Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 34
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi-entusiast Brian7500's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Innlegg
    433
    Tagget i
    0 Innlegg

    Forstærker til Harbeth

    Jeg har forelsket mig i Harbeth Compact 7ES-3 i en sådan grad at det eneste der eventuelt kan få mig fra dem igen er en større Harbeth model.

    Nu er spørgsmålet så hvilken forstærker de skal parres med.

    Budget: Cirka 25000 som ny.

    Helst integreret og helst med remote. Og det skal nok være en transistor konstruktion. Jeg har vist ikke rigtig disciplinen til at have rør. Men måske noget klasse A.

    Hvad ville I foreslå?

  2. #2
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    May 2007
    Innlegg
    179
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Hei!

    Klasse A? Sugden er jo da et selvfølgelig alternativ. F.eks. A21a, en bra forsterker. Koster vel ca. 20.000,-, Eller Sugden Masterclass som er enda bedre,men også mye dyrere.

    mvh

  3. #3
    Hifi-entusiast Brian7500's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Innlegg
    433
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra Stripper
    Hei!

    Klasse A? Sugden er jo da et selvfølgelig alternativ. F.eks. A21a, en bra forsterker. Koster vel ca. 20.000,-, Eller Sugden Masterclass som er enda bedre,men også mye dyrere.

    mvh
    Sugden er bestemt et godt bud.

    Ja jeg har ladet mig fortælle at Harbeth skulle fungere rigtig godt med klasse A.


  4. #4
    Hifi Freak samlanes's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    2,463
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Det ligg ein nydelig integrert fra Pathos på brukten,hybrid med rør i predel og remote.

    Om den er ein god match veit eg ikkje,men kanskje det er det?

    Den ligg til ca 20000kr.

    Mvh.

    Først nå forstår eg ingenting,før forstod eg ikkje det engang.

  5. #5
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra Brian7500

    ..... Men måske noget klasse A.

    Glem det der med Klasse A! Det er ikke noe skarpt skille. Det sitter titusener av audiofile og annet godfolk rundt land og strand og hører på Klasse A uten å vite om det. Dette gjelder alle som har forsterkere som utvikler en del varme på tomgang = høy hvilestrøm. Dermed blir de første wattene Klasse A, og det er jo de som brukes i det daglige, så og si. Spiller man høyt er det gjevt å ha Klasse A hele veien opp, skulle man tru, men for det første er det sjelden at det virkelig ER Klasse A hele veien opp: Det store flertallet 'Klassse A' forsterkere kaller seg urettmessig Klasse A (inkludert Sugden), da de bare har Klasse A et stykke opp, og hvis det var Klasse A hele veien ville man for det første fort bli lei det glohete apparatet som bare står der og sluker strøm til ingen nytte. Spiller man veldig høyt er det egentlig lite bruk for Klasse A. Ørets egenforvregning øker, mens linearitet og dynamikkoppfattelse forringes, og man har ikke lenger bruk for de subtile klangfinessene (om de nå var der til å begynne med). Et tredje forhold: Klasse A gir i teorien ikke andre vesentlig fordeler enn litt bedre diskant. Det er altså ikke noe å hente på andre områder. Jeg husker et innlegg her på forumet som vitner om en utbredt misforståelse: Det var en som bad om råd til forsterker: Den skullle være på minst 300 W, men det var nok med. 30 W hvis det var rør eller Klasse A!

    Ellers er det nok like stor forskjell mellom Klasse A forsterkere som mellom andre forsterkere, altså sier betegnelsen i seg selv rett lite når det er en spesiell klangkarakteristikk man er ute etter. Oftest er det rett og slett snakk om en dyrere modell som er mer velbygget enn gjennomsnittet. Både i praksis og prinsipp vil altså en like velbygget 'Klasse A-B' forsterker være det samme, forutsatt et visst monn av hvilestrøm. Skal man spille høyt trenger man uforholdsmessig mange watt, dvs man trenger en STOR forsterker, ikke 'KlasseA' (og primært helst lettdrevne høyttalere) dvs ikke Harbeth og Sugden, og denslags.
    Det helt motsatte av Klasse A finner man for eksempel i de klassiske NAIM kvasikomplementære effektforsterkerne (som egentlig er tatt rett ut av en amerikansk RCA katalog fra slutten av 60-tallet!): Her er hvilstrømmen så godt som fraværende, men mange finner dem helt OK likevel, de har endog fanatiske tilhengere*.

    *Interessant spørsmål: Hvor blir det av 'cross-over' forvregningen i disse omtrent hvilestrøm-løse forsterkerne? Kan man høre den? Nei, den ble holdt nede av de snedige RCA.ingeniørene ved hjelp av spesielle kompensajonkretser som sammen med bruk av identiske NPN transistorer i begge halvdelene i utgangen gjør jobben. Her der det lite eller ingenting igjen av den beryktdede transistor-lyden fra 60-70 årene. (hvis beryktethet muligvis er en smule overdrevet, forresten). En annen ting at man vel kan høre at det er en eldre konstruksjon, da den er nokså glansløs og 'lakonisk' i sin gjengivelse, men gir en forholdsvis tørr og kraftig bass. (på sett og vis den diamentrale motsetning til 'rørlyden', etter min oppfatning..)
    No

  6. #6
    Hifi-entusiast Todani's Avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Innlegg
    493
    Tagget i
    1 Innlegg

    Harbeth

    Shaken AND stirred!!!!
    Takk, Dr.No, dette var årets beste innlegg!
    Endelig er det en kunnskapsrik innsender som rydder opp i A-mytene og en del andre alt for vanlige misforståelser. Til dels grove misforståelser. Når en f.eks. leser innlegg hvor "rørwatt" eller "klasseAwatt" påstås å være mer enn dobbelt så kraftige som "vanlige watt", så tyder det på svært høy odde ordens forvrengning bak pannebrasken!
    Harbeth-kjøperen har fått endel tips som han kan lese mellom linjene her. Han bør nå forstå at wattsvake, ekte klasse A-forsterkere (entakts/single ended) ikke er veien å gå for ganske tungdrevne høyttalere som Harbeth. Har han tolket det slik at han bør lete etter vanlige, VELBYGDE klasse AB- transistorforsterkere med ikke for lav effekt, kan han vel ikke bomme?

  7. #7
    Hifi Freak samlanes's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    2,463
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Godt innlegg dr No.

    Jeg hadde conrad Johnson premier 140(totalt 8stk 6550rør)på mine Spendor sp100.
    Synst lyden blei litt for klinisk,og kjøpte 300b Set forst,type Heart Beat på ca 10-12watt,reint impulskjøp.
    Trafo er på 6ohm,så det blir litt meir enn normalt 9watt på ett rør.

    Til min store overraskelse klarte 10watt og levere litt meir kraftfull og dynamisk lyd enn premier 140,og enda litt bedre trøkk i min subwoofer kontra premier 140.
    Dybde i lyden er ca lik på begge forst,kanskje litt bedre på 300b..
    Det einaste Setforst ikkje klarer,det er naturligvis høgt lydtrykk med kontroll på element,men det er over ønsket lydvolum på nermest all musikkavspilling.

    Hadde vert artig med ei enkel forklaring på årsak til denne erfaring fra deg Dr.no.

    Mvh.
    Edit:Premier 140 er Pushpull forst.

    Sitat Sitat fra Dr.No
    Sitat Sitat fra Brian7500

    ..... Men måske noget klasse A.

    Glem det der med Klasse A! Det er ikke noe skarpt skille. Det sitter titusener av audiofile og annet godfolk rundt land og strand og hører på Klasse A uten å vite om det. Dette gjelder alle som har forsterkere som utvikler en del varme på tomgang = høy hvilestrøm. Dermed blir de første wattene Klasse A, og det er jo de som brukes i det daglige, så og si. Spiller man høyt er det gjevt å ha Klasse A hele veien opp, skulle man tru, men for det første er det sjelden at det virkelig ER Klasse A hele veien opp: Det store flertallet 'Klassse A' forsterkere kaller seg urettmessig Klasse A (inkludert Sugden), da de bare har Klasse A et stykke opp, og hvis det var Klasse A hele veien ville man for det første fort bli lei det glohete apparatet som bare står der og sluker strøm til ingen nytte. Spiller man veldig høyt er det egentlig lite bruk for Klasse A. Ørets egenforvregning øker, mens linearitet og dynamikkoppfattelse forringes, og man har ikke lenger bruk for de subtile klangfinessene (om de nå var der til å begynne med). Et tredje forhold: Klasse A gir i teorien ikke andre vesentlig fordeler enn litt bedre diskant. Det er altså ikke noe å hente på andre områder. Jeg husker et innlegg her på forumet som vitner om en utbredt misforståelse: Det var en som bad om råd til forsterker: Den skullle være på minst 300 W, men det var nok med. 30 W hvis det var rør eller Klasse A!

    Ellers er det nok like stor forskjell mellom Klasse A forsterkere som mellom andre forsterkere, altså sier betegnelsen i seg selv rett lite når det er en spesiell klangkarakteristikk man er ute etter. Oftest er det rett og slett snakk om en dyrere modell som er mer velbygget enn gjennomsnittet. Både i praksis og prinsipp vil altså en like velbygget 'Klasse A-B' forsterker være det samme, forutsatt et visst monn av hvilestrøm. Skal man spille høyt trenger man uforholdsmessig mange watt, dvs man trenger en STOR forsterker, ikke 'KlasseA' (og primært helst lettdrevne høyttalere) dvs ikke Harbeth og Sugden, og denslags.
    Det helt motsatte av Klasse A finner man for eksempel i de klassiske NAIM kvasikomplementære effektforsterkerne (som egentlig er tatt rett ut av en amerikansk RCA katalog fra slutten av 60-tallet!): Her er hvilstrømmen så godt som fraværende, men mange finner dem helt OK likevel, de har endog fanatiske tilhengere*.

    *Interessant spørsmål: Hvor blir det av 'cross-over' forvregningen i disse omtrent hvilestrøm-løse forsterkerne? Kan man høre den? Nei, den ble holdt nede av de snedige RCA.ingeniørene ved hjelp av spesielle kompensajonkretser som sammen med bruk av identiske NPN transistorer i begge halvdelene i utgangen gjør jobben. Her der det lite eller ingenting igjen av den beryktdede transistor-lyden fra 60-70 årene. (hvis beryktethet muligvis er en smule overdrevet, forresten). En annen ting at man vel kan høre at det er en eldre konstruksjon, da den er nokså glansløs og 'lakonisk' i sin gjengivelse, men gir en forholdsvis tørr og kraftig bass. (på sett og vis den diamentrale motsetning til 'rørlyden', etter min oppfatning..)
    No
    Først nå forstår eg ingenting,før forstod eg ikkje det engang.

  8. #8
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra samlanes
    Godt innlegg dr No.

    Jeg hadde conrad Johnson premier 140(totalt 8stk 6550rør)på mine Spendor sp100.
    Synst lyden blei litt for klinisk,og kjøpte 300b Set forst,type Heart Beat på ca 10-12watt,reint impulskjøp.
    Trafo er på 6ohm,så det blir litt meir enn normalt 9watt på ett rør.

    Til min store overraskelse klarte 10watt og levere litt meir kraftfull og dynamisk lyd enn premier 140,og enda litt bedre trøkk i min subwoofer kontra premier 140.
    Dybde i lyden er ca lik på begge forst,kanskje litt bedre på 300b..
    Det einaste Setforst ikkje klarer,det er naturligvis høgt lydtrykk med kontroll på element,men det er over ønsket lydvolum på nermest all musikkavspilling.

    Hadde vert artig med ei enkel forklaring på årsak til denne erfaring fra deg Dr.no.

    Mvh.

    Vel jeg er ikke noen guru (og har ikke så avrundede kanter som jeg av og til kunne ønske), men her er du jo selv inne på noe: Man bruker ikke så mange av wattene i praksis (i hvert fall ikke de fleste av oss).
    Så kan jo resten være bedre trafo, og en forsterker-topologi som passer deg og dine ht bedre.
    (sistnevnte forklarer mye av forskjellen mellom SS forsterkere også, tror, jeg, Kanskje ofte mesteparten. Det er ikke nok med stor strømforsyning, eksempelvis.

  9. #9
    Hifi Freak samlanes's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    2,463
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Takker for svar.

    Mvh.
    Først nå forstår eg ingenting,før forstod eg ikkje det engang.

  10. #10
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Dec 2007
    Innlegg
    2,494
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Det spørs vel litt hvor høyt man har behov for å spille. Hvis Harbeth brukes til "nærfelts"-lytting, dvs en sitter nære ht i et ikke alt for stort rom, vil jeg tro Sugden spiller høyt nok. Men dette har bare blitt meg fortalt, har ikke testet det selv.

    Harbeth selv mener vel at det meste av forsterkere skal fungerer, så da er det kanskje et spr om smak og behag. F.eks. både Naim og rør bør fungerer selv om resultatet sikkert blir litt forskjellig. Ser at Musical Fidelity har et par nye integrerte på markedet - disse er vel delvis klasse A også(?). Leste at Stereophile hadde brukt Musical Fidelity mot et par P3ESR.

    Et billig brukt alternativ kan være Holfi
    Vinyl: Technics SL-1200G med Soundsmith Boheme pu. Manley Chinook riaa. CD: EC EMC1 mkIV.
    Pre: Perreaux Audiant DP32. Power: Holfi Power 150. Ht.: Marten Miles III.
    Strøm: Isotek Evo3 Aquarius/Titan One/Genesis One. Rack: Bassocontinuo Lyra XL4 2.0. Akustikk: ASC. Kabler: Nordost m.m.

  11. #11
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    12,234
    Tagget i
    2 Innlegg

    Harbeth

    Takk til Dr. No og Todani for opplysende innlegg

    Sitat Sitat fra Todani
    .....
    Harbeth-kjøperen har fått endel tips som han kan lese mellom linjene her. Han bør nå forstå at wattsvake, ekte klasse A-forsterkere (entakts/single ended) ikke er veien å gå for ganske tungdrevne høyttalere som Harbeth.
    '
    Men fra brukerforum verden over er det ikke tvil om at kjente "klasse-A" - modeller fra Sugden, Luxman og Accuphase er beskrevet som gode opplevelser i match med Harbeth høyttalere. Det er jo mulig (faktisk også bekreftet av tester) at mange av oss driver og hører feil hele tiden. Og liker det. Meg selv inkludert, med Sugden Headmaster/A21AP og Harbeth SHL5.

    ed: Mye av dette kunne kanskje passe i Harbeth-venne-tråden, men jeg syns poengene med klasse A - A/B var veldig interessante. Skulle ønske jeg kjente noen som kunne låne meg f.eks. en Naim forsterker.

    In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not. A. Einstein

  12. #12
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,679
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra Dr.No
    Det store flertallet 'Klassse A' forsterkere kaller seg urettmessig Klasse A (inkludert Sugden), da de bare har Klasse A et stykke opp, og hvis det var Klasse A hele veien ville man for det første fort bli lei det glohete apparatet som bare står der og sluker strøm til ingen nytte. Spiller man veldig høyt er det egentlig lite bruk for Klasse A.
    Hæ ??

    Jeg er da rimelig sikker på at min forsterker er ren klasse A. Apparatet er like gloheit om det ikke kommer ut en eneste tone eller om det er på maks nivå. Jeg kan spille så høyt at det smerter i ørene uten den minste reaksjon fra forsterkeren før eventuelt klippingen (bare ved koropptak med veldig stor dynamikk hvor jeg jeg har hørt det). Sugden klarer fint å drive tungdrevne høyttalere som Totem, men selvsagt kommer klippingen tidligere ved lav følsomhet. Sugden er veldig strømsterk!

    Brian har jo vurdert høyttalere i mange år nå. Når skjer det endelige valget?
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  13. #13
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sugden er sikkert et av de beste valgene, og det er Klasse A i lange baner. Men ikke helt opp, så vidt jeg vet.
    Egentlig hadde jeg lenge lurt på Sugden sin tradisjoelle 'Klasse A'- oppgivelse. Helt fra 80-tallet engang. En kamerat hadde tidlig modell, og jeg stusset over at den ikke hadde særlig store kjøleflater og ikke ble kolossalt varm heller, så ting falt på plass nylig da jeg leste en seriøs (meget positiv) Sugden Mastercalss-anmedelse og det ble nevnt i forbifarten at det " ikke var Klasse A absloutt hele veien…" .
    Det er løst sitert etter hukommelsen. Men innholdet var ikke til å ta feil av, mener jeg. Skal se om jeg finner tilbake til testen. No

  14. #14
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,679
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Det ville vært oppsiktsvekkende at en så seriøs produsent som har produsert klasse A forsterkere i 40 år har løyet om det (trodde i allefall at de kun produserer klasse A). Så dette tror jeg ikke noe på med mindre det er bevist.
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  15. #15
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Ja, Sugden har sagt i alle år at deres forsterkere er Klasse A. Og for all practical purposes er de selvfølgelig Klasse A. Jeg ville ikke hisset meg opp om det var en del A-B watt på toppen der, det er helt akademisk Det er heller ikke sikkert at de lyver. Det er mulig at det finnes en (litt bortgjemt) industristandard som sier at så og så stor del av levert effekt skal være Klasse A for at benevnelsen skal kunne brukes, hva vet jeg.

    Det er klart at han som jeg siterte kan ha tatt feil, men at jeg feilsiterer han ser jeg på som nesten utenkelig, da det jo var en slags aha-opplevelse for meg å lese det han skrev. Skulle jeg dog ikke brakt det videre? Vel, kanskje det kommer noe konkret ut av diskusjonen, i det minste. I beste fall en seriøs avklaring og en gjenopprettelse av Sugdens ære (eller av min).

    Jeg husker forresten at annet tilfelle da jeg var borti en liten Sugden på 20watt eller noe sånt som Ken Kessler mente var glimrende til de notorisk vanskelige LS3/5a. Jeg stusset av to grunner*, det ene var at en 20watt ren Klasse A forsterker burde være større og ha plass til MYE større kjøleribber.


    *Den andre var at Ken Kessler like før hadde sagt at man aldri måtte gå under 100W til LS3/5a. Men, han har vel aldri blitt anklaget for overdreven seriøsitet...

  16. #16
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    12,234
    Tagget i
    2 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra Dr.No
    Sugden er sikkert et av de beste valgene, og det er Klasse A i lange baner. Men ikke helt opp, så vidt jeg vet.
    Egentlig hadde jeg lenge lurt på Sugden sin tradisjoelle 'Klasse A'- oppgivelse. Helt fra 80-tallet engang. En kamerat hadde tidlig modell, og jeg stusset over at den ikke hadde særlig store kjøleflater og ikke ble kolossalt varm heller, så ting falt på plass nylig da jeg leste en seriøs (meget positiv) Sugden Mastercalss-anmedelse og det ble nevnt i forbifarten at det " ikke var Klasse A absloutt hele veien…" .
    Det er løst sitert etter hukommelsen. Men innholdet var ikke til å ta feil av, mener jeg. Skal se om jeg finner tilbake til testen. No
    Gamle Sugden A21 series 2 var oppgit til 2 x 12W utgangseffekt, og brukte kontinuerlig 70W strøm. A21SE er kraftigere og gir ca. 150W varme hele veien. Min A21AP er oppgitt til 2 x 25W og det gjør vondt å legge hånda på den når den står på.
    In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not. A. Einstein

  17. #17
    Stereo_Mono
    Guest

    Harbeth

    Min tidligere Sugden A21 Series 2 (2x21W) var så varm på tomgang at du ikke kunne ha hånden på den uten å brenne deg.

  18. #18
    Hifi-entusiast audionut's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2005
    Innlegg
    346
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Dr. No er ute og sykler. Sugden leverer klasse A hele veien, i alle fall når det gjelder de mest kjente produktene deres.

  19. #19
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra audionut
    Dr. No er ute og sykler. Sugden leverer klasse A hele veien, i alle fall når det gjelder de mest kjente produktene deres.
    Men ikke alle?

  20. #20
    Overivrig entusiast Dr.No's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2006
    Innlegg
    884
    Tagget i
    0 Innlegg

    Harbeth

    Sitat Sitat fra ottone
    Sitat Sitat fra Dr.No
    Sugden er sikkert et av de beste valgene, og det er Klasse A i lange baner. Men ikke helt opp, så vidt jeg vet.
    Egentlig hadde jeg lenge lurt på Sugden sin tradisjoelle 'Klasse A'- oppgivelse. Helt fra 80-tallet engang. En kamerat hadde tidlig modell, og jeg stusset over at den ikke hadde særlig store kjøleflater og ikke ble kolossalt varm heller, så ting falt på plass nylig da jeg leste en seriøs (meget positiv) Sugden Mastercalss-anmedelse og det ble nevnt i forbifarten at det " ikke var Klasse A absloutt hele veien…" .
    Det er løst sitert etter hukommelsen. Men innholdet var ikke til å ta feil av, mener jeg. Skal se om jeg finner tilbake til testen. No
    Gamle Sugden A21 series 2 var oppgit til 2 x 12W utgangseffekt, og brukte kontinuerlig 70W strøm. A21SE er kraftigere og gir ca. 150W varme hele veien. Min A21AP er oppgitt til 2 x 25W og det gjør vondt å legge hånda på den når den står på.
    All varmen er jo et godt tegn (i Sugdens favør!), men hvor varm boksen blir er jo også avhengig størrelsen på kjøleribbene, det må man ikke glemme. Er ribbene innebygget som jeg tror var tilfellet tidligere, blir vanligvis hele boksen veldig varm. Når det gjelder den på 2 x 12 W, skulle ikke total avgitt av effekt på tomgang være mer enn 70w, hvis det var ren klasse A? No



Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed