra musicman
    Helt utrolig å lese her i denne tråden at det faktisk er noen som forsvarer den forhandleren med null service. Her ringer en voksen mann på forhånd og får bekreftet en lytt, og når han da møter opp gidder de ikke en gang å pakke ut varen. Utrolig at det er liv laga for slike aktører, men når noen forsvarer slik oppførsel overfor kunder som er oppriktig interessert i ett spesifikt produkt er det kanskje ikke så rart likevel.

    Meget enig!!!!!
    Jbl array 1400.<br />Velodyne dd18<br />Mark Levinson 333,5.<br />Aesthetix calypso<br />Cary 306<br />Oblivion energetic

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed