Hvordan komme i kontakt med Stereofil?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Er det noen som vet om de har byttet email og/eller telefonnummer?

Når jeg ringer er det ikke svar og jeg får heller ikke svar på epost.

Før og under handel med dem fikk jeg raskt svar på epost. Etter det har jeg sendt dem 4 mail og har ikke fått svar på noen.
Dårlige greier.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
De pleier å være flinke til å svare på telefonen. Epost har jeg litt ymse erfaringer med. Det tror jeg skyldes at de får ganske mange henvendelser.
 
X

X186841

Gjest
Er litt lotteri hvor raskt man får svar eller ikke derfra.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jens ringte meg her om dagen. I live altså.
Litt tålmodighet bare?
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jens ringte meg her om dagen. I live altså.
Litt tålmodighet bare?
Forsøkt å ringe dem fire ganger og sendt dem epost fire ganger over en periode på rundt to år.
Synes jeg er tålmodig jeg. :)
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Bor du i Vestfold er du kanskje i Oslo en gang eller to i løpet av to år?
Jeg tror jeg hadde møtt opp i butikken, lagt fram mitt ærend, og etterpå sagt noe om kontaktproblemet.
Det hadde jeg også gjort om jeg hadde vært i Oslo i denne perioden. :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
Har vært i kontakt m. både Jens & Marius 4-5 ganger den siste måneden.


mvh
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har både handlet mye og vært i kontakt med Stereofil over tlf de 10 siste årene uten noen form problemer. Tvert i mot trådstarters erfaringer, så har de gitt meg god service. Skulle dåg ønske slutttet med å nekte utlån av produkter. De har nok gått glipp av enda flere kjøp pga dette.
 

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Innlegg
314
Antall liker
550
Hei alle sammen!

Det er hyggelig å høre at de fleste av dere har positive erfaringer med oss. Det er dog ikke til å stikke under stol at vi tidvis har hatt noe lang responstid på epost og telefon det siste året. Årsaken er enkel; det har vært utrolig mye å gjøre. For oss er dette selvfølgelig positivt, men arbeidspresset har vært stort.

Vi har absolutt et forbedringspotensial og har derfor nylig ansatt en ekstra på SteReoFil ved navn Simen. Vi er nå totalt seks ansatte og bør være bedre rustet til å gi hurtige og gode tilbakemeldinger. Takk for tålmodigheten, vi setter stor pris på alle henvendelser og beklager nok en gang til dere som ikke har fått tak i oss.


Ha en riktig god sommer! :)

Mvh

SteReoFil AS
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg har mindre gode erfaringer med Stereofil og tenker at andre aktører i bransjen er å foretrekke - både med tanke på kunnskap og service. Jeg begrunner dette med manglende utlån, ivrig oversalg der man selger samme produktet til flere personer og kreativ prising og rabatter. Det er heldigvis unntak til dette - som veier veldig opp det mindre positive - men ikke nok etter min mening. Jeg liker ikke å være negativ her - men kommer ikke til å gi dem en sjanse til. Synes det er litt spesielt at Stereofil tolker disse innlegge som positivt som kan forklare deres manglende evne til forbedring.
 
Sist redigert av en moderator:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg og har bare gode erfaringer den gangen jeg kjøpte høyttalere der. :)
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hvor vanskelig kan det være å ta telefonen når det ringer?
Selv når man ekspederer en kunde er det lov å ta opp telefonen og gi beskjed om å ringe tilbake. Ved 6 ansatte så vil jeg tro det er tre mann i butikken til enhver tid i åpningstiden. Og hvis det er riktig at butikken har så mange henvendelser at 6 mann ikke klarer å ta opp telefonen står det veldig godt til i bransjen. Et godt tegn er jo det, men gjør noe med servicen så blir det enda bedre.
 

Toma_99

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2010
Innlegg
51
Antall liker
1
Har vel slitt litt med epost når det har handlet om produkter jeg har kjøpt, men når det bare er noen få tbane-stopp unna, så fant jeg en dag jeg hadde tid og tok med produktene det gjaldt. Rakk vel knapt å komme gjennom døra før jeg ble gjenkjent, så det var jo absolutt positivt..
Fikk vel forsåvidt en epost med "har du fått svar på denne henvendelsen" noen få måneder etter det besøket da men... :p Litt moro må de få lov å ha på jobb..
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
4.066
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Stereofil må være den sjappa som har gitt meg best service, best pris og best veiledning av alle butikkene jeg har handlet i. De jeg ikke har handlet i har desverre ikke nådd opp på noen av de nevnte parameter. Bra jobba gutta på Sterofil.

Og det alltid en fryd å stikke innom for en lydfull prat??????
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Har fått kjempekjapp respons på mail og tilbudene de har gitt er flotte. Absolutt en butikk jeg blir å legge litt penger igjen i ved en framtidig mulighet :)
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
394
Antall liker
227
Torget vurderinger
14
Jeg har utelukkende gode erfaringer med Stereofil. God service og ingen "pushing" av produkter.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Ikke handlet noe ennå, men kontakt pr e-post har vært kjapp med gode og konstruktive svar. Blir nok noe handling før eller seinere. Hevder de sender til provinsen ved behov. Noe jeg jo er avhengig av:rolleyes:
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.232
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg har gode erfaringer med Stereofil de gangene jeg har vært innom og ikke minst på oppfølgingen deres på et par produkt jeg har kjøpt hos dem. Et par salg har de gått glipp av fra meg på grunn av manglende svar på email (eller svar så sent at det blir litt morsomt). Ingenting jeg blir stresset over, og strengt tatt deres utfordring ift til salg. Det er jo liksom ikke slik at Stereofil er eneforhandler for noe i Norge/Europe.

Vi hifi-interesserte er egentlig noen pussige skruer. Mange av oss ønsker butikker der det skal brukes tid til oppfølging med butikkansatte som med kompetanse skal lytte og kunne diskutere våre erfaringer og synspunkt på hifi, gjerne i det uendelige. I tillegg ønsker vi selvfølgelig å presse prisene mest mulig, hvis vi skulle slumpe til å kjøpe noe. Kombinert med dette forventer vi svar på direkten på våre telefon og email-henvendelser. Isolert sett skal vi vel kunne forvente dette, men jeg skjønner godt at det kan være en utfordring å balansere dette til kundens beste og egen inntjening :)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Jeg har gode erfaringer med Stereofil de gangene jeg har vært innom og ikke minst på oppfølgingen deres på et par produkt jeg har kjøpt hos dem. Et par salg har de gått glipp av fra meg på grunn av manglende svar på email (eller svar så sent at det blir litt morsomt). Ingenting jeg blir stresset over, og strengt tatt deres utfordring ift til salg. Det er jo liksom ikke slik at Stereofil er eneforhandler for noe i Norge/Europe.

Vi hifi-interesserte er egentlig noen pussige skruer. Mange av oss ønsker butikker der det skal brukes tid til oppfølging med butikkansatte som med kompetanse skal lytte og kunne diskutere våre erfaringer og synspunkt på hifi, gjerne i det uendelige. I tillegg ønsker vi selvfølgelig å presse prisene mest mulig, hvis vi skulle slumpe til å kjøpe noe. Kombinert med dette forventer vi svar på direkten på våre telefon og email-henvendelser. Isolert sett skal vi vel kunne forvente dette, men jeg skjønner godt at det kan være en utfordring å balansere dette til kundens beste og egen inntjening :)
Godt sagt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
Skulle dåg ønske slutttet med å nekte utlån av produkter. De har nok gått glipp av enda flere kjøp pga dette.
Utlån av produkter i den høyere prisklassen, er et problem, da forretningen gjerne vil ha disse stående i sine lokaler. Dette kan ikke sammenlignes m. andre aktører, som ønsker å promotere nye & ukjente merker i markedet. Da er det ofte et samarbeid mellom produsent/importør & forhandler.


mvh
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jeg har gode erfaringer med Stereofil de gangene jeg har vært innom og ikke minst på oppfølgingen deres på et par produkt jeg har kjøpt hos dem. Et par salg har de gått glipp av fra meg på grunn av manglende svar på email (eller svar så sent at det blir litt morsomt). Ingenting jeg blir stresset over, og strengt tatt deres utfordring ift til salg. Det er jo liksom ikke slik at Stereofil er eneforhandler for noe i Norge/Europe.

Vi hifi-interesserte er egentlig noen pussige skruer. Mange av oss ønsker butikker der det skal brukes tid til oppfølging med butikkansatte som med kompetanse skal lytte og kunne diskutere våre erfaringer og synspunkt på hifi, gjerne i det uendelige. I tillegg ønsker vi selvfølgelig å presse prisene mest mulig, hvis vi skulle slumpe til å kjøpe noe. Kombinert med dette forventer vi svar på direkten på våre telefon og email-henvendelser. Isolert sett skal vi vel kunne forvente dette, men jeg skjønner godt at det kan være en utfordring å balansere dette til kundens beste og egen inntjening :)
Godt skrevet. Klassikeren er vel kunden som går i butikken for å teste, låne, spørre og grave om alt mulig for deretter å gå hjem for og bestille på nett og så klage på lang leveringstid.

Jeg møtte en kunde en gang som "forlangte" å få handle til min innkjøpspris eks mva for den avtalen hadde han med et annet firma. Han ble selvfølgelig høflig henvist dit....
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Mange hobbyonanister forstår ikke at en butikk må tjene penger. Og mange tror at en butikk greier seg med noen få prosent påslag. Bare begynn å regne ut hva det koster å ha 6 ansatte, husleie og varebeholdning å styre med. Det må mange penger inn i kassa hver eneste dag. Også på en mandag i oktober..
Jeg kan legge til at jeg har bestilt et par produkter på nett fra Stereofil i løpet av et par år og har ingenting å klage på.
Ønsker dere lykke til.:)
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det er dog ikke til å stikke under stol at vi tidvis har hatt noe lang responstid på epost og telefon det siste året.
Epost dere ikke har besvart blir ignorert tydeligvis. Veldig useriøst.

Min siste epost sendte jeg 16 Mai. Gikk den også i søpla?
 

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2009
Innlegg
474
Antall liker
251
Sted
Gata
Torget vurderinger
5
Hvis betjeningen hadde klart og rive seg løs fra iphone og caffelatte. Hvem vet, Kansje det ville
hjulpet.

Uansett blir det lenge til neste gang jeg handler noe hos dem.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Enig i at de ikke er alt for enkle å få tak i, spes på e-post ( skjønner du er forbanna Class). Dette er det negative med sjappa. Men har uansett endt opp men å handle masse derfra.
Årsak:
- De lar meg lytte på det jeg måtte ønske i fred så lenge jeg vil.
- De er ærlige i sine personlig anbefalinger.
- De snakker ikke dritt om produkter fra andre butikker.
- De kan gi en fair pris ut fra marginen de har på produktet og hvor mye du har lagt igjen der tidligere.

Kommer til å fortsette å handle derfra så lenge de har produktet jeg vil ha, dette er en butikk jeg ønsker skal overleve lenge!!!
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Her fikk du en ny "likes" av meg også, Strømling. Stereofil er en butikk som jeg svært gjerne vil beholde. God service er imidlertid en forutsetning, og dersom de i det lange løp ikke greier å betjene henvendelser som kommer på annen måte enn ved personlig fremmøte, vil de få problemer. I så fall veldig synd.

Tror jeg får ta meg en tur og stramme de gutta opp litt. :cool:
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Godt skrevet. Klassikeren er vel kunden som går i butikken for å teste, låne, spørre og grave om alt mulig for deretter å gå hjem for og bestille på nett og så klage på lang leveringstid.
Det der er dårlig gjort. Man betaler faktisk for den hjelpen og rådene man får.
Men det er nok vanlig, kanskje mer i andre bransjer.
Skjønner jo at det frister, men personlig betaler jeg gladelig litt mer for å få god veiledning og gode råd.
 
Topp Bunn