Motron

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Er det noen som får noe di bestiller fra motron,har bestilt fra den mannen 2 ganger og ingenting dukker opp.
 

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
433
Antall liker
290
Hei,

Har snakket med Brynjar i dag. Han har vært borte siden midten av juli, men er nå tilbake. Telefonnummer går jeg ut fra du har.

Mvh Palle
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.813
Antall liker
38.465
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
ke skrev:
Er det noen som får noe di bestiller fra motron,har bestilt fra den mannen 2 ganger og ingenting dukker opp.
merkelig,i mine øyne en av de mere seriøse aktører her til lands.
alltid førsteklasses service :)

mvh
 
J

JAE

Gjest
Hei

Kan til tider være bortreist,men han leverer ALLTID.En meget hyggelig og seriøs mann,denne Brynjar.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Får alltid det jeg bestiller fra Brynjar.

Aldri noe problem i det hele tatt!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Som det blir nevnt lengre opp her har Brynjar fartet mye siden i sommer.

Aldri hatt noe problemer med å få det jeg har bestilt.
Mase litt på'n til søndag, regner med han er på messa ?

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det kan vel hende han glemmer. Han hadde glemt en bestilling fra meg en gang.
Men røra kom greit etter at det var avklart.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Har ringt og snakket med han og han sier han sender i morgen men kommer det noe nei så den servicen det snakkes om her har ikke jeg merket noe til,så nå blir det bestilling fra andre plasser.
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Alltid fått førsteklasses service hos Motron. Et annet aspekt ved rørkjøp enn kun ren pris i kroner eller hongkongdollar, er at Motron vet hva han selger og kan komme med meget kvalifiserte anbefalinger. Du kjøper med andre ord ikke katta i sekken der i gården. Og det er veldig greit hvis du ikke har spesialkunnskap om rør i en jungel av mer eller mindre halvseriøse rørpushere med mangelfull kunnskap og tvilsomme produkter. Et Siemensrør er f.eks ikke alltid et Siemensrør selv om logoen er ekte nok. Det kan like gjerne ha vært produsert i Østeuropa eller Sovjet.

Skulle nesten tro at enkelte tar opp bestillinger fra tvilsomme firmaer som f.eks. wiwitubes.com og dobler prisen før man tilbyr det til godtroende forbrukere. (sjekk f.eks. tubesasylum.com om tvilsomme forhandlere der ute i den store verden)

Nei, Motron fortjener ikke en slik sverting som denne tråden legger opp til! :-\
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.122
Antall liker
10.576
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ingen problemer med Motron her heller. Skjønner heller ikke dette.
Men så er det slik at om du tilfeldigvis ikke klarer av ulike grunner å serve 1 av tusen personer så kan det like fullt bli slått opp diverse plasser.
Dette til tross for at det egentlig er verdens beste service. Internett er forbrukerens makt.
Både skremmende og bra på en gang.
Motron har mine varmeste anbefalinger. Jeg håper ingen lar seg skremme av denne tråden.
 

jars

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
78
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
ifht. Motron og rør er det bare en ting jeg vil se og det er :førsteklasses service
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Iskariot skrev:
Et Siemensrør er f.eks ikke alltid et Siemensrør selv om logoen er ekte nok. Det kan like gjerne ha vært produsert i Østeuropa eller Sovjet.
Litt OT:
Jeg har en "haug" Siemens rør i SH eske. Rørene er produsert i Østtyskland. Er noen interessert?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
rolfozzy skrev:
Det kan vel hende han glemmer. Han hadde glemt en bestilling fra meg en gang.
Men røra kom greit etter at det var avklart.
Kan ikke huske å ha tatt Brynjar i å glemme noe. En annen sak er at han kan ha for mange baller i lufta samtidig.
Var hos han i går. Fyren er kvikkere enn på mange år :)
 

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
433
Antall liker
290
Brynjar er en meget meget hyggelig og hjelpsom person. Som det blir sagt her, at noen ikke får svar eller hjelp av ham med en gang, må dere da skjønne kan skyldes mange årsaker. Hvis en f.eks. ikke får svar pr. e-post kan jo skyldes flere ting. Å hva med å prøve å ta en telefon? Hvor stort firma tror dere Motron egentlig er? Tror dere han har flere "fjortiser" som de bruker i andre firmaer til å svare på telefoner. Brynjar er en meget opptatt mann, men det er klart en bør jo få svar på sine henvendelser. Så prøv igjen, dere får hjelp. Jeg og mine to brødre har kjøpt mange ting av han opp gjennom årene og bestandig fått hjelp.

Mvh Kjell
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
rolfozzy skrev:
Det kan vel hende han glemmer. Han hadde glemt en bestilling fra meg en gang.
Men røra kom greit etter at det var avklart.
Kan ikke huske å ha tatt Brynjar i å glemme noe. En annen sak er at han kan ha for mange baller i lufta samtidig.
Var hos han i går. Fyren er kvikkere enn på mange år :)

Det er da menneskelig og glemme ? Det har hendt en gang.
Ellers er han en meget hyggelig mann. Og har peiling på det han driver med.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Kun positive opplevelser med MOTRON.
Kvanlid er faglig dyktig og særdeles hjelpsom.
Heller ingen problemer med reklamasjoner på rør med feil.
Firmaet kan anbefales.

mvh
Samleren
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.030
Antall liker
539
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Samstemmer med andre her; terningkast 7 faktisk...!
 
R

rico

Gjest
Har hendt at det har tatt noe tid MEN en seriøs kar med stor kompetanse og med en lagerbeholdning som stadig frister. Tar seg alltid tid til en god prat.:)
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Jeg kan bare legge inn mitt innlegg i rekken av god ord om Motron og Kvanlid. Selv om jeg har erfart at han har sagt at han skal sende noe umiddelbart, og jeg har måtte purrre på det, har det alltid kommet. I tillegg har jeg opplevd han som entusiastisk ovenfor mine spørsmål, som til tider nok har vært ganske naive. Han har gitt meg pedagogiske svar og virket oppfordrende til at jeg skal lære mer. De gangene jeg har måtte purre så har jeg fått forklaringer som gir meg et bilde av at dette er en ideologisk drevet business, som det ble sagt "det er mange baller i luften." Personlig må jeg si at jeg liker at "butikken" drives slik, det er en menneskelig faktor i det.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg tok vel er rundt 17-18 telefoner på ei uke her , men har kanskje ikke lagt inn nok innsats for å få tak i en forretning som faktisk kan tjene penger på noe jeg forespør.....For all del , alle kan være bortreist/ferie/syk what ever....MEN så lenge en tlf svarer sier det er en svarer for Motron.....bla bla bla , burde det øleses inn feks at vi er på ferie i tidsrommet.....osv.. Da slipper man å sitte å ringe å ringe ett par uker , men heller vet at feks 15.3 var det folk på plass igjen i spesifikke firma , at firma ikke har webside er forsåvidt greit nok , men å oppdatere telefonsvarerinnlesningen bør være en relativ enkel sak , og da slipper de som ikke kommer igjennom , eller ikke blir oppringt igjen å sitte å irritere seg over dette...

Ellers har Motron mye snacks , og man har faktisk garanti på rør derfra , noe man kan skyte en hvit pil etter ved handel fra us ofte.....jeg sier ofte , fordi enkelte kjører med kortere garanti fra sendedato , enn når pakka ankommer kunder faktisk.

Vi må heller ikke glemme at siv.ing.Kvanlid er en godt voksen kar , slik at det kan kanskje blimlitt mye for en stakkar inimellom , jeg har utelukkende gode erfaringer både med rør og garantier hos Motron ,men det med tlf svareren er irriterende , det gir jeg meg ikke på...

ES
 
M

musicus

Gjest
Henger meg på og anbefaler Motron/Kvanlid her, selv om man kjøper "feil" typer rør er han velvilligheten selv for at man skal bli fornøyd, er min ringe erfaring....

mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
ke skrev:
Har ringt og snakket med han og han sier han sender i morgen men kommer det noe nei så den servicen det snakkes om her har ikke jeg merket noe til,så nå blir det bestilling fra andre plasser.
Ikke så lett å plassere folk ut i fra to (små) bokstaver.
Et skudd i blinde.............:
Hvis du bor på Randaberg, ligger det pakke til deg på Posten :)
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.068
Antall liker
1.406
Sted
Trondheim
Rør-Norge har enorm stor glede av hans kunnskap samt unik personlig service. Denne mannen tar seg alltid tid.
Det ville ha vært ett mirakel hvis han samtidlig skulle ha vært 100% leveringsdyktig, med dens utfordringer vi bransje slites med Posten (mindre pakker)

Tror Brynjar har de mest fornøyde/lojale kundene i hele HIFI-Norge.

Mvh.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bare positivt å si jeg også.
Har mer enn en gang opplevd hva virkelig service er for noe med ham.
Det være seg lærerike prater på telefon eller personlig oppmøte etter avtale.

Brynjar Kvanlid håper jeg vi får beholde i mange år fremover.
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Melder meg herved inn i fanklubben til Brynjar. Som det ble sagt i et innlegg her; han svarer alltid utførlig på mer eller mindre vettuge spørsmål. Og hva den mannen kan om rør. Tror ikke det finnes mange som han.
Alltid opplevd god service.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
767
Antall liker
108
Sted
Bærum
En hedersmann.

En av de få innen HiFi som svarer deg uten at det tyter dårlig skjulte forventninger om potensielle kroner og fortjeneste ut av alt som sies og gjøres.

Lov å tjene penger selvsagt, men Brynjar er en mann som tenker langsiktig og det vinner man kunder på!

Ikke billigst, men seriøs, kunnskapsrik og vennlig.

Det som er synd er at så mange ringer han for deretter å hive seg på Ebay eller USA rør-selgere, lar $$$ gå utenlands og bruke hans kompetanse.....


Ole
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Åpenbart at de langt de fleste her inne priser mannens kunnskap, hans normale servicenivå og hans normale responstid, og jeg har ikke et vondt ord å si om mannen (selv om jeg har hatt en integrert rørforsteker som det skulle bli utført service på i flere måneder)!!

Det er i tråden her nevnt her at Brynjar har vært mye på reise i sommer, men få har vel konkret informert om at Brynjar har vært ordentlig syk store deler av sensommer/høsten. Under sykdom kan man desverre ikke forvente at mailer blir besvart løpende og at alle meldinger på telefonsvarer blir kontinuerlig blir avlyttet og besvart. Jeg var en av mange som la igjen flere meldinger på hans svarer over flere uker angående forsterker som skulle ha litt service, og ikke helt forsto hva som skjedde med den dårlige responstiden hos Motron. Straks Brynjar var frisk(ere) begynte han gjennomgang av telefonsvarer og annen korrenspondanse, og tilbakemeldte suksesivt at han hadde vært syk og at det var grunnen til manglende respons på henvendelser!! Tror derfor at de fleste her har forståelse for at denne situasjonen selvsagt medfører at man kan ha et litt annet inntrykk av Motron akkurat under denne perioden. Håper at all den hyllest og positive tilbakemeldinger de fleste her i tråden frembringer samt informasjon rundt grunnen til at det har vært "unntakstilstand" en periode hos Motron, kanskje vil gjøre at noens mindre gode erfariing/opplevelse kan vendes til noe litt mer positivt når man vet noe mer??!!

Brynjar informerte meg også om at han vil slutte med service og reperasjoner av rørutstyr for privatpersoner som en indirekte følge av sykdommen, men at han vil fortsette med salg av rør og rørutstyr (vet ikke om han vil/ikke vil fortsette som teknisk servicemann for de hifi bedrifter som har valgt Motron som sertifisert serviceverksted for garantireperasjoner på ulike røragentur de fører).
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Har handlet rør med Kvanlid flere ganger i løpet av mange år. Et service-nivå og en kompetanse som ligger skyhøyt over den gemene hop.

Anbefales på det varmeste...........
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Vil bare tre støttende til her jeg også. Jeg har aldri hatt noen problemer, tvert i mot.

Kjøpte et komplett rørsett fra Motron til min ARC Ref 210 originale Svetlana Winged C. Jeg betalte i overkant av 7k for dette. ARC forhandler Audiotech skulle ha ca. 22000,-??!! for de samme rørene, med beskjed om at garanti ville utgå hvis jeg kjøpte rør fra andre plasser!!! Helt utrolig!!! Vel, jeg "tok sjangsen" og har ikke hatt så bra lyd på de blokkene noengang. Fantastisk oppgradering. Org. rør som stod i fra fabrikk hadde da spilt ca 1250 timer.

mag.
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
I likhet med alle de andre i denne tråden er mine erfaringer at Kvanlid på alle måter er en kjempekar.
Har ALDRI opplevd problemer fra ham, alltid grei og hjelpsom når jeg har spurt om noe.
Tror dette problemet som tidligere beskrevet må bero på en misforståelse.
Mvh. Lars
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
mag skrev:
ARC forhandler Audiotech skulle ha ca. 22000,-??!! for de samme rørene, med beskjed om at garanti ville utgå hvis jeg kjøpte rør fra andre plasser!!! Helt utrolig!!!
Det er dummeste jeg har hørt på en stund. Uansett, går forsterkeren i stykker er det jo bare å sette inn de originale rørene når du leverer den til garantireparasjon.....
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.412
Sted
Holmestrand
Det er tydeligvis ikke nødvendig, men henger meg likevel på i "halleluja-koret": De eventuell ulemper Motrons organisasjon ( et stk meget travel herremann) medfører oppveies langt på vei av fordelene:Svært hyggelig, kunnskapsrik, morsom etc etc... :) ;) :D ;D
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
FZ skrev:
mag skrev:
ARC forhandler Audiotech skulle ha ca. 22000,-??!! for de samme rørene, med beskjed om at garanti ville utgå hvis jeg kjøpte rør fra andre plasser!!! Helt utrolig!!!
Det er dummeste jeg har hørt på en stund. Uansett, går forsterkeren i stykker er det jo bare å sette inn de originale rørene når du leverer den til garantireparasjon.....
Prøvde jo selvsagt å ta dette opp med Tangen, men med den responstiden så ville dette gått måneder og år uten at noe hadde skjedd. Heldigvis fikk jeg byttet rør, og noen motstandere med hjelp av Ivar Kalrud, som utfører reperasjoner på rørutstyr mm. En som Kvanlid samarbeider med. Ok, dette kostet meg ca, 12k, men heller det enn ergrelse og frustrasjon over en forhandler som gir faen, eller ikke er i stand til å ordne opp.

mag
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.343
Antall liker
1.844
Henger meg på her jeg og.

Pakker fra Motron har alltid dukket opp i rett tid.

Brynjar har i tillegg en serviceinnstilling som en bare kan drømme om
å finne i 99% av andre sjapper en må innom når en har denne hobbyen.
(Eller sykdommen, alt etter hvem en spør...)


Mvh.


Leif
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
Har kun positive erfaringer med Brynjar. Alltid hjelpsom og har tid til en hyggelig prat. Synes heller ikke at prisene hans er så høye i forhold til hva som må betales i f.eks. USA. Kjøpte noen (dvs. tømte lageret hans) NOS Mullard GZ34 metallsokkel for en tid tilbake til en pris som lå godt under hva forhandlere i USA forlanger.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
ke skrev:
Er det noen som får noe di bestiller fra motron,har bestilt fra den mannen 2 ganger og ingenting dukker opp.
Undres over hva trådstarter egentlig vil. Har han problemer med å løfte opp telefonen for et oppklarende ring eller hva?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.058
Antall liker
7.901
Torget vurderinger
12
Har handlet bare 1 gang hittil hos Motron. Opplevde kun topp service og fagkunnskap. Lurer på om jeg skal ta en runde til, driverrørene til BAT'en er klare (med tjukk l = ferdige/utslitt).
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
mls skrev:
Har kun positive erfaringer med Brynjar. Alltid hjelpsom og har tid til en hyggelig prat. Synes heller ikke at prisene hans er så høye i forhold til hva som må betales i f.eks. USA. Kjøpte noen (dvs. tømte lageret hans) NOS Mullard GZ34 metallsokkel for en tid tilbake til en pris som lå godt under hva forhandlere i USA forlanger.
Så det var du som sikret deg de ja! ;) Heldigvis fant han ett til i juli i år som lå der det ikke var forventet å ligge sammen med en bunke black base. Urørt i esken siden det ble produsert, 5 stjerners utseende både på røret og på originalboksen, tester 120% på begge anodene, mao ett funn. Brukes i dag i Modwright Transporter med nydelig resultat sammen med 6H30DR som signal rør.

Som du også skriver, billigere hos motron enn billig ellers på nett. Har opplevd det med flere type rør. Bare topp service, svarer og samtaler langt inn i de sene kveldstimer etc. En sann entusiast, kunne ikke vært bedre.
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Jeg henger meg på med en hyllest til denne mannen.

Kun positive opplevelser så lenge jeg har hatt med ham å gjøre - ca 5 - 6 år.

Jan Terje
 
Topp Bunn