ELJ
Overivrig entusiast
Hei
Har et par horn som ankom Oslo i dag fra Australia. Det er sendt med et fraktselskap med båt og frakten ble betalt ved avreise(450aud). Fikk faktura sendt på mail i ettermiddag med helt vanvittige omkostninger og det hele beløper seg til kr 3099,63,- nok. Oppgitt vareverdi er kr 1200,- nok og pakken veier 17 kg. Det er en seriøs smørbrødliste med forskjellige gebyrer som omfatter THC (590,-), utleggsprovisjon på 250,- service charge på kr 226,-, Suez kanal avgift + 6-7 andre mongoavgifter.
Jeg prøvde å ringe men de var gått for dagen så jeg må ringe dem i morgen.
Er dette normalt?
Må man ta høyde for slike omkostninger når man må bruke slike fraktmetoder selv om man betaler skjorta for frakten i første omgang?
Jeg har tidligere hatt et meget ubehaglig møte med DHL hvor jeg også måtte "blø" men fikk gebyrene redusert så de bare akkurat oversteg vareverdien ???
Jeg føler meg totalt bondefanget.
Espen
Har et par horn som ankom Oslo i dag fra Australia. Det er sendt med et fraktselskap med båt og frakten ble betalt ved avreise(450aud). Fikk faktura sendt på mail i ettermiddag med helt vanvittige omkostninger og det hele beløper seg til kr 3099,63,- nok. Oppgitt vareverdi er kr 1200,- nok og pakken veier 17 kg. Det er en seriøs smørbrødliste med forskjellige gebyrer som omfatter THC (590,-), utleggsprovisjon på 250,- service charge på kr 226,-, Suez kanal avgift + 6-7 andre mongoavgifter.
Jeg prøvde å ringe men de var gått for dagen så jeg må ringe dem i morgen.
Er dette normalt?
Må man ta høyde for slike omkostninger når man må bruke slike fraktmetoder selv om man betaler skjorta for frakten i første omgang?
Jeg har tidligere hatt et meget ubehaglig møte med DHL hvor jeg også måtte "blø" men fikk gebyrene redusert så de bare akkurat oversteg vareverdien ???
Jeg føler meg totalt bondefanget.
Espen