HiFi Huset AS

HHJ

Medlem
Ble medlem
19.10.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Er det noen som vet om HiFi Huset AS i Bærum fortsatt eksisterer? Eller har de gått konk?
De tar jo aldri telefonen. Man kommer bare rett til telefonsvarer uten at det ringer.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Neida. Snakket med dem seinest i dag.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Jeg har aldri problemer med å komme igjennom... prata med Andrè for noen dager siden
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er det noen som vet om HiFi Huset AS i Bærum fortsatt eksisterer?  Eller har de gått konk?
De tar jo aldri telefonen.  Man kommer bare rett til telefonsvarer uten at det ringer.



Du må ringe 90824997 , da får du svar .

De har vel stengt på mandager , så da får du antl. bare tlf. svarer 8) .
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Det er en håpløs butikk å få noe svar ifra ja.
Eneste som kan svare på spm er Andre, å han er jo så å si håpløs å få tak i.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Det er en håpløs butikk å få noe svar ifra ja.
Eneste som kan svare på spm er Andre, å han er jo så å si håpløs å få tak i.
Det er min erfaring også. Virker som om de har et standardsvar: "Ja, da bør du snakke med Andre, men han er litt opptatt nå. Han kan ringe når han er ledig", men har aldri opplevd å bli ringt opp igjen desverre.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Merkelig praksis at dem ikke ringer opp potensielle kunder. Bilselgerne ringer deg svært gjerne opp, nesten litt for mye av det gode, kan være som kleggen. Og så sitter hifi huset igjen med omtrent like mange kroner ved å selge et nytt stereoanlegg til 100k, som bilforhandleren som selger en nybil til 250k.

Er hifi freaker noen "plageånder" som kun er ute etter å snakke og ikke kjøpe ?
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Det er jo kun Andrè som kan noe om produktene! Da det er en "enmannsbutikk" sier det seg selv at han har mye å gjøre. Ikke vent på at du skal bli ringt opp igjen, prøv heller å ringe på nytt litt senere. Det kan lønne seg å jobbe litt for å få en god handel... noe man ofte får med Andrè.

Jeg har lagt igjen en del penger i de største (og mindste) butikkene i Oslo og omegn, men får klart best kjøp på Hifi-huset. Både nytt og brukt...

(her ble det litt reklame, men jeg reklamerer gjerne gratis for butikker jeg er fornøyd med)
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Merkelig praksis at dem ikke ringer opp potensielle kunder. Bilselgerne ringer deg svært gjerne opp, nesten litt for mye av det gode, kan være som kleggen. Og så sitter hifi huset igjen med omtrent like mange kroner ved å selge et nytt stereoanlegg til 100k, som bilforhandleren som selger en nybil til 250k.

Er hifi freaker noen "plageånder" som kun er ute etter å snakke og ikke kjøpe ?

Det er nok mange såkalte plageånder som tar mye tid ja.... klart det er moro å diskutere hifi, men det kan sikkert ta litt for mye av tiden innimellom.

Når det gjelder avanser varierer nok dette veldig avhengig om han selger egenimport eller ei. Ofte så slår han av så mye på veil pris uansett at den store avansen blir borte i rabatten....
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Har da brukt et pent 6 sifret beløp der igjennom årene, men hjelper ikke en dritt det ang å få snakket med sjefen sjøl der.
Men at mannen er en meget meget optatt mann, er det absolutt ingen tvil om.
Alltid kunder innom, å tlf ringer i et kjør, så vil tru han selger en del ja.

Så får prøve igjen seinere i dag å få tak i han, kan da ikke gi opp heller ;D.

Men er meget fornøyd m de produktene jeg har kjøpt der da, da de endeli har kommet i hus ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er en håpløs butikk å få noe svar ifra ja.
Eneste som kan svare på spm er Andre, å han er jo så å si håpløs å få tak i.



Har alltid fått tak i vedkommende , men som " andre " sier her i tråden , dette er å anse som en enmannsbutikk , og ringe opp igjen er da ikke så galt .

Har alltid fått tak i han på mob. tlf. etter en liten stund .

Det jobber to andre der , men de er ikke innvolvert i produktene , men de burde kanskje læres opp.... ::) .
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Jeg har konkret vært ute etter å investere i Focal Be høyttalere, og har kontaktet denne Andre mange ganger. Minst 7-8 ganger har han sagt at han skal ringe tilbake igjen, men det skjer jo ikke (som skrevet tidligere i tråden). Denne servicen holder bare ikke mål, og ville i alle fall ikke gjort innenfor mer seriøse deler i business-livet. Det er greit at man har det travelt, men uansett skal man aldri love mer enn man kan holde. Det går kanskje at det skjer et par ganger, men at det skal være regelen og ikke unntaket har jeg problemer med å svelge.

Det er mulig en del andre har mer positive erfaringer med Hi-Fi Huset, og det er jo bra for dem. Jeg har i alle fall bestemt meg for å ikke legge igjen noen penger der, og det vil ingen av de hi-fi interesserte jeg kjenner heller (etter å ha blitt fortalt om denne servicen). Jeg tenker med gru på hva som ville skje om jeg skulle få problemer med produktet. En annen ting er at jeg er vant med en helt annen service når det gjelder engelske produkter som Naim og Wilson Benesch, og har så langt ikke fått noe godt inntrykk av franske selskaper service-grad.

Synes enmanns-butikker som NAT og AudioAktøren er flotte når det gjelder service for å ta motpolene.

Synd at det skal være slik. Andre sitter jo inne med noen gode produkter. Det er jeg sikker på.
 
M

MP

Gjest
Ja eksisterer.Men UTROLIG dårlig service.Kjønner ikke at de klarer å drive en butikk på den måten...!!!!!!!
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
En rask sjekk av info som er allment tilgjengelig for alle viser at HiFi Huset i Bærum solgte for 8,9 millioner i 2004 med et overskudd på 115.000,-. 7 inkassosaker. I overkant av 1,2 mill i totale lønnsutgifter.

I 2002 var omsetningen på 11,5 mill og i 2003 10,8.
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Er det noen som har vært der inne i butikken, for å se hvordan besøket er der? Da hadde kanskje forståelsen vært litt bedere. Hvordan liker "du"(= hvem som helst.) når du står og forhandler om en ting for så å bli avbrutt av telefoner i endinga. Før du er ferdig. det er ikke så j... ok det heller. Men er enig i at de bør ringe tilbake når de sier det. Og kommer du først frem til Andre så er muligheten for en god deal tilstede, men man må komme i kontakt med han.tar "litt" tid.
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Er det noen som har vært der inne i butikken, for å se hvordan besøket er der? Da hadde kanskje forståelsen vært litt bedere. Hvordan liker "du"(= hvem som helst.) når du står og forhandler om en ting for så å bli avbrutt av telefoner i endinga. Før du er ferdig. det er ikke så j... ok det heller. Men er enig i at de bør ringe tilbake når de sier det.
Jeg har god forståelse for at det ikke er så flott å bli avbrutt med telefonen hele tiden. Men når det dreier seg om et produkt de ofte har ventet på å få fra Focal, Frankrike, drar jeg selvfølgelig ikke ut fra Oslo til Bærum hver gang for å sjekke om de har fått produktet inn. Da er det vel vanlig å ringe for å sjekke? Og hvis han ikke liker å ta telefonen kan han opplyse om det på hjemmesiden sin. Han bør i alle fall ikke si at han ringer tilbake.

For et par dager siden fikk jeg høre at høyttalerene skulle bli levert hjem til meg for audition, og jeg dro tidligere hjem fra jobb grunnet dette. Men så hørte jeg ikke mere. Og ingen tok telefonen i andre enden resten av den dagen. Da ble jeg ganske irritert.

Uansett, de går tydeligvis ganske godt der og Andre kan gi en god deal. Han tar jo ofte innbytte. Men han taper jo også en del kunder på dette, så tallene kunne jo vært enda bedre. Selv kan jeg gjerne betale mer for et produkt og få bedre service med i prisen (noe man jo gjør for Naim-produkter).
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg har kun gode opplevelser med Andrè og Hifihuset. Jeg er der flere ganger i måneden, og det er alltid mulig å slå av en prat. De har veldig mye å gjøre, men hvis en er litt tolmodig, og tar seg litt tid, så er muligheten for en god handel tilstede. Det som er bra er at de ikke gjør forskjell på folk, enten de skal ha seg Utopia eller en liten Yamaha receiver.

Og er man seriøst interessert i å kjøpe noe så dyrt som Utopia BE, så har man tid til å ta det litt med ro. Det er ikke som å stå i kø på Rema1000 ;)

Ideelt ville situasjonen vært litt andreledes, men med de driftstallene som blir lagt frem, så kan jeg ikke se at det skulle være mulig med flere annsatte der.
 
H

hobby

Gjest
Elendig kundeservice/oppfølging. Anbefaler deg å handle et annet sted om du kan. Har selv fått lovnader om tilbud flere ganger etter gjentatte henvendelser, men det skjer ingenting... Ville ha gruet meg den gang jeg behøvde service...
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Ang. service, så var jeg der forigedagen og hentet ut et basselement som hang på mine Electra 946. Elementet lå på lager, det tok meg 5 minutter å hente det ut, no questions asked.

SUPERSERVICE!!!
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Det er jo kun Andrè som kan noe om produktene! Da det er en "enmannsbutikk" sier det seg selv at han har mye å gjøre. Ikke vent på at du skal bli ringt opp igjen, prøv heller å ringe på nytt litt senere. Det kan lønne seg å jobbe litt for å få en god handel... noe man ofte får med Andrè.

Jeg har lagt igjen en del penger i de største (og mindste) butikkene i Oslo og omegn, men får klart best kjøp på Hifi-huset. Både nytt og brukt...

(her ble det litt reklame, men jeg reklamerer gjerne gratis for butikker jeg er fornøyd med)
For noe tull!

Lover de å ringe opp igjen, uten å gjøre dette, kan de til h... bare være. :eek:

Det er nok av andre som selger bra utstyr, og som sikkert har det like travelt. Gjett om Tor Aamodt hadde ringt deg tilbake midt på natten, om du hadde bedt han om det ::)

Mvh
 
H

hobby

Gjest
Har hatt samme problem, vill faktisk handle til 100k, fikk lovnader om utallige tilabakering, ble bedt om å sende mail som han skulle svare på osv, men hørte aldri et pip... Ønsker ikke å sverte noen, men virket ikke som han hadde særlig forretningssans. Handlet da et annet sted i stedet...
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Det er nok av andre som selger bra utstyr, og som sikkert har det like travelt. Gjett om Tor Aamodt hadde ringt deg tilbake midt på natten, om du hadde bedt han om det
Tor Aamodt hadde fort ringt midt på natta, ja ;D. Han er absolutt en god selger, og det virker som han har det minst like travelt som Andre på Hi-Fi Huset. Jeg tror ikke Tor mister kunder på grunn av dårlig oppfølging av et potensielt salg. De andre i butikken hans er vel kanskje ikke helt på samme nivå, men de har mange gode produkter (selv om de dessverre har mistet Naim).
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
ALLE Hi-Fi butikker i OSLO kan ramses opp med gode og dårlige karakterer alt avhengig av hvordan man både som kunde/selger er i humør. En bør i hvert fall ikke begi seg ut på hi-fi jakt i en stresset situasjon. God tid, pent stelt og høflighet fra oss som kunde er stikkordet. Selv om jeg i gitte situasjoner synes selv jeg har innehatt disse karkateristikkene så er det nok visse butikker jeg heretter styrer unna. Enig i at det på tlf burde vært bedre service. For min del hadde jeg blitt gal hvis jeg ikke kunne ha hatt myndighet eller en viss kjennskap til produktet, for å ta en avgjørelse på tlf. Ellers har jeg JM-lab på soverommet. Gode greier. ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tor Aamodt hadde fort ringt midt på natta, ja  ;D. Han er absolutt en god selger, og det virker som han har det minst like travelt som Andre på Hi-Fi Huset. Jeg tror ikke Tor mister kunder på grunn av dårlig oppfølging av et potensielt salg. De andre i butikken hans er vel kanskje ikke helt på samme nivå, men de har mange gode produkter (selv om de dessverre har mistet Naim).



Ja som du sier T. Aamot er en god selger , men han forventer også at kundene har mye peiling på " stereo " .

Har handlet mye hos Tor , og mye snadder har han 8) .
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.051
Antall liker
33.671
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Har selv handlet en god del med Hi-Fi huset. Problemet med Andre er bare at han har for mye å gjøre,men det lønner seg å gi ham en sjanse, du får som regel en bra deal.
Tror de kunne omsatt mye mer hvis de lå litt mer sentralt, samt at de hadde et par Andre kloninger til å ekspedere.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Jeg har god forståelse for at det ikke er så flott å bli avbrutt med telefonen hele tiden. Men når det dreier seg om et produkt de ofte har ventet på å få fra Focal, Frankrike, drar jeg selvfølgelig ikke ut fra Oslo til Bærum hver gang for å sjekke om de har fått produktet inn. Da er det vel vanlig å ringe for å sjekke? Og hvis han ikke liker å ta telefonen kan han opplyse om det på hjemmesiden sin. Han bør i alle fall ikke si at han ringer tilbake.

For et par dager siden fikk jeg høre at høyttalerene skulle bli levert hjem til meg for audition, og jeg dro tidligere hjem fra jobb grunnet dette. Men så hørte jeg ikke mere. Og ingen tok telefonen i andre enden resten av den dagen. Da ble jeg ganske irritert.

Uansett, de går tydeligvis ganske godt der og Andre kan gi en god deal. Han tar jo ofte innbytte. Men han taper jo også en del kunder på dette, så tallene kunne jo vært enda bedre. Selv kan jeg gjerne betale mer for et produkt og få bedre service med i prisen (noe man jo gjør for Naim-produkter).



Skjønner ikke hva du mener , prata med Andre både på Fredag og Mandag ang. den nye Chapter intreg. forsterkeren ( preface ) , og fikk svar begge gangene iløpet av ett minutt .

Du må ha ringt på mandager , da har de stengt .

Har opplevd ett par ganger at ting tar litt tid , men kjenner meg absolutt ikke igjen ang. de meget negative omtalene som fremsettes her :-[ .

Har skrevet ett par tråder ang. ett par butikker i Oslo og omegn , og hvis det er inntresant , så er det bare å bla seg bakover .

Men hvis det er sant at det har vært så " dårlig " som dere påpeker , så anbefales det på det sterkeste å handle andre steder , men det er veldig rart at " vi " har så forsjellige oppfatninger , det rimer liksom ikke :-* .
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
aldri fått god service på telefonen der så aldri om jeg gidder å ha med dem å gjøre igjen. Heldigvis finnes det flere andre like gode butikker.
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Skjønner ikke hva du mener , prata med Andre både på Fredag og Mandag ang. den nye Chapter intreg. forsterkeren ( preface ) , og fikk svar begge gangene iløpet av ett minutt .

Du må ha ringt på mandager , da har de stengt .
Hvordan i all verden kan du insinuere at jeg har snakket med en telefonsvarer på en mandag??? Jeg har stort alltid snakket med Andre (og i noen tilfeller med hun dama), og han sier alltid at han skal ringe tilbake (noe han da svært sjeldent gjør).

Jeg har ikke problemer med å tro at du har fått utmerket service på Hi-Fi Huset, men dette var nå i alle fall min opplevelse. Det er litt dumt da jeg godt kunne tenkt meg en høyttaler som Focal Micro utopia Be, men jeg velger en forhandler som gir meg bedre service da jeg mener dette også er viktig i tillegg til det å gjøre en økonomisk fordelaktig handel (som jeg er klar over at Andre kan gi innimellom). Det er mulig at man får et annet forhold til butikken hvis en bor rett i nærheten, men uansett mener jeg det er god folkeskikk å holde det man lover i forhold til å returnere tlf. samtaler (i alle fall brorparten av gangene).
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hvordan i all verden kan du insinuere at jeg har snakket med en telefonsvarer på en mandag??? Jeg har stort alltid snakket med Andre (og i noen tilfeller med hun dama), og han sier alltid at han skal ringe tilbake (noe han da svært sjeldent gjør).

Jeg har ikke problemer med å tro at du har fått utmerket service på Hi-Fi Huset, men dette var nå i alle fall min opplevelse. Det er litt dumt da jeg godt kunne tenkt meg en høyttaler som Focal Micro utopia Be, men jeg velger en forhandler som gir meg bedre service da jeg mener dette også er viktig i tillegg til det å gjøre en økonomisk fordelaktig handel (som jeg er klar over at Andre kan gi innimellom). Det er mulig at man får et annet forhold til butikken hvis en bor rett i nærheten, men uansett mener jeg det er god folkeskikk å holde det man lover i forhold til å returnere tlf. samtaler (i alle fall brorparten av gangene).



Ikke noe å krangle om , men synes da at jeg leste ett sted at du aldri kom fram , her har du jo pratet med både fruen og Andre ::) .

Men har da hatt problemer der ute her også , men langt i fra av en så alvorlig " grad " som du har hatt .

Sier Andre at han skal ringe opp igjen , så veit jeg med 99 % sikkerhet at undertegnede må ringe , sånn er det bare der ute :'( .
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Mulig jeg stiller høyere krav til service enn andre når jeg skal svi av store beløp. Jeg er også vant til å jobbe i en bransje hvor dette er en selvfølge. Uansett har de noen meget gode produkter ute på Hi-Fi Huset, og de har en fin innbytte-ordning.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Mulig jeg stiller høyere krav til service enn andre når jeg skal svi av store beløp. Jeg er også vant til å jobbe i en bransje hvor dette er en selvfølge. Uansett har de noen meget gode produkter ute på Hi-Fi Huset, og de har en fin innbytte-ordning.



Skal ikke sitte å forsvare Hifi huset , det tjener jeg ingenting ting på , men pleier å dra fra Oslo ut ditt , og har nesten alltid fått kjøpt det jeg skal .

Det tror jeg du også får , hvis du har bestemt deg på forhånd .

De fleste andre Hifisjapper i Oslo prater jo bare nedsettende om andre produkter , skal ta ett lite eks.

Bytta til meg en Krell 400 XI som har fått overveldende mottakelser over hele verden , men en satt butikk påpekte at de ikke trodde at så dårlig lytteører hadde det vært mulig å ha , burde faktisk ta meg en tur til ørelegen umiddelbart :-[ .
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Skal ikke sitte å forsvare Hifi huset , det tjener jeg ingenting ting på , men pleier å dra fra Oslo ut ditt , og har nesten alltid fått kjøpt det jeg skal .

Det tror jeg du også får , hvis du har bestemt deg på forhånd .

De fleste andre Hifisjapper i Oslo prater jo bare nedsettende om andre produkter , skal ta ett lite eks.

Bytta til meg en Krell 400 XI som har fått overveldende mottakelser over hele verden , men en satt butikk påpekte at de ikke trodde at så dårlig lytteører hadde det vært mulig å ha , burde faktisk ta meg en tur til ørelegen umiddelbart :-[ .

Du burde antagelig ha gitt selgeren visitkortet til nærmeste psykolog. jeg skal skaffe meg mange slike visitkort til de gangene jeg treffer slike selgere. Har takk og lov hovedsakelig blitt spart for dem bortsett fra en selger på hifi senter kjeden som påsto at elektrostater var umusikalske. Han får meg til å le enda.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.471
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
[qoute]en selger på hifi senter kjeden som påsto at elektrostater var umusikalske.[/qoute]

Rart, siden de selger Quad...
 
H

Homarhus

Gjest
Hifi-huset er en elendig butikk å ha med å gjøre hvis du ikke møter opp i butikken personlig. Butikken er totalt håpløs hvis du vil ha tilsendt et produkt. Sammenliknet med Lyric, er det to forskjellige verdener.
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
665
Antall liker
972
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Topp Bunn