Resultater 1 til 6 av 6
Abonnér på denne tråden
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Larvik
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Jeg skal kjøpe meg PSB T55 høyttalere og trenger tips til forsterker. Vil gjerne ha en forsterker som rocker skikkelig, og er ikke redd for imponatoreffekter ala festkul i bass og loudness Forsterkeren bør ha frisk dynamikk og ikke være altfor pågående i diskanten. Bruktpris inntil kr. 5000.-. Forslag?
    Knuba
    Mvh Knuba

Hifi-interessert
    Ble medlem
    Jun 2005
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Sitat Sitat fra knuba
    Jeg skal kjøpe meg PSB T55 høyttalere og trenger tips til forsterker. Vil gjerne ha en forsterker som rocker skikkelig, og er ikke redd for imponatoreffekter ala festkul i bass og loudness Forsterkeren bør ha frisk dynamikk og ikke være altfor pågående i diskanten. Bruktpris inntil kr. 5000.-. Forslag?
    Knuba
    Tja..jeg solgte nylig min Yamaha MX-1000 for 5000.-
    Tror nok den hadde passet nokså godt til det beskrevne formål.
    2x260 watt i 8ohm, men fortsatt Yamaha-sivilisert i de øvre regioner.
    Finner du en slik, så har du en klassiker som du kan selge for samme pris etter et par år om du vil oppgradere.

Yamaha produserte også PA-forsterkere etter samme mal, som like godt kan brukes til et litt festrettet hifi-anlegg.

Just my 2 cents.

Foo
    Harman/Kardon Citation X-I<br />Woodside SC26<br />Snell A3i <br />Rega planar 3<br />Ortofon Blue<br />Yamaha TX-1000 tuner<br />Tara Klara, nydelig hvit 4 meter lakris

Overivrig entusiast Palace's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2003
    Sted
    Hagan
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Harman/Kardon passer bra.

Hifi Freak HoJ's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Stavanger
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Har hat PSB 6T før, så litt kan jeg om disse Image høyttalerne.

De kan fort til kvasse - og slitsomme i lengden, men det er heller ikke noen høyttalere som skal få en til å sovne (Tog du an)

Jeg har hørt mine 6T med H\K (husker ikke nr. men tror det var 2x120w) og ved den testingen så låt mine ikke bra, nå må det sies at T55 er nyere og mindre - og du har ikke mine ører, men hos meg få låt det ikke helt godt i mellomtonen (i den grad 6T låter godt i det hele tatt..)

Det beste jeg hørte mine 6T med var noe Rotel, samt en Xindak "greie" - husker ikke helt hva slags - det er lenge siden.

Ser at det ligger en Xindak forsterker på avforum's bruktbørs (avtorget) til kr. 4.000,-
    Talk Electronics Tornado 3.1; Musical Innovation MI15 Light; REL Stampede;
    Magnepan MG12; Audio gd nfb-2.32 DAC; Squeezebox; i5/Gustard u12
    Vinylsnurrer: Luxman PD272/M97xE/MyGroov; Van Damme høyttaler/signalkabler; Mhzs strømkabler

Yamaha RX-V371; System Audio 1530; Dali SC-7; Wharfedale Diamond 220;
    Peerless xl 12 DS.4.0; Sony bdp-s6500; Samsung ue55nu8005

Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Larvik
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Kan det ha vært Xindak 6950? Har du prøvd Denon forsterkere på 6T`ene dine?

Knut

Sitat Sitat fra HoJ
    Har hat PSB 6T før, så litt kan jeg om disse Image høyttalerne.

De kan fort til kvasse - og slitsomme i lengden, men det er heller ikke noen høyttalere som skal få en til å sovne (Tog du an)

Jeg har hørt mine 6T med H\K (husker ikke nr. men tror det var 2x120w) og ved den testingen så låt mine ikke bra, nå må det sies at T55 er nyere og mindre - og du har ikke mine ører, men hos meg få låt det ikke helt godt i mellomtonen (i den grad 6T låter godt i det hele tatt..)

Det beste jeg hørte mine 6T med var noe Rotel, samt en Xindak "greie" - husker ikke helt hva slags - det er lenge siden.

Ser at det ligger en Xindak forsterker på avforum's bruktbørs (avtorget) til kr. 4.000,-
    Mvh Knuba

Overivrig entusiast Palace's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2003
    Sted
    Hagan
    Tagget i
    0 Innlegg

Forsterker til PSB T55

Tror muligens Denon kan bli litt mørkt sammen med PSB? Jeg brukte i sin tid HK650 intergrert på PSB 6T og synes det låt fortreffelig. Men smak og behag er det som avgjør til slutt.

Skrive Tillatelser

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  

Om Hifisentralen

Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed