Skau21
Fersking
- Ble medlem
- 03.09.2006
- Innlegg
- 3
- Antall liker
- 0
Jeg tenkte jeg skulle dele min historie fra ORNEC - Audio Distributors hos dere.
5. september 2007 bestilte og betalte jeg noen grado rs-1, en hodetelefon amp og diverse kabler. Tenkte handelen skulle gå smertefritt og varene på døren innen en måned.
Etter en halvannen måned og ikke hørt et eneste ord fra de sendte jeg de en epost. Der fikk jeg til svar at de snart fikk inn varene på lager og de skulle sende de til meg senest om en uke. Ukene gikk ingen sporingsnummer eller noe. Jeg sendte en mail til. ikke snakk om å få svar. Sendte flere mailer men ingen svarte.
Da begynte jeg å bli lettere irritert og valgte å kontakte de via telefon. Først ringte jeg frankrike nummeret, deretter UK og til slutt tok de telefonen på USA telefonnummeret. Og da spør jeg hva som tar så lang tid. Nei det viste seg at varene som skulle komme var blitt ødelagt i transport eller noe i den dur og de fikk snart inn nye varer. Jeg tenkte, ok la gå for denne gangen. De sa også at de skulle sende varene senest en uke etter. Og ingen vare dukket opp og tiden gikk.
Ved juletider ringte jeg de igjen. Da kunne de plutselig ikke skaffe de rs-1 som jeg hadde bestilt tidligere. Så "andrew" i andre enden på telefonen sa at jeg måtte legge inn en ny ordre for de fikk ikke inn rs-1 på lenge. Jeg gjorde dette til tross for at jeg hadde mistet mye tolmodighet. De sa at varene skulle bli sendt samme dag for alt var på lager.
Julen gikk og det kom absolutt ingen pakke. Jeg måtte ringe de igjen. Jeg var mildt sagt forbannet i telefonen på de "ornec" folka. Lurte på ka i h*****te som foregikk. Da ble d straks en annen tone, og han sa at hvis ikke jeg passet munnbruken så kunne ikke han hjelpe mer. Jeg spurte han om han ikke virkelig forsto hvorfor jeg var så forbanna.Jo det gjorde han. Etter mye om og men så krever jeg pengene mine tilbake.
Dette skulle ikke være noe problem i det heletatt, sendte de bank/swift code, iban nummer og de opplysningene de trengte. Pengene skulle stå på konto senest uke etter nyttår.
Ikke noe penger over nyttår. Nok en samtale over atlanteren for å høre hva som foregikk. Nei da hadde de plutselig tastet inn feil nummer i forhold til hva som stod i mailen jeg sendte de, samt i telefoenn. For jeg dobbelsikret meg med å gjenta det to ganger i tlf og deretter sende det på mail. Og de skulle overføre pengene med en gang. Måtte bare ringe noen nede i kina eller hva det var for noe.
Etter denne samtalen var det umulig å få kontakt med de, jeg prøvde mail, alle tlf nummer, skype. Alt var helt håpløst. Ingen penger kom og jeg valgte å kontakte min bank. Jeg ringte de og fortalte hele historien.
Saken ble overlatt til visa og for 2 dager siden så har jeg fått igjen alle pengene. Selvfølgelig ikke dekt telefonsamtalene som ornec har kostet meg, men jeg fikk ihvertfall igjen for varene som jeg hadde bestilt.
Dette er min første og siste erfaring med ornec og fraråder dere på det sterkeste til å handle hos de.
Om noen skulle ha lignende erfaring, post det gjerne her
Her er glad meldingen jeg fikk fra banken for to dager siden:
"Vi viser til Deres erklæring vedrørende misbruk av betalingskort. Vi kan opplyse Dem om at vi har tilbakeført kr. xx58,47 til Deres konto XX13.15.XXXXX
Med vennlig hilsen
For XXXXXBanken"
5. september 2007 bestilte og betalte jeg noen grado rs-1, en hodetelefon amp og diverse kabler. Tenkte handelen skulle gå smertefritt og varene på døren innen en måned.
Etter en halvannen måned og ikke hørt et eneste ord fra de sendte jeg de en epost. Der fikk jeg til svar at de snart fikk inn varene på lager og de skulle sende de til meg senest om en uke. Ukene gikk ingen sporingsnummer eller noe. Jeg sendte en mail til. ikke snakk om å få svar. Sendte flere mailer men ingen svarte.
Da begynte jeg å bli lettere irritert og valgte å kontakte de via telefon. Først ringte jeg frankrike nummeret, deretter UK og til slutt tok de telefonen på USA telefonnummeret. Og da spør jeg hva som tar så lang tid. Nei det viste seg at varene som skulle komme var blitt ødelagt i transport eller noe i den dur og de fikk snart inn nye varer. Jeg tenkte, ok la gå for denne gangen. De sa også at de skulle sende varene senest en uke etter. Og ingen vare dukket opp og tiden gikk.
Ved juletider ringte jeg de igjen. Da kunne de plutselig ikke skaffe de rs-1 som jeg hadde bestilt tidligere. Så "andrew" i andre enden på telefonen sa at jeg måtte legge inn en ny ordre for de fikk ikke inn rs-1 på lenge. Jeg gjorde dette til tross for at jeg hadde mistet mye tolmodighet. De sa at varene skulle bli sendt samme dag for alt var på lager.
Julen gikk og det kom absolutt ingen pakke. Jeg måtte ringe de igjen. Jeg var mildt sagt forbannet i telefonen på de "ornec" folka. Lurte på ka i h*****te som foregikk. Da ble d straks en annen tone, og han sa at hvis ikke jeg passet munnbruken så kunne ikke han hjelpe mer. Jeg spurte han om han ikke virkelig forsto hvorfor jeg var så forbanna.Jo det gjorde han. Etter mye om og men så krever jeg pengene mine tilbake.
Dette skulle ikke være noe problem i det heletatt, sendte de bank/swift code, iban nummer og de opplysningene de trengte. Pengene skulle stå på konto senest uke etter nyttår.
Ikke noe penger over nyttår. Nok en samtale over atlanteren for å høre hva som foregikk. Nei da hadde de plutselig tastet inn feil nummer i forhold til hva som stod i mailen jeg sendte de, samt i telefoenn. For jeg dobbelsikret meg med å gjenta det to ganger i tlf og deretter sende det på mail. Og de skulle overføre pengene med en gang. Måtte bare ringe noen nede i kina eller hva det var for noe.
Etter denne samtalen var det umulig å få kontakt med de, jeg prøvde mail, alle tlf nummer, skype. Alt var helt håpløst. Ingen penger kom og jeg valgte å kontakte min bank. Jeg ringte de og fortalte hele historien.
Saken ble overlatt til visa og for 2 dager siden så har jeg fått igjen alle pengene. Selvfølgelig ikke dekt telefonsamtalene som ornec har kostet meg, men jeg fikk ihvertfall igjen for varene som jeg hadde bestilt.
Dette er min første og siste erfaring med ornec og fraråder dere på det sterkeste til å handle hos de.
Om noen skulle ha lignende erfaring, post det gjerne her
Her er glad meldingen jeg fikk fra banken for to dager siden:
"Vi viser til Deres erklæring vedrørende misbruk av betalingskort. Vi kan opplyse Dem om at vi har tilbakeført kr. xx58,47 til Deres konto XX13.15.XXXXX
Med vennlig hilsen
For XXXXXBanken"