Oppo sender nå til utlandet

N

nb

Gjest
Vet ikke om dette er gammelt nytt, men det er mulig å bestille direkte fra www.oppodigital.com med forsendelse til Norge. Koster ca 100 dollar i frakt. Innbiller meg at det tidligere har vært nødvendig å bruke jetcarrier eller lignende, men mulig jeg tar feil her...
 
V

vredensgnag

Gjest
Ligger ikke så langt unna prisen til httech, eller? Når man legger til mva?
 
N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Ligger ikke så langt unna prisen til httech, eller? Når man legger til mva?
Sparer i underkant av en tusing, så ikke den helt store forskjellen, nei.

For standard blir det som følger

600 dollar (500 for spiller + 100 i frakt) *5,7*1,25 = 4275 NOK + 750 for sonefri-kit fra HTTech + ca 200 til posten = 5225 kontra 5990 fra HTTech.

For SE

1000 dollar (900 for spiller + 100 i frakt) *5,7*1,25 = 7125 + 750 for sonefri-kit + 200 til posten = 8075 kontra 8990 from HTTech.
 

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Innlegg
104
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Kjøpte nylig Oppo-83 fra Usa via Jetcarrier.

Kostede meg ca kr 4200 levert på mitt lokale posthus inkl mva og fortolling.

Sone fri kittet ble kjøpt fra bluraychip.dk til 399,- dkr inkl frakt
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hva får du i det somefri kitet til 399 du nevner? En kode? :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
vredensgnag skrev:
Ligger ikke så langt unna prisen til httech, eller? Når man legger til mva?
Sparer i underkant av en tusing, så ikke den helt store forskjellen, nei.

For standard blir det som følger

600 dollar (500 for spiller + 100 i frakt) *5,7*1,25 = 4275 NOK + 750 for sonefri-kit fra HTTech + ca 200 til posten = 5225 kontra 5990 fra HTTech.

For SE

1000 dollar (900 for spiller + 100 i frakt) *5,7*1,25 = 7125 + 750 for sonefri-kit + 200 til posten = 8075 kontra 8990 from HTTech.
Jeg synes ikke det er verdt det å selge de gode forbrukerrettighetene vi har i Norge for en liten tusenlapp. Altfor ofte glemmer folk å legge til moms, og ender opp med å gjøre dårligere kjøp fra utlandet enn det de trodde. Hvorfor stresse med å importere noe når det ikke er mye å spare på det? Ofte er ikke elektronikk dyrere i Norge enn andre steder når alle utgifter er lagt til.
 
N

nb

Gjest
baluba skrev:
Jeg synes ikke det er verdt det å selge de gode forbrukerrettighetene vi har i Norge for en liten tusenlapp. Altfor ofte glemmer folk å legge til moms, og ender opp med å gjøre dårligere kjøp fra utlandet enn det de trodde. Hvorfor stresse med å importere noe når det ikke er mye å spare på det? Ofte er ikke elektronikk dyrere i Norge enn andre steder når alle utgifter er lagt til.
Ikke uenig i det. Men hvor mye rettigheter har man egentlig om det er snakk om en spiller kjøpt fra HTTech som har blitt gjort sonefri? Vil anta at alt av garantier er borte da uansett.

Oppo er rimelig priset i Norge til liks med mye annet.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis det sonefri-settet som er en chip monteres av autorisert verksted så skulle vel ikke det bety noe for garantien. Regner med at det er Oppo som selger oppgraderingen. Det er klart at det koster mer å få andre til å montere den, men den utgiften kan være lur å koste på seg når apparater koster noen tusenlapper. Og jeg stoler ikke på noen merker av den esoteriske typen når det gjelder pålitelighet, så der ville jeg ha forsøkt å beholde garantien og reklamasjonsretten. Flere tråder i det siste viser jo at man ikke skal stole på noe lenger når det gjelder holdbarhet.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
baluba skrev:
Jeg synes ikke det er verdt det å selge de gode forbrukerrettighetene vi har i Norge for en liten tusenlapp.
Tja, ofte kan det være vel verdt dette. Å betale noen tusenlapper ekstra på et billigprodukt sånn i tilfelle den skal reklameres på en gang er ikke anderledes enn å betale betydelige ekstrabeløp til Expert for å forsikre hårtørkeren eller mobilen du nettopp kjøpte der. Dette er i all hovedsak totalt unødvendige utgifter som butikkene lurer på dumme kunder og som de selv tjener enorme summer på. Et produkt til noen få tusenlapper bør folk stort sett være selvassurandør på.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg synes det virker som om det er urovekkende mange av de vellydende produktene som får behov for reklamasjon og garanti ut fra det jeg leser her på hfs. Selv har jeg begrenset erfaring med moderne high end, så jeg må jo forholde meg til det jeg leser. I gamle dager da jeg var orientert var jo teknikken så enkel at det var få ting som kunne gå skikkelig galt, men optiske drev og digitale kretser er litt annerledes. Og dess dyrere det blir dess mer lunefullt blir det også, virker det som.
 
N

nb

Gjest
Oppo selv kan ikke levere spilleren sonefri, regner med det har noe med lisensiering å gjøre.

Det er for øvrig diskutabelt hvor mye det er vits å betale for garanti på rimelig HiFi-utstyr. Det er jo ikke slik at det pleier å klikke, så å være selvassurandør for å spare en tusenlapp eller to lønner seg sannsynligvis. På 15 år har jeg ennå ikke eid en stereodings som trenger service eller som har sluttet å virke. Men nå er også mesteparten av det jeg eier bygget av store elektronikkprodusenter som sannsynligivs har en pålitelig produksjon og tilstrekkelig god kvalitetskontroll.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.527
Antall liker
9.683
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Men nå er også mesteparten av det jeg eier bygget av store elektronikkprodusenter som sannsynligivs har en pålitelig produksjon og tilstrekkelig god kvalitetskontroll.
Tror nok essensen ligger der. Skal man få kontroll på prosessene og drive tradisjonell kvalitetskontroll, kreves det volumer.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
erato skrev:
nb skrev:
Men nå er også mesteparten av det jeg eier bygget av store elektronikkprodusenter som sannsynligivs har en pålitelig produksjon og tilstrekkelig god kvalitetskontroll.
Tror nok essensen ligger der. Skal man få kontroll på prosessene og drive tradisjonell kvalitetskontroll, kreves det volumer.
Vel, selv Thule gikk på en smell der. Hadde en forsterker som ble laget med et av de dårlige printkortene. De fikk jo store problemer etter det. Vet ikke om de fortsatt finnes. Men de var ikke store nok, kanskje?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
baluba skrev:
Jeg synes ikke det er verdt det å selge de gode forbrukerrettighetene vi har i Norge for en liten tusenlapp.
Tja, ofte kan det være vel verdt dette. Å betale noen tusenlapper ekstra på et billigprodukt sånn i tilfelle den skal reklameres på en gang er ikke anderledes enn å betale betydelige ekstrabeløp til Expert for å forsikre hårtørkeren eller mobilen du nettopp kjøpte der. Dette er i all hovedsak totalt unødvendige utgifter som butikkene lurer på dumme kunder og som de selv tjener enorme summer på. Et produkt til noen få tusenlapper bør folk stort sett være selvassurandør på.
Nå synes ikke jeg Oppo er noe billig produkt, da. Men meg om det, og jeg skal gi meg. Kanskje Oppo befinner seg i en prisklasse som er i grenseland, men hadde det dreid seg om 10k så hadde jeg tenkt meg godt om.
 
Topp Bunn