Naim Service

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
818
Antall liker
256
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hei

Har en kamerat som har kjøpt seg en HDX.
I de 3 månedene han har hatt den har den vært ute av drift i 2.
Den ble først sendt til importør i Norge og er nå i Sverige for utbedring.
England neste ???
Er dette akseptabelt?
Har Naim en dårligere servicepolitikk enn andre?

Sonicfrontires
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er vel et spørsmål du burde stille til norsk importør. Men det er vel sikkert det du gjør? Som så mange andre naimister i Norge har gjort. Noen av oss er ikke veldig fornøyde med norsk importør, og hadde forventet mye mer. Skuffende historie du forteller. Naim UK hadde vel fikset den på dager tenker jeg.

Mvh Vidar P
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Virker som Naim stiller mye høyere krav til forhandlerne i UK. De kommer hjem til deg og monterer utstyret osv.
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
818
Antall liker
256
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Helt utrolig at produktet må ut av Norge ved feil.
Naim som er en professionell produsent burde jo ha ett serviceapparat til å ta seg av det i hvert enkelt land de har forhandlere.
Når de i Sverige ikke har klart det ennå så forteller det en hel del om nivået på servicen og oppfølgingen til kunden.
Her må Naim bli bedre og lære av andre.
Min kamerat er fornøyd med lyden , men servicen er helt..........

Sonicfrontiers
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Importøren kan gjøre enkle reparasjoner, men ellers sendes apparatet til fabrikken. Jeg synes det er betryggende jeg, da blir i alle fall servicen utført på det mest kompetente vis.
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
818
Antall liker
256
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Skrevet:: I går kl. 23:47:56Skrevet av: Bach_Man
Sett inn sitat
Importøren kan gjøre enkle reparasjoner, men ellers sendes apparatet til fabrikken. Jeg synes det er betryggende jeg, da blir i alle fall servicen utført på det mest kompetente vis.
Det er jo sikkert mer betryggende, men synes du det er OK at det tar 2 måneder?
Han har fremdeles ikke mottatt produktet.

Sonicfrontiers
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.221
Antall liker
3.331
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Send en mail til England og forklar problemet. Det kan jo hende at Naim tar i et tak.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
Still spørsmålet her:

http://forums.naim-audio.com/eve

Da kan det hende du også får svar fra moderator som er Naim-ansatt. Hender det blir fart på sakene når de hører om tilfeller som ditt.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Seriøse produsenter er raske til å reparere så langt jeg vet. Lokale "agenter" er som kald sirup mht å få sendt produkter til produsenten. Om de ikke er kompetente til å gi service i form av lokal reparasjon burde det ikke være vanskelig å vite hvordan slikt skal sendes.
Et lite sidesprang:
Jeg kjøpte en Tivoli One i København før de kom i salg i Norge. Jeg oppdaget at det var litt brum.
Sendte en mail til butikken der jeg handlet. Ble henvist til dansk importør. De hentet min radio med en UPS bil og returnerte på samme måte ei drøy uke etterpå. Ingen kostnader og ingenting å irritere seg over :)
 
B

brand-x

Gjest
Akkurat slike problemer forstår jeg ikke, i den grad det stopper opp hos norsk distrubitør eller underleverandør (butikk).
Da det er produsent som må bære kostnadene...
Har selv ett eksempel der ett nykjøpt ubrukt produkt ikke fungerte overhodet ( ble kjøpt i julegave til meg selv ) tok så kontakt med butikk hvor jeg kjøpte det med svar om att det måtte sendes inn til reperasjon.. Det godtok jeg ikke da det ikke var brukt overhodet... Lokal "pusher" mente noe annet.. Jeg tok så kontakt med importør og de var mer enn villig til å erstatte med nytt fungerende.. Men jeg måtte ta det gjennom lokal "pusher" der jeg kjøpte det.. De godtok ikke att jeg fikk nytt på tross av lovnadene fra importør... De stod på sitt att det skulle repareres.. Og slik ble det...
Men det understreker ett problem som er helt meningsløst ovenfor kjøper.. Rettighetene dine bestemmes av butikken du handler i... :-[ :-\... og ikke av produsent. Det er i allefall min erfaring..

Trist er det og jeg håper det løser seg på beste måte, av det som er igjen.. :)

mvh
KP..
 
S

Steinar O

Gjest
FZ skrev:
Still spørsmålet her:

http://forums.naim-audio.com/eve

Da kan det hende du også får svar fra moderator som er Naim-ansatt. Hender det blir fart på sakene når de hører om tilfeller som ditt.
Sånn fungerer det ja, men sånn skal det ikke være.
Det som skal til er massive klagemail direkte til Naim!

Send aldri noe direkte til Norsk importør. Videre, retur tilbake fra Sverige går når tilstrekkelig antall har hopet seg opp etter min forståelse.
Har selv en sub som skal til Sverige og jeg gruer meg.

Nei, logistikken hos Ljudtema virker utilstrekkelig. Synd fordi Naim er verdens beste og artigste musikkformidler. ;)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det er ikke verdens beste importør. Virker ikke som de er videre interessert i å selge Naim her i landet heller.
 
Topp Bunn