Resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Naim Service

Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Overivrig entusiast sonicfrontiers's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    696
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Hei

    Har en kamerat som har kjøpt seg en HDX.
    I de 3 månedene han har hatt den har den vært ute av drift i 2.
    Den ble først sendt til importør i Norge og er nå i Sverige for utbedring.
    England neste
    Er dette akseptabelt?
    Har Naim en dårligere servicepolitikk enn andre?

    Sonicfrontires
    Jeg digger rør

  2. #2
    Hifi-entusiast Julenissen's Avatar
    Ble medlem
    May 2002
    Innlegg
    323
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    er ikke servicen bra?

  3. #3
    Æresmedlem Vidar P's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    16,745
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Det er vel et spørsmål du burde stille til norsk importør. Men det er vel sikkert det du gjør? Som så mange andre naimister i Norge har gjort. Noen av oss er ikke veldig fornøyde med norsk importør, og hadde forventet mye mer. Skuffende historie du forteller. Naim UK hadde vel fikset den på dager tenker jeg.

    Mvh Vidar P
    En pessimist er en optimist som har tenkt seg om.

  4. #4
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Apr 2005
    Innlegg
    4,372
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Virker som Naim stiller mye høyere krav til forhandlerne i UK. De kommer hjem til deg og monterer utstyret osv.

  5. #5
    Overivrig entusiast sonicfrontiers's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    696
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Helt utrolig at produktet må ut av Norge ved feil.
    Naim som er en professionell produsent burde jo ha ett serviceapparat til å ta seg av det i hvert enkelt land de har forhandlere.
    Når de i Sverige ikke har klart det ennå så forteller det en hel del om nivået på servicen og oppfølgingen til kunden.
    Her må Naim bli bedre og lære av andre.
    Min kamerat er fornøyd med lyden , men servicen er helt..........

    Sonicfrontiers
    Jeg digger rør

  6. #6
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Apr 2005
    Innlegg
    4,372
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Importøren kan gjøre enkle reparasjoner, men ellers sendes apparatet til fabrikken. Jeg synes det er betryggende jeg, da blir i alle fall servicen utført på det mest kompetente vis.

  7. #7
    Overivrig entusiast sonicfrontiers's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    696
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Skrevet:: I går kl. 23:47:56Skrevet av: Bach_Man
    Sett inn sitat
    Importøren kan gjøre enkle reparasjoner, men ellers sendes apparatet til fabrikken. Jeg synes det er betryggende jeg, da blir i alle fall servicen utført på det mest kompetente vis.
    Det er jo sikkert mer betryggende, men synes du det er OK at det tar 2 måneder?
    Han har fremdeles ikke mottatt produktet.

    Sonicfrontiers
    Jeg digger rør

  8. #8
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Feb 2002
    Sted
    Horten
    Innlegg
    5,421
    Tagget i
    3 Innlegg

    Naim Service

    Send en mail til England og forklar problemet. Det kan jo hende at Naim tar i et tak.

  9. #9
    Hifi Freak FZ's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2002
    Innlegg
    3,597
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1

    Naim Service

    Still spørsmålet her:

    http://forums.naim-audio.com/eve

    Da kan det hende du også får svar fra moderator som er Naim-ansatt. Hender det blir fart på sakene når de hører om tilfeller som ditt.

  10. #10
    Bransjemedlem Audiomix's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2004
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    11,144
    Tagget i
    5 Innlegg
    Album
    7
    Torget
    32

    Naim Service

    Seriøse produsenter er raske til å reparere så langt jeg vet. Lokale "agenter" er som kald sirup mht å få sendt produkter til produsenten. Om de ikke er kompetente til å gi service i form av lokal reparasjon burde det ikke være vanskelig å vite hvordan slikt skal sendes.
    Et lite sidesprang:
    Jeg kjøpte en Tivoli One i København før de kom i salg i Norge. Jeg oppdaget at det var litt brum.
    Sendte en mail til butikken der jeg handlet. Ble henvist til dansk importør. De hentet min radio med en UPS bil og returnerte på samme måte ei drøy uke etterpå. Ingen kostnader og ingenting å irritere seg over

    Hans - DIY'er

  11. #11
    brand-x
    Guest

    Naim Service

    Akkurat slike problemer forstår jeg ikke, i den grad det stopper opp hos norsk distrubitør eller underleverandør (butikk).
    Da det er produsent som må bære kostnadene...
    Har selv ett eksempel der ett nykjøpt ubrukt produkt ikke fungerte overhodet ( ble kjøpt i julegave til meg selv ) tok så kontakt med butikk hvor jeg kjøpte det med svar om att det måtte sendes inn til reperasjon.. Det godtok jeg ikke da det ikke var brukt overhodet... Lokal "pusher" mente noe annet.. Jeg tok så kontakt med importør og de var mer enn villig til å erstatte med nytt fungerende.. Men jeg måtte ta det gjennom lokal "pusher" der jeg kjøpte det.. De godtok ikke att jeg fikk nytt på tross av lovnadene fra importør... De stod på sitt att det skulle repareres.. Og slik ble det...
    Men det understreker ett problem som er helt meningsløst ovenfor kjøper.. Rettighetene dine bestemmes av butikken du handler i... ... og ikke av produsent. Det er i allefall min erfaring..

    Trist er det og jeg håper det løser seg på beste måte, av det som er igjen..

    mvh
    KP..

  12. #12
    Steinar O
    Guest

    Naim Service

    Sitat Sitat fra FZ
    Still spørsmålet her:

    http://forums.naim-audio.com/eve

    Da kan det hende du også får svar fra moderator som er Naim-ansatt. Hender det blir fart på sakene når de hører om tilfeller som ditt.
    Sånn fungerer det ja, men sånn skal det ikke være.
    Det som skal til er massive klagemail direkte til Naim!

    Send aldri noe direkte til Norsk importør. Videre, retur tilbake fra Sverige går når tilstrekkelig antall har hopet seg opp etter min forståelse.
    Har selv en sub som skal til Sverige og jeg gruer meg.

    Nei, logistikken hos Ljudtema virker utilstrekkelig. Synd fordi Naim er verdens beste og artigste musikkformidler.

  13. #13
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Apr 2005
    Innlegg
    4,372
    Tagget i
    0 Innlegg

    Naim Service

    Det er ikke verdens beste importør. Virker ikke som de er videre interessert i å selge Naim her i landet heller.

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed