Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 66
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Back_Door
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Dette er et forum der vi møtes med en felles interesse, nemlig interessen for best mulig gjengivelse av musikk. Når det gjelder musikksmak, kan nok den variere mer mellom oss.
    En tanke har slått meg mang en gang: Hvor store ulikheter i kravene til anleggets prestasjoner setter egentlig ulike typer musikk?
    Er det f.eks. fornuftig å satse på et "audiofilt" anlegg, med typiske ditto kvaliteter, dersom man skal lytte til "Death Metal" eller punk? Setter musikk som baseres på provokativ støy, krav til et anlegg med kvaliteter som perspektiv og detaljgjengivelse?
    Provoserer nå litt med hensikt!
    Er egentlig klassisk den mest krevende musikk å gjengi?
    Kjør debatt!

  2. #2
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    16,176
    Tagget i
    5 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Dersom du høyrer dei tre Bluray-audio-platene frå 2L, finn du iallfall musikk som har ei forunderleg god symbiose med dei sterke sidene til opptaksmediet...

    Vinyl eignar seg veldig godt til det meste, meiner eg elles....
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

  3. #3
    Back_Door
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Audiophile-Arve
    Dersom du høyrer dei tre Bluray-audio-platene frå 2L, finn du iallfall musikk som har ei forunderleg god symbiose med dei sterke sidene til opptaksmediet...

    Vinyl eignar seg veldig godt til det meste, meiner eg elles....
    Du treffer ikke helt i forhold til det jeg spør om.

    Et eksempel: Bør en som hører mest på klassisk musikk bruke mer penger på anlegg enn en som hører mest på "køntry"?

  4. #4
    Æresmedlem
    Ble medlem
    Aug 2008
    Innlegg
    10,135
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Hvis en liker å spille kompleks musikk på høyt volum er iallfall ikke små toveis konstruksjoner veien å gå.

  5. #5
    Rubinmedlem Dephnot's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    På landet
    Innlegg
    41,829
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Hifi har jeg kommet fremst til handler om kompromisser og avveininger. Det er ikke noe problem å sette sammen et oppsett som får en mann på krakk med kassegitar til å høres flott ut, men der større og mer krevende lydbilder faller helt sammen. De som har en snever musikksmak har det mye enklere i så måte.

    Men like stort dillemma som musikkform er innspillinger. Å finne noe som låter veldig bra med en god innspilling er heller ikke noen snåsakunst, men jo bedre et anlegg er, etter rene hifikriterier, jo mer bedritent hører jo svært mange innspillnger ut. Sminke er ikke nødvendigvis en ulempe på noe som er så emosjonelt betinget som musikk, og noen fremtoninger har større nytte av det en andre.

    Så for å gi et konkret synspunkt på problemstilligen. Det er helt vesentlig å velge et anlegg utifra musikksmak og ikke minst den innspillingskvlitet man forventer på det man hører på har.



  6. #6
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    1,005
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Karma
    Sitat Sitat fra Audiophile-Arve
    Dersom du høyrer dei tre Bluray-audio-platene frå 2L, finn du iallfall musikk som har ei forunderleg god symbiose med dei sterke sidene til opptaksmediet...

    Vinyl eignar seg veldig godt til det meste, meiner eg elles....
    Du treffer ikke helt i forhold til det jeg spør om.

    Et eksempel: Bør en som hører mest på klassisk musikk bruke mer penger på anlegg enn en som hører mest på "køntry"?
    Kommer vel helt an på hvor lydinteressert de to er
    ...men, klart.. tror en som hører på mye klassisk-musikk vil ha bedre utbytte av ett godt anlegg enn en som hører på "country". Mye fordi klassisk ofte inneholder mere akustiske instrumenter og siden ett kostbart og velkonstruert anlegg har lettere for å dra fram mikrodynamisk informasjon som er mere fremtreden i ett akustisk opptak.
    Rørentusiast og kabelnisse Det skal en dyktig musiker til for å lage gode musikkopplevelser... Og en dårlig hi-fi produsent til for å ødelegge den

  7. #7
    Hifi Freak Cobra2's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2003
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    4,483
    Tagget i
    0 Innlegg
    Album
    1

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Opptaks-kvalitet avgjør alt, uansett musikk-sjanger.
    Men musikk-type "gjør" seg bedre på spesifikt utstyr; for klassisk er ofte det nøytrale, med helning mot analytisk foretrukket. Ved Jazz/blues/R&B er ofte mellomtonen "alt"...osv...

    Arne K
    Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
    For sale:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/...ser&userid=701

  8. #8
    Hifi Freak Ulf-B's Avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,796
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Min erfaring er at et godt musikkanlegg spiller bra uansett hva slags musikk det blir fôret med. At visse innspillinger som låter som høykomprimert grøt, kan låte mer eller mindre elendig på forskjellig anlegg, er ikke grunn nok til å senke kravene.

    For min del tror jeg at utfordringen ikke først og fremst går på musikksjanger, men på hvor høyt man foretrekker å spille. Mange gode anlegg jeg hører rundt omkring er tunet inn til å spille på eierens favorittvolum og ikke noe annet. Noen anlegg låter fantastisk på peiskosnivå – mens andre igjen ikke våkner til liv før man drar på litt. Og omvendt: Noen låter helt dødt på peiskosnivå – og andre anlegg blir helt uutholdelige når man skal spille høyt.

    Jeg vet ikke hvordan det er med dere – men jeg har det slik at selv om jeg stort sett spiller rolig jazz for tiden – er inne i en slik periode nå – får jeg rett som det er en uimotståelig trang til å sette på Metallica og lignende musikk på full guffe. Eller noe Beethoven på konsertsalnivå. Når jeg ikke klarer å lide meg gjennom en eneste snill klimpretone til. ”Bare MÅ ha det!” – er det ikke det de sier? MÅ bare kjenne det i mellomgulvet og føle at huset rører på seg. Et godt anlegg for meg, er et anlegg som klarer den omstillingen fra å spille engasjerende på peiskosnivå til å kunne få taket til å løfte seg uten at lyttegleden går tapt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Touch, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD20 DAC, Copland DRC-205, Primare BD32, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc DB1, REL S3 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-3 HGC, 2x Benchmark AHB2, ProAc D1, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

  9. #9
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,690
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Ulf-B

    For min del tror jeg at utfordringen ikke først og fremst går på musikksjanger, men på hvor høyt man foretrekker å spille. Mange gode anlegg jeg hører rundt omkring er tunet inn til å spille på eierens favorittvolum og ikke noe annet. Noen anlegg låter fantastisk på peiskosnivå – mens andre igjen ikke våkner til liv før man drar på litt. Og omvendt: Noen låter helt dødt på peiskosnivå – og andre anlegg blir helt uutholdelige når man skal spille høyt.
    Helt enig i at dette har mye å si, og da spesielt lyttenivå. Min erfaring med anlegget mitt som jeg synes har high-end egenskaper og som er litt mot det analytiske er at musikkopplevelsen er mer upåvirket av lydnivå. Med gode innspillinger av akustisk musikk (som de aller fleste plater) har det bare fordeler. Særlig er analytiske egenskaper en fornøyelse med klassisk musikk. Om det er en fordel eller ulempe med pop/rock er mer avhengig av hver enkelt plate og ikke minst volum. Ved lave volum er ikke dårlige innspillinger noe stort problem, men når det skal spilles høyt så kan det fort bli for brutalt ærlig. Hvis det spilles for det aller meste rock på høyt volum så ville jeg hatt et snillere anlegg eller "sminket" anlegg om man vil. Og jeg vil faktisk si at anlegget mitt er nesten litt overkill for denne sjangeren.
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  10. #10
    Æresmedlem Lyngen's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    12,690
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Anonym
    Hvis en liker å spille kompleks musikk på høyt volum er iallfall ikke små toveis konstruksjoner veien å gå.
    Hvis avstanden passer fint med toveis høyttalere så skjønner jeg ikke at det er noen ulempe. Tvert i mot en fordel med tanke kvalitet/pris?
    Focal Utopia Micro Be - Devialet D200 Headfi: Aune Sx1 - HiFiMan HE400i - UE 900

  11. #11
    RoDa
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    En viktig problemstilling dette, Karma!
    Ofte speiles dette i musikken som de hifihodene man besøker, spiller.
    For ekspempel da jeg var hos deg ble det veldig naturlig og "riktig" at ditt valg av anlegg har blitt som det har blitt.
    Disse lydlandskapene hvor dypbassen er en viktig del av det musikalske budskapet og hvor det er passende å spille (grise)høyt ville ikke fungert på for eksempel mitt eget anlegg.
    Lydtrykk og dypbassegenskaper er ofte det som koster peng å få til. Dersom du lytter nært høyttalerne eller ikke spiller mye musikk hvor dypbassen er et bærende element, så kan du gjøre det billigere.

    Dette som tas opp angående bedre og bedre anlegg låter mer og mer dårlig på dårlige innspillinger mener jeg er en blindgate.
    Dersom dette oppleves så er det gjort noen uheldige valg i sammensetningen av anlegget.

    At man krangler her inne skyldes nok ofte at man har såpass forskjellige meninger om hva som er det viktigste å prioritere i anlegget.
    Det å skulle spille "commodore 64 musikk" ala det Kringlyd disket opp på Trondheimsmessen eller "trio to triangler og en blokkfløyte i kirkeakustikk" legger selvfølgelig føringer for hva man vil legge vekt på i prestasjonene til anlegget....

    Ja takk, begge deler er ikke noe problem om pengepungen er dyp nok.
    Dersom den har bunn så må man prioritere i henhold til egne preferanser.

    R

  12. #12
    Hifi Freak Ulf-B's Avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,796
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Lyngen
    Sitat Sitat fra Ulf-B

    For min del tror jeg at utfordringen ikke først og fremst går på musikksjanger, men på hvor høyt man foretrekker å spille. Mange gode anlegg jeg hører rundt omkring er tunet inn til å spille på eierens favorittvolum og ikke noe annet. Noen anlegg låter fantastisk på peiskosnivå – mens andre igjen ikke våkner til liv før man drar på litt. Og omvendt: Noen låter helt dødt på peiskosnivå – og andre anlegg blir helt uutholdelige når man skal spille høyt.
    Helt enig i at dette har mye å si, og da spesielt lyttenivå. Min erfaring med anlegget mitt som jeg synes har high-end egenskaper og som er litt mot det analytiske er at musikkopplevelsen er mer upåvirket av lydnivå. Med gode innspillinger av akustisk musikk (som de aller fleste plater) har det bare fordeler. Særlig er analytiske egenskaper en fornøyelse med klassisk musikk. Om det er en fordel eller ulempe med pop/rock er mer avhengig av hver enkelt plate og ikke minst volum. Ved lave volum er ikke dårlige innspillinger noe stort problem, men når det skal spilles høyt så kan det fort bli for brutalt ærlig. Hvis det spilles for det aller meste rock på høyt volum så ville jeg hatt et snillere anlegg eller "sminket" anlegg om man vil. Og jeg vil faktisk si at anlegget mitt er nesten litt overkill for denne sjangeren.
    Jeg tror du er inne på noe her. Et par kjappe kildebytter i går kveld på mitt anlegg nr. 1 i signaturen min, kan tyde på at "sminking" av anlegget har en viss betydning.

    Første øvelse var å kjøre Squeezeboxen analogt rett inn i ML forforsterkeren i stedet for via Benchmark DAC-1. Ingen höjdare på snill, luftig musikk - derimot faktisk overraskende bra på Metallica og slikt. Fikk faktisk mer tungrock-grøt på denne måten - og med en litt mer avdempet diskant var det mulig å spille adskillig høyere før det ble ubehagelig skrikende. Men det til gjengjeld fort ubehagelig grøtete på musikk som ikke skal være det. Tydelig at Benchmark kjører alt ganske usminket gjennom – trekker ikke fra mye i hvert fall.

    Neste øvelse var å hente opp Cambridge DacMagic som normalt står på PCrommet - og det ble på en måte en mellomting. Mens Benchmark får liv i anlegget også på svært lavt lydvolum, måtte jeg skru opp litt mer med Cambridge for å få antydning til godfølelse. Litt mer ullen lyd, dog, i Cambridgen – ikke helt etter min smak. På virkelig høyt volum, ble det litt mindre skarp og øretrettende diskant med Cambridge - men heller ikke like mye distinkt trykk i lydbildet.

    Om man ikke nødvendigvis rigger seg til med en masse forskjellige kilder – det kan jo bli både dyrt og strevsomt – kunne man muligens bruke det man har litt mer bevisst. En slags både-og-tilnærming. Koble opp slik at man kan svitsje mellom f.eks. en ”snill” CDspiller som man likevel bruker som drivverk, og en ”slem” DAC – eller omvendt – alt etter humør og musikkstil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Touch, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD20 DAC, Copland DRC-205, Primare BD32, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc DB1, REL S3 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-3 HGC, 2x Benchmark AHB2, ProAc D1, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

  13. #13
    slowmotion
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Selv om man kan skreddersy anlegget til forskjellige musikktyper våger jeg påstå at om anlegget er "bedre", så gjengir det all musikk "bedre".
    Både moderne, komprimert søppel og Mercury Living Presence.



  14. #14
    Rubinmedlem Dephnot's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    På landet
    Innlegg
    41,829
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Jeg begynner å helle mer og mer over til tanker om at romkorreksjon, tonekontroller eller equalizere kanskje er vel så bra som filosofien om den "rene" lyden. Ikke nødvendigvis som sminke men for å korrigere akkustikkproblemer og dårlige innspillinger.

    Slike tilpasningsmuligheter gjør også at anvendelsesområdet for oppsettet blir utvidet og mer variert, og alt slikt kan skrus av hvis/når det ikke er nødvendig. Fokus på slike ting gør også at det blir mindre viktig å tilpasse enkeltkomponentene etter musikksmaken.

  15. #15
    Bransjeaktør
    Ble medlem
    Oct 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    4,222
    Tagget i
    0 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra slowmotion
    Selv om man kan skreddersy anlegget til forskjellige musikktyper våger jeg påstå at om anlegget er "bedre", så gjengir det all musikk "bedre".
    Både moderne, komprimert søppel og Mercury Living Presence.


    Vel og merke om det har hele frekvensspekteret.
    Jeg jobber hos OHC.

  16. #16
    Æresmedlem Valentino's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Ottestad
    Innlegg
    17,089
    Tagget i
    2 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra RoDa
    Dette som tas opp angående bedre og bedre anlegg låter mer og mer dårlig på dårlige innspillinger mener jeg er en blindgate.
    +1

    Jo mindre et anlegg forvrenger jo lettere er det å "forstå" opptaket. Synes jeg.
    Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
    Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
    At du og jeg liker litt vreng for at det skal låte digg er ikke magi. -_RoDa_

  17. #17
    Back_Door
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Dephnot
    Jeg begynner å helle mer og mer over til tanker om at romkorreksjon, tonekontroller eller equalizere kanskje er vel så bra som filosofien om den "rene" lyden. Ikke nødvendigvis som sminke men for å korrigere akkustikkproblemer og dårlige innspillinger.

    Slike tilpasningsmuligheter gjør også at anvendelsesområdet for oppsettet blir utvidet og mer variert, og alt slikt kan skrus av hvis/når det ikke er nødvendig. Fokus på slike ting gør også at det blir mindre viktig å tilpasse enkeltkomponentene etter musikksmaken.
    Godt poeng!

  18. #18
    slowmotion
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Skink_123
    Sitat Sitat fra slowmotion
    Selv om man kan skreddersy anlegget til forskjellige musikktyper våger jeg påstå at om anlegget er "bedre", så gjengir det all musikk "bedre".
    Både moderne, komprimert søppel og Mercury Living Presence.


    Vel og merke om det har hele frekvensspekteret.
    Mulig ... er ikke det en forutsetning for et "bedre" anlegg?

  19. #19
    Back_Door
    Guest

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra RoDa
    En viktig problemstilling dette, Karma!
    Ofte speiles dette i musikken som de hifihodene man besøker, spiller.
    For ekspempel da jeg var hos deg ble det veldig naturlig og "riktig" at ditt valg av anlegg har blitt som det har blitt.
    Disse lydlandskapene hvor dypbassen er en viktig del av det musikalske budskapet og hvor det er passende å spille (grise)høyt ville ikke fungert på for eksempel mitt eget anlegg.
    Lydtrykk og dypbassegenskaper er ofte det som koster peng å få til. Dersom du lytter nært høyttalerne eller ikke spiller mye musikk hvor dypbassen er et bærende element, så kan du gjøre det billigere.

    Dette som tas opp angående bedre og bedre anlegg låter mer og mer dårlig på dårlige innspillinger mener jeg er en blindgate.
    Dersom dette oppleves så er det gjort noen uheldige valg i sammensetningen av anlegget.

    At man krangler her inne skyldes nok ofte at man har såpass forskjellige meninger om hva som er det viktigste å prioritere i anlegget.
    Det å skulle spille "commodore 64 musikk" ala det Kringlyd disket opp på Trondheimsmessen eller "trio to triangler og en blokkfløyte i kirkeakustikk" legger selvfølgelig føringer for hva man vil legge vekt på i prestasjonene til anlegget....

    Ja takk, begge deler er ikke noe problem om pengepungen er dyp nok.
    Dersom den har bunn så må man prioritere i henhold til egne preferanser.

    R
    Ganske så enig i det du skriver her. Du har dog kanskje fått et litt skjevt bilde av min musikksmak. Den musikk jeg drar frem under en demo, er ikke nødvendigvis representativ for min musikksmak. F.eks. Infected Mushroom er fascinerende som demo på anleggets totale pusteevner under maks lydtrykk, men er nok ikke det jeg foretrekker til daglig.
    Jeg spiller nok mer Kari Bremnes og Totta..
    Uansett mener jeg overskudd i et anlegg kommer vel med under avspilling av symfonier, like så meget som ved typisk basstung musikk. Det er likevel et legitimt spørsmål hvor store dimensjoner man egentlig trenger på både watt og høyttalere, om man spiller mer lavmælt musikk ved moderate volumer. Vesentlige kvaliteter i et anlegg har uansett ikke bare med dimensjoner å gjøre. Som du skriver er det greit med både og, om man har råd til det. Da de fleste av oss ikke har ubegrensede økonomiske midler, bør vi prioritere anlegget etter vår musikalske smak. Det som kompliserer det noe, er at for mange av oss er bredden i musikksmak så stor, at vi sterkt ønsker oss et anlegg som har mest mulig av de "totale" kvaliteter.
    Mitt poeng var også rettet mot dem som spiller en type musikk som vanskelig kan defineres som annet enn støy. En form for protestmusikk. I slike tilfeller har jeg personlig store problemer med å forstå at man trenger audiofile kvaliteter ut over kraftig bass??

  20. #20
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    16,176
    Tagget i
    5 Innlegg

    Hvor store krav setter egentlig ulike musikktyper til et anlegg?

    Sitat Sitat fra Karma
    Sitat Sitat fra Audiophile-Arve
    Dersom du høyrer dei tre Bluray-audio-platene frå 2L, finn du iallfall musikk som har ei forunderleg god symbiose med dei sterke sidene til opptaksmediet...

    Vinyl eignar seg veldig godt til det meste, meiner eg elles....
    Du treffer ikke helt i forhold til det jeg spør om.

    Et eksempel: Bør en som hører mest på klassisk musikk bruke mer penger på anlegg enn en som hører mest på "køntry"?
    Alle musikkformer har visse lydlege kvalitetskrav, som i større eller mindre grad bør innfriast. Eg trur at musikkform, musikksmak og reproduksjonsevne i anlegget heng saman og påverkar kvarandre.
    Det er nok eit poeng at klassisk musikk stiller ekstreme krav til anlegget om det skal vere skikkeleg, men det gjer faktisk rock også. Men behovet for oppløysingevne er nok større når det gjeld klassisk, sjølv om behovet for å spele høgt kan vere ganske likt. Lytter du mest til kammermusikk, er det greitt nok med mindre potensiell SPL, men oppløysingevna er kanskje endå meir ekstrem.
    Eg trur også at anlegget du har, er med på å forme musikksmaken din, iallfall til ein viss grad. Eit døme er studentlivet i Volda, der den jamne feinsmecker kjøpte ARC SP6 + D52, hadde ein MM-pickup og Rogers LS3/5A høgtalarar. Desse var ofte på jazzklubben og orienterte seg gjerne mot jazz. Sjølv var eg hekta på rock, hadde IMF TLS 80 II, for det meste transistorforsterkarar og ein Denon 103D-pickup, og orienterte meg etter kvart i retning symfonisk, klassisk musikk. Utan at eg vil påstå at mitt anlegg var betre enn dei andre sine.

    Ein kjenning av meg brukte PA-anlegget sitt til musikkavspeling heime mellom danseoppdraga. Ikkje tvil om at han hadde feit lyd, han også, sjølv om det var dainsebaind-orientert..
    Eg trur at det finnest nisjar for det aller meste, også Cerwin Vega og denslags.
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed